Alcohol en speed

Flameon

Badass junkie
Hallo,

Alcohol en speed is geen goede combinatie. Client van me is er door uitgedroogd en in coma geraakt. Wat is jullie ervaring?

Bail

Experimenterende gebruiker
Uitdroging/Oververhitting etc.

Ik gebruik meestal de combo speed,alcohol en wiet
is tot nu toe ook altijd goed gegaan.
van alcohol krijg je wel een onwijs droge bek icm speed.

veel drinken is voldoende.

en als je meer dan 2/3gr neemt kijk dan uit voor oververhitting

Maikelk

Belezen gebruiker
Bail zei:
Uitdroging/Oververhitting etc.

Ik gebruik meestal de combo speed,alcohol en wiet
is tot nu toe ook altijd goed gegaan.
van alcohol krijg je wel een onwijs droge bek icm speed.

veel drinken is voldoende.

Is inderdaad uitkijken, daarom optijd water of sportdrank drinken.

Maar de combo is ook inderdaad heeeerlijk! Vaagheid op zijn top :P

Bomb

Bail zei:

2-3gr?? amai
ik gebruik zeer regelmatig (elke vrijdag en zaterdag tijdens het uitgaan, met om de zoveel tijd eens een paar weken "rust") en meestal is mijn grammetje maar op na 2 weken (3 à 4 uitgaansnachten dus)

on topic: ik combineer ook altijd met alcohol, de volgende dag is het serieus smekken bij mij! (droge mond, hou je nie voor mogelijk)
vind ik persoonlijk wel een leuke combinatie, de fitheid en "strakheid" van speed, maar dan toch een beetje dat "mellow" zweverige gevoel dat de juiste dosis alcohol je kan geven

maar idd mee opletten natuurlijk. de volgende dag ook genoeg proberen eten, heb dit ook eens verwaarloosd en ben 's avonds een paar uur zo ziek als een hond geweest.
door niet te eten, wel alcohol te drinken, en dan nog eens flink te sporten was ik totaal kapot (uitdroging of suikertekort? of beide)

dan heb ik echt eten in mijn strot moeten rammen (eerste keer trouwens dat ik zoveel last had met eten, had nieuw spul gekregen van iemand anders...)

tip: boterkoeken met rozijntjes :grin: zijn snelle suikers en gaat nog vlot binnen

grtz

JewCookie

Wijs gebruiker
Je kunt geen dosis koppelen aan risico's als oververhitting of uitdroging, tolerantie en lichaamsgewicht verschillen bij ieder persoon. Als je nog niet precies weet wat je aan speed hebt dan moet je je zowizo bewust zijn van de gevaren, de symptomen kunnen herkennen en weten wat je er tegen kunt doen.

Als je oververhit begint te raken kan je dat al behoorlijk lang van tevoren merken.. Dit gebeurt logischerwijs bijna alleen maar doordat je teveel beweegt, geen rust neemt en je al aardig uit begint te drogen waardoor je lichaam niet voldoende koelwater meer heeft om je op temperatuur te krijgen. Je kunt oververhitting voorkomen door als wanneer je merkt dat je al een aardig tijdje los aan het gaan bent en waarschijnlijk al behoorlijk aan het zweten bent even te stoppen met dansen en / of intensief bewegen. Als je dan ineens enorm begint te zweten, het heel warm krijgt en eventueel je hart zelfs voelt rammen dan is het tijd om even heel veel te drinken, af te koelen en rustig aan te doen..

