• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Als een kind met truffels

lolnoob

Bewuste gebruiker
Waar: Bij K thuis.
Wie: Met zijn zessen, RI, KO, JE, AR, RO en ik. Allemaal man van rond de 20
Wat: JE, AR en ik ong 13 gr en de rest 10 gr philospher stones.
Wanneer: Ongeveer 2,5 maanden geleden, in de zomervakantie

De voorbereiding:
Nadat de andere jongens enthousiast waren geworden over de paddo verhalen van JE, AR en ik hadden we besloten met zijn alleen te gaan trippen. De dag ervoor 70 gr truffels gehaald en omdat we toch al in de stad waren hebben we ook nog even een grammetje wiet gehaald.

De ouders van K waren op vakantie dus we hadden een groot huis voor ons alleen. Ik had een mooie playlist gemaakt van verschillende nummers. Veel muziek was mainstream, omdat de smaakverschillen te groot zijn binnen onze groep. Toch heb ik er ook wat Shplongle doorheen gedaan, want ik wist zeker dat tijdens het trippen iedereen dit kon waarderen :) Ook had ik een aantal trippy afbeeldingen opgezocht die we tijdens het trippen konden bekijken.

We hadden om ongeveer 18:00 uur afgesproken. De kamer was mooi klaargemaakt met allemaal kussens en er stonden 2 banken en een aantal stoelen. Het zag er allemaal erg chill uit en iedereen wist dat de voorbereiding goed was.

De start:
Het was zover we konden de truffels gaan eten. De smaak was niet geweldig maar iedereen hield ze binnen. "Goed kauwen" was het enige advies dat we de nieuwelingen konden geven.

De muziek werd opgezet en toen was het wachten (later heb ik hier gelezen dat het eigenlijk niet echt handig is om te gaan wachten op de trip). Ik voelde hem redelijk snel, na ongeveer 15-20 minuten begon ik een schilderij in 3D te zien. Ik kreeg ook het bekende gevoel van mijn spieren die zich willekeurig samentrekken. Dat ervaar ik overigens niet als onplezierig.

Ik begon de muziek beter te horen en ik voelde de realiteit soms even weg glippen. Vanaf nu weet ik de chronologische volgorde niet helemaal meer maar dit is ook niet zo belangrijk. Na een tijdje begin ik te merken dat de meesten het al beginnen te voelen maar ik merk dat ik er veel eerder in kwam dan de rest, hoe dit kwam weet ik niet.

De trip:
KO probeert wat pizza's in de over te doen, en hij doet er voor mijn gevoel enorm lang over. Ik hoor telkens geluiden uit de keuken en eindelijk komt KO terug. Ik vraag me de komende 15 minuten steeds af wanneer de pizza's klaar zijn en denk steeds dat de pizza's helemaal zwart zullen zijn als ze er uit komen omdat ik mijn tijdsbesef begin kwijt te raken. Dit vind ik trouwens erg grappig en ik maak me er totaal niet druk om.

Dan zijn de pizza's klaar en KO heeft geprobeerd ze in mooie stukken te snijden maar door de trip is dit niet echt goed gelukt :P Ik krijg een kwart maar zodra ik het zie weet ik al dat het veel te veel is. Het lijkt echt enorm en ik weet dat ik het met geen mogelijkheid naar binnen zou kunnen krijgen, maar weet dat dit helemaal niet erg is. Ik neem één hap en leg hem ergens random neer.

Een aantal gaan kijken in de achtertuin, maar ik blijf eerst nog even liggen. Ik lig languit op de bank en begin mijn eerste echte visuals van de avond te krijgen. Op het witte plafond zie ik allemaal rare kleurtjes op de muziek golven. Nu krijg ik mijn raarste visual tot nu toe, ik zie een 2D windmolen alleen in plaats van de wieken zijn het benen geworden. Deze maken een lopende beweging waardoor de wieken ronddraaien. Verder heb ik niet heel veel visuals meer gezien, behalve afbeeldingen in 3D zien en alles is superscherp en mooi.

KO komt terug van de achtertuin en zegt dat we naar buiten moeten gaan want dat is heel erg mooi. Ik ga mee en het eerste wat ik zie is een rond struikje. Ik kan elk takje en sprietje zien. Het lijkt alsof ik voor het eerst een struikje zie en ik bedenk dat het een hele wereld is waar ook zomaar mensen zouden kunnen wonen. Dan ga ik in het gras liggen en het lijkt alsof ik op een bos uitkijk. Ook dit lijkt weer een wereld te zijn en ik kan me weer voorstellen dat er mensen zouden kunnen wonen. Toch vind ik het niet raar om in het gras te rollen en te lopen want ik weet in mijn achterhoofd nog wel dat er niet echt mensen kunnen wonen.

