• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Amnesia, verminderde tolerantie

Flows

Newbie
Hallo,

Ik ben een jongen van 16 jaar. Ik heb een lengte van 1.72m en ik ben ongeveer 55 Kg (nog in de groei). Dit is mijn eerste 'trip' report, nou ga je van wiet niet echt 'trippen', maar gisteravond was best bijzonder voor mij, daarom wou ik dus een report schrijven.

Het is nog maar een paar weken geleden dat ik voor de allereerste keer in mijn leven met echt 'drugs' te maken kreeg. Ik had nog nooit aan wiet of bijvoorbeeld xtc gedacht, natuurlijk werden we op school wel voorgelicht, maar ik heb nooit de behoefte gehad om drugs te nemen. Het was dan ook carnaval toen we een beetje aangeschoten waren dat een vriend van mij (F), met het idee kwam om een keer wiet te roken. Iedereen was opeens geinteresseerd en het leek ons allemaal wel een goed plan. Onze vriendengroep bestaat uit 6 jongens en we legden allemaal 5 euro neer voor 4 gram. Een vriend (D) van F was 18 en rookte zelf al vaak joints, hij kon het dus wel voor ons regelen. We zouden het diezelfde week nog hebben maar door de lousiness van F kregen we het pas na 3/4 weken.

De avond dat we het kregen (vrijdag) hadden we plannen gemaakt om het de volgende dag te doen. We ontmoetten D op een plek in de stad. Ik kwam iets later aan, want ik liep met mijn fiets aan de hand omdat ik geen licht aan had en ik al best wat politie auto's rond had zien rijden. D had er al wat gedraaid voor ons en hij had voor zichzelf een pure. We gingen naar een speeltuintje dichtbij en we zouden het diezelfde avond nog doen. Ik had hier helemaal geen idee van en ik dacht waarom ook niet toen de joint (dit was white widow trouwens) al aangestoken werd. We waren nu met onze normale vriendengroep en D, ik kende D zelf ook wel redelijk, want F, ik en T (ook iemand in onze vriendengroep) zaten bij hem op de basisschool. Bij mij sloeg die al snel in en iedereen begon al snel 'fake, fake!' te roepen toen ik niet meer kon stoppen met lachen. Want immers alleen ik voelde hem terwijl de rest nog helemaal nuchter was. Maar ik wist wel waarom, T en ik hadden geoefend te inhaleren met normale peukies, immers niemand in onze vriendengroep rookt. Je hoorde ze dus ook niet hoesten bij de joint, omdat ze toch niet inhaleerden. T en J hadden hem ook te pakken, echter J ging bad, heel erg bad. Voor mijn gevoel heeft die de heletijd staan kotsen, maar ik voelde me zo geweldig dat ik er niks van mee kreeg. Het voelde alsof ik was geflashbangt weetjewel? Als je ooit call of duty hebt gespeeld en je word geflashbangt en hij is bijna uitgewerkt. Je ziet de omgeving dan nog een klein beetje draaien en je hoort zo'n piep geluidje. Ik zag ook telkens dezelfde figuur-cycle in mijn hoofd. Vreemde figuurtjes, ook bleef de naam van een pokemon 'geodude' zich maar herhalen in mijn hoofd. D had hem ook goed te pakken hij had zelf zijn pure opgerookt en hij deed het al veel vaker. J voelde zich echt slecht en T had hem ook goed te pakken. T had echter geen lachkicks maar voelde zich gewoon echt stoned.

Dit was de eerste keer en daarna hebben we het elke week wel een keer gedaan, want we hadden een zakje met ongeveer 4 gram nog. We zijn 2 weken geleden in Rotterdam geweest met school en daar hadden we aan iemand van een andere klas die 18 is gevraagd, om voor 20 euro Amnesia te halen. Ik had hier namelijk gelezen dat dat een van de sterkste soorten is en die leek me wel een keer leuk.

In de joints ging best wat amnesia, echter heb ik me geen een keer meer echt gevoeld als de eerste keer. Lachkicks en chill, maar niet zoals de eerste keer die echt geweldig was met de 'daze' en 'spanning' die door me heen ging.

Gisteren, 28-04, waren we aan het chillen bij een kameraad. We waren met z'n vieren en ik had van het allerlaatste beetje amnesia een joint gedraaid en een stickie. De amnesia was zo droog en zo verkruimeld, het leek bijna niks wat er in de joint zat. We rookten hem op, op de gebruikelijke spot. Een parkje met een stenen muurtje waar je heel chill op kan zitten. Het chille gevoel en de lachkicks kwamen weer. Ik was met F, J en R, F had eigenlijk nooit lachkicks. Maar ik R en J lagen helemaal dubbel om de random gedachten die in ons opkwamen. Dat is trouwens zo'n grappig effect van wiet, je krijgt zoveel gedachten in een keer. Zo random ook, gedachten waarvan je denkt waar de fock slaat dit op? Nou is dat ook al een beetje de humor normaal in onze groep. Droge willekeurige dingen die nergens op slaan.
Op een gegeven moment ging F naar huis en ik, J en R bleven over. Er was een groep oudere mensen gekomen in het park die ging zuipen. Ze hadden een bolderkar met bier erin. Het was een groep van ongeveer 10 a 15 mensen. Een paar van hen begonnen tegen ons te praten. Het ging over de drank en ze liepen weg van ons na een minuut ongeveer. Eentje zei: 'als er nog wat over is bellen we jullie wel'. Toen zei de ander ook aju, waarop J zei: 'maar meneer, ik heb geen telescoop.' en toen zei die kerel: 'ik ook niet'. Toen had ik het niet meer ik lag helemaal dubbel, letterlijk L.O.L (laughing out loud). Het duurde even voordat ik het doorhad nouja doorhad? Het sloeg helemaal nergens op. We gingen weg van de groep, even verderop op een bankje zitten.

