Afkickhulp gezocht!

Cathie

Newbie
Hoi.

Ik ben ongeveer 4 jaar verslaafd aan het snuiven van coke. Verder drink ik er dan minimaal 1 liter wijn bij en 2 pakjes sigaretten. Dit ritueel herhaalt zich om de dag.

Ik zit met mijn doorgesnoven kop nu wanhopig te bedenken hoe ik nu eindelijk echt van die kutcoke af kan komen. Ik heb vanmiddag een intake bij de Jellinek. Daar ben ik al een keer eerder geweest en heeft me niet verder geholpen. Toch ga ik er weer heen. Het probleem is als ik daar wegga en een uur lang over coke heb gepraat, dat ik dan daarna rechtstreeks...

Ik wil mijn familie niet betrekken bij mijn probleem. Door de coke heb ik mezelf afgezonderd en verstopt voor de buitenwereld dus vrienden heb ik niet. Tjezus, wat klinkt dat zielig zeg! Ik heb de hele nacht zitten bedenken wat ik nou nodig heb om te stoppen en heb daar nu een beeld van. Ik besef me dat dit idee op jullie misschien gestoord over kan komen maar hoop dat jullie ook de coke-analyses hebben meegemaakt.

Ik wil graag jullie reactie: Ik denk dat het mij zou kunnen helpen als ik een `babysitter` zou hebben. Ik werk niet en heb weinig geld. Als ik nou een maand of zo, zou samenwonen (in mijn huisje) met een vrouw (ik ben ook een vrouw, niet lesbisch) die weet wat verslaving is maar niet zelf verslaafd is, zou ik gecontroleerd kunnen worden in het begin.

Ik moet het hier nu bij laten, ik stort in en moet voor de middag nog wat zien te regelen want ik wil per se toch naar de Jelli.

Willen jullie aub niet te hard reageren want ik zit in mijn zelfmedelijden...
Alvast bedankt.
Dikke kus van Cathie!!!

caatje

Badass junkie
Hi,

Persoonlijk denk ik dat een oppas niet helpt, als je zo'n doorgewinterde gebruiker bent weet je de wegen om toch te score. En om dan een vreemde als oppas te laten fungeren?? Die persoon kent jou niet en dus ook je smoezen, vluchtgedrag niet. Als het je met oppas wel denkt te lukken zul je beter een bekende nemen omdat die je smoezen beter zal doorzien en je veel makkelijker hard durft aan te pakken dan een vreemde.

satdr

Newbie
satdr zei:
Hoi Dennis,

Het is voor mij zeer herkenbaar wat jij meemaakt..... Heb ook zoooo vaak mijn dealernrs. weggegooid en besloten om voor altijd te stoppen.... Wat helaas steeds niet lukte. Het is zeeeeer verslavend zoals jij al weet.
De coke had mij in zijn macht....

Teneerste moet je het ECHT ZELF willen, dat stoppen. Jij bent de enige die die knop om kan draaien.
Je kunt eens een lijstje met min-punten van je gebruik maken.
En een lijstje met plus-punten van je gebruik.

Je zult je trek moeten leren herkennen en die leren om te draaien in niet gebruiken.
Vaak is het al een onderbewust proces geworden, net als naar de wc gaan bv, dus de trek herkennen en omdraaien die trek, je moet iets anders gaan doen, bv een vriend bellen, gaan rennen, gaan zingen, gaan eten, kortom totaal iets anders gaan doen. Op een gegeven moment zul je zien dat de trek best snel weer verdwenen is wanneer je jezelf op deze manier afleidt en iets anders gaat doen.
Een dagboek bij houden is ook nuttig, wanneer je bijhoudt wanneer je trek hebt, waar je trek hebt en wat je er tegen gedaan hebt (of niet tegen gedaan hebt) Dit leert jou je gevaarlijke situaties te herkennen en er wat tegen te doen. Bij mij trad trek altijd op als ik alleen was in de auto. DAt is dan dus een risico-situatie waar je alert op moet zijn.
Ik ben zelf 5 jaar aan de coke geweest, met toppen van gemiddeld grammetje per dag.
Dit heeft me mijn relatie gekost, mijn vrienden, mijn spaarrekening en mijn baan.
Uiteindelijk is het me gelukt af te kicken mbv van de Brijder stichting. Die hebben een online therapie, te vinden op www.brijder.nl
Die therapie heeft ongeveer gedaan wat ik hierboven beschreef.
Je hebt online feedback van een therapeut, anoniem, je kunt inloggen en bv je dagboek bijhouden op jou eigen tijd, wanneer jij dat wil. Dan hoeven anderen er ook niet van op de hoogte te zijn. Dat was voor mij ideaal want ik wilde het zelf alleen oplossen.
Je kunt er alleen maar beter van worden als je het probeert....

