Alcohol

spacekonijn

Badass junkie
kom net terug van uitgaan en ik zag toch weer zoveel alcohol agressie heb zelf nog ruzie gemaakt terwijl ik daar totaal niet op uit was maar door alcohol laat je je opfokken en controleer je jezelf veel minder goed

ook het feit dat je de volgende dag nog maar zo weinig weet van wat er allemaal gebeurd is , ik heb situaties mee gemaakt waarin mensen goede vrienden kwetsen omdat ze scheit hebben vanwege teveel alcohol gebruik

tja alcohol is erg leuk maar het word te erg onderschat en misbruikt

uhm heb ik gelijk of ben ik te dronken?

ts

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:
kom net terug van uitgaan en ik zag toch weer zoveel alcohol agressie heb zelf nog ruzie gemaakt terwijl ik daar totaal niet op uit was maar door alcohol laat je je opfokken en controleer je jezelf veel minder goed

ook het feit dat je de volgende dag nog maar zo weinig weet van wat er allemaal gebeurd is , ik heb situaties mee gemaakt waarin mensen goede vrienden kwetsen omdat ze scheit hebben vanwege teveel alcohol gebruik

ik zie weinig schrijffouten, je hebt gelijk. Hoewel een matpartijtje op z'n tijd niet verkeerd is, mits het met gelijkgezinden is die dus ook de risico's aanvaarden.

Bal0n

Badass junkie
ts zei:
spacekonijn zei:

ik zie weinig schrijffouten, je hebt gelijk. Hoewel een matpartijtje op z'n tijd niet verkeerd is, mits het met gelijkgezinden is die dus ook de risico's aanvaarden.

Sorry? Dit soort opvattingen kan ik echt niet bij met mn geest, wat is in vredesnaam de motivatie om te vechten? Om het niet verkeerd te vinden?

spacekonijn

Badass junkie
ja dat was het oorspronkelijk wel maar door alcohol krijgen sommige nogal problemen met zichzelf te kunnen beheersen

ts

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
Ja, maar wat veroorlooft dat vechten nou?

Ok, zal het proberen uit te leggen. Ik vindt zo af en toe een vechtpartij best leuk, heb ook een tijdje aan vechtsport gedaan, alleen daar ontbreekt het spontane en is de kick minder. Het leuke aan een vechtpartij is de spanning en de sensatie, nadeel is natuurlijk dat je flink beschadigd kan raken.

Ik zie het als volgt, je hebt in uitgaansgelegenheden verschiillende soorten mensen, mattechnish gezien :wink: , mensen die ook wel van vechten houden, maar dat niet als prioriteit hebben (waar ik mezelf onder reken), mensen die persé willen vechten, ook met mensen die dat niet willen, mensen die leip doen maar eigenlijk niet willen matten en mensen die gewoon niet willen matten.

Voor de eerste en laatste catagorie heb ik respect en daar ga je, vanuit hoe ik het zie, ook niet mee op de vuist. Omdat ze dat niet persé willen en daar dien je respect voor te hebben. Met die andere 2 soorten mensen, waar ik me erg aan kan storen, ben ik wel bereid om ze terecht te wijzen. Niet dat ik zelf een voorbeeldpersoon ben, maar ik vind gewoon dat als mensen dat niet willen, je ze niet moet lastig vallen met je eigen gedrag.

Ik heb nu trouwens het gevoel alsof ik mezelf gigantisch klem lul, maar dat terzijde en trouwens is dit ook een beetje hokjesgeestachtig gezeur, maar goed.

Wat ik dus wil zeggen, ik vind er niks mis mee als mensen die dat beiden willen met elkaar op de vuist gaan, je kent de risico's en als je het niet wil, moet je het niet doen. Anders gezegd, zolang niemand anders er last van heeft, mag het van mij. Zolang je elkaar maar een beetje respecteerd en wanneer iemand dus neer is, is die ook neer en moet je niet gaan natrappen of andere laffe actie's uithalen, zoals met wapens e.d.

