Alcohol en demping van angsten

Neocortex

Belezen gebruiker
Hallo df,

Bij alcoholgebruik valt het me regelmatig op dat de het een rustgevend en angstverlagend effect heeft. Herkennen jullie dit en / of zijn er volgens jullie andere drugs die dit effect ook hebben? Zelf denk ik bij drugs dan aan cocaine. Hebben jullie dezelfde, of misschien zelfs andere gedachten?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Verdovende middelen over het algemeen hebben die eigenschap. Ze verdoven geestelijke en lichamelijke impulsen.

Stimulerende middelen daarentegen doen dat niet, maar kunnen de aandacht mogelijk wel afleiden van de angst denk ik. En psychedelische middelen confronteren je goed mogelijk met je angsten. Vaak juist in versterkte mate.

En o ja, dissociatieven... dissociëren je van je gedachten en gevoelens, dus ook van je angst.

Neocortex

Belezen gebruiker
Geen probleem! Voor gebruikers en door gebruikers is ons motto toch? Dat betekent bij mij nieuwsgierig naar elkaar zijn en blijven, elkaar af en toe wat gunnen en elkaar daar te corrigeren waar nodig.

heyol

Bewuste gebruiker
Jup dat gevoel heb ik ook wel met alcohol. Angstverlagend zou ik niet direct weten want zeer zelden tot nooit angstig.
Werkt ook stressverlagend imho.

heyol

Bewuste gebruiker
Verdovende middelen over het algemeen hebben die eigenschap. Ze verdoven geestelijke en lichamelijke impulsen.

Stimulerende middelen daarentegen doen dat niet, maar kunnen de aandacht mogelijk wel afleiden van de angst denk ik. En psychedelische middelen confronteren je goed mogelijk met je angsten. Vaak juist in versterkte mate.

En o ja, dissociatieven... dissociëren je van je gedachten en gevoelens, dus ook van je angst.

Cocaine (stimulerend middel) heeft dit effect ook wel vindt ik. Het neemt niet de stress/angst weg zoals bij alcohol, maar geeft je wel het gevoel het sowieso aan te kunnen.

Sisyphus

Experimenterende gebruiker
Zeker, op sociaal gebied durf je makkelijker dingen dan wanneer je nuchter bent.
Een vriend met behoorlijk heftige angststoornis is compleet genezen na 3 bier, dan boeit het allemaal niet meer. Ik geloofde eerst niet dat dat zo makkelijk kon, ik nam zijn stoornis minder serieus. Tot ik zelf paniekaanvallen kreeg en erachter kwam dat na 2 bier het veel beter gaat, na 3 bier is het over. Dat moet alleen niet de oplossing worden.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Bij mij is het effect van drank : drinking kills feelings. Het zal ongetwijfeld ook angstgevoelens weg halen. Maar dat doet de Clonazepam en flubromazolam al..

Syl

Badass junkie
Bij mij gaf speed mij het gevoel dat ik de hele wereld aan kon.
Ik heb ptss en de speed onderdrukte mijn emoties em gevoelens, en dus ook mijn angsten deels.
Maar zodra ik afkickte kwam alles alsnog keihard binnen.
Alles wat ik al die jaren had weten te onderdrukken kwam alsnog loeihard binnen.
Zo erg zelfs dat ik depressie kreeg en ad slik.
Dus het kan tijdelijk bv angst onderdrukken maar het komt vroeg of laat toch keihard terug.

MK-ULTRA

Bewuste gebruiker
Bij mij werkt het in een balans. Als ik bijvoorbeeld meer dan 8 glazen alcoholhoudende drank neem, heb ik vaak de nacht hierna, veel nachtmerries, alsof ik dan extra angstig ben. Vaak hele duistere dromen waarin het lijkt of ik word aangevallen. Ook wel met ketamine gehad, vooral na een periode van regelmatig gebruik, dat ik mensen waarmee ik sprak, beangstigend vond doordat ze compleet anders gingen praten. Andere woordenschat, en andere blik, voelde me op deze momenten helder maar ook angstig. Alsof er duistere krachten aan het werk waren...

Packjam

Belezen gebruiker
Bij mij werkt het in een balans. Als ik bijvoorbeeld meer dan 8 glazen alcoholhoudende drank neem, heb ik vaak de nacht hierna, veel nachtmerries, alsof ik dan extra angstig ben. Vaak hele duistere dromen waarin het lijkt of ik word aangevallen. Ook wel met ketamine gehad, vooral na een periode van regelmatig gebruik, dat ik mensen waarmee ik sprak, beangstigend vond doordat ze compleet anders gingen praten. Andere woordenschat, en andere blik, voelde me op deze momenten helder maar ook angstig. Alsof er duistere krachten aan het werk waren...
Niet meer duistere krachten dan een ander middel, verdovend middel

Paranoize.

Badass junkie
Alcohol maakt mij juist heel emotioneel, het kan ook goed verdovend werken maar ook tegenovergesteld. Alcohol & coke vond ik wel een heerlijke cheatcode om 'probleemloos' door het leven te gaan. Wiet is ook altijd een effectief middel hiervoor geweest.

Nu ben ik een pillenjunkie en heroïne junkie en zijn dat me cheatcodes om door het leven te gaan.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Het ligt bij mij ook aan de dosis, klein beetje alcohol kan gevoelens als angst versterken maar als ik mezelf flink dronken drink dan is alles gedempt. Met een flink kater ben ik wel gevoeliger voor angsten en donkere gedachten

Bovenaan