Dennis ik leef met je mee, heel veel succes, als je nog iets wil weten laat het me dan even weten......

Sterkte, JanWillem

Cathie

Newbie
caatje zei:
Hi,

Persoonlijk denk ik dat een oppas niet helpt, als je zo'n doorgewinterde gebruiker bent weet je de wegen om toch te score. En om dan een vreemde als oppas te laten fungeren?? Die persoon kent jou niet en dus ook je smoezen, vluchtgedrag niet. Als het je met oppas wel denkt te lukken zul je beter een bekende nemen omdat die je smoezen beter zal doorzien en je veel makkelijker hard durft aan te pakken dan een vreemde.

Hoi Caatje.

Thanks voor je reactie. Goede feedback. Hieruit maak ik op dat jij jezelf ook goed kent wat verslaving betreft. Ik ook. Ik wil er echt vanaf. Ik weet dat ik de master (zoals velen onder ons) van smoezen etc. ben. Ik ben mijn schaamte gelukkig voorbij en ben nu open en eerlijk wat liegen over gebruik betreft. Anders begin ik er niet eens aan, zonde van de energie.
Ik ga bij de Jellinek een week in ambulante detox. Dit houdt in dat ik 7 dagen van 09.00-16.30 uur daar in groepsverband behandeld wordt. Ik heb nu aangegeven dat ik graag voor de `behandeling` in contact wil komen met een vrouw die in dezelfde groep komt. Iemand die weet hoe het smoezenboek etc. werkt. Aan die persoon ga ik het voorstel doen of ze bij mij wil wonen gedurende die periode.
Ik weet dat mijn valkuil ligt op het moment dat ik na 16.30 uur alleen naar huis mag. Ik ga naar de Jelli in Amsterdam. Vanaf dat adres kan ik, als ik wil, binnen 5 min. wat `nepgeluk` scoren. Die eerste fucking week zit ik in zwaar zelfmedelijden.
Mijn familie kan ik zo belazeren als ik toch wil halen. Je herkent pas gedrag als je het zelf hebt meegemaakt, volgens mij. Vrienden heb ik verder echt niet...
Dus, als je nog een vrouw weet die zin heeft om een week in huis te zitten met een zwaar sjacherijnige, geirriteerde junkie, dan hoor ik het!
xxx Cathie.

dennis

Newbie
Hoi hoi..

Ben al ongeveer 12 jaar coke verslaafd.
Gebruik gemiddeld 2 tot 3 keer per week.
Heb al talloze pogingen ondernomen om te stoppen.
Ben momenteel ook bezig weer eens te stoppen.

Ik heb in 2001 in Venray in de kliniek (Pascalis) gezeten.
4 weken intern en daarna nog eens 3 maanden 3 dagen per week dagbehandeling. Heeft allemaal niet mogen baten.

Op de vraag wat nu echt helpt is heel moeilijk antwoord te geven en verschilt van persoon tot persoon.

Er zijn echter wel een paar punten die voor iedereen werken of die in ieder geval bijdragen aan succesvol minderen/stoppen.

1. stop ook direct met drinken (grote trigger en dodelijk voor wilskracht)
2. vermijd/verbreek coke-contacten (vrienden, dealers, café's e.d.)
3. plan je week vooruit (liefst zo vol mogelijk en hou je eraan)
desnoods met dingen als zwemmen, wandelen e.d.
4. schrijf een lijst met alle negatieve effecten die coke op je heeft en hang die op een prominente plaats (boven je bed, keuken) op en lees hem minimaal 2 x per dag
5. stop elke dag dat je normaal zou gaan scoren het geld in een potje dus als je normaal om de dag 1 gram ging halen, stop je nu om de dag 50 euro in een potje. Geef het potje na 1 of 2 weken in iemand anders zijn beheer (geld=verleiding) maar blijf elke keer het geld erin stoppen.
6. zorg dat je iemand kunt bellen als je het moeilijk krijgt die op de hoogte is van je probleem en zorg dat diegene bereid is om dag en nacht voor je klaar te staan. Bel deze persoon als de drang komt.
7. als je wel eens hebt geblowd, dan is een jointje roken erg goed om de kriebels de kop in te drukken als het moeilijk wordt.
8. wis direct alle dealernummers en verwanten uit je telefoon.
9. lees over de vele schadelijke gevolgen van coke (internet)
10. probeer als de verleiding komt eerst direct aan iets anders te denken. Dus meteen reageren op je denkpatroon. Het gebruik is een impuls geworden namelijk en die moet je leren herkennen / onderdrukken.
11. koop een kalender met maandoverzicht en omcircel elke dag dat je gebruikt hebt met een dikke rode viltstift en hang hem op een plek waar je er vaak mee geconfronteerd wordt. keuken, wc etc.

