alleen en coke

Hallo allemaal,

Wil het hier eens voorleggen wat men ervan denkt. Ik ben vrouw achter in de 30, van allerlei drugs gebruikt in der loop der jaren, maar de laatste jaren meestal coke. Dit met flinke tussenpozes dus niks aan de hand in principe. Maar als coke deed was het altijd met uitgaan of met vrienden, een sociale bezigheid dus. Welnu het laatste jaar ben ik opeens alleen gaan scoren, ik bedoel voor mezelf avondje alleen thuis met wat drankjes en dat grammetje snuif ik niet eens weg. Maar ik heb altijd gedacht als je drugs in je uppie gaat gebruiken das best sneu of zielig te noemen. Maar dit heb ik inmiddels al 4 of 5x gedaan en eigenlijk bevalt me dat best goed. Als ik coke doe met vrienden erger ik me juist weer sneller en nu heb ik van niemand last maar toch, het in je uppie snuiven knaagt wel aan me. Dag erna vind ik mezelf weer zielig en heb ik spijt dat ik nooit meer zal gaan doen maar toch once a while bijv als ik vakantie heb doe ik het toch weer. Doe die avond niet veel bijzonders, beetje chatten, muziek luisteren of gamen maar dan wel met een snif, in mijn uppie dat wel. Mijn vraag is ben je dan een sneu figuur of valt het allemaal wel mee?
Zo nu nog ff een kleine sniffe en dan lees ik het morgen wel. Groetjes Sas.

heroesss

Bewuste gebruiker
Ik vind alleen snuiven ook relaxt! Alleen het nadeel is dat ik soms juist heel graag wil praten met mensen, maar daarvoor hebben we een mobiel :grin: :P
Eerlijk gezegd vind ik het dan juist lekkerder, want dan hoef je niet meer te denken o ff naar de wc hoor bij het uitgaan. En;; normaal gesproken ben ik best gul en niet zo egoïstisch maar als ik coke snuif eerlijk gezegd wel dus ik vind het dan ook heerlijk om niet te hoeven delen.

jakke

Newbie
Als ik nog mag reageren op dit topic. als het niet zo is geliever het te verwijderen AUB.

Maar ik gebruik liever alleen thuis dan met "vrienden". Echte vrienden heb ik niet dus gebruik ik het alleen. Ik vindt dan alles zo relaxed, kan me dan beter concentreren op dingen die ik moet doen in de toekomst en dergelijke. Ik weet dat ik een probleem heb met drugs. Maar ik wil er niet met stoppen.

Waarom niet?
Omdat ik m'n eigen redenen heb.

Zielig is het niet in mijn ogen, het is zelfs veel plezanter alleen dan met andere personen("vrienden") er bij.

Grtz jakke

Psychosomatic

Experimenterende gebruiker
Zielig is het niet vind ik, wel link. Je hebt immers de drempel voor gebruik verlaagd naar alledaagse situaties.

Chidzz

Newbie
Psychosomatic zei:
Zielig is het niet vind ik, wel link. Je hebt immers de drempel voor gebruik verlaagd naar alledaagse situaties.

Ik doe het ook wel eens alleen. Ook met vrienden samen thuis. Eigenlijk nog niet zoveel met uitgaan. Dat de drempel verlaagd is naar alledaagse situaties is dan zeker een punt.

Ik doe het dan ook niet te vaak en het feit dat ik er niet zo makkelijk aan kan komen is dan ook wel prettig. Na een paar dagen is het gevoel weer te gebruiken vaak ook weer weg.

Maar ik vind het ook wel heerlijk. Lekker biertje erbij. Fimpje kijken, gamen of wat chatten. Prima hoor. Niets mis mee maar bewaak de frequentie zou ik zeggen :wink:

Ja 'sneu figuur', ik ben er wel es voor uitgemaakt ja. Hoofdzakelijk door mensen die buiten nog met hun hand staan te wapperen als ik een sigaret sta te roken en die op zaterdagavond na 2 wijntjes 'een beetje tipsy' zijn en maar gauw naar huis gaan..

In feite vraag je wat anderen er wel niet van moeten denken, toch? Ik heb gemerkt dat ik de wat minder avontuurlijke medemens er maar beter helemaal niet over kan laten nadenken. Wat niet weet, wat niet deert. De grens tussen recreatief en verslaafd kan je zelf wel bewaken.

