Alsemcapsules

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb thee gemaakt van absintiumkruid en maretak, deze met een beetje zout ingedampt. en het residu in lege capsules gedaan. (want alsem is ondrinkbaar vanwege bitter) verhouding 100 gram alsem 50 gram maretak en 10 gram keukenzout op 1 liter water, en dit indampen.

het residu, per gram in een capsule gedaan.

Helaas gaf geen tot weinig effect. bij 5 capsules had je het gevoel een klein hijsje van een joint te nemen. terwijl je volgens de beschrijving met één theelepeltje alsemkruid thee al merkbare effecten zou moeten hebben. En dat de effecten net zo zijn als met thc

Zeker iets verkeerd gegaan in productieproces

Ik ben één keer leip geweest van alsemthee, maar het drinken ervan was zo vreselijk, nog nooit zoiets smerigs gehad. de tweede keer kon ik het niet eens doorslikken. Wel jammer het geeft zo'n lekker gevoel.

Je zou toch een stofje over moeten houden, als je thee indampt?

vogel

Bewuste gebruiker
Robdebob zei:
Thujon is niet oplosbaar in water volgens www.wikipedia.org, dus je zult wat anders moeten gebruiken dan kokend water denk ik...

men zegt dat wel is vaker van stoffen dat ze niet wateroplosbaar zijn ,,,,
maar als je die stoffen dan met water er uit gaat koken dan zal je zien dat de stoffen ,,,toch wel is in water op willen lossen,,,,

laat je het water daarna afkoelen en een tijdje staan,, dan kan het zijn dat de stof naar benden zinkt of als een olie aan de oppervlakte blijft,,,
daarom noemen ze het niet oplosbaar in water,,,,,,,

dit hierboven geld niet voor alle situaties en stoffen,,,

vogel

Bewuste gebruiker
maar waarom maretak

wat voor werking heeft dat

volgens mijn heeft maretak geen duidelijke psychoactieve werking
maar kan me vergissen

hoe kom je aan die maretak
maretak is best een zeldzame plant in nederland dacht ik
het is een parasiet die met zijn wortels in bomen groeit

De maretak is in zijn geheel een erg giftige plant, en met name de bessen zijn uiterst giftig. Het eten van de plant kan in 'gunstige' gevallen leiden tot hepatitis, lage bloeddruk, beroerte, pupilverwijding, coma. De dood kan echter ook onmiddelijk of na enkele dagen intreden door ademhalingsstilstand.
bron= http://www.annetanne.be/index.php?Itemi ... &task=view

mschien heb je te lang en te heet gekookt waardoor je de werkzame stoffen heb vernietigd???

wat voor alsem had je
de algemeen voorkomende bijvoet
of die waar ze absinth van maken
de bijvoet is minder sterk,

o ik lees het al je had absinthiumkruid
maar waarom in godsnaam 10 gram zout,,,,,, beetje veel mschien heeft het zout de stoffen teniet gedaan

die zout verdampt denk ik niet

http://botanical.com/botanical/mgmh/m/mistle40.html

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
De maretak zorgt voor verlaging van de bloeddruk, snellere afwerking van afvalstoffen, tegen vermoeidheidsverschijnselen(val je niet in slaap tijdens de trip) Dit kruidje heb ik gewoon via een kruidenwinkeltje online besteld iets van 50 gram voor een euro.
(De maretak stond in een handgeschreven boekje van mijn oma, die is aphoteker geweest, nu wordt een chemische variant er van gebruikt in prednison)
En de alsem 45cent voor 25 gram.
( is dit dan een redelijke prijs? of wordt ik daar ook nog eens mee vernkt)

-De zout is er voor, dat je de olieachtige stoffen niet als een soort dikke onbewerkbare smurrie overhoud, op die manier krijg je kruimels.

Dat stukje text van de maretak zie je letterlijk op alle websites staan, dus wie het ooit eens bedacht heeft? Het is alleen giftig als je er elke dag thee van zou drinken, het heeft een cumulative vergiftigende werking. Als je de complete 50 gram zou consumeren, ja, dan is dat dodelijk, maar dat geldt voor meer stofjes

Ik ben er nu ook achter waarom de stofjes niet werkten(eindeloos googelen :confused: ), je hebt er minimaal pure alcohol voor nodig, in water lossen niet alle bestanddelen op van de alsem, alleen maar de bitter stoffen, en niet meer dan 10% olieachtige stoffen. (Daarom was de vroegere absinth ook zo sterk, volgens mij )

Binnekort, nieuw experimentje. dan op alcoholbasis. Als ik het weer binnen krijg.
en ik doe dan meteen 2 versies
-1 water zonder zout
-2 Ethanol

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
flipkonijn zei:
waar koop jij alsem in zakjes?

het was te koop op een spiritueel esoterische website, die verkoopt ook eterische oliën ( kamille, lavendel, e.d.) wierook(geen salvia divinorum helaas) thee, ginseng, valeriaan, thijm , en allerlei boeddah, en christelijke producten .

teebo

Bewuste gebruiker
vogel zei:
maar waarom maretak

De maretak is in zijn geheel een erg giftige plant, en met name de bessen zijn uiterst giftig.

zeiden ze dat ook niet toen we klein waren van de vliegenzwam :tongueout:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
De romijnen gebuikte maretak in dranken die zorgden voor herstel na gevechten, of voor spieropbouw voor soldaten.

In de middeleeuwen werd het al gebruikt als middel tegen zweren en inwendige bloedingen of gezwellen

de jaren 50 was het een ingredient van een elixer, bij vergiftiging of maagziektes(ook in combinatie met alsem, voor darmziekten en slechte spijsvertering)

( maretak kan je zelfs terugvinden in de asterix strips, waarin het één van de ingredienten is voor de onoverwinnelijkheids toverdrank :grin: :grin: of is dit gewoon puur toeval? )

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
yes alcohol extractie werkt super...

deze dosering: met 50 gram alsem verdelen in 15 porties

net 1 capsule... voelt aan als de high van thc maar zonder de stoned en suffig.

Een beetje de warmte, en de knuffeligheid(noem ik het) maar niet het zware gevoel in je benen :grin:

samen met een kopje gemberthee, erg biologisch, maar wel lekker. :grin: :grin:

Bovenaan