Als je deze 11 punten volgt, ben je op de goede weg maar vergeet nooit dat je zelf degene bent die het moet doen.

En blijf het proberen ook al val je soms terug..
Elke dag zonder coke is een dag gewonnen.

succes and you are not alone!

dennis

Cathie

Newbie
Hoi Dennis.

Thanks voor je uitgebreide reactie op mijn geplaatste onderwerp waarin ik een afkickhulp zoek.
Ik heb je tips uitgeprint en zal er zeker rekening mee houden. Ik ben gisteren voor mijn 2e gesprek bij de Jelli geweest. Ik kan waarschijnlijk over een maand in de `ambulante detox`. Ik ga ervoor, ook zonder babysitter.
Misschien mail ik je nog naar het adres wat je in het bericht erna hebt gezet.
Doet me goed!
Groet,
Cathie.

HDA

Bewuste gebruiker
Hey,

Zelf gemotiveerd zijn is al een groot stuk van je weg afgelegd.
Ik wens je het allerbeste in je gevecht met de coke.

PSYCH

Newbie
Het enige wat ik wil meegeven is: hou de dealers op afstand, maak desnoods een kut opmerking over hun shit...dealers komen einde van de maand langs om nieuwe nr's uit te delen: dit doen zij goed, omdat hunnie ook niet dom zijn dat mensen uit het echte leven hun salaris rond dit tijdstip gestort krijgen. zorg dat je op dat moment super sterk staat !! zeg nee tegen het nr...en al heb je de pest aan iemand....vraag ze dat nr in hun brievenbus te gooien hahaha nee hoor ik wens dit NIEMAND toe...1maal geprobeerd en je bent verkocht...

Ik heb in een flow gezeten betreft het roken van Crack...welliswaar met folie op een glas....de flow houd nu al gedurende 9 maanden aan en is zwaar verrot om hier ook daadwerkelijk van af te komen...mijn mening hierover is hetvolgende: The Devil is Playing with YOU,,,,iedereen kent het engeltje en duiveltje op de schouders...welliswaar zal het duiveltje door het gebruik overheersen...je krijgt idd ideeen waar je in nuchtere toestand niet op zou komen. Klink raar wat ik zeg maar is echt zo...je raakt in een seksuele stimulans. zelfs op het gebied van anale neigingen...en dan nog niet eens homogevoelens te bezitten.....Crack is een vraagstuk....zodra je er aan begint, trekt dit verhaal je ontzettend en het is als ware een boek wat je openslaat....je blijft gebruiken totdat je de meeste antwoorden heb gekregen en geloof mij....je vragen zullen door je onderbewustzijnde persoon verkregen woorden, MAAR het boek raakt nooit uit ! MENSEN NEEM NOOIT EEN HIJS VAN EEN CRACKPIJP !!!!

hoe kom je hier nou vanaf ? Nou mijn mening is: zoek zo ie zo hulp bij je huisarts....deze hoeft je nog niet eens door te verwijzen naar hulp van een dergelijke afkickinstantie...probeer eerlijk en open te zijn over je gebruik tegenover de dokter..hij zal hier aandachtig naar luisteren ! hij zal je hoogstwaarschijnlijk antidepressiva meegeven...zodat je humeur weer hersteld kan worden, (want je heb te maken met schommelende wisselstemmingen) daarnaast kan ik zeggen: eet veel fruit...appels & sinaasappels...neem genoeg vita's (c) en drink genoeg water ! zoek iets wat je als vervanging kan doen van de drugs...in mijn geval sporten & bewegen... je lichaam boost geven duurt wel een week of 2 maar al zou je dit 2 weken uithouden....en NIET gebruiken ! dan denk k wel dat het goed komt ! Je zal je beter voelen als ooit tevoren, maar mensen stop met het GEBRUIK van COCAINE ! (rookvorm) Je gaat zo ie zo naar de klote...zelfs miljonairs mensen !!! echt naar de klote !!!!

al krijg je na 2 weken weer een nummer of trek in een Bal....en je kan het niet laten om er 1 of meerdere Bolletjes aan te schaffen....dan zou ik zeggen....gooi is een Bruine Bol op die glas of in die pijp *heroine*...en rook dat zoals je gewend bent met wit ! En mensen ik zeg 1 Bol, NIET MEER !!!!! anders word je hero-*verslaafde* en dat is nog kutter ! Je knalt die bOl erin en je neemt een goei9e haal. Je zal t effect merken ! cker en je word doodziek...zelfs de dag erna....je zal zo ziek worden...dat je nooit meer een bol wil...maar MENSEN let op...Niet meer als 1 bruin roken, anders ben je verkocht aan een nog ergere drugs en zit je eerdaags te spuiten bij het leven.