Maar voortaan niet meer zo laat naar bed hè! Je bent geen 20 meer. :wink:

Bennie_Kook

Zo herkenbaar dit topic. Eigenlijk niks lekkerder als alleen snuiven. Hoef je je idd. nergens aan te ergeren. En het gevoel van je zielig voelen hoort er nou eenmaal bij, omdat je je toch wel zorgen maakt, bang bent dat je doorslaat, en je eigenlijk wel weet dat je toch wel fout bezig bent. Dat komt door het 'taboe' op drugs/coke. Maar als dat 'normaal' voor je wordt, wat is dan het verschil met alleen een biertje drinken, alleen een zak chips eten e.d. Je sext ook alleen als je alleenstaand bent, zou dan ook zielig moeten zijn. Waarom zou er altijd iemand bij moeten zijn, is het dan ineens wel goed te praten?

Druqs

Bennie_Kook zei:
Zo herkenbaar dit topic. Eigenlijk niks lekkerder als alleen snuiven. Hoef je je idd. nergens aan te ergeren. En het gevoel van je zielig voelen hoort er nou eenmaal bij, omdat je je toch wel zorgen maakt, bang bent dat je doorslaat, en je eigenlijk wel weet dat je toch wel fout bezig bent. Dat komt door het 'taboe' op drugs/coke. Maar als dat 'normaal' voor je wordt, wat is dan het verschil met alleen een biertje drinken, alleen een zak chips eten e.d. Je sext ook alleen als je alleenstaand bent, zou dan ook zielig moeten zijn. Waarom zou er altijd iemand bij moeten zijn, is het dan ineens wel goed te praten?

Inderdaad. Alleen je moet wel rekening houden met de negatieve gevolgen van coke, net zoals je dat zou moeten doen (en doet?) met tabak, alcohol, et cetera. Coke is gewoon stukje makkelijker om aan verslaafd te raken maar het is zeker mogelijk om het verstandig te gebruiken. En dat is juist niet sneu!

Pieter210

Bewuste gebruiker
Veel mensen zijn graag alleen, op zichzelf. Daarom is coke snuiven in je uppie volgens mij heel normaal. Als ik 's ochtends brak uit bed stap, is SOS een heel goed medicijn... :tearsofjoy:

pakezel

Newbie
Ikzelf gebruik coke puur omdat ik me verveel! als ik snuif gaat de tijd sneller en verveel ik me niet! als ik dingen te doen heb kan ik er met gemak vanaf blijven! zijn er meer mensen die dit hebben!
Mijn vriendin vind dit niet leuk en denkt dat ik niet zonder kan! Dit is echter niet waar. Wie heeft hetzelfde probleem?
Wat vaak gebeurt is dat ik het hele huis onderste boven haal en schoonmaak of mensen om mij heen ga pesten.. hoe kom ik hier vanaf?

Psychosomatic

pakezel zei:
Ikzelf gebruik coke puur omdat ik me verveel! als ik snuif gaat de tijd sneller en verveel ik me niet! als ik dingen te doen heb kan ik er met gemak vanaf blijven! zijn er meer mensen die dit hebben!
Mijn vriendin vind dit niet leuk en denkt dat ik niet zonder kan! Dit is echter niet waar. Wie heeft hetzelfde probleem?
Wat vaak gebeurt is dat ik het hele huis onderste boven haal en schoonmaak of mensen om mij heen ga pesten.. hoe kom ik hier vanaf?

Vervang je coke-gebruik door een minder destructieve activiteit en probeer uit te vinden wat je zo erg vindt aan het niks te doen hebben. Je gebruik is vluchtgedrag. Waar vlucht je voor?

Pieter210

Bewuste gebruiker
Psychosomatic zei:
pakezel zei:

Vervang je coke-gebruik door een minder destructieve activiteit en probeer uit te vinden wat je zo erg vindt aan het niks te doen hebben. Je gebruik is vluchtgedrag. Waar vlucht je voor?
Is niet al het drugsgebruik "vluchtgedrag"...? :openmouth:

Als jy het in je eentje wil doen, waarom niet? Doe ik ook zo vaak..
Irriteer me aan niemand, knal lekker mn muziekje aan joint erbij en goeie fles drank...
Niemand die het misschien ziet of merkt en gelijk een oordeel klaar heeft..
Waarom zou het sneu zijn?
Ja oke de kans dat je 'doorslaat' is misschien meer aanwezig.. Maar zolang jij je gebruik gewoon controleert is er toch niks aan de hand...
Je zegt dat je een grammetje nog niet opmaakt op een avond...
Jy hoeft je eg nergens zorgen over te maken hoor!
Zou willen dat ik daar tevreden mee was! hahaha!
Het enige nadeel wat ik altijd ondervind is dat ik op een gegeven moment op m'n hoogtepunt mn ei niet kwijt kan en toch wel graag effe iemand heb om tegen aan te ratelen.. want ik praat als een gek als ik waus ben. haha.

Bovenaan