Afkickverschijnselen van Cannabis!

Heb jij afkickverschijnselen van wiet als je stopt met Cannabis?

• Ja

Stemmen: 69 71,9%
  • Nee, die zijn er niet...

Stemmen: 27 28,1%

• Totaal aantal stemmers
    96

acidboy

Badass junkie
Slapper en lusteloos? Ik voel me na een paar dagen ondanks slecht slapen juist fitter. Ook wel logisch vind ik.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Nicotine is meer verslavend dan weed ...

Weed is wel degelijk verslavend maar de afkick stelt niets voor.

:hearteyes:

Goed veel sporten, zwemmen rennen, en wild doen dan slaap je ook beter.

:wave:

pieter-b

Wijs gebruiker
de keren dat ik getopt was, had ik een paar dagen last met het in slaap vallen (oplossing 3 mg melatonine p/n voor een weekje ofzo)
Ook had ik meer energie (maar ik ben manisch depressief, dus plotselinge energieboosts ben ik wel gewend)
naja..ik zou meer moeite hebben met het stoppen van koffie als het puur om afkick verschijnselen gaat.

Bij wiet ben je niet verslaafd aan de werkbare stof, maar aan de wijze van toediening.
En iedereen die mij niet gelooft eet maar eens een weekje spacecake.. wedden dat je het niet volhoudt?...je wil die joint of die pijp...
en Daar ben je aan verslaafd.
Ik werd al gek toen ik die nicotine uit de tabak voor mn jointjes had gehaald...de joints gaven volledig geen voldoening meer.

Ik weet zeker dat iemand die dagelijks een paar kopjes wietthee drinkt, daar zo zonder problemen mee kan stoppen.

BacingsPen

Badass junkie
pipoxyz zei:
de keren dat ik getopt was, had ik een paar dagen last met het in slaap vallen (oplossing 3 mg melatonine p/n voor een weekje ofzo)
Ook had ik meer energie (maar ik ben manisch depressief, dus plotselinge energieboosts ben ik wel gewend)
naja..ik zou meer moeite hebben met het stoppen van koffie als het puur om afkick verschijnselen gaat.

Bij wiet ben je niet verslaafd aan de werkbare stof, maar aan de wijze van toediening.
En iedereen die mij niet gelooft eet maar eens een weekje spacecake.. wedden dat je het niet volhoudt?...je wil die joint of die pijp...
en Daar ben je aan verslaafd.
Ik werd al gek toen ik die nicotine uit de tabak voor mn jointjes had gehaald...de joints gaven volledig geen voldoening meer.

Ik weet zeker dat iemand die dagelijks een paar kopjes wietthee drinkt, daar zo zonder problemen mee kan stoppen.

Het is deels waar wat je zegt, maar daarbij wil je wel even vertellen dat ik een paar jaar geleden (4de klas van de havo) ongeveer een half jaar lang elke dag aan de spacecake heb gezeten, en niet/nauwelijks heb geblowd. Dit beviel mij perfect, en gek genoeg verbeterde zelfs mijn schoolprestaties..

Ik was dus echt wel verslaafd aan weed, al ontken ik niet dat het roken van wiet veel verslavender wanneer je het gebruikt door te eten/drinken..

nicolai

Wijs gebruiker
ik heb geen akickverschijnselen. kan gewoon lekker slapen en verlang er ook niet echt naar. eetpatroon verandert ook niet. maar geloof wel dat het bij veel mensen anders is. ik koop gewoon alijd in het weekend een bepaalde hoeveelheid wiet..meestal 3 tot 4 gram ofzo, en op is gewoon op. en 3 4 gram is dan trouwens alleen in mijn vakanties en als ik bijvoorbeeld 4 dagen vrij ben. anders hou ik het vaak op 1.5 of 2.

jcutter

Badass junkie
Jammer dat je ontwikkeling stagneerd door wiet..
1 reden om zo veel mogelijk bij dat rotzooi uit de buurt te blijven. Een joint op zijn tijd moet kunnen, maar wel dat wiet je helpt om je lekker helder na te laten denken en zo. Als dit verdwijnt of het word steeds vager dan heeft wiet je al aardig in zijn greep.

