Als je gelukkig was..

jcutter

Badass junkie
Als je van jezelf elke dag harstikke gelukkig was. Een gevoel van geluk die je omgeving niet van je kan afpakken. En wanneer je drugs hebt gebruikt; dat de weken/maand erna je geluks gevoel weer langzaam opgebouwt moet worden. Zou je dan nog drugs nemen? Er zijn IMO weinig drugsgebruikers die geen problemen hebben in hun leven. Zijn vaak te laks om hun persoonlijke karakter problemen (bev. angst) aan te pakken, waardoor ze veel dingen verslonzen en zo de mist ingaan of leiden aan psychische stoornissen. Geef jullie mening hierover!

jcp

Bewuste gebruiker
Er zijn IMHO geen mensen zonder problemen, drugsgebruiker of niet.

Niemand voelt zich elke dag hardstikke gelukkig, en als er iemand was die dat wel was zou hij wennen aan dat gelukkige gevoel en het normaal gaan vinden en uiteindelijk ongelukkig worden met dat gevoel.
Een mens wil altijd meer.....

Als je alleen geestvernauwende genotsmiddelen gebruikt kan ik me voorstellen dat je deze middelen kan gebruiken om je problemen te vergeten.
Maar met veel geestverruimende middellen ga je juist nadenken over die dingen....

jcutter

Badass junkie
Er zijn IMHO geen mensen zonder problemen, drugsgebruiker of niet.
Nee, maar er zijn verschillen in de soorten problemen en hoe je ermee omgaat. Meeste worden de problemen ontlopen totdat het probleem te groot is en ze er niet meer om heen kunnen.

Niemand voelt zich elke dag hardstikke gelukkig, en als er iemand was die dat wel was zou hij wennen aan dat gelukkige gevoel en het normaal gaan vinden en uiteindelijk ongelukkig worden met dat gevoel.
Een mens wil altijd meer.....
Een mens wil verbetering, maar is altijd gelukkig met wat ze tot nu hebben bereikt en willen dat zo houden; daar bewijst wel weer wanneer ze het weer een tijdje slecht hebben.

Karnomelk

Newbie
er is een theorie over walvissen, dat ze de "slimste" wezens zijn op de aarde omdat ze zich onttrekken aan de rest van de wereld zodat ze in een geluks patroon zitten dat erg continue is, in tegenstelling tot ons mensen, waarbij het altijd pieken en dalen zijn. Je merkt zelf ook als je leven chaotisch is dat je gemoedstoestand enorm kan verschillen. Heb je een gedisciplineerd leven, met een duidelijke structuur dan zit er ook meer continuiteit in je geluk. Misschien niet zo enorm hoog, maar wel constant :)
Daarom geen xtc meer omdat dit te veel fuckd met m'n gemoedstoestand naar mijn mening, en ik m'n geluk niet wil laten afhangen van zo'n goedje.

Karnomelk

Newbie
Beetje pieken en dalen is toch niets mis mee ?

tuurlijk niks mis mee, als jij dat vind. Iedereen heeft met pieken en dalen te maken, maar je hebt dit deels zelf in de hand.

maar continuiteit is heel belangrijk. daar kan je op bouwen.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Beetje vage stelling, ik ben het met jcp eens dat idd iedereen problemen heeft, en iedereen gaat er dus ook anders mee om. Dan heb je het hier over 'drugsgebruikers', tja er zijn zoveel verschillende op dit forum, sommigen zijn verslaafd, anderen hebben een stabiel leven en nemen af en toe een leuke drug, andere zijn meer uit op de psychedelische ervaringen en hopen hier soms oplossingen op hun problemen mee te vinden. Daarom is deze stelling te algemeen, als je het hebt over mensen die vluchten door dope te nemen, vooral uppers en downers dus, tja dan kun je misschien beter nuchter blijven want zij verneuken zichzelf vaak wel een beetje ja...

J0rrit

Badass junkie
jcutter123 zei:
Een mens wil verbetering, maar is altijd gelukkig met wat ze tot nu hebben bereikt en willen dat zo houden; daar bewijst wel weer wanneer ze het weer een tijdje slecht hebben.

