amfetaminen

Mover

Newbie
Is iemand bekend wel amfetaminen er precies op de markt zijn?

Welke effecten geven deze middelen en welke heeft dit de minste bij effecten? Zomaar wat vragen.

Is speed een amfetamine of niet. Speed wil ik niet gebruiken nl. Vind ik klotespul en werkt verslavend enzo. Daarbij gebruik ik liever pillen dan dat ik snuif.

Ik hoor graag jullie reactie! Effecten - bijeffecten en meest goede middel om te gebruiken voor geest en lichaam.

Oh ja, nu ik het er toch over heb, ook nog mogelijkheid tot info, via een omweg, waar verkrijgbaar???????

groetjes,
Mover

geox

Bewuste gebruiker
Speed is inderdaad een amphetamine. Amphetamines werken oppepend.
Je hebt 2 verschillende soorten als ik me niet vergis.
Speed raad ik je niet echt aan vanwege de ongelijflijke kater. Maar als je gebruikt zie dat je na gebruik veel rust en gezond eet.
Ik raad u aan deze site www.erowid.org ( engelstalig ) eens te bezoeken.

azgaza

Badass junkie
Erowid is inderdaad een aanrader, en speed is inderdaad amfetamine. Verder heb je nog methamfetamine wat nog veel verslavender en sterker is en dus op dat punt een afrader. Er zijn ook nog een aantal verwante stoffen, maar erowid is een prima bron om het zelf even na te zoeken.

Delirium

Badass junkie
Soorten
Er zijn verschillende soorten amfetaminen of stoffen die op amfetamine lijken:
- Efedrine komt voor in de epedraplant.
- Amfetamine is een in het laboratorium nagemaakte efedrine. Amfetamine komt in Nederland het meest voor.
- Amfetamine kan geslikt of gesnoven worden. Het kan ook opgelost worden in water. Amfetamine kan niet gerookt worden.
- Amfetamine kan rechts- en linksdraaiend zijn. Rechtsdraaiende amfetamine past beter op de receptoren van de hersenen dan linksdraaiende. Het is daardoor sterker. Je kunt rechtsdraaiende- en linksdraaiende amfetamine vergelijken met een rechter- en linkerhandschoen die je aan je rechterhand wil doen.
- L-amfetamine is linksdraaiende amfetamine
- Dextro-amfetamine is rechtsdraaiende amfetamine
De amfetamine die in Nederland aangeboden wordt is altijd een combinatie van rechtsdraaiende en linksdraaiende

- Methamfetamine (meth) komt vrijwel niet voor in Nederland.
- Methamfetamine lost beter in vet op dan gewone amfetamine en wordt langzamer afgebroken.
- Methamfetamine dringt daardoor makkelijker de hersenen binnen en werkt langer. Het is 2 keer sterker dan de (rechtsdraaiende) dextro-amfetamine.
- Methamfetamine kan geslikt en gerookt worden. ( amfetamine kan niet gerookt worden).
- Methamfetamine kan ook links- en rechtsdraaiend zijn. Meestal koop je een mengsel van links en rechtsdraaiende methamfetamine.
- Yaba. Yaba komt in Thailand voor. Het is rechts- en linksdraaiende methamfetamine in de vorm van een pil.
- Christal is methamfetamine in kristalvorm.
- Ice. Is rechtsdraaiende methamfetamine in kristalvorm.
- Voor het maken van methamfetamine heb je een laboratorium nodig. De belangrijkste grondstof efedrine (of soortgelijke stoffen) worden in Nederland niet verkocht en zeker niet (meer) in de supermarkt of bij de drogist. In Nederland is het dus niet eenvoudig te maken.

Jellinek.nl

" Methamfetamine (meth) komt vrijwel niet voor in Nederland."

Nou nou..
Het wordt toch steeds groter hoor.. Tsjechie wordt er nu ook al behoorlijk mee overspoeld..

Mover

Newbie
www.erwoid.org site bezocht en idd heeeel veeeel informatie.

Leuk al die planten etc. maar hoe kom ik daar dan aan? Dan moet je ook weer een zoektocht instellen waar je e.e.a. kan verkrijgen.

Wat is het effect van deze middelen en planten. Ik ben absoluut niet op zoek naar halucinerende middelen ofzo, maar een beetje natuurlijke oppepper en verruimer. Speed heb ik ooit 25 jaar geleden eens gebruikt en vind ik ronduit smerig gezien de kater.

Daarbij las ik laatst ergens het gegeven dat verliefdheid bijv. een chemisch stofje in de hersenen doet aanmaken wat geloof ik vergelijkbaar is met de werking van amfetaminen. Zoiets vind ik op dit moment prima, het e.e.a. te gebruiken wat serotonine en dopamine en noradreline, dat soort stoffen op een beetje natuurlijke manier doet activeren.

Wat is volgens jullie - ervaren kenners en gebruikers van e.e.a. als ik zo de reacties - het verschil tussen de werking van de planten en middelen van bijv. erowid en antidepressiva als seroxat (paraxotine) en proxac (fluxotine) en efexor. Daar heb ik dan ook wel weer ervaring mee, maar ik lees ook van veel gebruikers van dat soort middelen dat het je wel een upper geeft maar het ook je gevoel doet uitschakelen.

En als je goed de schema's overziet wat antidepressiva doen tussen de uiteinden van de zenuwcellen en zenuwuitlopers in de hersenen weet ik ook nog niet zo goed wat dat op de lange termijn voor effecten kan hebben (zoals bijv. Parkinson op oudere leeftijd). En die middelen worden echt heel veel gebruikt, maar als dit soort middelen van erowid leuke prettige .... effecten op de gemoedstoestand veroorzaken vind ik dat wel o.k. om te proberen.

Ik ben benieuwd naar de effecten - maar vind het wel nog steeds een probleem hoe en waar ik naar toe moet om een en ander te kopen of te krijgen. Je moet het allemaal maar weten. Liefst nog via internet. Maar sommige van die apotheekmiddelen zonder recept zijn wel schandalig duur om dat dan in het buitenland of via een apotheek on line zonder doktersrecept aan te schaffen. 40 euro voor 20 pillen voor een simpele morfineachtige pijnstiller vind ik vrij prijzig en dat bestel je dan nog simpel in Nederland.

Anyway, reacties over de effecten van niet te ongezonde oppeppende middelen (wat de dopamine in de hersenen activeert) en een evt. verdovend middel zijn welkom evenals de evt. gevolgen van deze middelen.

De gewone cokebladeren lijken mij toch ook niet echt ongezond, enkel vervelend bijeffect is dat het nogal verslavend werkt. Maar dat is volgens mij wel met alle middelen die een goed en lekker effect hebben. En zolang het niet echt schadelijk is voor de gezondheid is het m.i. toch helemaal niet zo erg om het frequent te gebruiken???? Tenminste dat is mijn opvatting.

Hoor graag nieuwe meningen en ervaringen. En waar he, waar oh waar.

:wave:

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Fenethylline is de beste amfetamine-variant die ikzelf geprobeerd heb, met de minst negatieve nawerkingen. Maar nawerkingen zal je altijd hebben. What goes up, must come down.

Bij sommige wielrenners denk ik wel dat er interessante producten te vinden zijn =)

Of misschien moet je eens een van die herbal dingen van de smartshop proberen, ik heb gehoord dat er daar wel een paar goeie tussenzitten, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Bovenaan