Alcohol/dronken & coke

MMedium

Newbie
Hallo mensen,

Ik ben iemand die in nuchtere toestand totaal niets snapt van de lust in coke.
Dit veranderd compleet wanneer ik een aantal biertjes o.i.d. achter de kiezen heb.
Nu lukt het mij vrijwel nooit om alcohol te drinken zonder later de lust te weerstaan van coke.
Ik merk ook dat het erger word, meer word en dat ik wanneer ik 's morgens in bed lig het schuldgevoel groter word. Ik ben op dat moment zo druk in me hoofd dat ik me gewoon geen raad weet en geen houding weet te geven. Totaal mijn draai kwijt. Juist door die onrustigheid slaap ik niet en word het 'slechte gevoel' groter en groter. Ik ben benieuwd of er ooit weer een tijd komt dat ik gezellig een biertje kan drinken zonder daarna die troep altijd te gebruiken en door te zakken tot in de vroege uurtjes.

Mijn vraag is of meer mensen last en/of ervaring hebben in het alcohol en coke probleem, en misschien tips ?

Groeten, MM

jgekW

Newbie
Heel herkenbaar. Ik heb ook alleen de honger als ik bier op heb. Na een tijdje wekelijks gebruik ben ik nu weer 'normaal'. Doe al 3 weken geen coke meer in het weekend en het verbaasd mij wel hoe makkelijk ik eigenlijk nee kan zeggen. Moet zeggen dat het ook icm geldbebrek is. Maar als ik zou willen zou ik zo weer kunnen halen. Schuldgevoel heb ik alleen nooit echt gehad in grote vorm.

Gemini

Badass junkie
Als je vaak alcohol gebruikt samen met coke, maken je hersenen op de een of andere manier een soort linkje. Als jij dan een keer daarop weer alcohol drinkt, krijg je ook sneller zin in coke. Alcohol en coke samen leidt tot de vorming van een nieuw stofje, cocaethyleen. Het voelt ontzettend prettig, maar het is ook ontzettend gevaarlijk!

Cocaethyleen verhoogt de hartslag en heeft een werking die vergelijkbaar is met cocaïne zelf. Cocaïne en cocaethyleen samen vormen opnieuw een belasting voor het hart omdat de zuurstofbehoefte verder toeneemt, terwijl de vaatvernauwende werking van beide stoffen de zuurstoftoevoer verder afknijpt. Dit alles kan leiden tot een acuut zuurstoftekort in de hartspier en tot hartritmestoornissen. Gecombineerd gebruik van alcohol en cocaïne leidt er ook toe dat je meer gaat drinken. Je voelt de alcohol minder, waardoor je blijft drinken. Van de andere kant kan de alcohol helpen om het effect van de cocaïne wat af te zwakken. Je bent meer relaxed en wat minder gespannen. Maar je drinkt wel meer, dus de kater de dag erna is ontzettend heftig.

Wat je eraan kunt doen.. dat vind ik een lastige.
Ik zelf heb ook tijden lang cocaïne met alcohol gebruikt, bijna altijd samen. Maar ik was er op een dag gewoon klaar mee en ben toen gestopt. Ben nog wel een aantal keer de fout in gegaan, maar uiteindelijk was ik er echt, echt klaar mee.

Misschien kun je anders een tijdje niet uit gaan, of geen alcohol drinken. Gewoon een colaatje bestellen en tegen je vrienden zeggen dat je een tijdje gezond wilt doen of wilt afvallen ofzo. Of laat je pinpas thuis en neem weinig geld mee, zodat je er überhaupt geen geld voor hebt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes in ieder geval!

MMedium

Newbie
Bedankt voor jullie reacties,

Ik moet zeggen dat ik tijdens het kateren altijd mezelf beloof er mee te stoppen.
Maar zodra ik dus weer wat 'ontremd' ben door de alcohol laat ik me toch weer verleiden.
Ik krijg het welbekende sleutelpuntje aangeboden, en zodra er daar een aantal van genomen zijn besluit ik toch om zelf nog maar wat extra bij te kopen omdat ik bang ben me dan al op een vroeg moment in de avond verrot te gaan voelen. Maar denk dat gewoon, vooral in de weekenden, geen alcohol drinken wel een goede optie kan zijn. Want zodra ik door de weeks een aantal biertjes drink is de drang echt stukken minder. Ik vind persoonlijke de combi geweldig, tot het moment dat ik het rotgevoel krijg dat de avond is afgelopen, door bijvoorbeeld de zon die weer gaat schijnen, waar ik overigens normaal erg van geniet.
Dat rot gevoel kan ik niet plaatsen en word letterlijk gek in mijn hoofd. Dan vraag ik mezelf af of het, het allemaal waard is. Nee dus ! Maar ik word er toch weer toe verleid.

MM

berten

Belezen gebruiker
tja zorgen voor zo weinig mogelijk afleiding é! Als je wil stoppen maar je (beste) vrienden hebben elk weekend coke bij dan is de stap rap gezet é. Probeer wat meer om te gaan met vrienden die het niet of minder gebruiken want wanneer je je vrienden ziet gebruiken krijg je er zelf zin, want dan wil je op dezelfde golflengte zitten. Wanneer je bij gezelschap bent die alleen bier drinkt dan is de sfeer heel anders en zijn de verlangens minder groot. Nuja als je een ver gevorderde gebruiker bent maakt het weinig uit in welke omgeving je je bevind.

Bovenaan