Dat wordt inderdaad bewezen als ze het een tijdje slecht hebben, maar dan pas wordt je je daar echt van bewust. Op het moment zelf wordt zoals boven al gezegd je geluk te 'gewoon' en je blijft zoeken naar verbetering, pas als je kwijt bent wat je gelukkig maakte merk je pas hoe gelukkig je er eigenlijk van werd.

jcutter

Badass junkie
^Geld dat ook voor mensen met een levens echte voorstellingvermogen? En/of mensen die zich goed kunnen inleven in andere personen? Maar je hebt gelijk hoor :sunglasses:

jcp

Bewuste gebruiker
MAW om bewust te blijven van het geluk wat je hebt, heb je af en toe een slecht moment nodig...

jcutter

Badass junkie
jcp zei:
MAW om bewust te blijven van het geluk wat je hebt, heb je af en toe een slecht moment nodig...
Dat is de reden dat ik soms weleens speed/coke snuif idd..
Best triest eigenlijk..Maar ik was me er al van bewust gelukkig :)

jcp

Bewuste gebruiker
Haha, ik heb ook wel eens een behoorlijk onaangename trip op paddo's of lsd gehad waarna ik me ook dagen lang beter dan ooit voelde de dagen erna...

Een slechte ervaring in je leven kan toch nog toegevoegde waarde hebben!

Het glas is halfvol.... :hearteyes:

Addick

Bewuste gebruiker
Als het echt maanden zou duren voor een geluksgevoel weer op te bouwen zou je het niet doen neem ik aan.

Maar toch komt er een moment dat je vast niet leuk vind,en drugs pakken zo makkelijk is.

Maar gelukkig duurt dat nooit maanden herstellen van wat drugs,bij recreatief gebruik.

azgaza

Badass junkie
Ik heb me nog nooit slecht gevoeld na drugs gebruik op alcohol na, en van alcohol ook maar maximaal een dag. Ik gebruik sowieso geen uppers of echte downers, dus de stelling geldt al niet helemaal voor mij. Misschien ook juist wel, want ik bén gelukkig, en ik wil dus onder andere bv. geen xtc nemen omdat ik men serotonine niet tijdelijk wil verminderen, ik vind het wel een prima evenwicht zo.

jcp

Bewuste gebruiker
Om dezelfde reden doe ik ook geen xtc meer, maar toch vind ik dat als je weet van jezelf dat je sterk in je schoenen staat, je xtc toch minimaal 1 x in je leven meegemaakt moet hebben :)

inferno33

Bewuste gebruiker
Wat is geluk dan... Als ik me even tien keer zo gelukkig zou voelen en dan weer terug maar nét iets minder... dan ja, ik zou gebruiken. Maar ik ben nu ook gelukkig, drugs zijn voor mij uitstapjes, net zoals een mens weleens op vakantie wil, of een dagje iets leuks gaan doen.

Daarentegen als ik me elke dag héél erg gelukig zou voelen, en dan maandenlang op een normaal niveau kwam na een soort mentaal orgasme te hebben gehad... Denk ik het niet :P

Drientje

DF-koning
Alles gaat op den duur vervelen. Ook geluk. Denk an het liedje van klein orkest: De ballade van de dood. Als niemand ooit meer dood ging en we daar dan gelukkig van zouden kunnen worden, dan zouden we op den duur rare dingen gaan doen omdat het zo fucking saai wordt.

Ik beleef nu een gelukkige periode, die zie ik gelukkig omdat ik een periode van onrust en ongeluk achter me gelaten heb. Zou ik me al jaren gelukkig voelen, dan nog zouden er binnen het gelukspatroon onregelmatigheden zijn, omdat geluk factor afhankelijk is. Zonder zwart geen wit en zonder dag geen nacht, toch?

Ik vind de sig van Marla Singer ook erg veel zeggend!

X

-spaceman-

Badass junkie
jcutter123 zei:
Als je van jezelf elke dag harstikke gelukkig was.

dit bestaat niet... Het is harstikke normaal om af-en-toe wat minder vrolijk te zijn, of zelfs boos of verdrietig. Dit is een normaal proces om alles te verwerken... Wat als jij te horen krijgt dat je ouders zijn omgekomen bij een auto-ongeluk en je blijft er extreem vrolijk onder... hoe zou je dit kunnen verwerken...

Juist na een ''downe'' periode kan je weer extra hard genieten van wat het leven te bieden heeft...

oneindig geluk bestaat niet!

