Amazonian XTC (paddo's)

marco89

Newbie
Hallo beste mensen,

Ik ben hier nieuw dus ik wil eerst graag even hoi zeggen. Ik ga zaterdag met een 3tal vrienden paddo's eten. Ik heb eerder een bakje Philosofers Stones gedeeld met een maat van mij, toen heb ik vrij relaxed getript. Ik had na het eerste uur het gevoel dat ik door een vergrootglas keek, maar verder geen superinteressante visuals gehad.

Nou heb ik dus gister 1 bakje Amazonian XTC gehaald voor mijzelf en 2 bakjes Mexicaantjes voor de 3 anderen. Mijn andere 2 maten hebben nog nooit paddo's gehad dus zij eten een half bakje, en ik met een andere maat een hele portie proberen. (najah, ik eet eerst de helft en kijk na 90 minuten of ik meer wil.)

Ik vroeg me nou af of die trips veel verschil hebben. Ik lees hier overal dat je van de mexicaantjes anders gaat trippen dan bijv hawaiaantjes (vergelijkbaar met amazonian XTC volges de meneer vd smartshop.) Wat zijn jullie ervaringen van in een groep verschillende soorten paddo's eten? En hoe zijn jullie ervaringen met Amazonian XTC..?

ze zijn gedroogd trouwens..

Groeten,
Marco

Jpilot

Experimenterende gebruiker
De namen kunnen verwarrend voor "niet kwekers" zijn.
Globaal gezien zijn de meest bekende paddenstoelen Psilosybe Cubensis ( mexicaantjes noemen ze die vaak ) en Panaeolus soorten. Die laatste noemen ze dan hawaitjes.

De namen zijn afgeleid van Psilocybe Cubensis Mexican. Dit is een paddenstoel die in het wild voorkomt in mexico. De paddo's die jij koopt onder die naam zijn gekweekt, wat niet onder doet voor de kwaliteit. Maar de kans dat het daadwerkelijk Mexicans zijn is zeer klein. De groep Psilocybe Cubensis bevat ongeveer 40 a 50 soorten die echt in het wil te vinden zijn. Daarnaast zijn er zeker nog 100 tot 200 soorten die gekruisd zijn, en daana vernoemd naar de kweker. Enkele voorbeelden zijn B+, keepers creepers. Deze soorten hebben vaak een wat grotere paddenstoel, zijn potenter, kunnen beter tegen een stootje. Afijn allerlei reden waarom ze massaal gekweekt worden. Maar om het makkelijk te maken noemen ze alles mexicaantjes. Ze zien er ook bijna allemaal het zelfde uit dus geen haan die er naar kraait.

Dit zelfde geld voor de groep Panaeolus, deze bevat geloof ik ook 10 onder soorten. Die er allemaal bijna het zelfde uit zien. Ook deze worden allemaal hawaitjes genoemt.

Om on topic te gaan. Wat jij hebt gekocht is niks anders dan een andere Psilocybe Cubensis soort. De werking zal nagenoeg het zelfde zijn als de mexicaantjes die je normaal koopt. Maar geef het beestje een andere naam en ze zijn zo weer een euro duurder te maken.

Philosofer stones zijn een soort truffels die zich vormen in het groeisubstraat bij sommige ( pin me daar niet op vast, kunnen ook alle zijn ) Panaeolus paddenstoelen, de hawaitjes dus. De sterkte kan varieren.

Rest mij alleen nog maar te zeggen, veel plezier, en doe voorzichtig. Zorg dat je niet helemaal van de kaart bent, kun je een beetje op de beginners letten :)

paupie

Bewuste gebruiker
kijk dat is nog eens info + goede tips. Ik zou als ik jou was idd ook niet helemaal van de kaart zijn als je op een paar andere moet letten omdat het hun eerste keer is.

marco89

Newbie
Ik zat er ook al aan te denken mijn paddestoeltjes een uurtje later op te eten, dan zitten hun net in de piek, en als het dan fout gaat ben ik er nog om enigzins hulp te bieden. We gaan gewoon gezellig pokeren en laten de trip gewoon opkomen, we kennen mekaar al vanaf de kleuterklas, dus het zal wel goed gaan.

Nog een domme vraag van mij, wat te doen als iemand bad gaat..? Ik voel me namelijk wel een beetje verantwoordelijk voor de rest..

paupie

Bewuste gebruiker
suiker schijnt de trip te verminderen dus... gewoon suikerwater meenemen of misschien wat dextro energie ofzoiets.

zommes

Badass junkie
paupie zei:
suiker schijnt de trip te verminderen dus... gewoon suikerwater meenemen of misschien wat dextro energie ofzoiets.

Dat is gewoon een placebo effect, dus in principe kan het met alles. Een keer voelde iemand zich niet goed tijdens een trip in de sneeuw, toen ik vertelde dat sneeuw tegen je voorhoofd houden hielp voelde hij zich beter... Het is uiteindelijk allemaal 'a trick of the mind'

Teveel blowen kan in ieder geval voor paranoia zorgen, dus dat zou ik laten.

Als iemand bad gaat is mijn tactiek, die tot nu toe altijd gewerkt heeft, om gewoon een gesprek te gaan voeren over iets heel gewoons positiefs. Dus niet iets wat met familie, relaties of wat dan ook te maken heeft maar bijvoorbeeld over de maan gaan praten of over een plant in de buurt en vertellen over hoe leuk die plant eruit ziet. Probeer op een kalmerende en warme toon te praten, mensen nemen heel erg gauw die rust over en worden weer vrolijk. Niet gaan vragen wat er is en zeggen dat er niks aan de hand is, dan duw je iemand alleen maar dieper in zijn waanzin omdat hij/zij het idee krijgt dat niemand hem begrijpt.

marco89

Newbie
Ik heb zoiezo dextro bij de hand, en ik ben ook geen mega-stoner. Verder bedankt voor het advies Zommes, is idd een goed idee..

Jpilot

Valium wil werken als je het in huis hebt, maar kan ook de werking versterken bij ondeskundige dosis. Nadeel is ook dat het ongeveer een 30 tot 60 min nodig heeft om te werken, en zodoende kan die persoon al lang uit ze trip zijn, of weer rustig.

En wat zommes zegt. Maak ze desnoods wijs dat een glas melk je trip zou verminderen. Het gaat er alleen om dat ze weer het gevoel hebben rustig en veilig te zijn. Toen ik in mijn eentje een bad trip had ben ik gewoon in bed gaan liggen en heb ik geprobeerd te slapen. Dit ging redelijk, wel met een bizarre droom. In mijn geval was het gewoon even ogen dicht doen, om er voor te zorgen dat de dingen die mijn bad trip prikkelden uit te sluiten.

Maar goed er wordt veel gezegt suiker, en vitamine C ( sap of sinaasappel ) Het is nooit 100 % bewezen maar werk bij veel mensen dus give it a try.

jappe_1991

heb ook een keer bad trip gehad apelsiensap gedronken enzo ,druivensuiker ,helpt alemaal niet hoor ,gewoon je trip uitzitten .
wanneer je bang bent moet je zeker niet gaan paddo'en want dan komt het niet goed zorg gwn voor een zo relaxed mogelijke sfeer ,wat chille muziek enzo ,best ook vertrouwde omgeving met niet teveel drukte.
dan komt alles best in orde

Bovenaan