Gaajmuh

Newbie
Ik was 9 toen ik voor het eerst een joint rookte. 1 maand later was het een dagelijkse bezigheid. Ik ben nu 17 en ben 3 dagen geleden voor het eerst gestopt. De laatste 3 jaar ben ik niet 1 keer meer ziek geweest in welke vorm dan ook. Sinds 2 dagen lig ik 20 uur per dag op bed te zweten, warm/koud gevoel, keelpijn, depressief, gespannen spieren (alsof je een massage nodig hebt) en vooral mentaal waardeloos. Ik heb zo'n 15 minuten geleden mijn computer aangezet om iets over het afkicken van wiet op te zoeken en op dit moment voel ik me zo zwak dat ik de kracht niet eens kan vinden om 3 meter terug naar mijn bed te lopen. Het afkicken van wiet kan per persoon verschillen naar mijn mening. Een vriend van me, die pas op zijn 12de begon, heeft totaal geen last van deze aandoeningen, op het zweten en het moeilijk in slaap komen na (logisch). Ik begon op een vroege leeftijd met blowen en de wiet heeft mijn lichaam aangetast naarmate ik groeide. Ik ben van mening dat dit een grote invloed heeft op de bijverschijnselen van deze drug.

Maar

De verschijnselen zijn niet negatief. Juist door mijn zwakte (als ik het zo mag noemen) en door de pijn (want dat is het ook) word de drang naar THC ernstig verminderd. Dit is iets wat ik in de 8 jaar dat ik heb gebruikt nog nooit heb meegemaakt. Er waren momenten dat wiet de keuze's in mijn leven bepaalde, alleen om het feit dat ik niet wilde stoppen. Keuze's die achteraf gezien mijn toekomst en het heden hebben verpest. Toen ik mij realiseerde (wat dus 8 jaar heeft geduurt) wat de rede was voor mijn hedendaagse problemen (wiet) ben ik per direct gestopt, omdat ik het wilde. Je kan stoppen omdat je vertelt word dat het slecht is, maar je geestelijke en lichamelijke verslaving zal blijven spelen tot je tot op de grond van je hart overtuigd bent dat je het niet meer wilt. Je begrijpt pas wat je verpest als het al gedaan is. Naar mijn mening is er niet te discussiëren over het feit of wiet lichamelijke afkickverschijnselen met zich mee brengt. Want of het nou wel of niet zo is. Als je wilt stoppen, dan doe je dat.

Ewie

Belezen gebruiker
Mwoa ik heb er niet zo'n probleem mee eigenlijk, net als met gewoon roken kan ik rustig stoppen... Het hangt van mijn zin af dat moment of ik wel of niet goed slapen kan, ik lig iig geen hele nacht te draaien of te zweten nee.

Hooguit mijn humeur wat minder de eerste paar dagen, maar dat was het dan ook... Wie weet als ik 10 jaar langer blijf blowen dat de afkick wat groter word.. Ik merk ook dat ik niet persé blow voor het stoned worden, ook de wandeling naar de shop toe, onderweg eentje roken en weer ff het huis uit vind ik wel fijn.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Het is in zoverre relevant dat de afkickverschijnselen extra ernstig zullen zijn voor iemand die op zn 9e is begonnen met blowen. Niet of je er haar op had nee :P

Ik sliep ook minder goed toen ik stopte met blowen, was een beetje chagrijnig, droomde de hele nacht door en was ook heel onrustig. Ik heb het alleen niet lang genoeg volgehouden om te kijken hoe lang die verschijnselen aan zouden houden :stoned:

Veel mensen zeggen dat je die verschijnselen krijgt door het tekort aan tabak, maar dat betwijfel ik. Ik doe 1/3e sigaret in mn joint en rook er hoogstens 3 per dag. Dat is dus hoogstens 1 peuk per dag.

Oom Klaas

Badass junkie
Ik had die verschijnselen, dan nog veel erger, ook terwijl ik buiten de peuk in m'n joint ook nog heftig rookte. Dus die 2 peuken minder van m'n joints hief een pakje per dag roken wel op lijkt me.
Dus dat 't alleen door de tabak zou komen is volslagen ONZIN

Chemical

Belezen gebruiker
SpacingBen zei:
Hebben jullie ook last van afkickverschijnselen na het stoppen met dagelijks Cannabis gebruik? Ik heb ze namelijk wel! Vaak heb ik na vakanties waarin ik bijna iedere dag gebruik last van de volgende dingen:

- Ontzettend actieve hersenen, ik heb dan ook de behoefte erg veel te praten.
- Als ik iets vertel heb ik soms moeite met het einde van mijn verhaal, aan het einde vertel ik niets toe dienende informatie...
- Tegen de avond heb ik wel eens lichte hoofdpijn(dit hoeft natuurlijk niet per se een afkick verschijnsel te zijn, maar wie weet) Als ik dan hoofdpijn krijg en ik gebruik tegen de pijn cannabis :grin: heb ik ook extreem veel nodig er wat van te voelen...
- Ik heb meestal niet zoveel zin om te eten of heb honger op rare momenten... Wil verder vooral veel snoepen...
- Op sommige momenten ontzettend veel energie!
- mijn korte termijn geheugen is behoorlijk achter uitgegaan...

