• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Afscheidstrip (LSD)

Madelief

Experimenterende gebruiker
Van 't weekend 1,5 zegel lsd gebruikt tijdens een superrelaxed weekend met vrienden in België.
Mijn realiteit die nacht was totaal verruild door een andere: het verband met mijn gedachten en het gebruik was eigenlijk gedurende lange tijd totaal weg. Nog een geluk dat ik - vanuit mijn oprechte overtuiging dat ik me in de werkelijkheid bevond - geen acties heb ondernomen die ik daarna had moeten uitleggen :grin:

Vreemd was het; maar evengoed geweldig :)
Ik was te ver weg om achteraf een chronologisch verhaal te kunnen vertellen. daarom dus een aantal kopjes waaruit het verhaal moet blijken.

Een afscheidsfeest voor mij

De omgeving
De plek waar ik was, veranderde van het ene op het andere moment van betekenis. Het huis met alle vertrekken was een doorgangsplek geworden, maar voor de meesten ook een verblijfsplaats. Er was een feest aan de gang (het ‘feest’ kwam meerdere keren terug als gegeven dat het dient als overgangsritueel, met een onbepaalde tijdsduur). Nadat het kwartje viel dat ik op weg was naar een nieuw leven; zag ik dat het een afscheid inhield van iedereen. Dat gevoel werd versterkt doordat iedereen aanwezig op een gegeven moment zich in een grijze kleur aftekende. Het geheel betekende dat dit alles ‘was geweest’. Ik werd er verdrietig van; het gaf me een eenzaam gevoel.

Toen de boodschap duidelijk was dat ik een nieuw leven zou aangaan, had ik eerst direct de behoefte om weg te gaan, te vertrekken. Ik vroeg me af wie ik nog zou gaan opzoeken uit dit leven en wie of wat ik wilde gaan meenemen. De bestemmingsmogelijkheden waren onbegrensd: een ander land in de wereld, buiten deze wereld.
Blijven op dit feest zou me ervan weerhouden ‘verder’ te komen, maar tegelijk mocht het best even duren. Ik mocht bijkomen, tot rust en inzicht komen – en me vermaken. Ik mocht best even de tijd nemen op dit feest.

De anderen & inzicht
De personen die er waren, keerden in ieder leven terug in de vorm van archetypen. Een man in een volgend leven zou bijvoorbeeld ‘de Jack uit een vorig leven kunnen zijn. Dezelfde zielen keerden terug in een andere gedaante, mogelijk ook in de vorm van een ander wezen. Het was een ‘ons kent ons’ overal. Lichaam, geslacht, leeftijd; alles was inwisselbaar want deed er niet toe.
Ik kon geen antwoord geven op de vraag of ik er rekening mee moest houden of ik mogelijk als dier zou terugkeren. Ik kon het niet bevatten, maar hield er rekening mee dat dit zo kon zijn.

Drie personen vielen met hun verschijning erg op. Grauw, triest en eenzaam staken ze af: zij hadden nog een heel lange ontwikkeling te gaan. Het was verdrietig, maar het was niet anders.
Eén ervan leek een confrontatie met mijn leerpunten/ zwakheden in te houden. Net alsof ik zelfs hier nog werd getest of ik er wel klaar voor was om verder te gaan: steeds weer keerde iemand terug met een heel negatieve impact, totdat ik zei: ik wil je nooit meer zien. Het leek wel een absurd, cartoonachtig stereotype dat steeds opdook. Hij was als een tuimelaar die net zo lang terugkwam totdat ik duidelijk genoeg was geweest. Diezelfde figuur – weet niet of dit vóór of na het afwijzen was (denk er voor) – had ik eerder 2 keer stevig omarmd op momenten dat ik bij hem doodsangst en afgrijzen had gezien in zijn gezicht. Hij zag er uit als Scrooge, compleet met grijs/blauw, ijzig uitgeslagen gezicht. Wát een angst toonde hij.

Diezelfde angst en verlatenheid, maar niet zo gericht op personen, zag ik bij een vrouw met lange zwarte haren. Haar verschijning was demonisch, compleet met zwarte holle ogen. Haar huid was transparant, met rood doorlopen aders. Ik schrok ervan en werd kort bang. Ik kon haar niet lang aankijken. Ze straalde grote angst uit: ze zei dat ze zichzelf in de spiegel gezien, en was geschrokken van haar rare ogen die zo zwart waren. Ik omarmde haar en stelde haar gerust: morgen zou alles er weer gewoon uitzien.