Nou ik hoop dat iemand er wat aan zal hebben. meer ervaringen delen of zoek je hulp met iemand die ook een gebruiker is of was van deze drugs////mail me dan is...dan praten we verder en zullen onze ervaringen delen, daarnaast ga ik jou helpen om hier vanaf te komen...je heb gewoon iemand in je omgeving nodig die ER VOOR JE IS...dit is het hele EUVEL !

Groetjes Psych

PSYCH

Newbie
THANKS. het gaat me ook wel lukken....je moet er gewoon bovenstaan, maar eerlijk gezegt is het gewoon puur verveling en tijdsverdrijf...al zou ik dat ene engeltje in mijn leven hebben die mij de aandacht kan schenken die ik nodig heb, ben ik zo ie zo klaar, maar hoe kom je aan dat engeltje al leef je in een roes hihi

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
PSYCH zei:
THANKS. het gaat me ook wel lukken....je moet er gewoon bovenstaan, maar eerlijk gezegt is het gewoon puur verveling en tijdsverdrijf...al zou ik dat ene engeltje in mijn leven hebben die mij de aandacht kan schenken die ik nodig heb, ben ik zo ie zo klaar, maar hoe kom je aan dat engeltje al leef je in een roes hihi

Meestal is het ook verveling,spreek uit ervaring...
En weet je dat je dat engeltje best wel eens kunt vinden in een goede trip? lsd of paddo's...
Je kan dan jezelf als ware zien van een andere kant in de trip,hoe belachelijk veel geld je op maakt,maar ook hoe je dan bezig bent...snats snats zuip zuip rook rook...koppijn,spijt,geld....

Ik ging heel diep in me trip en zag dit zo voor me schrok er eerst van en daarna kreeg ik echt een hele grote lachkick,ik keek er zeg maar zo doorheen,ben toen een hele poos gestopt een paar maanden.

Nu ik meer trip in de weekende merk ik dat de behoefte steeds kleiner wordt,gebruik nu zelden,alleen als ik teveel gedronken heb word ik getrickerd,maar drink ook bijna niks meer...

Ik word nog een gezonder persoon...

PSYCH

Newbie
Klopt helemaal wat je zegt...puur verveling....maar dan nog...betekend niet dat je dan meteen naar de drugs moet grijpen ! En is ook niet de oplossing, maar dat hoef ik jou of jullie niet te vertellen...

Oejjj Lsd...dat is volgens mij het enige wat ik dus niet uitgeprobeerd heb, Op spuiten na dan... ik hoorde verhalen van een vriend van mij dat hij iemand kende...die ik ook vaag ken...was blijven hangen in een lsd trip ! dat schrok me af ! En paddo's tjaaaa kan ik kort over zijn...complete BRAIN DAMAGE ! maar leuk om is geprobeerd te hebben :wink: Maar kabouters heb ik nooit gezien...ik heb wel hele tekenfilmpjes in mijn gedachte afgespeeld...zelf verzonnen en aan de binnenkant van mijn ogen bekeken...terwijl de tv niet eens aan stond he hihi...

Daarnaast kan drank idd meer kapot maken dan je lief is, en je helaas in dronken toestand op het idee komen om weer verder te gaan met drugs...althans geestveruimende drugs...

Wat ik alleen nog wil zeggen...is ik heb t vermoeden dat jij toch wel de baas bent en blijft gezien de drug...je staat stevig in je schoenen..ben blij dit te horen....hou vooral je alcoholgebruik in de gaten...DRANK MAAKT MEER KAPOT DAN JE LIEF IS.

Groetjes Kevin

Psykaholik

Wijs gebruiker
het beste is nog altijd ne JOINT roken
kan nu nog wel nie echt zeggen hoe het met jou zit kan totaal nie zeggen hou het moet zijn als je zo verslaafd als jou moet zijn maar een joint is echt heel goed voor da zenuwgevoel naar beneden te trekken!!!
en denk nog altijd da je beter een joint kan roken dan coke zitten te roken/snuiven
hoop echt vor jou da je ervan af raakt en ik weet hou erg het is ik ben nog nie 1/5 zo verslaaft als jou en heb gemerkt hou moeilijk het al is
veel succes ermee in ieder geval
oi oi :wave: :wave:

spacekonijn

Badass junkie
erg moeilijk...

ik weet dat tripmiddelen je kunnen wakker schudden , je zult een erg nare ervaring meemaken maar het helpt vele wel te stoppen..

maar verder weet ik eigenlijk te weinig om je te helpen

wat ik nog kan adviseren kom hier regelmatig op het forum lezen , je bent niet de enige met dit probleem en wie weet kun je er steun uithalen

Bovenaan