Alcohol voor XTC!

VivaLaBlonde

Experimenterende gebruiker
Je hoort vaak dat Alcohol en XTC(MDMA) een combi zijn met een risico; alcohol droogt uit, en XTC laat de lichaamstemperatuur in zulke mate stijgen, dat zij in cominatie mogelijk een gevaar kunnen zijn.

Ik moet eerlijk zeggen onder MDMA bijna nooit zin te hebben in een pilsje of ander alcoholischer meuk, maar vaak voor het nemen van XTC redelijk wat bier drink. Het stemt de comeup wat milder en de hele overgang maakt 't voor mij wat soepeler. Op het moment dat de MDMA inslaat merk ik niks meer van de alcohol (kan trouwens niet eens meer :hearteyes: )

Zou alcoholgebruik pré aan MDMA ook risico's met zich meebrengen?
Zijn er onder jullie nog mensen die een dergelijke combinatie van beide stoffen prettig vinden en toepassen?

Brand los!
Cheers

J86

Bewuste gebruiker
Ja ook pré heeft het dezelfde risico's.
Het gaat er niet om wanneer je neemt het gaat erom dat het nog in je hersenen zit terwijl de MDMA er ook nog eens bij komt.

Ik drink ook wel eens 1 of 2 biertjes van tevoren maar nooit meer. Het kan wel... maar elke dosis alcohol zal in een bepaalde mate het effect van de MDMA dempen. Je gebruikt een verdovend en een oppeppende drug tegelijk. Ze werken elkaar dus tegen in meerdere opzichten. Bovendien doet het nog meer schade aan je hersenen.

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die de combinatie prettig vinden... misschien het drinken van tevoren wel. Maar als je de combinatie lekker denkt te vinden zal je het PURE MDMA effect nog veel lekkerder vinden.

Enige MDMA combo die ik wel prettig vind is met THC. Persoonlijk wel nadat het M effect afneemt maar er zijn ook mensen die het precies tegelijk nemen.

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
Ik neem vaak tevorens aan de MDMA een behoorlijke dosis alcohol tot me..
Vaak omdat ik MDMA alleen op feesten gebruik en dan meestal pas wat later op de avond.
Moet zeggen dat deze combinatie altijd goed bevalt.. tegen de tijd dat ik de pillen ga voelen stap ik meestal automatisch over op water of red bull.
Het valt me meestal wel op dat ik me minder van de avond kan herinneren als ik ook nog een flinke dosis alochol op heb :beer:

T-men

Bewuste gebruiker
hersenspinsel zei:
Ik neem vaak tevorens aan de MDMA een behoorlijke dosis alcohol tot me..
Vaak omdat ik MDMA alleen op feesten gebruik en dan meestal pas wat later op de avond.
Moet zeggen dat deze combinatie altijd goed bevalt.. tegen de tijd dat ik de pillen ga voelen stap ik meestal automatisch over op water of red bull.
Het valt me meestal wel op dat ik me minder van de avond kan herinneren als ik ook nog een flinke dosis alochol op heb :beer:

Nja, zoiets had ik ook willen schrijven... :grin:

knolselderij

Wijs gebruiker
het gebeurt wel vaker, maar als ik xtc of mdma pak als ik bezopen ben dan weet ik niet meer of ik de alcohol of de mdma voel

T-men

Bewuste gebruiker
Gister nog zo'n actie gehad...

Naar Mysteryland geweest als BOB, daarna thuis een halve fles Bacardi Lemon soldaat gemaakt en daarna nog even twee (ongeteste maar als positief ervaren door derden) Swirl's geklapt...

Als je er maar bewust van bent dat je veel blijft drinken komt het bij mij steeds goed.
Tenminste, ik doe het nu nog... :wink:

Spacert

Newbie
Ik vind dat alcohol het lekkere gevoel van MDMA wel gedeeltelijk weg neemt. Minder love gevoel naar mijn idee. Meestal drink ik wel redelijk wat voordat ik daad werkelijk op een feest ben. Maar ik zorg altijd dat ik dan niet meer dan ligt aangeschoten ben. Dan ga ik prima op MDMA. Als ik te veel zuip vind ik het zonde van de M.

Matthijs85

Belezen gebruiker
Ik merk minder van m'n MDMA en vergeet meer, maar over een biertje of twee doe ik niet moeilijk als het in de setting past, en daarvan vind ik persoonlijk het effect op de MDMA erna te verwaarlozen

Bovenaan