Alle andere aanwezigen voelden in de keuken als één geheel dat helemaal op elkaar was afgestemd. Alsof we in nauwe samenwerking op dezelfde filmset onze rol speelden. Emoties op gezichten wisselden in fracties van seconden in blijdschap, angst, onzekerheid en weer terug. Ik kon steeds aflezen hoe men zich voelde.
Er was in een paar gevallen sprake van wetenschap met/ over de ander zonder woorden, zoals bij onze vriendin die tijdelijk ‘uitviel’ doordat ze niet o.k. raakte. Een buitenstaander had bij het zien van haar een ambulance gebeld; ik en hij wisten dat we ons geen zorgen hoefden te maken. En dat was ook zo.

Iedereen was op de één of andere manier in kleurtjes gehuld of verlicht op de één of andere manier, behalve de 2 genoemde personen en nog een andere vrouw die ik later noem. De figuur met de negatieve impact deed zelfs het licht overal uit: overal waar hij stond werd het donker om heen tot in een straal van 2 meter. Het ging niet om ‘echt’ licht, maar om de (normaal niet zichtbare) feestverlichting overal
In de kamer – waar redelijk hard muziek werd gedraaid, praatte ik half hard tegen een vriendin aan de andere kant: ze keek om en knikte. Ze kon me niet hebben gehoord.

Ik, mijn rol & toekomst
Ik werd me ervan bewust dat mijn lichaam niets anders dan een tijdelijke buitenkant, een huls was. Ik zou het kunnen veranderen als ik dat wilde. Een vriendin liet dat zien door me voor de spiegel mijn lichaam te laten vervormen door ernaar te kijken.
Mijn lichaam veranderen leek eerst nog aantrekkelijk, later realiseerde ik me dat het geen werkelijk nut had. Ik zat nog vast aan gewoontes die bij het hebben van een lichaam hoorden: naar de WC gaan (deed ik voor de vorm, maar was totaal overbodig), evenals eten. Ik voelde me verlost van de zorg voor een lichaam, maar realiseerde me wel dat ik – als deze overgangstrip/ feest een paar weken zou gaan duren – toch voor het zou moeten gaan zorgen. Ik heb gesmuld van een broodje brie als at ik zoals een larve tijdens zijn overgang naar pop.

Ik snakte naar een rustige plek waar ik kon nadenken over dit afgelopen leven; waar ik mijn huiswerk kon doen voor het volgende. Die plek vond ik even op de WC, waar ik een kwartier heb gezeten. Ik werd echter al weer snel gestoord. Op die WC bedacht ik me dat ik iemand nodig had die mij kon helpen bepalen HOE ik over moest gaan naar een ander leven. Ik overwoog een spirituele kennis te gaan sms-en; zij kon me vast helpen (goddank niet gedaan :grin: ). Die behoefte kwam voort uit het niet weten wanneer en hoe de overgang zou gaan gebeuren: als ik in slaap zou vallen (werd ik dan ergens anders wakker misschien)? Mogelijk zou het feest onbepaalde tijd voortduren. Ik mocht dit moment van vertrek niet missen, dat was duidelijk. Ik zag het niet zitten om achter te blijven op deze plek en om dan misschien ook ‘vast’ te komen zitten. Er was bekend dat men gek kon worden tijdens deze tussenfase – doordat men overweldigd werd door alles wat er gebeurde: er geen controle over had of orde in kon scheppen. Flippen kon op de WC gebeuren bijvoorbeeld.

Het plan
Het eerste besef / inzicht in mijn situatie was duizelingwekkend. Mijn leven tot nu toe was een minuscuul onderdeeltje geweest in het grote geheel.
Ik moest erg huilen bij het besef dat ik pas nu inzicht had gekregen in het grote geheel; dat ik tot nu toe zo onwetend had vastgehouden aan de betekenis van mijn leven tot nu toe. Het stelde werkelijk niets voor. Ik was me ervan bewust dat sommige mensen (de meeste) hun hele leven doorbrengen in één fase, zonder er ooit achter te komen wat hun opdracht/ doel was: verdere groei naar een volgend niveau.

