Amandelen ''kapot''?

Wesz11

Newbie
Ik gebruik sinds kort redelijk vaak in het weekend speed.
Dit gaat van om 100 tot 200mg per avond/nacht.

Sinds vorige week heb ik last van witte brokjes op mn amandelen die enorm vies smaken en SUPER erg stinken :flushed:
Zelf dacht ik: Als ik snuif komt er altijd wel iets in je keel. Pep komt in aanraking met amandelen => amandelen gaan kapot.

Zou dit kunnen kloppen? Want dan ga ik voortaan wel gewoon bommetjes maken :rock:

Fool

Badass junkie
Wat dacht je ervan om eventjes langs de huisarts te gaan en daar ook gelijk je gebruik te vrrtellen? Het zou best een infectie of iets dergelijks kunnen zijn, dan maakt het niet uit hoe je je speed neemt, je weerstand vermindert dan toch.

Wesz11

Newbie
Praten jullie zo makkelijk over jullie recreatief gebruik?
Het lijkt mij erg lastig om daar zomaar over te beginnen...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Bij de huisarts kan dat sowieso, hij heeft geheimhoudingsplicht..

Verder ben ik persoonlijk heel open over mijn gebruik maar ik kan me voorstellen dat sommigen dat minder hebben.

Wesz11

Newbie
SmartieAndMe zei:
Bij de huisarts kan dat sowieso, hij heeft geheimhoudingsplicht..

Verder ben ik persoonlijk heel open over mijn gebruik maar ik kan me voorstellen dat sommigen dat minder hebben.
Hoe begin je daar over bij je huisarts?!
Ik snap dat mensen er makkelijk over kunnen praten met vrienden enzo (heb ik zelf ook geen moeite mee). Maar tegen mijn huisarts lijkt me toch een ander verhaal.
Ik ben bang dat mijn huisarts vooroordelen over mij krijgt en me gelijk als een verslaafde ziet. :flushed:

Fool

Badass junkie
Nouja, bij de huisarts kan dat dus wel. Deze heeft een geheimhoudingsplicht en zou je niet moeten mogen veroordelen, daarnaast gaat het wel om je eigen gezondheid en is het misschien niet zo'n slecht idee. :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Als je gewoon eerlijk over je gebruik bent zal de huisarts daar niet overdreven op reageren hoor. Vooroordelen zijn absoluut onacceptabel binnen de zorg..

MeejheM

Badass junkie
je huisarts gaat als je meerderjarig bent echt niemand op de hoogte stellen van je reden om hem te bezoeken. minderjarig is iets twijfelachtiger, maar bijna 100 procent vertrouwelijk.

je klacht komt me niet echt bekend voor, ik denk dat de oorzaak goed ergens anders aan kan liggen.

je kan ook bij je eerste bezoek je gebruik en alles voor je houden, dan krijg je diezelfde testen en behandeling waarschijnlijk. mocht drugs een rol spelen kan je op elk moment nog open kaart spelen.

Jerdb

Newbie
Wesz11 zei:
Ik gebruik sinds kort redelijk vaak in het weekend speed.
Dit gaat van om 100 tot 200mg per avond/nacht.

Sinds vorige week heb ik last van witte brokjes op mn amandelen die enorm vies smaken en SUPER erg stinken :flushed:
Zelf dacht ik: Als ik snuif komt er altijd wel iets in je keel. Pep komt in aanraking met amandelen => amandelen gaan kapot.

Zou dit kunnen kloppen? Want dan ga ik voortaan wel gewoon bommetjes maken :rock:
Dit is een keelontsteking :wink:

Wesz11

Newbie
Het bleken ''tonsil stones'' te zijn.
Die komen voor als je slechter dan normaal je tanden poetst en je weerstand laag is.

Ik heb ze er met een wattenstaafje uit kunnen drukken (De stank was ondraaglijk)
Daarna zijn ze niet meer terug gekomen!

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Haha nou! Klinkt niet heel smakelijk :kots:
Voortaan toch maar wat beter je tanden poetsen em wat groente en fruit eten elke dag, lijkt me :tongueout:

Fool

Badass junkie
En niet elk weekend speed gebruiken, dat is namelijk killing voor je weerstand. :P

blowwolb

Newbie
Waarschijnlijk vanwege het dalen van je weerstand een keelontsteking opgelopen en dan is stoppen met gebruik en veel rust het beste, in zo'n geval is een warme drank qua gevoel het lekkerst maar is het juist beter om veel kraanwater te drinken en inderdaad even snel naar de huisarts aangezien ik nu niet kan zien hoelang je ermee hebt gelopen want onder speed ervaar je ook minder pijn waardoor je langer met iets doorloopt. ik adviseer je even te stoppen met speed gebruik en jezelf weer 100% fit te krijgen en vooral je houden aan de schijf van vijf (ook tijdens gebruik!!) en als tijdens gebruik eten wordt overgeslagen vanwege het niet kunnen eten dan moet je niet te lange periodes achter elkaar gebruiken. bij wel kunnen eten maar niet veel is Chips heel verstandig met betrekking tot je natriumgehalte en water drinken is sowieso van belang om speed op een veilige manier te gebruiken. ikzelf gebruik alleen van vrijdag t/m zaterdagnacht maar wel met slapen erbij en heb vrijwel geen last van bepaalde gezondheidsverslechteringen maar ervaar elk weekend weer de fijne effecten die het met zich mee moet brengen en als ik een dag niet lekker in m'n vel zit sla ik het ook over. een keer in de zoveel tijd gebruiken is fijn want dan kan je het zien als een beloning voor bijvoorbeeld je werkweek en dan voelt het gewoon veel fijner dus raadt iedereen die vaker gebruikt aan om te proberen minderen want met speed minderen kan iedereen als je bijvoorbeeld per uur 3 lijnen wegsnuift (hoeveelheid maakt even niet uit) probeer dan eerst er 1 per uur van te maken en dan 1 per 2 uur.. ik heb het hier trouwens wel over dagelijkse gebruikers die er aan ''vast'' zitten. ben zelf verslaafd geweest aan een andere drug maar ben blij met mijn keuze geweest om er mee te stoppen. en dat betekent niet dat je niks meer mag want gebruik nu ook speed maar dat gebruik ik recreatief en als je dat niet meer doet dan moet je goed gaan nadenken want het leven is nuchter veel leuker en andere mensen reageren veel beter op je ookal lijkt dat met bepaalde drugs op juist andersom maar je leeft in een sprookje zoals ik dat dan noem. heel lang verhaal maar niet iedereen zal hem hebben doorgelezen is ook niet wat ik verwacht aangezien ik in het begin van mijn verhaal al antwoordt heb gegeven op de vraag :)

Bovenaan