Alternatief voor xtc

Hallo mensen,

Ik vroeg me af of er een drugs bestaat met een beetje dezelfde effecten als xtc/mdma maar dan zonder de uiterlijke kenmerken (strakke kaken, super grote pupillen). Alcohol werkt namelijk niet zo goed meer voor mij de laatste tijd en zou bijv. tijdens het stappen wel een drugs willen nemen maar niet iets waarbij iedereen het kan zien/merken of waardoor je uberhaupt niet eens binnen gelaten wordt.

Exceptional Insight zei:
Alle andere amfetamines.

Wat bedoel je eigenlijk als je zegt, alcohol werkt niet zo goed meer?
Om een of andere reden als ik alcohol drink dan vergeet ik na 3 biertjes volledig al mijn grenzen en blijf ik drinken tot ik wakker word met een volledige black out en een lading kots. Dit is pas sinds een jaar ongeveer (ben 21).

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Bobsacamano zei:
de kans op kaakspanning ed. Bestaat natuurlijk ook bij 4fa en 6-apb

Ik zou dan inderdaad meer voor pep of sos gaan.

JackHerrer zei:
pep, sos, 4fmp, 6abp, kleine dosis 2cb. je hebt zoveel :grin:

Maar TO zoekt een drug met ongeveer dezelfde uitwerking als xtc.

Bobsacamano

Badass junkie
Klopt maar niet als ze dezelfde bijwerkingen hebben dan heeft het niet zon zin natuurlijk.

naar de TS wil ik zeggen dat van 2CB je niet echt veel grotere pupillen geven. 4FMP en 6-APB zeker wil. Pep hoeft niet heel erg te zijn en sos ook niet.

Daarnaast zou ik het laten om met kroegjes en gewoon uitgaan xtc 6-apb 4fa of 2cb te gebruiken. Je gedrag veranderd hier best wel door en mensen kunnen dan wel wat door hebben. Of jij voelt je niet op je plek omdat iedereen in een andere vibe zit :)

Dunnetjess33 zei:
Bobsacamano zei:
de kans op kaakspanning ed. Bestaat natuurlijk ook bij 4fa en 6-apb

Ik zou dan inderdaad meer voor pep of sos gaan.

JackHerrer zei:
pep, sos, 4fmp, 6abp, kleine dosis 2cb. je hebt zoveel :grin:

Maar TO zoekt een drug met ongeveer dezelfde uitwerking als xtc.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Verance zei:
Exceptional Insight zei:
Alle andere amfetamines.

Om een of andere reden als ik alcohol drink dan vergeet ik na 3 biertjes volledig al mijn grenzen en blijf ik drinken tot ik wakker word met een volledige black out en een lading kots. Dit is pas sinds een jaar ongeveer (ben 21).

Ik weet niet hoor, maar als je zo met alcohol omgaat, dan zou ik liever van de harddrugs afblijven. :wink:

Roze olifant zei:
Verance zei:
Exceptional Insight zei:
Alle andere amfetamines.

Ik weet niet hoor, maar als je zo met alcohol omgaat, dan zou ik liever van de harddrugs afblijven. :wink:
Ik heb genoeg ervaring met harddrugs hoor, onder invloed van harddrugs heb ik 10x zoveel controle over mezelf als bij alcohol.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Bobsacamano zei:
Waarom zo cynisch topic starter vraagt geen rare vraag. En ik snap zijn opmerking over alcohol wel.

Dunnetjess33 zei:
Alcohol is ook harddrugs en kijk eens hoe je daar mee om kan gaan... :kots:

Het is idd wat cynisch bedoeld. En niet om een steek onder water te geven aan TO maar omdat het in mijn ogen dus voor moeilijk is voor TO om maat te houden met middelen. Qua maat houden maak ik geen verschil welk middel dat is. Ik weet dat er vaak anders tegen alcohol wordt aangekeken maar het is echt rotzooi als je het misbruikt.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
De cynische reactie van mij uit was omdat ik het wel opmerkelijk vind dat iemand standaard na een glas of 3 alle grenzen uit het oog verliest en met een black-out in de kots wakker wordt. Dat kan een keertje gebeuren, maar met regelmaat...

Ik zeg niet dat andere middelen perse gevaarlijker zijn dan alcohol, maar bij drugs zoals XTC ga je toch sneller over de grens en als je dan iemand bent die bij het (relatief langzame) alcohol al snel over de schreef gaat en geen controle kunt houden over het gebruik, tsja.

IrishCoffee

Experimenterende gebruiker
Een handige tip voor als je er moeite mee hebt. Neem nooit meer mdma mee dan je wilt gebruiken. Dan kan je ook niet meer gebruiken. :wink:

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Drugs gebruiken tijdens het stappen (wat vaak wekelijks gebeurt) lijkt mij sowieso niet heel verstandig, maar het beste wat je dan misschien kan doen is een lage/milde dosis 2C-B. Geeft een euforisch gevoel, je kan haast niet stoppen met lachen, geeft een kleine energie boost, bijnemen verlengt het alleen maar, en (voor zover ik weet) zou het meerdere keren per maand gebruikt kunnen worden (het verbruikt geen serotonine zoals XTC, maar 'imiteert' dit stofje waardoor het enigszins dezelfde effecten vertoont bij een lage dosis, wanneer het trippen nog niet de overhand neemt). Ik raad het je alleen niet aan om echt een grens hierin op te zoeken, permanente visuals lijken mij nou ook niet echt heel chill.

MeejheM

Badass junkie
Ik deel de mening dat je net zo makkelijk meer drugs gebruikt dan je van plan was dan alcohol. Het probleem ligt niet echt aan het middel.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Denk dat een lage dosis 2cb je beste optie is. Ook je leukste. Om nou in een kroegje alleen pep te snuiven vind ik zelf ook niet echt wat. Maar qua grote pupillen hoef je niet bang te zijn, kijk maar eens naar fotos die gemaakt worden bij discotheken, iedereen heeft grote pupillen. Komt mede door het licht daar en alcohol verwijderd de pupillen ook iets.

Bovenaan