1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Alles vergeten zijn na trip

Discussie in 'Trip reports' gestart door Hayko, 16 mrt 2019.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Hayko

Hayko Newbie

Hallo allemaal. Ik ben nieuw op de forum, leuk jullie allemaal zo aardig en lief te zien.
    Ik heb gisteren voor de 4e keer truffels gebruikt high hawaaians hele bak 22gr in een keer. Ik had een geweldig waanzinnig goede trip ik wilde alles zo graag onthouden wat er allemaal door mijn hoofd ging, alle onthullingen die op dat moment totaal andere kijk perspectieven openden. Maar helaas ik vergeet alles meteen nadat trip eindigd en altijd aan het einde van de trip word ik toch angstig met schuldgevoelens en lage zelfbeeld en schaamte gevoelens maargoed dat kan ook bij horen. Maar alsnog over het meteen vergeten hebben jullie tips om alles of merendeels te onthouden wat door mijn hoofd gaat tijdens de hoogtepunt van de trip?

Bedankt alvast en zorg goed voor jullie zelf!

2. GoldenGrow

GoldenGrow Belezen gebruiker

zelf heb ik spraakopnames gemaakt tijdens trips, ik snap als je dit wat gek vind of misschien moeilijk.
    dan zou je wellicht kunnen schrijven, al zijn het maar steekwoorden van wat je op dat moment ervaart. zo kan je er na de trip beter alles terughalen.

Jen en Hayko vinden dit leuk.
  3. Hayko

Hayko Newbie

Bedankt voor je reactie. Daar dacht ik ook aan eventjes tijdens het trippen maar was bang om dan het moment te verliezen en af te dwalen. Volgend keer ga ik wel opnemen inderdaad en precies zoals jij zegt met minstens steekwoorden.

4. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Het is ook moeilijk om het echte hoogtepunt in detail te onthouden, want je bent dan immers zo ver heen. Bij mij helpt het wel dat ik veel met meditatie en mindfulness bezig ben tijdens een trip. Zo bewust mogelijk alles meemaken. Immers, hoe bewuster je bent van iets, hoe meer het ingeprent wordt in je geheugen. Wat ook helpt voor mij, is een uitvoerig trip-report schrijven. Vaak kun je je zo 123 niet herinneren wat je allemaal mee hebt gemaakt in een trip, maar door alles van begin tot eind te beschrijven kun je een trip soort van herbeleven in je hoofd. Het blijkt dan vaak dat ik veel meer heb herinnerd dan ik in eerste instantie dacht.

Mag ik vragen, waarom heb je aan het eind van een trip een laag zelfbeeld en schuld- en schaamtegevoelens? Is er iets waar je dan niet goed doorheen hebt gewerkt?

5. Hayko

Hayko Newbie

Hoi bedankt voor je reactie. Ik weet het ook niet waarom dat gebeurt en eerlijk gezegd leid ik ook onder depressie met angstoornis ik ga ook naar therapieën en mijn psycholoog en psychiater zijn beide ervan op de hoogte dat ik het om de bepaalde tijd gebruik.
    Op dit moment zit ik ook niet aan de pillen.

Ik heb zoveel TED-talks gekeken van aantal psychiaters met grafieken en tabellen hoe waanzinnig goed psylocibine voor je hersenen kan zijn om nieuwe denk paden te creeren en te ontsnappen aan vastgesloten denk cirkels.
    Mijn doel is dan ook echt om dit te bereiken en tijdens het hoogtepunt van de trip krijg ik inderdaad enorme opluchting en een WAUW!! zo heb ik nooit gedacht, gedachtes.

Maar nadat het trip begint te eindigen komen dan die slechte gevoelens, ze gaan dan weer loop van de dag weg gellukig.

ik zou heel graag dat moment van de hoogtepunt als het ware vast willen binden aan mijn hersenen zodat het na de trip ook zo blijft denken.
    Maar probleem is dan ook dat ik alles meteen ben vergeten na de trip.

Ik heb toen zelfs het idee gekregen dat ik dit misschien als kuur moet doen met een maand tussen pauzes misschien?

Misschien heeft het tijd nodig.

Laatst bewerkt: 16 mrt 2019
  6. Mindless

Ik zou als ik jou was het idee dat je die staat van diep inzicht in de piek van een trip kunt behouden wat proberen los te laten. Vroeger had ik dat zo'n beetje als doel tijdens een trip, maar het werkt niet. Je zult die staat niet vast kunnen houden, omdat het een trip is. Het geeft je een tijdelijk inzicht in dingen. Een tijdelijke 'overview' van bovenaf, zodat je alles vanuit een overkoepelend perspectief kunt bekijken.