Als je aan het uitdrogen bent dan kun je dat op een aantal manieren merken. Een droge bek betekend nog niet meteen dat je bijna uitgedroogd bent.. Maar als je mond, gehemelte en keel zó droog zijn dat slikken echt pijn begint te doen dan betekend dat dat je goed op weg bent. Niet meer kunnen slikken merk je vaak als je op redelijk korte termijn je vocht verbruikt hebt. Als je over een langere periode wat langzamer je vocht-peil omlaag gegaan is dan is slikken vaak nog te doen zonder pijn. Toch kun is uitdroging ook dan te herkennen. Als je merkt dat je echt al een behoorlijk lange tijd niet meer naar de wc geweest bent (of steeds minder vaak gaat) en je urine naar een chemisch lab ruikt, donkerder is als je ochtendurine en er mogelijk een schuimkraagje bovenop komt dan betekend dit dat een glaasje water, of een liter of 3, geen kwaad kan.. :wink:

Bail

zeker weten?
Als ik een bommetje neem van een gram ben ik vrijwel meteen oververhit als het inslaat maar met zo'n dosis ben je ook niet in staat om uit te gaan :P

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Ik doe regelmatig speed, maar deze combo doe ik zelden. En als het al ooit gebeurt, is het heel duidelijk merkbaar 's anderendaags. Ik vind dat speed het beste tot zijn recht komt als je er niets mee combineert. Enkel meer speed =P

teonanacatl

Belezen gebruiker
Bomb zei:
Bail zei:

2-3gr?? amai
ik gebruik zeer regelmatig (elke vrijdag en zaterdag tijdens het uitgaan, met om de zoveel tijd eens een paar weken "rust") en meestal is mijn grammetje maar op na 2 weken (3 à 4 uitgaansnachten dus)

on topic: ik combineer ook altijd met alcohol, de volgende dag is het serieus smekken bij mij! (droge mond, hou je nie voor mogelijk)
vind ik persoonlijk wel een leuke combinatie, de fitheid en "strakheid" van speed, maar dan toch een beetje dat "mellow" zweverige gevoel dat de juiste dosis alcohol je kan geven

maar idd mee opletten natuurlijk. de volgende dag ook genoeg proberen eten, heb dit ook eens verwaarloosd en ben 's avonds een paar uur zo ziek als een hond geweest.
door niet te eten, wel alcohol te drinken, en dan nog eens flink te sporten was ik totaal kapot (uitdroging of suikertekort? of beide)

dan heb ik echt eten in mijn strot moeten rammen (eerste keer trouwens dat ik zoveel last had met eten, had nieuw spul gekregen van iemand anders...)

tip: boterkoeken met rozijntjes :grin: zijn snelle suikers en gaat nog vlot binnen

grtz

ik neem toch wel meestal ong 1 gr per nacht hoor.. steek ik daar een paar pillen op en dan nog goed wat alcohol er bovenop (en dan heb ik het niet over pintjes) en vindt dit persoonlijk echt een van de beste combi's die er zijn :hearteyes:

maverick

Belezen gebruiker
ik vind speed en alcohol heerlijk. ik heb wel af en toe gehad dat ik in een stemming was van bier drinken onbewust en dat je uiteindelijk veel meer heb gezopen dan normaal, daar word je volgende dag neit veel vrolijker van. vaak is het zo dat ik speed snuif en paar biertjes drink (de hoeveelheid biertjes waar je normaal fyn, gezellig, opgewekt en sociaal aangeschoten van zou zijn) en ik heb dan ook geen behoefte aan meer bier..
de energie, fynheid en opgewektheid van speed + het losser zijn van alcohol, de gezellig omgang met anderen en waardering vn muziek, ik vind het echt te fyn uitgaan dan.. de hoeveelheid speed is ongeveer zoveel dat je niet strak gaat staan, en niet babbelziek word (wat ik krijg als ik veel speed neem) en later op de aaf mag je wel wat meer speed om ff hard te gaan op de hardere muziek. iedereen is toch wat meer dronken en dan valt het niet echt op dat je btj hard gaat :P.. want dat wil ik vaak niet hebben

als je er meeweet om te gaan wat je btj moet leren aan voelen of je biertje moet laten staan of snuifje vind ik het altijd erg fyn! ik hou van die combi :hearteyes:

Bovenaan