En onwaarschijnlijk(edit: De nederlandse taal wordt respectloos gebruikt :tongueout:) zijn er nog wel meer dingen maar die ben ik op het moment even vergeten:P

Ben nu 3 dagen gestopt en heb van het meest van daarboven nog last:P Al vind ik niet alles echt een last te noemen want veel nadenken en die energie kan ook een voordeel zijn!

Hoe zit dat bij jullie?

je korte termijn geheugen komt wel terug 100 procent in orde na een week of 3 clean te zijn :wink:

Hislordship

Wijs gebruiker
Re:

SpacingBen zei:
Ontwenningsverschijnselen: alleen bij mensen die langdurig en veel gebruikt hebben.
Zij kunnen last krijgen van: onrust, zweten, hoofdpijn, problemen met inslapen en trillen.

Toch wel mogelijk dus, ontwenningsverschijnselen...

Hoezo je kan niet verslaafd raken aan Cannabis? :P

Van de meeste dingen hierboven heb ik soms/regelmatig last.
Dat trillen had ik gister voor het eerst, telkens als ik een hijs wou nemen ging me arm/hand trillen.

Zweten heb ik niet zo'n last van. Hoofdpijn soms. onrust vaak en als ik nuchter of niet meer zo stoned ben kan ik moeilijk slapen. Ook ben ik vaak saggo als ik nuchter ben.

Maakt dit mij verslaafd? zou ik beter kunnen minderen?

IZ420

Belezen gebruiker
Ik heb nu al een week lang niet meer gesmoort, want ik moet keihard studeren voor mijn herexamens.
Ik doe dit altijd als ik in een blokperiode zit, ik stop met cannabis, en als ik het goed doe en de blokperiode over is beloon ik mijzelf met 3 dagen lang niet naar huis te komen zonder iets te laten weten x)

Na één week heb ik nog geen merkbare afkickverschijnselen (maar ik deed het wel nog niet zo lang dagelijks).
Ik mis de smaak wel heel hard en heb een enorme drang om scheef te worden.
Alléén psychologisch dus, niet fysisch.

Heh, 3/4 van deze post gaat over mijn leven :tongueout:

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
geen afkick- maar ziektebeeld komt terug :

-slechte concentratie
-lusteloos en leeg gevoel
-snel ergeren

hoe lang ik ook stop - dat is mijn " afkickverschijnsel" : Adhd/depressief

maar zodra ik dagelijks 4 a 5 jointjes rook en dat volhou-ben ik minder leeg - en beter geconcentreerd- ook veel minder geprikkeld.

IZ420

Belezen gebruiker
Eigenlijk nu dat ik er over nadenk heb ik wel al een tijdje slapeloosheid..
Ik heb in de laatste 72 uur minder dan 10 uur geslapen.

Ik heb mijn hele leven al een slaapstoornis, maar nu is het wel erger dan normaal.
Maar dat kan gewoon liggen aan de stress voor mijn herexamens.

Mijn vriend is nu 3 weken gestopt met dagelijks blowen.. Hij rookte er 5 tot 7 per dag.. Hij heeft erg veel last van:

* slaap problemen
* trillen
* hoofdpijn bij inspanning
* druk gedrag
* extreme verlatings angst..
* Zweten, stinken, en pukkeltjes.
* Gevoelens niet kunnen onderdruken.
* Soms extreem vermoeid
* Vreselijk depresief.
* De eerst week was het net of hij dood ziek was. vooral griep verschijnselen.​

dit was het wel geloof ik.. Heel veel dingen zijn geestelijk.. Ik ben ook van menig dat je geestestelijk verslaaft ben aan blowen.. Zeker mensen die adhd/add hebben. zelf heb ik de diagnose add, overgens ben ik niet verslaaft aan blowen.. Maar als ik het doe, dan geeft het me een geweldig gevoel van rust.. zeker in me hooft..

