Alles over paddo's

BacingsPen

Badass junkie
Kort is beter...

Serieus een aanrader!

Documenttype
publicaties

Titel
Alles over paddo's

Auteur
Adelaars, A.

Uitgever
Prometheus

Jaar uitgave
1997

Annotatie
met bibliografie; reg.; bevat adressen

ISBN
90-5333-586-2

Thesaurustermen
drugs

Samenvatting
Publicatie betreft de voorgeschiedenis van, en vooral de recente ontwikkelingen rond, het toenemend gebruik, verspreiding (de opkomst van de smart shop), en mogelijkheden tot eigen kweek van de populaire hallucinogene paddestoelen, oftewel paddo's. De verschillende soorten en aanwezig werkzame stoffen, de risico's en heilzame werkingen (ondermeer in therapieën), en de legale status worden doorgelicht.

De paddo is inmiddels immens populair, maar de kennis van de achtergronden, de werking en het gebruik is nog steeds heel beperkt.

In "Alles over paddo's" geeft Arno Adelaars, naast het verhaal van de wonderlijke voorgeschiedenis van de paddo, een rijk overzicht van de verschillende soorten, de verspreiding, de mogelijkheden om zelf te kweken en de wijze waarop de paddo gebruikt kan worden.

"Een kritisch, evenwichtig en vooral helder geschreven boek over onder meer paddestoel-eten en de benodigdheden voor thuiskweek."
De Limburger

"De auteur toont zich bijzonder deskundig en weet op leesbare wijze de titel van zijn boek waar te maken."
De Hoop Magazine

"Alles over paddo's staat vol met de meest uiteenlopende wetenswaardigheden."
De Volkskrant

xardas

Newbie
Hij leefde volgens mij in een sprookjesbos op een bergtop waar je normaal niet zou kijken. Alleen die Dick Laan wist het natuurlijk wel. Oh, Wipneus en Pim, ook zoiets! :smoke: Lachen die kerels, die kabouters waren ook zo haai als iets, geen wonder als je heel je leven lang tussen de paddo's leeft. Dan ga je wel rare dingen hallicuneren zoals mensen.

Marcel

Belezen gebruiker
ha ha...sinds mensen weten dat ik zo'n paddestoelenliefhebber ben krijg ik met mijn verjaardag allemaal kaarten met paddestoelen en kabouters. Lachen! En de boeken van Pinkeltje heb ik ook nog wel liggen. En idd Wipneus en Pim. Vraag me af waardoor die schrijvers geïnspireerd werden!

En de broer van mijn meissie gaf me eens met Sinterklaas een pakje met een kabouter erop. Bleken er paddo's in te zitten (nogmaals bedankt!). Keken haar ouders wel even raar op...die hadden ze nog nooit gezien en wisten ook niet dat wij gebruikte....ehhh....* einde lackkick. Maar achteraf wel leuk.

Dr. Tommy

Badass junkie
Christiaan18 zei:
is best hoe meer zielen hoe meer vreugd :grin:

hmmm deze vrijdag kan ik niet :angry:

k zie wel dat je in mijn buurt woont... :wink:

laat je hier nog wel weten hoe het was?? lees graag ervaringen van anderen...

Krs

Bewuste gebruiker
ut ging niet door :smilingimp: vriend van me moest werken. wilde we het gister doen was de shop dicht :confused:.

Krs

Bewuste gebruiker
nu je het zegt! was wel een optie geweest jah. totaal niet aangedacht maja binnekort maar een keer dan :)

BacingsPen

Badass junkie
Christiaan18 zei:
nu je het zegt! was wel een optie geweest jah. totaal niet aangedacht maja binnekort maar een keer dan :)

hehe volgende keer ff aan denken :wink:

Of een joint roken dan kom je er wel op? Of jij juist niet?:P

Krs

Bewuste gebruiker
we hadde er ook 2 geprobeerd hier. allebei dicht. maar als ik knetter ben denk ik niet van laten we naar deventer rijden. ook helemaal geen zin in dan om er moeite voor te gaan doen

Bovenaan