pipoxyz zei:de keren dat ik getopt was, had ik een paar dagen last met het in slaap vallen (oplossing 3 mg melatonine p/n voor een weekje ofzo)
Ook had ik meer energie (maar ik ben manisch depressief, dus plotselinge energieboosts ben ik wel gewend)
naja..ik zou meer moeite hebben met het stoppen van koffie als het puur om afkick verschijnselen gaat.
Bij wiet ben je niet verslaafd aan de werkbare stof, maar aan de wijze van toediening.
En iedereen die mij niet gelooft eet maar eens een weekje spacecake.. wedden dat je het niet volhoudt?...je wil die joint of die pijp...
en Daar ben je aan verslaafd.
Ik werd al gek toen ik die nicotine uit de tabak voor mn jointjes had gehaald...de joints gaven volledig geen voldoening meer.
Ik weet zeker dat iemand die dagelijks een paar kopjes wietthee drinkt, daar zo zonder problemen mee kan stoppen.
Gaajmuh zei:Ik was 9 toen ik voor het eerst een joint rookte. 1 maand later was het een dagelijkse bezigheid.

pas? :PEen vriend van me, die pas op zijn 12de begon
Dus jij begon met blowen toen jij er nog geen haar op had?![]()
SpacingBen zei:Hebben jullie ook last van afkickverschijnselen na het stoppen met dagelijks Cannabis gebruik? Ik heb ze namelijk wel! Vaak heb ik na vakanties waarin ik bijna iedere dag gebruik last van de volgende dingen:
- Ontzettend actieve hersenen, ik heb dan ook de behoefte erg veel te praten.
- Als ik iets vertel heb ik soms moeite met het einde van mijn verhaal, aan het einde vertel ik niets toe dienende informatie...
- Tegen de avond heb ik wel eens lichte hoofdpijn(dit hoeft natuurlijk niet per se een afkick verschijnsel te zijn, maar wie weet) Als ik dan hoofdpijn krijg en ik gebruik tegen de pijn cannabisheb ik ook extreem veel nodig er wat van te voelen...
- Ik heb meestal niet zoveel zin om te eten of heb honger op rare momenten... Wil verder vooral veel snoepen...
- Op sommige momenten ontzettend veel energie!
- mijn korte termijn geheugen is behoorlijk achter uitgegaan...
En onwaarschijnlijk(edit: De nederlandse taal wordt respectloos gebruikt) zijn er nog wel meer dingen maar die ben ik op het moment even vergeten:P
Ben nu 3 dagen gestopt en heb van het meest van daarboven nog last:P Al vind ik niet alles echt een last te noemen want veel nadenken en die energie kan ook een voordeel zijn!
Hoe zit dat bij jullie?
SpacingBen zei:Ontwenningsverschijnselen: alleen bij mensen die langdurig en veel gebruikt hebben.
Zij kunnen last krijgen van: onrust, zweten, hoofdpijn, problemen met inslapen en trillen.
Toch wel mogelijk dus, ontwenningsverschijnselen...
Hoezo je kan niet verslaafd raken aan Cannabis? :P
Gaajmuh zei:Dus jij begon met blowen toen jij er nog geen haar op had?![]()
is dat relevant in deze topic dan?
MisterN zei:Kwou even reageren op de post van Jeany_Dijk. Het is voor mij namelijk zo herkenbaar wat betreft drugsgebruik in relatie tot ADD. Ik heb zelf nooit een diagnose laten stellen, maar sinds ik dus ruim 2 maanden gestopt ben met blowen, durf ik bijna mn hand in het vuur te steken dat ik een typische ADD'er ben.
Zelf merk ik zoveel afkickverschijnselen, dit terwijl veel mensen in mijn naaste omgeving blijven zeggen dat het mentale afkickverschijnselen zijn. Ik wil even bevestigen dat dit totaal niet waar is !!!
Nu na 2 maanden heb ik juist meer mentale afkickverschijnselen, de eerste 2 maanden waren echt dramatisch, zo kan ik het wel noemen.
Niks ten nadele van jou reactie, maar zeg aub niet tegen mensen die gestopt zijn met blowen dat ze alleen mentale afkickverschijnselen hoeven te verwachten. Dit voelt als het ware als een steek in je rug, alsof mensen je niet geloven als je dat zegt. Het is namelijk al moeilijk genoeg om het bespreekbaar te maken. Dus please mensen blijf er niet in geloven dat cannabis alleen mentale afkickverschijnselen veroorzaken..........
pkw zei:PepTalk zei:Het zweten, pukkeltjes krijgen, ziek worden ed. ( wat dus niet mentaal is) Komt wel voort uit je deppresiviteit en stress omdat je niet meer kunt relaxen. dus de lichamelijke verschijnselen komen voort uit je geestelijke afkick.
Dank je voor deze goede uitleg, hier hebben we wat aan.
endor zei:ik heb het volgende gehad toen ik gestopt was
: ik werd elke nacht wakker van enorm rare dromen , gans bezweten , maar rillend van de kou
ik droomde ook vaak over drugs.
Ik droom nu veel over de dood en geboorte, iets wat duidt op het ingaan van een nieuwe fase in je leven.![]()
dankje.pkw zei:Dat is mooi om te horen, jij ook veel suc6!![]()
ik ben nu 3 weken gestopt, en raak nog altijd niet in slaap.. 3 glaasjes wijn helpt welMac... zei:Heb het zelf nooit ervaren, en ben met regelmaat van dagelijkse 4 á 5 jointjes op een dag in een keer gestopt. Hooguit 1 of 2 nachtjes niet goed kunnen slapen, maar dat noem ik geen afkickverschijnselen