MisterN

Newbie
Kwou even reageren op de post van Jeany_Dijk. Het is voor mij namelijk zo herkenbaar wat betreft drugsgebruik in relatie tot ADD. Ik heb zelf nooit een diagnose laten stellen, maar sinds ik dus ruim 2 maanden gestopt ben met blowen, durf ik bijna mn hand in het vuur te steken dat ik een typische ADD'er ben.
Zelf merk ik zoveel afkickverschijnselen, dit terwijl veel mensen in mijn naaste omgeving blijven zeggen dat het mentale afkickverschijnselen zijn. Ik wil even bevestigen dat dit totaal niet waar is !!!
Nu na 2 maanden heb ik juist meer mentale afkickverschijnselen, de eerste 2 maanden waren echt dramatisch, zo kan ik het wel noemen.
Niks ten nadele van jou reactie, maar zeg aub niet tegen mensen die gestopt zijn met blowen dat ze alleen mentale afkickverschijnselen hoeven te verwachten. Dit voelt als het ware als een steek in je rug, alsof mensen je niet geloven als je dat zegt. Het is namelijk al moeilijk genoeg om het bespreekbaar te maken. Dus please mensen blijf er niet in geloven dat cannabis alleen mentale afkickverschijnselen veroorzaken..........

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
MisterN zei:
Kwou even reageren op de post van Jeany_Dijk. Het is voor mij namelijk zo herkenbaar wat betreft drugsgebruik in relatie tot ADD. Ik heb zelf nooit een diagnose laten stellen, maar sinds ik dus ruim 2 maanden gestopt ben met blowen, durf ik bijna mn hand in het vuur te steken dat ik een typische ADD'er ben.
Zelf merk ik zoveel afkickverschijnselen, dit terwijl veel mensen in mijn naaste omgeving blijven zeggen dat het mentale afkickverschijnselen zijn. Ik wil even bevestigen dat dit totaal niet waar is !!!
Nu na 2 maanden heb ik juist meer mentale afkickverschijnselen, de eerste 2 maanden waren echt dramatisch, zo kan ik het wel noemen.
Niks ten nadele van jou reactie, maar zeg aub niet tegen mensen die gestopt zijn met blowen dat ze alleen mentale afkickverschijnselen hoeven te verwachten. Dit voelt als het ware als een steek in je rug, alsof mensen je niet geloven als je dat zegt. Het is namelijk al moeilijk genoeg om het bespreekbaar te maken. Dus please mensen blijf er niet in geloven dat cannabis alleen mentale afkickverschijnselen veroorzaken..........

Het zweten, pukkeltjes krijgen, ziek worden ed. ( wat dus niet mentaal is) Komt wel voort uit je deppresiviteit en stress omdat je niet meer kunt relaxen. dus de lichamelijke verschijnselen komen voort uit je geestelijke afkick.

Bij heroine bijv. heeft je lichaam zelf het nodig. waardoor je als je stopt ook zware lichamelijke afkickverschijnselen van krijgt.

Ik ken het, ben zelf ook al aantal keren gestopt met blowen. Maar als je eenmaal gestopt bent weet je dat alle lichamelijke verschijnselen komen doordat je zeer gestesst bent op het moment van stoppen.

endor

Badass junkie
ik heb het volgende gehad toen ik gestopt was
: ik werd elke nacht wakker van enorm rare dromen , gans bezweten , maar rillend van de kou
ik droomde ook vaak over drugs.

endor

Badass junkie
pkw zei:
PepTalk zei:
Het zweten, pukkeltjes krijgen, ziek worden ed. ( wat dus niet mentaal is) Komt wel voort uit je deppresiviteit en stress omdat je niet meer kunt relaxen. dus de lichamelijke verschijnselen komen voort uit je geestelijke afkick.

Dank je voor deze goede uitleg, hier hebben we wat aan.

endor zei:
ik heb het volgende gehad toen ik gestopt was
: ik werd elke nacht wakker van enorm rare dromen , gans bezweten , maar rillend van de kou
ik droomde ook vaak over drugs.

Ik droom nu veel over de dood en geboorte, iets wat duidt op het ingaan van een nieuwe fase in je leven. :cry:

dat gaat na een maand ongeveer wel over.
maar dat is inderdaad een moeilijke periode in het stoppen.
maar kop op. je zult na lange tijd gestopt zijn merken dat het leven eigenlijk positiever is zonder wiet , dan met wiet :)
mijn sociale contacten zijn echt veel verbetert.