Wanneer die slechte gevoelens dan opkomen na zo'n trip, dan kun je dát beter je aandacht geven. In plaats van dat weg te willen hebben om bij de fijne gevoelens te komen. Trippen is geen short-cut naar verlichting of iets dergelijks. Je zult zelf je "demonen" onder ogen moeten komen op eigen kracht. Trippen kan je in de goede richting wijzen, maar daar houdt het eigenlijk wel op.

Ik weet het, een beetje een teleurstellend antwoord misschien. Maar dit op eigen kracht doen zonder hulpmiddelen is nou juist hetgeen wat stabiliteit geeft aan een gezonde mentale staat. Omdat jij het gedaan hebt, niet een drug of iets dergelijks. Maar het is hard werken...

En dit betekent niet dat trips niet heel behulpzaam kunnen zijn. Zoals gezegd wijzen ze je wellicht de goede kant op. Geven ze je een glimp van wat mogelijk is.

Iskra, Fenrir en Hayko vinden dit leuk.
  7. CapitaineNemo

CapitaineNemo Newbie

Spraakopnames zijn een goeie. Kan erg leuk zijn om terug te lusiteren ook (omdat soms je geniale idee niet helemaal zo geniaal blijkt te zijn, of andersom juist :) ). Als je kan schrijven onder invloed is een blocnootje en een pen ook een goed idee. Je hoeft niet gelijk hele verhalen te schrijven, maar steekwoorden kan natuurlijk ook.

Fenrir en Hayko vinden dit leuk.
  8. Hayko

Hayko Newbie

Heel mooi uitgelegd, heeft me een mooi boost gegeven.

Ik ben in het dagelijkse leven bezig met werken, sporten, goede voeding, voldoende sociaal actief zijn.

Mijn eigen grafiek die is gellukig langzaam maar zeker toch de goeie kant aan het stijgen ook al heb ik soms dip momenten of dagen maar strijd en wilskracht laat ik niet gaan.

Sommige avonden als ik naar die ted-talks en joe rogan podcasts luister en ze hoor praten over de wonderen van psychedelische middelen voor mensen zoals ik denk ik dit in combinatie met de inspanning wat ik al geef wordt mijn redding.

Maar een wondermiddel bestaat dus niet.

het is wel een verbazingwekkende ervaring.

Bedankt voor de adviezen, ik ga ze zeker onthouden.

Mindless vindt dit leuk.
  9. Hayko

Hayko Newbie

Ga ik zeker volgende keer doen. Bedankt.
    Misschien gaat het inderdaad wat ik op dat moment geweldige gedachtes vond achteraf belachelijk klinken. Ik hoop het niet

10. Mindless

Goed bezig :grin:

Als je dat allemaal doet heb je denk ik goed door dat die groei en ontwikkeling in het normale dagelijkse leven gezocht moet worden.

Ze hebben ook wel een punt, want zo'n ervaring kan iemand wel degelijk op een spiritueel pad zetten en zo iemand's leven veranderen. Maar soms wordt er ook over gepraat alsof zo'n ervaring je blijvende wijsheid gaat geven. Nu heb ik zelf wel op de harde manier geleerd: beware of unearned wisdom. Als je niet aan jezelf gaat werken in je normale nuchtere staat, dan worden die inzichten verdraaid en gemanipuleerd en bouw je een soort spiritueel ego die denkt allemaal dingen te weten om hij deze ooit tijdens die en die ervaring heeft gezien. Ik heb hier zelf ervaring mee en dit is niet iets wat je wilt. Onderga die psychedelische ervaringen als je daar een roeping voor voelt, maar denk niet dat dat op zichzelf jou zal veranderen zonder dat je hard werk hoeft te doen. Achteraf heb ik geen spijt dat het bij mij zo is gegaan, want ik heb ook weer veel van geleerd van mijn fout om mij te veel op psychedelische spirituele ervaringen te richten, maar het is een weg van zelf-deceptie.

Beware of unearned wisdom!

Precies :)

Fenrir en Hayko vinden dit leuk.
  11. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Zo relatable, heb uren lang de heletijd verbaast voor me uit gekeken omdat ik de heldentijd dingen bedacht die ik anders nooit zou denken haha.

Hayko vindt dit leuk.
Laden...