alprazolam vraagje...

Frisko

Badass junkie
oi

omdat ik benzo's niet echt ergens kwijt kan zet ik hem maar bij opiaten...

mijn vraag :
is alprazolam zwaarder dan lorazepam 2mg???(alprazolam heb ik 2 soorten van 0.5mg en de ander weet ik niet!)
en kan ik die alprazolam evenzeer gebruiken na speed voor in te slapen???

thx iig

PharmaPhreeK

Belezen gebruiker
joa kan wel als inslaapmiddel maar is eigenlijk anxiolyticum

Je moet even opzoeken bij google : benzodiazepine equivalence chart. dan kan je de verschillende benzos vergelijken.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
(alprazolam heb ik 2 soorten van 0.5mg en de ander weet ik niet!)
en kan ik die alprazolam evenzeer gebruiken na speed voor in te slapen???
[/quote]
Alprazolam is in de sterkters ¼ mg en ½ mg op de markt. Daarnaast zijn er retards (tabletten met vertraagde afgifte waardoor je niet iedere 4-8 uur opnieuw hoeft te doseren bij dagelijks gebruik bv.) onder de merknaam Xanax op demakrt in sterkte van ½, 1 en 2 mg. Dit geldt voor Nederland maar ongetwijfeld scheelt de Belgische Farmacopeia hier niet zo gek veel van.

En alprazolam gebruiken om in te slapen na speed, tja een benzo met overwegend hypnotische eigenschappen zoals temazepam of nitrazepam is hiervoor het beste.

fnea.

Mindless1985

Badass junkie
Of dormicum, werkt ook prima om op te kunnen slapen op speed. Maar ik heb dan (met redelijk wat speed in m'n lijf) dat als de benzo begint uit te werken ik ook meteen weer klaarwakker ben, en er dus nog een moet nemen of gewoon verder wakker blijf en 's avonds nuchter in coma val.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
en aangezien midazolam ultrakortwerkend en alprazolam kortwerkend ss, is daarom een (half)langwerkend middel als nitrazepam of eventueel zelfs diazepam een betyere keus, de langwerkenden hebben ook minder bijwekinten, zijn minder verlsavvvend, maar ok minder intents voele nze :(

Bovenaan