Ambulance bellen?

jimi

Belezen gebruiker
Oke, ik weet niet zo goed wat ik moet doen.
Een vriend van mij heeft zelf g gemaakt en heeft het in zijn eentje thuis getest een aantal uur geleden. Heel stom, vonden wij ook al, je weet immers niet hoe sterk het wel of niet is.
Mijn huisgenoot zou hem bellen na het douchen omdat ze naar een feestje zouden gaan, maar hij neemt niet op, reageert niet op msn, kortom, hij is sowieso out.
Ik vind dat we een ambulance moeten bellen, een andere vriend zegt: laat hem z'n roes uitslapen.
Aan de ene kant denk ik, ja, inderdaad, daarbij heeft hij drugs in huis en zullen de spullen om g te maken wsslk wel in het oog staan en stel dat hij indd gewoon out is gegaan en over n paar uur weer wakker zou worden kan hij gelijk door naar de politie en zal hij niet blij zijn. (Weet iemand of dit zo is? Of ze hem gelijk ook zullen arresteren voor drugsbezit/drugsmaken)
Aan de andere kant vind ik het belachelijk dat we allemaal maar rustig af gaan wachten tot we horen dat hij dood is. Ik weet niet hoe snel het gaat bij g, stikken in je kots, comaraken?
Dusja. Help. Ik weet het niet echt meer.

jimi

Belezen gebruiker
Oke beetje kut op zaterdagavond dit, er gaat nu echt niemand meer reageren volgens mij.

Flameon

Badass junkie
Actie ondernemen .... niet twijfelen. Misschien heeft hij hulp nodig! (misschien ook niet, maar dat weet je niet). KUn je niet zelf bij hem naar binnen gaan op de een of andere manier? Anders via de politie ja ... gevolgen onbekend, kan best zijn dat hij verklaring moet afleggen later. Maar ja dat beter dan dood (laten) gaan!

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Doen wat je moet doen !

Er staat een leven op het spel, zijn leven is meer waard dan die straf voor verboden spullen.

Flameon

Badass junkie
Bij outgaan kan braken horen. Braken is levensgevaarlijk .... ivm verstikkingsgevaar (als hij bv op de rug ligt).

jimi

Belezen gebruiker
Bedankt voor de reacties, ik belde net om te zeggen dat ik van plan was te gaan bellen en hoorde dat hij had gesmst, ik weet verder niet hoe of wat, maar in ieder geval wel dat hij een oetlul is..
Ik heb zo'n hekel aan mensen die roekeloos gebruiken, vooral g, en ik ben echt niet blij dat een vriend mij een daarvan is, maargoed.
Bedankt iig.

Flameon

Badass junkie
Heeft tie geluk gehad ja ..... voor iedereen een wijze les geweest hoop en denk ik.
En ik zou sowieso eens met hem praten

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Wees voor het moment blij met de goede afloop, maar zorg wel dat je hem de les nog eens goed leest. :wink:

miranda70

Newbie
Sorry hoor, niet dat ik perfect ben!!!
maar als je twijfelt dat er iemand van je kenissen in levensgevaar is..... en dan vraag je hulp via een forum.......... doe jezelf en je familie en vrienden een plezier..... STOP met ALLE DRUGS.... want je hebt jouw prioriteiten lijst NIET op orde.......

Theupsetter

Bewuste gebruiker
Tof dat er voor bovenstaande reactie een apart account is aangemaakt.

Ik begrijp de topicstarter volkomen, je wilt je vriend niet in problemen brengen maar voorhetzelfde geld zit zijn tong in zijn keel. (om maar even een zijstraat te noemen)

Bovenaan