Karnomelk

Newbie
geluk is ook slechts een instinctieve illusie die is er is om ons te belonen voor "goed" leven. Zoals de euforische staat waarin je terrecht komt als je honger hebt en gaat eten. Maar dit gevoel is wel waar we het voor doen in het leven, omdat het zo fijn is :) Door het wennen aan omstandigheden die je normaal gelukkig zouden maken, zit ik soms erg over in dat ik niet geniet van dingen waarvan ik weet dat ik daar juist van kan genieten, maar dan blijft die euforie uit. Dit omdat het niet meer uitblinkt ten opzichte van de andere dingen, dus moet je je steeds weer nieuwe ervaringen blijven op doen. En op deze manier zie je dat ook weer terug in de periodes van je leven. Gevenogenblik ga je uit huis, waar je het vroeger zo fijn vond of ga je reizen etc. Allemaal dingen om aan de gewenning te ontkomen, en wat weer als een geluk kan worden gedefinieerd. Al ons handelen is uiteindelijk afgesteld op ons geluk. Het zit allemaal zo perfect in elkaar.
En dan komen de synthetische drugs. die tegen dit natuurlijke proces ingaan. Zoiets verstoord je belans in je leven. Helemaal als je doormiddel van drugs je geluk bepaald. Dan ontstaat de geestelijke verslaving. Het is een keuze die mensen maken. wil ik m'n geluk van zoiets afwillen hangen. Ik niet, geef mij maar het reizen, die liefde, dat nieuwe huis, die nieuwe periodes. Misschien zijn mensen bang juist voor die verandering: of ze dan wel gelukkig zijn, omdat het nu juist zo vertrouwd voelt. Het is de angst voor het onbekende wat dan speelt. Daar heb ik ook mee temaken, daar heeft iedereen mee te maken. Maar dat zijn angsten die je moet overwinnen. Overwin je zo'n angst, dan word je beloont met geluk.:)

Hans

Wijs gebruiker
Gelukkig zijn is niet streven naar meer maar blij zijn met wat je hebt.

Er zullen altijd mensen zijn die het slechter of beter dan je hebben, hierop zijn 2 uitzonderingen: de gelukkigste mens op aarde en de ongelukkigste. Je kan je hele leven denken dat zodra je een miljoen wint dat je dan echt gelukkig kan worden. Je zult zien, zodra je een miljoen wint dat je hier in no-time aan bent gewend en zult streven naar meer. Totale voldoening bestaat niet, zou het wel bestaan wat is dan nog het doel in het leven?

inferno33

Bewuste gebruiker
En dat is waarom sommige loterijwinnaars kapot gaan. Vanaf het winnen van 19.2 miljoen, kan het bijna alleen maar bergafwaarts...

Kxtel

Experimenterende gebruiker
Als ik altijd gelukkig zou zijn, zou ik geen uppers gebruiken om het ultieme gevoel van geluk te proberen te bereiken.. bijvoorbeeld het gevoel wat ik ervaar bij het gebruik van x.. onbeschrijfelijk.. desondanks kan ik andere vormen van gelukkigheid in me leven wel waarderen en ben geen junkie.. heb het onder controle dus!

Spor

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Er zijn IMO weinig drugsgebruikers die geen problemen hebben in hun leven.

Er zijn IMO weinig MENSEN die geen problemen hebben in hun leven.

En ja als het precies zo was als jij stelt, dat je van drugs dus ongelukkig zou worden, in je pure geluk, waarom zou iemand het dan nemen :rolleyes:

Maar in real life hebben (bijna) alle mensen problemen, en versterken veel drugs je gevoelens.

Funky Monkey

Badass junkie
welke problemen? Zullen we het gewoon fouten en leertrajecten noemen dat klinkt al een stuk positiver! Gelukkig zijn is altijd mogelijk! Gewoon niet zoveel eisen stellen! :beer:

Albino

Bewuste gebruiker
Ik gebruik drugs omdat ik het leuk vind om een avondje onder invloed te zijn en chillen met vrienden, niet om me zorgen weg te halen of problemen weg te stoppen. Als je het om die reden gebruikt krijg je er al vrij snel problemen mee..