Associaties: bijenraat, goud, Hyves (als netwerk door dimensies heen). De ware betekenis van de woorden ‘bestemd voor’. De ware betekenis van verschillende woorden sloeg me als hagel om de oren. Gevoelens & gedachten van déja –vu: terugkerende woorden die ineens op hun plek vielen en die verband hielden met de overgang/wedergeboorte van mij naar een ander, hogere levenssfeer. Ik zou overgaan en alles achterlaten, dat was zeker. Ik was niet verdrietig, maar vol van wat me te wachten stond. Zou ik de overgang bewust gaan meemaken?
Op het feest waren op dat moment geen andere mensen aanwezig die in dezelfde situatie verkeerden als ik.
De rode draad van mijn opdracht: liefde brengen en lief laten hebben :hearteyes:

Het effect van de trip duurde lang, tot tegen de ochtend. Om ongeveer 21.15 de eerste zegel genomen: anderhalf uur later de tweede. Pas rond een uur of 7.00, of toen het licht werd, verdween de andere realiteit naar de achtergrond.

What a trip :wave:

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wauw, toffe ervaring, goed geschreven ! :)
Altijd goed om te lezen dat sommige mensen het niet alleen maar voor de kleurtjes en de lachkicks doen.

Madelief zei:
In de kamer – waar redelijk hard muziek werd gedraaid, praatte ik half hard tegen een vriendin aan de andere kant: ze keek om en knikte. Ze kon me niet hebben gehoord.

En dit soort dingetjes blijf ik ook fantastisch vinden. Hoe harder ik probeer de psychedelische ervaring wetenschappelijk te kunnen verklaren, des te harder dit soort gebeurtenissen het weer in de war gooien :)

Drientje

DF-koning
Echt een prachtig report om te lezen.

Succes met de inzichten die je gehad hebt en het integreren ervan in je leven.

En net wat RSW zegt, blij dat er nog mensen zijn die zulke dingen posten.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Interessant om te lezen. Verfrissend beschreven!
Het feit dat je 'het feest' zag als een archetypische voorstelling, kwam dat omdat je b.v. kort daarvoor iets gelezen had over deze materie. Dan zou wel interessant zijn, in de zin dat je een trip vooraf op een bepaalde manier richting kunt geven.

Ik ben me sinds enige tijd ook aan het verdiepen in archetypische voorstellingen. En daardoor begrijp ik steeds beter waarom bepaalde karakters en gebeurtenissen in verhalen en films mij zo bij de keel grijpen (want je kunt die zaken ook weer linken aan je eigen leventje.) Geen film is sindsdien meer hetzelfde voor mij!
Ik heb trouwens ooit tijdens een milde paddotrip ook wel is een boek met allerlei archetypische thema's en symboliek bekekeken (foto's en plaatjes.) En dat ging best diep. Ik ging op die manier min of meer naar de kern van een bepaalde universele menselijke emotie.

Madelief

Nee, dat inzicht van die archtypen kan ik niet plaatsen. Net als veel andere dingen die er gebeurden. Het 'weten' dat dit zo was, was er gewoon en het was 'absoluut'. Waar ik de laatste tijd wel veel mee bezig ben, is bewustzijn. Bewustzijn gekoppeld aan ons lichaam (ego), maar ook dat wat zich buiten ons lichaam bevindt (www.bronbewustzijn, Van Lommel). Vooraf had ik het plan om eens te gaan letten op signalen die daar verband mee konden houden. En dan bedoel ik: waarnemingen zonder direct zonder lichamelijk/ zintuigelijk verband.
Dat praten op afstand was een mooi voorbeeld.
Iets anders waar ik over puzzel nog, zijn de verschillende gesprekken die ik had met mijn vriendin - ook lsd die avond -. Volledig samenhangende dialogen die weinig/ niets met de realiteit te maken hadden. Ik denk dat een toehoorder de helft van het gesprek niet had kunnen volgen omdat niet alle informatie mondeling werd uitgewisseld. Vreemd hè?
En ik zag bijvoorbeeld energie die en profiel uit gezichten straalde.

Ik ben de dag erna nog 'geplaagd' geweest door inzichten over mezelf, en anderen... Bijzonder. Ergens wel blij dat het superheftige er af is - voorbehouden aan dat weekend -.

