www.erwoid.org site bezocht en idd heeeel veeeel informatie.
Leuk al die planten etc. maar hoe kom ik daar dan aan? Dan moet je ook weer een zoektocht instellen waar je e.e.a. kan verkrijgen.
Wat is het effect van deze middelen en planten. Ik ben absoluut niet op zoek naar halucinerende middelen ofzo, maar een beetje natuurlijke oppepper en verruimer. Speed heb ik ooit 25 jaar geleden eens gebruikt en vind ik ronduit smerig gezien de kater.
Daarbij las ik laatst ergens het gegeven dat verliefdheid bijv. een chemisch stofje in de hersenen doet aanmaken wat geloof ik vergelijkbaar is met de werking van amfetaminen. Zoiets vind ik op dit moment prima, het e.e.a. te gebruiken wat serotonine en dopamine en noradreline, dat soort stoffen op een beetje natuurlijke manier doet activeren.
Wat is volgens jullie - ervaren kenners en gebruikers van e.e.a. als ik zo de reacties - het verschil tussen de werking van de planten en middelen van bijv. erowid en antidepressiva als seroxat (paraxotine) en proxac (fluxotine) en efexor. Daar heb ik dan ook wel weer ervaring mee, maar ik lees ook van veel gebruikers van dat soort middelen dat het je wel een upper geeft maar het ook je gevoel doet uitschakelen.
En als je goed de schema's overziet wat antidepressiva doen tussen de uiteinden van de zenuwcellen en zenuwuitlopers in de hersenen weet ik ook nog niet zo goed wat dat op de lange termijn voor effecten kan hebben (zoals bijv. Parkinson op oudere leeftijd). En die middelen worden echt heel veel gebruikt, maar als dit soort middelen van erowid leuke prettige .... effecten op de gemoedstoestand veroorzaken vind ik dat wel o.k. om te proberen.
Ik ben benieuwd naar de effecten - maar vind het wel nog steeds een probleem hoe en waar ik naar toe moet om een en ander te kopen of te krijgen. Je moet het allemaal maar weten. Liefst nog via internet. Maar sommige van die apotheekmiddelen zonder recept zijn wel schandalig duur om dat dan in het buitenland of via een apotheek on line zonder doktersrecept aan te schaffen. 40 euro voor 20 pillen voor een simpele morfineachtige pijnstiller vind ik vrij prijzig en dat bestel je dan nog simpel in Nederland.
Anyway, reacties over de effecten van niet te ongezonde oppeppende middelen (wat de dopamine in de hersenen activeert) en een evt. verdovend middel zijn welkom evenals de evt. gevolgen van deze middelen.
De gewone cokebladeren lijken mij toch ook niet echt ongezond, enkel vervelend bijeffect is dat het nogal verslavend werkt. Maar dat is volgens mij wel met alle middelen die een goed en lekker effect hebben. En zolang het niet echt schadelijk is voor de gezondheid is het m.i. toch helemaal niet zo erg om het frequent te gebruiken???? Tenminste dat is mijn opvatting.
Hoor graag nieuwe meningen en ervaringen. En waar he, waar oh waar.