Ok, geef toe het is lastig uit te leggen zo typend en zal het nog wel herzien als ik nuchter ben, maar heb nu nog vakantie heh :wink: :stoned:

spacekonijn

Badass junkie
Bal0n zei:

ja Ts zn verhaal klopt wel als beide partijen zin hebben om ff te matten dat is net zoiets als hooligans dan heb ik zoiets van laat ze lekker...

maar ik had daar dus geen zin in want ik ben totaal niet agressief en al helemaal niet uit op vechten

roaren*

Bewuste gebruiker
ja leuk voor degene die vechten maar als ze vechten op een feestje en de politie komt erbij... ja gedaan feestje.. moeten degene die zich dan wel goed gedragen boeten voor degene die beetje zin hebben om te vechten :rolleyes:

Mac...

Badass junkie
Heb echt een schurfthekel aan vechten. Vind ook iedereen die een beetje loopt te matten bij het uitgaan (met of zonder drugs/alcohol) allemaal dikke eikels. Verzieken het voor het grootste gedeelte van het uitgaanspubliek.
Als al die dikke losers nou lekker op één of andere weiland een beetje elkaar gaan lopen afslachten zijn we er ook zo vanaf.

DOE TOCH FF NORMAAL MAN!!!!!!!

BacingsPen

Badass junkie
ts zei:
Bal0n zei:

Ok, zal het proberen uit te leggen. Ik vindt zo af en toe een vechtpartij best leuk, heb ook een tijdje aan vechtsport gedaan, alleen daar ontbreekt het spontane en is de kick minder. Het leuke aan een vechtpartij is de spanning en de sensatie, nadeel is natuurlijk dat je flink beschadigd kan raken.

Ik zie het als volgt, je hebt in uitgaansgelegenheden verschiillende soorten mensen, mattechnish gezien :wink: , mensen die ook wel van vechten houden, maar dat niet als prioriteit hebben (waar ik mezelf onder reken), mensen die persé willen vechten, ook met mensen die dat niet willen, mensen die leip doen maar eigenlijk niet willen matten en mensen die gewoon niet willen matten.

Voor de eerste en laatste catagorie heb ik respect en daar ga je, vanuit hoe ik het zie, ook niet mee op de vuist. Omdat ze dat niet persé willen en daar dien je respect voor te hebben. Met die andere 2 soorten mensen, waar ik me erg aan kan storen, ben ik wel bereid om ze terecht te wijzen. Niet dat ik zelf een voorbeeldpersoon ben, maar ik vind gewoon dat als mensen dat niet willen, je ze niet moet lastig vallen met je eigen gedrag.

Ik heb nu trouwens het gevoel alsof ik mezelf gigantisch klem lul, maar dat terzijde en trouwens is dit ook een beetje hokjesgeestachtig gezeur, maar goed.

Wat ik dus wil zeggen, ik vind er niks mis mee als mensen die dat beiden willen met elkaar op de vuist gaan, je kent de risico's en als je het niet wil, moet je het niet doen. Anders gezegd, zolang niemand anders er last van heeft, mag het van mij. Zolang je elkaar maar een beetje respecteerd en wanneer iemand dus neer is, is die ook neer en moet je niet gaan natrappen of andere laffe actie's uithalen, zoals met wapens e.d.

Ok, geef toe het is lastig uit te leggen zo typend en zal het nog wel herzien als ik nuchter ben, maar heb nu nog vakantie heh :wink: :stoned:

Naja ik keur vechten af maar er zit wel wat in Ts woorden...

Het zit ook eenmaal in de mens om agressie uit te drukken in geweld...

Als een mens altijd maar rustig probeert te blijven wanneer er ontzettend veel agressie bij hem op komt dan gaat deze daaraan kapot!

Ik kan het ook niet laten mij ermee te bemoeien als er vrienden van me worden bedreigd in mijn bijzijn...

