Agressief van XTC?

Mdmaotic

Newbie
Hoi allemaal!

Ik heb een vreemde vraag.
Een paar maanden geleden heb ik XTC gebruikt en op dat feest werd ik spontaan agressief.
Tegen de mensen waar ik mee was zei ik dat ik graag iemand op zijn bek wilde slaan en ik begon, volgens hun, te grommen naar mensen...

De pillen die ik had genomen waren getest op 200mg MDMA en er zat voor de rest geen andere zooi in.
Voor het feest had ik wel redelijk wat bier op.

Iemand enig idee what de f#ck er aan de hand was?

Amfitamientje Power

Wijs gebruiker
Eigenlijk vind ik dat behoorlijk ongewenst gedrag. Grommen naar mensen... Ook niet erg lady like. Misschien even aan een psycholoog vragen what the f#ck er aan de hand was.

Laatst bewerkt:

Mdmaotic

Newbie
Eigenlijk vind ik dat behoorlijk ongewenst gedrag. Grommen naar mensen... Ook niet erg lady like. Misschien even aan een psycholoog vragen what the f#ck er aan de hand was.
Er is mentaal niks met mij aan de hand dus een psycholoog lijkt me niet nodig.
Dit is hierna ook niet meer gebeurd.

Edit: nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet naar een feest ga om ladylike te zijn....

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Lijkt me geen normale reactie op X. Je word net verwacht vriendelijk, empatisch, liefdevol te worden...

Mdmaotic

Newbie
Lijkt me geen normale reactie op X. Je word net verwacht vriendelijk, empatisch, liefdevol te worden...
Dit ging op een gegeven moment wel over en werd het wel leuk.
Mijn vrienden dachten aan een overdosis omdat ik na het feest in de taxi steeds wegviel

Mdmaotic

Newbie
En met welke instelling ga je dan wel naar een feest? Misschien dat het daar aan ligt?
Dat feest was mijn 2e keer en ik was erg zenuwachtig omdat ik ervoor redelijk aan het bier was gegaan en ik wist dat mixen een no go is.

Edit: tegenwoordig ga ik er beter in, geen zenuwen meer

Laatst bewerkt:

Speedy wolf

Experimenterende gebruiker
Met x heb ik dit zelf nog nooit meegemaakt, wel een keer gezien op Defqon. Met iemand die ik daar ontmoet had, maar weet ook niet wat die persoon nog meer had gebruikt.

Speedy wolf

Experimenterende gebruiker
Het kan aan eigenlijk van alles liggen eigen voeding, stemming, omgeving, de persoon zelf inderdaad. Maar vergeet ook niet dat xtc toch drugs blijft ookal kan xtc bijna niet zo werking hebben, tenzij er troep doorheen zit..

stomme eend

Bewuste gebruiker
Tja, een standaard reactie is het zeker niet, maar zoals sommigen ook ineens heel down of melancholisch kunnen worden van m terwijl het bekend staat als extasisch, zo kan een enkeling ( een enkele keer) blijkbaar ook aggresief worden in plaats van enorm empatisch. Het blijft een drug, en die is nou eenmaal niet 100% voorspelbaar.

Maar ik zou de volgende keer de alcohol gewoon achterwege laten...

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
@Mdmaotic Alcohol is vrijwel één van de enige bekendere drugs die agressie in de hand werkt. Er zullen vast uitzonderingen zijn waarbij mensen agressief worden op andere drugs, maar dat is doorgaans geen veel voorkomend gevolg. Ik ben het wel met @Parfumflesje eens dat agressie grotendeels aan de persoon ligt. Er kan natuurlijk ook een onduidelijke situatie ontstaan waardoor je agressief wordt, waarvan achteraf blijkt dat je niet goed wist wat er aan de hand was. Op xtc/mdma wordt vrijwel niemand agressief. Het enige wat wel kan voorkomen is dat je drammerig wordt of geïrriteerd raakt wanneer je je zin niet krijgt, zoals je vrienden/vriendinnen die niet mee willen naar een stage waar je graag naartoe wilt. Het heeft dus of aan de alcohol gelegen of aan jezelf. Wegvallen in de taxi klinkt ook vrij heftig, ik ben wel benieuwd hoeveel je precies gedronken had. Van xtc neem je duidelijk teveel. "De pillen die ik had genomen waren getest op 200mg" duidt er namelijk op dat je meerdere pillen hebt genomen, terwijl één pil van 200mg hoogstwaarschijnlijk al te zwaar is voor je, er vanuit gaande dat je niet zwaar obese bent of de fysiek van Dwayne Johnson hebt.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Die Dwayne Johnson is ook maar een dikzak. Alleen zijn kop met speknek en armen zijn van hem in de laatste films, voor de rest van zijn lichaam hebben ze tegenwoordig een stand-in, of ze douwen hem een corset in.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb in mijn leven twee verschillende mensen eens agressief zien worden onder invloed van MDMA, mijn indruk was toch wel dat dit voort kwam uit persoonlijke issues. Zeer uitzonderlijk ook, kan het mij persoonlijk niet echt voorstellen dat dit mogelijk is in andere context.

Zoals een meisje, een van deze twee mensen het verwoorde: 'Als ik helemaal in de roes lekker aan het gaan ben op de MDMA in mijn eigen wereld en iemand komt mij ineens storen geef ik die een dauw omdat die op dat moment gewoon moet oprotten'.

Ik krijg er ook geen warme gevoelens bij maar uitzonderingen zullen er altijd wezen.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Die Dwayne Johnson is ook maar een dikzak. Alleen zijn kop met speknek en armen zijn van hem in de laatste films, voor de rest van zijn lichaam hebben ze tegenwoordig een stand-in, of ze douwen hem een corset in.
Hahaha, echt?! ^_^ Ik begrijp dat de beste man negen maaltijden per dag eet, dus als hij er twee mindert dan zit ie wel weer goed.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zoals een meisje, een van deze twee mensen het verwoorde: 'Als ik helemaal in de roes lekker aan het gaan ben op de MDMA in mijn eigen wereld en iemand komt mij ineens storen geef ik die een dauw omdat die op dat moment gewoon moet oprotten'.
Tja de empathie van mdma is soms ook maar een oppervlakkig laagje van fijne gevoelens. Als je daaronder niet echt in contact staat met echte empathie die op meer gebaseerd is dan je lekker/fijn voelen... Dan kan de ware intentie weleens bovenkomen op die manier. :sweatsmile:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Tja de empathie van mdma is soms ook maar een oppervlakkig laagje van fijne gevoelens. Als je daaronder niet echt in contact staat met echte empathie die op meer gebaseerd is dan je lekker/fijn voelen... Dan kan de ware intentie weleens bovenkomen op die manier. :sweatsmile:
Ja, ik vrees dat conditionering nog wel iets verder gaat dan dat maar ik ben het met je eens. Er was ook een studie die concludeerde dat MDMA ingroup bias versterkt, wat je bijvoorbeeld kunt opvatten als dat het racisme in de hand kan werken. :')

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Sally Tessio

Tja, bij Baywatch 'the movie' had die Dwayne Johnson al een zwempak aan ipv de gebruikelijke zwembroek met blote bast, en dat was niet voor niks.

Steven Seagal is zo'n andere dikzak-acteur van actiefilms, in ieder geval de latere films van hem. En dat hebben ze ook vakkundig weten te verhullen.

Steven Seagal in South Park:

Bovenaan