Weet je wat mijn verklaring is? Call me crazy, maar ik denk dat LSD de mogelijkheid biedt om los te komen van onszelf (lichaam en geest) en dan een kijkje te nemen in het overstijgende geheel. Daarbij horen buitenzintuigelijke waarnemeningen en totaal inzicht.
In het dagelijkse leven zouden we niet kunnen functioneren vanuit deze volledige waarneming, omdat we gek zouden worden van alles wat op ons afkomt. We staan open! En dus, is daar - na een veilige landing na de trip - ons vertrouwde, afgebakende 'zelf/ ik' weer.
Maar waar nu de verdeling ligt tussen de invulling van mijn geest en de 'waarheid' ..? Daar moet ik nog eens een nachtje over slapen :grin:

NB: Van degenen die LSD gebruikt hadden, was er eentje die dit écht niet had moeten doen. Hij wist dit ook en had het gezegd van te voren. Iemand die zó in de knoop zat met zichzelf, maar daarbij het presteerde alles buiten zichzelf te leggen ('Scrooge'). Op dit moment ben ik nog steeds van plan nooit meer een woord met hem te wisselen.
Het avontuur in België had makkelijk kunnen aflopen met een bezoek van de crisesdienst omdat hij totaal schizo/ paniekte in zijn trip - die ochtend was hij trwns nog totaal schizo -. Echter, die nacht voelde ik dat er 'genoeg' positieve kracht was om hem in zijn horrortrip op te kunnen vangen en de situatie te handelen. Nu snap ik niet meer hoe ik dat heb kunnen denken, toen was gewoon zo.
Hij ontkende achteraf trwns ALLES.

SperSIZEboon

Badass junkie
Heerlijk verslag om te lezen :grin:

Het was je dus een stuk beter bevallen als de vorige keer begrijp ik? :wink:

We gaan binnenkort nog wel een keertje samen trippen!
:hearteyes:

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
echt een enrom sterk report. zeer boeiend en fris geschreven.
ik lees liever reports zoals deze die dieper ingaan op een paar aspecten van een trip, of een bepaald thema dan gewoon een gedetailleerd verslag van de avond.
dat weg willen deed me trouwens denken aan de mescalinetrip uit fear&loathing
:wave:

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Madelief zei:
Nee, dat inzicht van die archtypen kan ik niet plaatsen. Net als veel andere dingen die er gebeurden. Het 'weten' dat dit zo was, was er gewoon en het was 'absoluut'. Waar ik de laatste tijd wel veel mee bezig ben, is bewustzijn. Bewustzijn gekoppeld aan ons lichaam (ego), maar ook dat wat zich buiten ons lichaam bevindt (http://www.bronbewustzijn, Van Lommel). Vooraf had ik het plan om eens te gaan letten op signalen die daar verband mee konden houden. En dan bedoel ik: waarnemingen zonder direct zonder lichamelijk/ zintuigelijk verband.

Zo, tof. Ik hou me er ook zoveel mogelijk mee bezig, en ik heb ook 'Eindeloos Bewustzijn' gelezen, van Van Lommel. Ben ook een keer naar een lezing van hem geweest, erg slimme man.
Ik weet niet of het te vergelijken is, maar Carl Jung heeft erg veel geschreven over bewustzijn en over archetypen, ik moet ook nog een keer zijn werk lezen. Bijna alle psychedelische literatuur die ik ken is gebaseerd op zijn werk. In Zen And The Art Of Motorcycle Maintenance
gaat het ook over dingen die je niet kan waarnemen met je zintuigen, maar toch constant bewust van bent. Zoals tijd.

Dat praten op afstand was een mooi voorbeeld.
Iets anders waar ik over puzzel nog, zijn de verschillende gesprekken die ik had met mijn vriendin - ook lsd die avond -. Volledig samenhangende dialogen die weinig/ niets met de realiteit te maken hadden. Ik denk dat een toehoorder de helft van het gesprek niet had kunnen volgen omdat niet alle informatie mondeling werd uitgewisseld. Vreemd hè?
En ik zag bijvoorbeeld energie die en profiel uit gezichten straalde.

Ik ben de dag erna nog 'geplaagd' geweest door inzichten over mezelf, en anderen... Bijzonder. Ergens wel blij dat het superheftige er af is - voorbehouden aan dat weekend -.

