Alcohol i.c.m. XTC

Sennid

Experimenterende gebruiker
Hey iedereen,

Ik heb even een vraagje over alcohol in combinatie met XTC.

Het zit namelijk zo, ik heb drie vrienden die het over het afgelopen jaar zo'n 2 keer hebben genomen. Twee (laten we ze B en C noemen) ervan dronken eerst 2-3 biertjes en bleven toen bij non-alcoholistische drankjes, de ander (ik noem hem even A) bleef gewoon zuipen voor het leven.

Nou moet ik wel zeggen dat A een lange gast is, hij is ook een klein beetje zwaarder dan ons, dus dat heeft hij mee.

Ik wéét dat je bij XTC in de juiste mate gehydrateerd moet blijven, en dat doen B en C dan altijd ook. A daarintegen drinkt naast 1-2 pilletjes constant alcohol, en neemt eens in de 2-3 uur eens een glaasje water. De duidelijke verschillen zijn dat A extreem zweet, veel meer dan B en C ookal gaan zij net zo hard los. Daarnaast kraamt A dan nog wel eens onzin uit tijdens zijn trip, dronkenmanspraat zeg maar, en daarna gaat hij weer over hoe blij hij is en hoe erg hij van iedereen houdt.

Je zou dus kunnen zeggen dat het op het moment zelf niet gevaarlijk lijkt, en de volgende ochtend ontkent hij altijd glashard dat hij een kater van welke vorm dan ook heeft.

We hebben het hier met hem over gehad, maar hij wimpelde het een beetje weg, zo van "er gaat echt niets mis WANT ik voel mij op dat moment prima".

Heeft iemand enig idee hoe lang dit goed zal blijven gaan / hoe veilig dit nou is? We beginnen ons namelijk zorgen te maken dat het op een nacht massief mis gaat.

Hendroid

Alcohol droogt je uit en daarom word zijn lichaamstemperatuur hoger dan die van jullie omdat jullie er wel gewoon bij drinken. Op zich kan het niet zoveel kwaad echter zal het op een groot feest weleens fout kunnen gaan als hij het gewoon te warm krijgt. Hij kan er opzich wel bij blijven zuipen maar dan moet hij gewoon 1x per half uur een glas water nemen.
Ohja zeg ook maar tegen hem dat alcohol de werking van xtc tegen gaat, hij zal zich dus fijner voelen en harder gaan als hij er niet bij zou drinken.

Sennid

Hendroit zei:
Ohja zeg ook maar tegen hem dat alcohol de werking van xtc tegen gaat, hij zal zich dus fijner voelen en harder gaan als hij er niet bij zou drinken.

Is dat echt zo, of is dat gewoon iets om hem te overtuigen?
Heb dat nog niet eerder gehoord namelijk.

In ieder geval bedankt voor je reactie. :smoke:

Marsss

Af en toe een handje zoute pinda's proberen weg te krijgen... dan komt het allemaal wel goed :beer: :wave:

MDMA010

Newbie
Ik denk dat het per persoon verschillend is .
By mij is het namelijk zo als ik dan 5 biertjes , of 2 goede glazen baco op heb dat die pil veel anders binnenslaat, maar inderdaad veel warmer.
Moet er wel by zeggen dat dat nooit op feesten is ik doe het alleen thuis.

Marsss

NOOIT alleen maar 'spa blauw' drinken en denken dat je daarmee vochtverlies aanvult of tegengaat. ISOTONE sportdrankjes dus met mineralen zijn goed maar iets van zout icm water is ook al beter. Vandaar die zoute pinda's.

Anders ga je weer dood aan watervergiftiging. Daar is niet eens zo gek veel gewoon water voor nodig per uur... :wave:

Skippy

Wijs gebruiker
Niks om je zorgen over te maken.
Als hij al eens in de paar uur een glas water drinkt is dat al goed.
En omdat hij wat groter is , zijn 1 a 2 pilletjes niet eens zo veel.
Gewoon altijd zorgen dat je voldoende eet en drinkt dan zul je je ook minder snel beroerd voelen, dus ook geen of niet zo snel een kater. Hij kan het blijkbaar goed hebben.

Bovenaan