Ik zal zelf nooit beginnen met vechten maar als iemand mij een knietje geeft(wat is gebeurd toen ik er wat van zie toen iemand een vriend van mij bedreigde) dan kan ik mij niet meer inhouden... We hebben elkaar toen een paar klappen gegeven al maakte ik daar snel een einde aan door boven op hem te springen en hem op de grond te werpen.(hij kon niks meer doen en we werden uit elkaar gehaald.)

Opzich was de spanning daarna voor mij wel weg.(bij hem niet!!!:P) en dat voelde erg goed moet ik zeggen. We waren toen wel van alles af en konden onze gezellige avond voortzetten.

En van alcohol vind ik het zelf inderdaad ook jammer dat je er zo agressief van wordt(eigenlijk worden je emoties gewoon versterkt en dus agressie en dus uit die agressie zich eerder in geweld)

zoo

Mac...

Badass junkie
Als je er niet tegen kunt, moet je het niet doen. Heb zelf ook een agressieve tijd meegemaakt op de alcohol totdat ik eens goed wakker werd geschud door mijn vrienden. Vlak daarna begonnen met drugs en bijna niks meer gedronken. Sinds een jaartje of 2 lust ik m weer echt graag, maar ik probeer altijd alleen maar lol te hebben. Zelfs als iemand lastig is naar mij toe laat ik m links liggen, kom nou heb wel wat beters te doen.

Maar ik ben ook wel het type dat zijn vriend(inn)en beschermt, dus je hebt wel gelijk. Het zou ook mij kunnen overkomen. Probeer overigens wel eerst de situatie te sussen in plaats van er meteen op te springen.

BacingsPen

Badass junkie
mja normaal ben ik ook wel zo iemand die dat doet... Alleen ben zelf ontzettend vaak bedreigd (om niks) alleen nu betrof het een vriend. Ik ben toen bijdehante opmerkingen gaan maken (Was aangeschoten) zo van ja en dan? WE doen niks. Ja dus?

En ja iemand die op vechten uit is reageert daar natuurlijk geirriteerd op en gebruikt geweld haha :P (ik heb toen voor ik wat terug deed ongelofelijk lopen schelden en daar schrok die wel van haha :P)

ben 1,50 m btw :P

Mac...

Badass junkie
Haha, dat was iets wat ik me nou net niet zo had voorgesteld. Mja dan had wel een aardig grote bek voor zo'n klein ventje dus :P

BacingsPen

Badass junkie
haha ja :P

vooral snelheid en lenigheid bracht hem ook op de grond, hij was serieus 2 meter! :P

maja wel een slungel hihi baf op de grond whahahaha

ts

Bewuste gebruiker
Mac... zei:
Heb echt een schurfthekel aan vechten. Vind ook iedereen die een beetje loopt te matten bij het uitgaan (met of zonder drugs/alcohol) allemaal dikke eikels. Verzieken het voor het grootste gedeelte van het uitgaanspubliek.
Als al die dikke losers nou lekker op één of andere weiland een beetje elkaar gaan lopen afslachten zijn we er ook zo vanaf.

DOE TOCH FF NORMAAL MAN!!!!!!!

Heb je latere posts ook gelezen en neem aan dat je het niet zo specifiek tegen mij bedoelt. Wanneer het moet gebeuren, spreek ik ook liever af ergens op straat, maar zoals je wel weet is er niet altijd de mogelijkheid om dat voor te stellen. Voor de rest blijf ik wel bij de stelling dat vechten tussen 2 partijen die daar beiden voor gaan, iets is wat wel te accepteren valt zolang je maar een beetje een soort van 'erecode' in stand houdt. En dat ander uitgaanspubliek soms een minuutje minder fijn kan dansen, ja ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meerderheid een vechtpartij ook wel ziet als een bron van vermaak.

Nadeel zijn in mijn ogen de mensen die dus echt met wapens e.d. gaan werken en iemand niet met rust kunnen laten als diegene neer is gegaan. Helaas is het een utopie dat dat nooit meer zal voorkomen. En dan weet ik ook donders goed dat dezelfde figuren als mij (lees: ikzelf) ook hand om hand/tand om tand gaan terwijl je dan eigenlijk een sterker persoon zou moeten zijn door daar niet op in te gaan...