Weet je wat mijn verklaring is? Call me crazy, maar ik denk dat LSD de mogelijkheid biedt om los te komen van onszelf (lichaam en geest) en dan een kijkje te nemen in het overstijgende geheel. Daarbij horen buitenzintuigelijke waarnemeningen en totaal inzicht.
In het dagelijkse leven zouden we niet kunnen functioneren vanuit deze volledige waarneming, omdat we gek zouden worden van alles wat op ons afkomt. We staan open! En dus, is daar - na een veilige landing na de trip - ons vertrouwde, afgebakende 'zelf/ ik' weer.
Maar waar nu de verdeling ligt tussen de invulling van mijn geest en de 'waarheid' ..? Daar moet ik nog eens een nachtje over slapen :grin:

Als je erachter bent, let me know :P

NB: Van degenen die LSD gebruikt hadden, was er eentje die dit écht niet had moeten doen. Hij wist dit ook en had het gezegd van te voren. Iemand die zó in de knoop zat met zichzelf, maar daarbij het presteerde alles buiten zichzelf te leggen ('Scrooge'). Op dit moment ben ik nog steeds van plan nooit meer een woord met hem te wisselen.
Het avontuur in België had makkelijk kunnen aflopen met een bezoek van de crisesdienst omdat hij totaal schizo/ paniekte in zijn trip - die ochtend was hij trwns nog totaal schizo -. Echter, die nacht voelde ik dat er 'genoeg' positieve kracht was om hem in zijn horrortrip op te kunnen vangen en de situatie te handelen. Nu snap ik niet meer hoe ik dat heb kunnen denken, toen was gewoon zo.
Hij ontkende achteraf trwns ALLES.

Hmm, ik ken wat mensen die hebben gevraagd of ik ze kan introduceren aan psychedelica, die ook altijd problemen hebben, die ze altijd verklaren door omstandigheden, door de acties van andere mensen, door 'bad luck', maar nooit eigen verantwoordelijkheid claimen. Lijkt me vrij duidelijk, zeker na zo'n verhaal dat die mensen maar eerst eens tot zichzelf moeten komen.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
RSW zei:
[.
Ik weet niet of het te vergelijken is, maar Carl Jung heeft erg veel geschreven over bewustzijn en over archetypen, ik moet ook nog een keer zijn werk lezen. Bijna alle psychedelische literatuur die ik ken is gebaseerd op zijn werk.

Ha ha, ik zat in het zonnetje met het boek Archetypen van Jung op schoot. :) Het was mij ook al opgevallen hoe vaak er naar Jung verwezen wordt.
Het is wel een redelijk pittig boek. Want het is niet voor een breed publiek geschreven. Er wordt b.v. veel verwezen naar 19e eeuwse psychologen die ik niet ken. Een ander boek van hem Man and his Symbols, heb ik eens bij de kringloop gekocht, en dat is wel voor een breed publiek. Met veel illustraties enzo. En dat boek bedoelde ik, toen ik hierboven verwees naar mijn paddotrip. (Als therapeut heeft Jung trouwens ook wel ideeën die zeer discutabel zijn, maar het gaat mij puur om zijn theoretische gedachtengang)

Een ander boek dat ik binnenkort is wil lezen, en waar ik veel meer van verwacht is (naar het schijnt de bestseller) Hero with a thousand faces van wijlen Joseph Campbell. Dat gaat meer in op hoe dezelfde archetypische patronen wereldwijd opduiken - in totaal los van elkaar staande culturen! Als je dit interessant vindt moet je vooral de zesdelige (interview)serie The Power of Myth downloaden/aanschaffen. Aanrader! Daar zie o.a. je hoe George Lucas' Star Wars epos gegrond is in archetypische thema's.
Volgens mij staat op youtube ook een filmpje waarin uitgelegd wordt hoe ongelooflijk klassiek The Matrix is - het is een klassiek heldenepos. En laatst zag ik Back to the Future weer is, en toen besefte ik pas hoe klassiek het is. Scrooge werd hier ook al even genoemd. De Scrooge in ons zelf. :)
Een mythologie is een representatie van ons eigen innerlijk. Ik vind dit zo'n mega interessant onderwerp. :hearteyes:

MirHan

Newbie
Je hebt er weer een goed verhaal van weten te breien!!! :grin: Ik heb nog eens zitten nadenken over mijn eigen tripje die avond/nacht (ik ben de vriendin in dit report, die aan de andere kant van de kamer antwoord gaf op een vraag die ik niet had kunnen horen).

Ik bedenk mezelf dat ik dingen gedaan heb die ik normaal niet in mijn hoofd zou halen...donkere gangen (ik die normaal overal eerst alle lichten aandoet) op gaan, met van die portretten uit het jaar kruik die er in een gemoedstoestand als deze best eng uitzien en de meest wonderlijke vormen aannemen. Afdalen naar een donkere kelder met een kaarsje omhuld met rood glas, die ervoor zorgde dat ik dacht dat ik in een soort van sprookjeswereld terecht gekomen was, en op de terugweg naar boven de trap kwijt was...In mijn gedachten heb ik 10 minuten staan nadenken hoe ik toch in godsnaam weer naar boven moest komen, totdat iemand mij een helpende hand bood en de trap weer in vol oornaat daar stond waar die hoorde.