endor

Badass junkie
pkw zei:
Dat is mooi om te horen, jij ook veel suc6! :grin:
dankje.
maar ik rook af en toe nog eens een joint als ik alleen thuis ben.
ookal vind ik er niet zoveel positief meer in.
ik heb hier nu al 2 weken dezelfde hoeveelheid weed liggen in m'n kamer.
ik vind het niet meer moeilijk :)
alleen is stoppen met roken van tabak echt wel onmogelijk geworden

hoi,

waar zal ik beginnen.ik en men vriend hebben 4jaar elke dag geblowd.we zijn van de ene dag op de andere gestopt.ja en al wat ik hir zie staan komt me bekent voor.mar ik hb ook kippevel op men kop en dat ik nu in drukke ruimtes komik me soms mot vasthouwe aan iets of ik val van men stokske...kan dat ook daar van zijn?ik heb ook voor ik men vriend leerde kennen4j elke dag speed gesoven.en int wekend nog een pilletje of 6 :confused: ja had ik het toen gewten..pfff soms word ik echt gek.dan denk ik dat ik een tumor ofzo in men kop heb..wat ik soms wel niet voel in men kop...zou dit echt aleaamtussen men oren zitten..maar de gootste vraag hoe kom ik er vanaf?ik moet me soms echt door elke ag heensleuren..we zijn nu 3weken gestopt met smoren..n dus 5j terug ben ik op enedag op andere ook gestopt met speed enz..en rook ook niet meer al 4jaar..e ja heb dus een jaar niets genomen maar ton zopen we elk weeknd goed e ha ik nachtwerk..is het nu echt gewoon worden aan het normale leven..pff man wete wel hoe goed dat het al doet dat ik dat hier is kan neertypn..hoop wat reacties te krijgen.

alvast bedankt.

grtzzz kelly

labradoor

Belezen gebruiker
ik gebruik al 30 jaar van alles en nog wat waaronder ook wiet maar het ligt eraan hoe je jezelf opstelt ertegen.ik kan er ook niet vanaf blijven omdat ik in de gelegenheid ben om het te kopen.
de laatste tijd kies ik ervoor om zoveel mogelijk naar het buitenland te gaan.
eerst nam ik wiet mee maar dat laat ik zo veel mogelijk.
maar dan kan ik die knop omzetten omdat het daar niet voor handen is.
maar ik heb dan altijd nog mijn medicijnen om de eventuele klap op te vangen maar gek genoeg valt het wel mee.

anonimus

Newbie
Ik ben na een dikke 10 jaar zwaar blowen al enkele weken gestopt, viel eigenlijk beter mee dan ik dacht, ik denk vooral omdat ik "die switch in mn hoofd" heb kunen maken

Bijwerkingen bij mij zijn vooral levendigere dromen (net echt!), spraakwatervallen en a bad case off hyperactieviteit

Een dik jaar terug ben ik eens gedwongen moeten stoppen en toen lukte het voor geen meter

breaker

Newbie
Re:

Mac... zei:
Heb het zelf nooit ervaren, en ben met regelmaat van dagelijkse 4 á 5 jointjes op een dag in een keer gestopt. Hooguit 1 of 2 nachtjes niet goed kunnen slapen, maar dat noem ik geen afkickverschijnselen
ik ben nu 3 weken gestopt, en raak nog altijd niet in slaap.. 3 glaasjes wijn helpt wel

labradoor

Belezen gebruiker
wat is nou slechter?volgens mij alcohol.
wiet is niet zo erg als de tabak waar je je jointje mee draait.

Wacky

Badass junkie
Ben net weer gestopt, het voelt alsof ik hele dagen aan de speed zit. Slapen is ook ongeveer zoals slapen na de speed, Ik lig in mijn bed, ik heb het gevoel dat ik de hele tijd bij bewustzijn ben, maar toch gaan er veel uren voorbij zonder dat ik mezelf echt ernstig verveel ofzo.

x_wietje

Experimenterende gebruiker
wiet is verslavend,en ja er zijn afkickverschijnselen. ik blowde elke dag en niet zo zuinig ook. ben toen ineens gestopt het moest wel! 3 maanden lang een hel. maar vooral de eerste weken kon ik echt niet slapen, had extreme hoofdpijn en natuurlijk ook heel veel zucht, ik werd angstig en werd paranoide. na die tijd ben ik opgenomen geweest voor 2 maanden, op de detox werd ik ook volgestopt met valium e.d. maar geloof me, voor de mensen die echt verslaafd zijn aan cannabis, zullen als ze stoppen afkickverschijnselen krijgen.

chill_out

Newbie
na 3 dagen niets te hebben gerookt begon ik te trillen en kon echt geen slaap vatten.
ben ook vaak zwetend snachts wakker geworden.

Bovenaan