En net als drugsgebruik is dat iets waar soms heel lastig mee om te gaan is.

Mac...

Badass junkie
Nee spreek mensen nooit persoonlijk aan omdat ze een mening uiten op het forum, je hoeft je dus ook echt niet persoonlijk aangevallen te voelen. Vind het ook wel een vorm van vermaak, maar dan wel op straat. Dan kan ik er wel om lachen, want als ik met mijn zatte kloten erges sta te dansen heb ik geen zin in geduw en getrek om me heen.

Over mensen die met wapens op stap gaan zal ik het nog niet eens hebben, daar heb ik echt echt 0 respect voor. das echt imbeciel. Wat dat betrefd waardeer ik het dat je het met je blote vuist wil gaan oplossen.

roaren*

Bewuste gebruiker
ja heb ook 0 respect voor mensen die weggaan met wapens, was een op een fuif en een maat van ons had een alarmpistool tegen zen hoofd gekregen :openmouth: blijkt dat die gast ruzie had met een paar mensen en daarom bang was en een pistool mee heeft gedaan... wel even freaken zo als je dat hoort

Marcel

Belezen gebruiker
Ik snap er echt geen fuck van dat iemand het leuk vindt om iemand (zomaar) in elkaar te rossen. Ik heb hier echt helemaal niks mee.

En voor mij is een feest echt al verziekt als er een flinke matpartij uitbreekt. Dus bedankt!

Toen ik een jaar of 5 was zag ik overdag in een winkelcentrum een vechtpartij waarbij 2 mannen een andere man echt bijna dood schopte (man lag op de grond, twee anderen stonden te trappen) en daarna werd het nog erger met gebroken flessen etc. Ik krijg het er nog koud van als ik eraan terugdenk. :cry:

Dus peace.....neem nog een pilletje en geef iemand gewoon een hand en vraag of ie 'goed gaat'. Veel leuker toch????!!! :wink:

spacekonijn

Badass junkie
idd als de meerderheid van het publiek het vermakelijk vind om iemand in elkaar geslagen te zien worden dan zou ik daar sowieso al niet heengaan...

ts

Bewuste gebruiker
Mac, bedankt voor de reactie.

Spacekonijn en marcel, ik ben het met jullie eens, maar wel op een eigen manier, zoals (als jullie tenminste goed lezen) al is duidelijk gemaakt.

Over het begin van dit onderwerp wil ik nog wel kwijt dat ik wel vind dat alcohol extra emotioneel en dus ook extra agressief maakt (wat dus een emotie is). Maar blijft het ook wel lekker, zo'n sociaal geaccepeerde drug.

ts

Bewuste gebruiker
hehe, nogmaals excuses dan, maar ben niet elke keer nuchter als ik hier kijk.

Wel heel mooi trouwens dat we hier gewoon een beetje op ene relaxte manier over kunnen discussieren. Vind ik een groot compliment naar jullie!

BacingsPen

Badass junkie
hehe, nogmaals excuses dan, maar ben niet elke keer nuchter als ik hier kijk.

OK, het is goed dat je deze smoes gebruikt maar doe dat niet op dit forum want wij kennen die smoes!

:grin:

ts

Bewuste gebruiker
hahahaha, geweldig! zit nu echt op de kop want alle zooi is op, dit was ff mn weekendje om de zomer af te sluiten

acab betekent, all cops are bastards

Jeller

Badass junkie
Ik bne zelf geen vechter, ma sommige mensen verdiene het wel om op hun gezicht te krijgen als je er met woorden niet komt of als je niet genoeg tijd hebt om hem op zijn plaats te zetten..

maar kvind niet echt dat je van alcohol agressief wordt, het nemet gewoon je remmingen wat weg dus als je iemand wil slaan zal je het vlugger doen dan nuchter

BacingsPen

Badass junkie
agressie zit in iedereen, maar de meesten controleren zichzelf en onderdrukken de agressie. Bij (teveel) alcohol worden dus heel veel mensen agressief!

Bovenaan