We zitten nu een tijdje buiten en we hebben een joint. Zelf heb ik er niet veel van gehad, totaal geen behoefte. Maar de geur en de rook vind ik wel erg mooi en daar vermaak ik me weer een tijdje mee. Samen met KO zit ik te praten hoe mooi alles is en dan horen we opeens de buren naar buiten komen. Waarschijnlijk komen ze gewoon even de tuinstoelen binnen zetten maar we zijn erg stil en willen niet gehoord worden. Ik krijg helemaal een Discovery Channel gevoel wanneer KO zegt "wooow daar zijn ménsen!". Ik heb het idee een nieuwe diersoort te observeren, alsof de buren totaal andere wezens zijn.

We gaan weer naar binnen en ik zet de trippy afbeeldingen op de laptop aan. Dit kost enige moeite (wat een keuzes heeft een computer eigenlijk) maar het lukt. Dit plaatje vond ik het leukste. "He daar zijn mannetjes", "Wat een grappige mannetjes". En toen de diavoorstelling weer opnieuw begon en dit plaatje weer terugkwam "Daar zijn de mannetjes weer, waarom zijn ze daar?".

De 'mannetjes'

Het mooist van de trip vond ik nog wel het idee dat elke keer als je een andere kamer binnenliep je het gevoel had in een totaal andere wereld te zijn. Ik voelde me echt als een kind. Lekker rollen in de kussens en spelen met ballonnetjes en wierook. Elk snoepje was een totale ontdekking en alles voelde nieuw aan.

Het einde:
Het einde van een trip vind ik meestal erg jammer. Je voelt de realiteit weer terugkomen en je weet dat alles weer normaal gaat worden. Dit is de volgende dag helemaal verdwenen en ik voel me weer als een nieuw mens :grin:

RO voelde zich nogal misselijk en was iets eerder naar huis gegaan maar ook hij heeft van de trip genoten. Ik bleef nog iets langer om wat spul op te ruimen (wat een bende wordt het toch altijd van trippen) maar merkte dat ik nog niet helemaal normaal functioneerde, ik had bijvoorbeeld afval in mijn hand maar wist dan niet echt meer wat ik ermee moest doen :P

Iedereen vond het erg leuk en het is zeker een succes geweest. Er is nog veel meer gebeurt maar het verhaal is al veel te lang geworden. Bedankt voor het lezen :)

lolnoob

Bewuste gebruiker
Bedankt :)

Ik heb ook weer echt zin om te trippen. Komende keer worden het als het goed is mijn eigen gegroeide paddo's, maar deze moeten nog beginnen met groeien.

luchtigtoetje

Badass junkie
leuk verhaal man! ik kan me heel erg vinden in je beschrijvingen haha! volgende keer ga ik ook afbeeldingen zoeken en bekijken, vind ik een goed idee! Verder kan ik me heel erg vinden dat je je eigen huis helemaal aan het ontdekken ben, dat had ik ook heel erg. leuk verhaal!

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
profound zei:
Leuk reportje, leest erg vlot! :mrgreen:

En die afbeelding is vet!

Amen leuk om te lezen en leuk dat je die fotos erbij hebt kunnen doen!
Klinkt als een heerlijk dagje (hoewel ik zelf niet vaak *leuk* trip op paddo's persoonlijk)
Piece!

lolnoob

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de reacties, heb ik het toch niet voor niets geschreven :)

Die afbeelding vind ik nu nog steeds echt supergrappig, ook als ik nuchter ben :tearsofjoy:

@25tolife: Heb je wel voor een goede set en setting gezorgd? Het is voor mij erg belangrijk dat ik het minimaal een aantal dagen van tevoren plan zodat ik er naartoe kan leven. Verder moet je het alleen doen met mensen die je totaal vertrouwt en die je al lang kent. Zorg voor een rustige sfeer en chille muziek. Eet niets 6 uur van te voren. Als je dit allemaal doet en je voelt je goed dan kan ik me bijna niet voorstellen dat het geen fijne trip wordt. Maar ik heb zelf dan ook nog nooit een badtrip meegemaakt.

E

Ezkaton

Gast
Prachtig report!
Dat van die wereld in die struik kan ik me helemaal bij aansluiten, zelf ook een keer meegemaakt. En inderdaad, zoals al uit je report blijkt zijn set & setting en een goede voorbereiding cruciaal voor een aangename trip =)

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ezkaton zei:
Prachtig report!
Dat van die wereld in die struik kan ik me helemaal bij aansluiten, zelf ook een keer meegemaakt. En inderdaad, zoals al uit je report blijkt zijn set & setting en een goede voorbereiding cruciaal voor een aangename trip =)

Bedankt :)

Dat van die struik had ik trouwens speciaal met truffels. Toen ik een andere keer paddo's had gegeten had ik dit veel minder en was het toch anders. Met truffels dacht ik dat alles een wereld was (ook een snoepje in mijn mond bijvoorbeeld). Met paddo's kon ik me helemaal niet voorstellen dat de rest van de wereld er nog was, behalve de kamer waar ik me in bevond.

Bovenaan