Funky Monkey

Badass junkie
Gelukkig hebben een boel mensen al door dat problemen elke ochtend dan weer terug komen... Daarom kunnen ze maar beter gewoon elke avond gebruiken om zo een excuss te hebben om gezellig met elkaar af te spreken, dan iets proberen dat toch niet wil lukken. :mrgreen:

Mike-L S

Ik voel me elke dag gelukkig en pak elke dag een moment waarvan ik ff kan genieten (douche, stukje lopen, lekker fietsen, muziekie luisteren, of een moment op mn werk wat erg leuk vind)
Tuurlijk heb ik ook in de shit gezeten..!! Dat zit iedereen wel eens, en niet alleen drugs gebruikers hebben bproblemen.. Ok mensen die alcohol drinken en mensen die niks doen..
Daar ben je mens voor, soms zit het mee en soms zit het tegen..!!
Ik heb een hele goede baan met een heel goed salaris en daar ben ik erg gelukkig mee en ik heb een huis gekocht..
Heb alles wat mn hartje wil, alleen in de liefde is het een jaar geleden de mist in gegaan...
Ma ook dat komt wel goed..
En ik ben al cker 7 jr vol op aan het feesten en afteren en alles der op en der aan, maar mn leven gaat gewoon door en wel goed ook..

Ben het niet helemaal met je eens dus... :confused:

Djo

Badass junkie
Miiiiiikeeee-L-S! :hearteyes:

Dat heb je mooi geschreven! Ik zou het geweest kunnen zijn, die dit schrijft, op het stukje baan na, want ik ben nog zoekende. :)

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Dan zou ik nooit meer drugs aanraken.. Het echte geluksgevoel heb ik niet veel mee gemaakt.. En dat is me meer waard dan welke drugs dan ook..

Drientje

DF-koning
[SF] Safiertje zei:
Dan zou ik nooit meer drugs aanraken.. Het echte geluksgevoel heb ik niet veel mee gemaakt.. En dat is me meer waard dan welke drugs dan ook..

Dat is jammer om te horen! Verliefd zijn is toch ook geluk? Ik ben gelukkiger geworden nadat is realiseerde dat ik niet moest kijken naar wat ik niet had, kijken naar wat ik wel had heeft mij doen inzien dat je niet gelukkig wordt van moeilijke dingen. Familie, vrienden, mijn poesjes en mijn schattige huisje. Natuurlijk heb ik ook problemen. Vooral geen geld en de manieren om wat meer geld te krijgen duren allemaal zo vreselijk lang.

Gelukkig zit er schot in de zaak! Nu jij nog!!! Succes meid, je verdient het!!!

X

Mike-L S

Drientje zei:
Ik ben gelukkiger geworden nadat is realiseerde dat ik niet moest kijken naar wat ik niet had, kijken naar wat ik wel had heeft mij doen inzien dat je niet gelukkig wordt van moeilijke dingen. Familie, vrienden, mijn poesjes en mijn schattige huisje.

idd zo is het, de meeste mensen zitten maar te piekeren dat ze een kut leven enzo.. Hoe langer je dat je zelf aan praat hoe kutter je leven wordt..
Kijk om je heen en kijk wat je hebt en wat er om je heen gebeurd, en het aller belangrijkste..... GENIET ER VAN ....!! :wink:

Want het leven kan zo mooi zijn..!! En heel kort, somige mensen zijn ook zo bezig om later gelukkig te worden door een carriere te bouwen, maar je leeft nu.. En dat vergeten een hoop mensen om nu ook te leven, want wanneer weet je nou dat je hebt berijkt wat je wil, en hoe weet je nou dat je wel zo ver komt als je wil........ Misschien maak je verkeerde keuzes, of wordt je enrstig ziek, of wordt je gek, of krijg je een ongeluk, of weet ik veel wat...

Funky Monkey

Badass junkie
Mike-L S zei:
Drientje zei:
Ik ben gelukkiger geworden nadat is realiseerde dat ik niet moest kijken naar wat ik niet had, kijken naar wat ik wel had heeft mij doen inzien dat je niet gelukkig wordt van moeilijke dingen. Familie, vrienden, mijn poesjes en mijn schattige huisje.

idd zo is het, de meeste mensen zitten maar te piekeren dat ze een kut leven enzo.. Hoe langer je dat je zelf aan praat hoe kutter je leven wordt..
Kijk om je heen en kijk wat je hebt en wat er om je heen gebeurd, en het aller belangrijkste..... GENIET ER VAN ....!! :wink:
Idd kijk eindelijk iemand die het wel snapt! :mrgreen:

Bovenaan