Al lad?

matsuru

Newbie
Goedenavond!

Wij (ik en mijn vriendin) hebben nog niet heel veel tripervaring, maar onze interesse in psychedelica is enorm gegroeid.

We hebben op dit moment ervaring met wiet (spacecake), wat overigens misschien wel de meest intense ervaring is tot nu toe (hadden iets teveel plakjes op), 2cb waar we de laatste keer echt goed op zijn gegaan en de dosering redelijk hoog was (ongeveer 35mg + wiet) wat echt prima te doen was. Vorige week 2cb in de club gedaan, ook dat was, zowel mentaal als visueel, prima te handelen. Ook hebben we ervaring met methox en heb ik het vermoeden in de zogenoemde m hole te hebben gezeten (een versmelting met alles). Ook super gaaf en ik vond het ook heel auditief.

Wel hebben we tot nu toe (3x) bij de 2cb gehad dat we dieper wouden gaan. De 2cb gaf niet wat we zochten. Nu heeft een kennis AL-LAD aanbevolen. Volgens hem minder intens dan LSD maar wel diepgaander dan 2cb. Zijn persoonlijke favoriet. Volgens hem is LSD wel weer een etappe hoger.

Ik wil echt wat uit het trippen halen. Maar als ik de ervaringen lees betwijfel ik of ik dit met AL-LAD ga vinden. Anderzijds is het misschien een verstandige keus om je op deze manier voor te bereiden op LSD. Is het überhaupt te vergelijken met lSD?

Bedankt voor jullie input!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoi matsuru,

Voor jullie doeleinden zou ik eerder LSD zelf of bijvoorbeeld ALD-52, of anders truffels/paddo's aanraden. Al-lad vond ik lang niet zo diepgaand als eerdergenoemden, al moet ik wel zeggen dat ik Al-lad nog maar 1 keer geprobeerd heb. Maar toch, ik hoor/lees het veel dat mensen het stofje wat minder interessant vinden, al zijn daarin ook weer uitzonderingen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
AL-LAD staat inderdaad niet echt bekend om zijn diepgang. Als je dat wilt kun je beter LSD doen of gewoon truffels die je legaal in de smartshop kunt halen.

Voor diepgang kun je dus beter LSD of paddo's/truffels hebben en als je bang bent voor een te heftige trip kun je natuurlijk ook gewoon eerst met een milde dosis beginnen en het dan langzaam opbouwen.

matsuru

Newbie
Bedankt voor de reacties.

Als ik een staartje zou maken van de diverse tripmiddelen, naar gelang van intensiteit. Klopt onderstaande dan een beetje (voor mijn beeldvorming)?

Wiet
2CB
Al LAD
LSD/Truffels
DMT

Ik verwacht dat LSD, mits je het goed opbouwt, prima te doen is. Mijn kennis gaf echter aan dat AL LAD een mooie tussenstap is omdat het 1: minder mentaal is en 2: minder lang duurt.

Ik ben zelf alleen bang dat het een 4e 2cb ervaring zal worden. Is het met 2cb te vergelijken, wat zijn de overeenkomsten of juist verschillen?

Daarnaast ben ik benieuwd of AL LAD ook op te bouwen is. Bij 2cb is het volgens mij zo dat de begindosis de trip bepaald. Bijnemen verlengt maar maakt de trip niet perse heftiger. Is dit bij AL LAD ook?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Qua intensiteit zit daar wel redelijk een lijn in ja, al zou ik truffels/paddo's gerust boven LSD en aanverwanten zetten qua intensiteit. En DMT is de enige van dat rijtje welke ik niet heb gedaan, maar zo te horen/lezen klopt het wel dat die bovenaan (onderaan) staat. :wink:

LSD is zeker wel goed te doen hoor. Mensen maken van de eerste keer LSD meestal heel erg een punt. Het is wel degelijk het echte werk qua psychedelica, maar het is echt wel goed te doen als je het rustig aan doet qua dosering. LSD is voor een psychedelicum licht/luchtig. Het is vrolijk van aard. Dat is geen absolute garantie voor een positieve trip natuurlijk, het blijft een tripmiddel. Vechten tegen de ervaring zal ook met LSD resulteren in moeilijkheden, maar mensen hebben er in het algemeen volgens mij echt een heel vertekend beeld van.

Bij psychedelica werkt bijnemen sowieso niet goed (zeg maar: niet) qua de intensiteit verhogen. De begindosis is de enige dosis die ertoe doet, dus moet je in één keer goed doseren. Bijnemen hoeft niet bij dingen als LSD, tenzij je er na 8-12 uren nog niet genoeg van hebt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het rijtje klopt aardig. Qua intensiteit vind ik LSD en truffels niet echt onderdoen voor elkaar, maar LSD is inderdaad wel wat makkelijker of gemoedelijker dan truffels. Truffels kunnen soms best een duister randje hebben.

En bijnemen is inderdaad nutteloos met alle psychedelica, het verlengt de trip alleen. Het enige waar ik bij bijneem, is 2C-B op een feest omdat het zo kort duurt. Maar het versterkt het effect nooit.

matsuru

Newbie
Bedankt voor de zinvolle antwoorden!

Ik neig erg naar lsd omdat ik echt een keer de diepte in wil kruipen. Heb 1 zegel p lsd.

Het idee is om met z'n 4en naar een natuurcamping te gaan en daar op tijd, in de vroege middag, te beginnen. Verder neem ik een goede koptelefoon mee en gaat een ieder, indien daar behoefte aan is, zijn/haar eigen weg.

Stel ik ga voor de LSD en de begindosering is kennelijk heel belangrijk en bepalend. Waar moet ik mee beginnen. Levelen is dus met LSD ook niet mogelijk? Ik dacht namelijk altijd van wel.

Bovenaan