We hebben samen weer een wonderlijke trip gehad :wink:

Muskiet

Newbie
Wat een ervaring! En wat mooi beschreven! Ik was ook aanwezig die (bewuste) avond, heb geen lsd gebruikt :xtc: , maar ook niet bewust meegemaakt dat je in ´deze ervaring´ zat. Wel was ik geraakt door je reactie de volgende dag: je had mij, overdag, al verslag gegeven over je ervaring en 's avonds werd jou ineens heel veel duidelijk; je vertelde mij dat je ontdekte dat het ging om jou, dat jij het was die belangrijk was, jij mocht er 'zijn'.
Die bewustwording vond ik geweldig en het ontroerde mij. Het inzicht dat je kreeg dat er niets mooiers is dan het verwezenlijken van je ware aard, misschien wel het kostbaarste en belangrijkste doel van je leven hier op aarde!
Meteen kwam de tekst in mij op: 'Zij maakt het verschil' (Poema's) en je was het er mee eens.
' Een afscheidsfeest voor jou '......

Jij bent die Unieke, want in werkelijkheid ben je rechtschapen en lieflijk en doordrenkt van Zelf. Je bent je eigen vogel, je eigen prooi en je eigen valstrik; je bent je eigen ereplaats, je eigen vloer en eigen dak. De eigenheid is dat wat in zichzelf bestaat. Het ongeluk is dat wat van die eigenheid is afgeraakt."
Rumi :)

Madelief

@ Mirhan ... en zo is het!! :P

Nu ik er over nadenk wat je zegt... jij had gewoon 10x meer lef, haha!
Ikke die nacht niet - terwijl me dat in t dagelijks leven.. nou ja... niet ontbreekt ofzo (als we t over 'gewone' rare acties hebben dan) :grin:

Weet je dat ik me al beraad op een nieuw toneel voor een vlg keer?
Dat zwembad was super natuurlijk.. met t geweldig waternimfenkoor!! :hearteyes:
Voordat we die overtreffen..?! En ondanks die rare flippo, was het wel apart met die groep (ik had een draadloos netwerkje met iedereen, haha). Hoewel ik het niet meer zo zou doen denk ik :rolleyes:

@ Muskiet
Wow. Zoals je t zegt moet ik ervan :flushed: ..maar zo voelde t wel ja. Al was ik die dag erna aaaaaaardig overgevoelig nog.. pf. Toch houdt t me nog steeds bezig.
Blijft raar om je eigen afscheid te verzinnen... Maar: denk dat k wel nuchter genoeg ben.

Madelief

Haha! Schieten me nog een paar totaal grappige situaties te binnen:

(Begin ik ineens te huilen naast iemand, hartverscheurend en uit het niks: hij schrikt zich te pletter). 'JEZUS!! Gaat het? Wát IS er!! Ik: 't is mijn eerste...(boehoe..)!!
'Watte..?!' Ik: 'Euhm... niks...?' (De eerste keer dat ik een overgangsritueel tussen levens meemaak, SUFFERD!!). :grin:

Ik ben afscheid aan het nemen van iedereen. 'Mirhan, ik ga NU naar een volgend leven'. M: 'Oh.' Ik: 'Ben jij daar dan ook weer - ja toch (snif)?' M: 'Ja, tuurlijk joh. Altijd'. :hearteyes: Pff... kippevel.

Tegen andere (op dat moment niet vage) vriendin: 'Dit is mijn afscheidsfeest hè, ik ga maar denk ik'.
'WAAAT??! Waar ga je heen dan?!!! Doe niet zo raar!' (ik denken: oooow, SHIT- die weet van niks wat er hier allemaal aan de hand is. Om de tuin leiden, smoes, SNEL!!). Ik: 'Euhm.. ik ga naar .. .. de.. WC' (Zó). (Ik balen als een stekker dat ze niet af te schudden was; ik moest verder immers). Vriendin in kwestie heeft vast gedacht dat ik vliegles zou gaan nemen.. Ai. SORRY!

Pfffffff.. ... Sterk spul hoor..... !:grin:

Bovenaan