alcohol promillage????

biert1

Newbie
Hoi. Ik snap helemaal niks van de alcohol berekeningen.Ik ben met met een alcohol controle aangehouden. En had. 1.55. Milligram ethanol per milliliter bloed.
Wat houd dat nou in Ik bedoel hoeveel had ik nu op. Ik heb al op sites gekeken maat ik snap niks van de berekeningen misschien dat jullie het weten grt

darkbull

Bewuste gebruiker
ligt eraan hoe zwaar je bent en hoe lang je na nuttiging bent gemeten.

(daar zijn tabelletjes voor maar het kan afwijken he)

7 glazen alcohol, na 2 uur, geeft een promillage van 1.4 en 8 glazen geeft een promillage van 1.7 (als je 60 kg weegt)

maar je weet toch zelf wel hoe veel je op had? (mag ik hopen).

je vergeeft het jezelf nooit als je iemand doodrijdt terwijl je gedronken hebt (en als jij jezelf wel vergeven kan, reken er maar op dat er mensen zijn die je dat nooit vergeven).

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
darkbull zei:
je vergeeft het jezelf nooit als je iemand doodrijdt terwijl je gedronken hebt (en als jij jezelf wel vergeven kan, reken er maar op dat er mensen zijn die je dat nooit vergeven).

idd! ik vind het dikke imbecielen die dronken achter het stuur kruipen, dat ze hun zelf dood of gehandicapt rijden zal mij een worst wezen maar dat ze dan onschuldige mensen mee de dood injagen vind ik onaanvaardbaar. als je dronken achter het stuur kruipt ben je een potentiële moordenaar.

biert1

Newbie
Ik weeg 80 kilo..en Ja hoor Ik weet wat Ik op had .ik m og nog doorrijden Alleen het gekke is dat Ik een brief heb gehad dat ik moet voorkomen .Dus Ik snapte de hoeveel alcohol niet maar Ik vroeg alleen hoeveel dat was en nie wat Ik fout deed

darkbull

Bewuste gebruiker
ik weet wel dat je dat niet vroeg en over het algemeen heb ik geen commentaar op iemands gebruik (waarom zou ik, ik gebruik zelf) maar alcohol en verkeer, in mijn vriendenkring is een kind van 9 doodgereden door een dronken automobilist, je wilt niet weten hoe ontzettend veel verdriet dat veroorzaakt heeft.
(en als je eenmaal zoiets hebt meegemaakt, dan verdiep je je erin en dan blijkt dat het veel te veel voorkomt, kinderen die dood worden gereden door dronken automobilisten en dan is er, voor mij, maar 1 mogelijkheid: zero tolerance wat betreft alcohol en verkeer).

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
als je toen gewoon hebt mogen doorrijden kunnen ze je toch niets meer maken? en zo wel, dan zijn in de eerste instantie de politie de grote schuldige omdat ze je laten doorrijden hebben. volgens mij kunnen ze je niets meer maken ivm die alcohol of ze zijn zelf in fout.

Nou ik snap er geen hol van dat je een briefje meekrijgt waarop staat dat je moet voorkomen, maar vervolgens wel mag doorrijden... het heeft niets met jou te maken, en chill dat je nog naar huis mocht rijden zonder al te veel problemen, maar dit geeft maar weer aan hoe vreselijk krom het recht wel niet is, toch?!

Bovenaan