Alcohol voor / na

Sergio

Newbie
hallo,

is het een probleem om alcohol te nuttigen voor xtc gebruik? (1dag van te voren)

aangezien ik geen 2 dagen achterelkaar xtc wil gebruiken. dacht ik aan
vrijdag met alcohol en zaterdag laat in de middag xtc.

is dit een slechte combi of wel mogelijk

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Ik denk inderdaad dat het belangrijkste om op te letten is of je je de dag erna goed genoeg voelt om MDMA te doen. Je hebt er het meeste aan als je goed uitgeslapen bent en lekker in je vel zit, gezond gegeten hebt etc. Paar drankjes moet dus geen probleem zijn maar zou niet helemaal naar de klote gaan.

Sergio

Newbie
Ik denk inderdaad dat het belangrijkste om op te letten is of je je de dag erna goed genoeg voelt om MDMA te doen. Je hebt er het meeste aan als je goed uitgeslapen bent en lekker in je vel zit, gezond gegeten hebt etc. Paar drankjes moet dus geen probleem zijn maar zou niet helemaal naar de klote gaan.

als ik om 4 middag begin met innemen van xtc.
ontbijt ik sochtends goed.
en smiddags 1of2 u voor inname iets kleins.

als ik goed of teveel lunch heb ik het idee dat de pil moeilijke start heeft ..

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik maak me meer zorgen over twee dagen achter elkaar XTC doen, is dat wel een goed idee? (Het antwoord op die vraag laat ik even aan andere forumleden)

Miraculeus

Bewuste gebruiker
als ik goed of teveel lunch heb ik het idee dat de pil moeilijke start heeft ..
Klopt, je moet niet met een volle maag beginnen, maar wel de dagen voorafgaand gezond eten, voldoende antioxidanten en vitamines etc. Goed ontbijten en met een lichte lunch heb je een prima bodem om te starten!
als ik om 4 middag begin met innemen van xtc.
ontbijt ik sochtends goed.
en smiddags 1of2 u voor inname iets kleins.
Prima plan, weet niet tot hoe laat je door wilt gaan, als het tot 23u duurt is om 16u starten wellicht wat vroeg, dan zit je al in de comedown als de party nog aan de gang is, lijkt mij niet prettig.

Lemmy

Badass junkie
Kan een mod eigenlijk ook een waarschuwing krijgen? :thinking:

Ja.

Sergio

Newbie
Prima plan, weet niet tot hoe laat je door wilt gaan, als het tot 23u duurt is om 16u starten wellicht wat vroeg, dan zit je al in de comedown als de party nog aan de gang is, lijkt mij niet prettig.
wat bedoel je met comedown?

festival idd tot 11. ben er vaak om 3 of iets eerder binnen. tot uur of 4 verkennen etc en 4 begin ik. tot 11. vind anders erg kort als ik later dan 4 begin .. en kickt pas uur later ongv in. dus van 5 tot 11..

Miraculeus

Bewuste gebruiker
wat bedoel je met comedown?
Dat het uitwerkt, bij MDMA is de comedown vaak niet heel subtiel en als het al eerder klaar is dan je feest klaar is moet je het laatste uur/uren uitzitten met alleen de negatieve effecten.
vind anders erg kort als ik later dan 4 begin
MDMA duurt helaas ook niet heel erg lang, weet niet welke dosis je neemt en hoe het bij jou gaat, maar kan zijn dat 't na 4 uurtjes uitwerkt. Ik zou dat risico niet nemen, zo jammer van het einde van het feest!

Wollukker

Bewuste gebruiker
hallo,

is het een probleem om alcohol te nuttigen voor xtc gebruik? (1dag van te voren)

is dit een slechte combi of wel mogelijk

Persoonlijk zou ik het omdraaien. Dag 1 XTC, en dag 2 onder genot van de after glow lekkere alcoholische drankjes nuttigen.
In beide gevallen zou ik het met mate doen, anders garantie op helse kater.

MetalGuy

Badass junkie
Met mate kan wel. Het is in elk geval niet aan te raden om voor-en tijdens de xtc-roes het niet op een zuipen te gaan zetten in verband met de kater van hier tot Tokyo die je dan kan verwachten en wellicht meerdere gezondheidsproblemen die acuut de kop op kunnen steken.

2 dagen achter elkaar xtc is niet aan te raden. Dit omdat het je serotonine (je gelukshormoon) opvreet als een school piranha's die je een paar dagen zonder vlees zet.

Nu ben ik de laatste keer met 6-apb (een soortgelijke stof) ook geen heilige geweest. 1e keer had ik na één likje een dip, maar na de 2e keer van een capsule van 80 mg niet. Dit komt denk ik doordat de serotoninevoorraad toch ietwat was leeggezogen die week daarvoor.

Vooralsnog, het is je eigen keuze natuurlijk, maar ik zou je adviseren dat niet na te doen met xtc.

Verder wens ik je veel fun dit weekend! 👌 :rainbow::sunglasses:

tess69

Experimenterende gebruiker
ik drink altijd best veel met xtc op maar ik drink sowieso veel te veel... super slecht voor je lever ! hij breekt de alcohol af en laat de rest even wachten.. niet goed

Bovenaan