alcohol en roken

private

Experimenterende gebruiker
Ongeveeer 6 weken geleden ben ik gestopt met blowen en 4 weken geleden gestopt met roken.

Ik ben gestopt met blowen en over gegaan op alcohol en dat bewust. Dit omdat ik blowen gewoon niet 2 x per week kan doen, ik doe het dat gelijk 7 dagen per week in m'n vrije tijd.

Nu, vraag ik me af of het mogelijk is om te roken als ik alcohol ga drinken? Ik weet dat dit een stomme vraag is en er niet echt een concreet antwoord is. Maar wat ik me af vroeg is kan 2 x per week een halve pakje samen met 6 std glazen alcohol leiden tot nicotine verslaving? Overige 5 dagen dat ik sigaretten ga misssen? Ik vind het o zo lekker om te roken met alcohol dat ik niet alleen alcohol kan gaan drinken zonder te roken en tegelijkertijd bang ben dat ik weer verslaafd raak aan roken.

Het klinkt heel vaag, maar lees dit als je nuchter bent en probeer mij te begrijpen.

Skippy

Wijs gebruiker
Wat ik ervan begrijp , is dat je bent gestopt met roken, maar bij een drankje kan je gewoon niet zonder een peuk?
Probeer er gewoon van af te blijven als je echt wilt stoppen.
Het blijft een verslaving, nu je al een tijdje gestopt bent is het juist verstandig om het gewoon vol te houden.
Anders rook je binnen no time weer zoals vanouds..

Ruski

Newbie
private zei:
Ongeveeer 6 weken geleden ben ik gestopt met blowen en 4 weken geleden gestopt met roken.

Ik ben gestopt met blowen en over gegaan op alcohol en dat bewust. Dit omdat ik blowen gewoon niet 2 x per week kan doen, ik doe het dat gelijk 7 dagen per week in m'n vrije tijd.

Nu, vraag ik me af of het mogelijk is om te roken als ik alcohol ga drinken? Ik weet dat dit een stomme vraag is en er niet echt een concreet antwoord is. Maar wat ik me af vroeg is kan 2 x per week een halve pakje samen met 6 std glazen alcohol leiden tot nicotine verslaving? Overige 5 dagen dat ik sigaretten ga misssen? Ik vind het o zo lekker om te roken met alcohol dat ik niet alleen alcohol kan gaan drinken zonder te roken en tegelijkertijd bang ben dat ik weer verslaafd raak aan roken.

Het klinkt heel vaag, maar lees dit als je nuchter bent en probeer mij te begrijpen.

Ik begrijp je volledig. Ik heb heel lang gerookt en nog veel langer gedronken, op dit moment ben ik gestopt met roken maar ik drink nog altijd. En blowen kan er ook nog altijd bij. Maar dat allemaal terzijde, ongeveer 2 jaar geleden besloot ik te gaan stoppen met vast te roken, en overdag is me dat ook gelukt. Tot ik nog eens op stap ging en weer begon te roken, toen heb ik gewoon besloten om niet te roken als ik nuchter ben, maar wel te roken als ik op stap ga of eens een goed bakje bier met paar vrienden opzuip.
Het ging goed voor een tijdje maar toen merke ik dat hoe meer dronken ik werd, hoe meer sigaretten ik rookte. Sommige vrienden noemden me zelfs een stoomtrein die avond omdat ik zoveel rookte op een avondje, en dat liet me wel eventjes schrikken.
Uiteindelijk heb ik sigaretten roken compleet opgegeven, en rook ik nu nog alleen maar tabak als ik joints rook.

Conclusie: Krijg je een nicotineverslaving als je alleen rookt terwijl je drinkt? Nee, maar let wel op hoeveel je rookt, want als je dronken bent dan word je nogal snel afgeleid door de gezelligheid om je heen. En voor je het weet ben je weer blut omdat je alle geld hebt uitgegeven aan sigaretten.

Ruski

zjimiz

Bewuste gebruiker
Dit is voor mij een herkenbare situatie

Wat ik gemerkt heb is, als ik gestopt was met roken en begon te blowen, meteen weer aan het roken sloeg.

De eerdere reply m.b.t. volhouden is het best kan ik onderschrijven.

Nicotine heb ik ervaren als een hele uitgekookte drug, waarbij je jezelf heel snel voor de gek houdt, omdat het snel onbewust zijn intrede doet in je denk- en gedragsprocessen. dat doorzie je pas vaak als je gestopt ben, omdat je dan te pas en te onpas het stemmetje in je kop begint te praten; 'kom op nou, eentje kan geen kwaad, en het is zo gezellig, en we zijn nu toch op vakantie'. Elke keer komt er weer een nieuwe smoes, en voordat je het weet ben je weer terug bij af......................

:wave:

Bovenaan