Wij zaten op het bankje en het was erg chill, op een gegeven moment moest J weg. Ik en R zaten een beetje te chillen en te praten. Op een gegeven moment kwam de stickie tevoorschijn en we besloten hem op te roken. Hier leek toen ik hem rolde ook al zo weinig in te zitten, maar 'het' gevoel sloeg weer in. Ik was weer dazed, maar dit keer een beetje op een andere manier, alle besef leek weg te zijn. Toen kwam R op een gegeven moment met een vreemde vraag: 'wat is er eigenlijk aan de rand van het universum?' ik begon na te denken en dacht echt 'ja wtf is daar?'. We begonnen te filosoferen en we kwamen steeds met vreemdere vragen waar gewoon geen antwoord op is. Zoals 'wat dachten mensen eigenlijk toen er nog geen echte taal was en wat denken dieren?' ze hebben/hadden geen woorden in hun hoofd en wat dacht iemand toen die begon met dingen een 'naam' te geven. We kwamen op een gegeven moment ook met het idee dat als je naar oneindig groot kunt, de rand van het universum, je ook naar oneindig klein kunt. Wat zit er in een neutron, quarks, wat zit daar weer in? en DAAR weer in en waar is die schil uit opgebouwd. Wat is temperatuur? Op school zeggen ze als iets warm is bewegen de moleculen sneller. Betekend dat dat er allemaal moleculen tegen mijn huid aan slaan waardoor ik me lekker 'warm' voel? Dit soort vragen. Ik vond het echt supervet en 'bijzonder' dit had ik echt nog nooit gehad bij wiet. Het leek zo weinig, ik dacht echt niemand gaat wat voelen vooral niet met z'n vieren. Want de andere keren met deze amnesia toen we genoeg hadden en er redelijk wat in de joint ging, voelde ik zeker high maar niet zoals dit. We rookten steeds vaker en mijn tolerantie ging juist omlaag? Hoe kan dit, ik rookte donderdag nog van een heel klein beetje white widow (deze was ook superchill, dit was echter alleen met T), vrijdag (laatste lesdag van 5H en 6VWO) en gister. En juist gister was het zo chill en geweldig.

Nu heb ik 2 vragen:
Versterkt alcohol, wiet? Ik was donderdag namelijk bij T en daar gingen we mexen ik moest vaak atten en ik was erg aangeschoten echt net niet dronken. Iedereen was naar huis, maar ik bleef bij T slapen en we besloten een jonko te draaien van het laatste beetje white widow wat Tom nog had en op te roken in de speeltuin. We hadden hem maar half opgerookt toen we ons al zo chill voelden, dat we besloten hem uit te doen en te bewaren. Dit was ook al zon klein beetje wiet.

Hoe kan zo'n klein beetje je zo high maken? Dan moet je je voorstellen: een wiet zakje en dan het onderste hoekje van het zakje ongeveer voor een halve centimeter nog vol, dat moet echt 0.2 gram zijn ofzo? Zit de meeste THC in het laatste beetje wiet in het zakje ofzo?

smokes

Newbie
Hey,

Haha herkenbaar om dit te lezen, zo ging het eerst ook bij mijn vrienden.
Probeer niet te vaak te blowen anders wordt het gewoon de normaalste zaak van de wereld.
Om je vragen te beantwoorden:

Ja wiet versterkt alcohol en alcohol versterkt wiet, als je bezopen bent en je neemt 1 hijs zou je daar al best wel wat van kunnen voelen. Ik voel me ook altijd veel leiper als ik drink bij het blowen of blow bij het drinken:P

Amnesia haze is gewoon lekker goede wiet, dusja daar wordt je zelfs van niet veel redelijk stoned van en ja ik denk ook dat de thc onder in het zakje het meest is.

ohja, mexen/maxen is zinloos eigenlijk. je lijkt je er alleen stoneder door te voelen omdat je te weinig zuurstof binnenkrijgt. En omdat je het langer inhoud is het schadelijker voor je longen. Ik wil niet je plezier verpesten maar het zorgt dus alleen maar voor extra schade.

Flows

Newbie
smokes zei:
ohja, mexen/maxen is zinloos eigenlijk. je lijkt je er alleen stoneder door te voelen omdat je te weinig zuurstof binnenkrijgt. En omdat je het langer inhoud is het schadelijker voor je longen. Ik wil niet je plezier verpesten maar het zorgt dus alleen maar voor extra schade.

Hey,

Nee ik bedoelde mexen met drank weetjewel. Drankspelletje met dobbelstenen!

Leuk en duidelijk beschreven!

Het is zeker zo dat alcohol en wiet/hasj elkaar versterken. Persoonlijk vind ik alcohol/wiet fijner dan wiet/alcohol. Wanneer je namelijk veel drinkt, voel je dit later. Als je daarvoor heb lopen blowen, kan het zijn dat je ineens ''te hard'' gaat. Wanneer ik blow na het drinken, kan ik dit voor mijn gevoel beter controleren en de joint uitmaken als ik genoeg heb.

Ik denk ook dat de meeste THC onder in het zakkie zit.

Misschien is het voor jou een ideetje om ook eens hasj te roken?? Interessant om dat ook eens te proberen en de verschillen tussen hasj en wiet te ervaren

Flows

Newbie
Laidback-Jacck zei:

Het is zeker zo dat alcohol en wiet/hasj elkaar versterken. Persoonlijk vind ik alcohol/wiet fijner dan wiet/alcohol. Wanneer je namelijk veel drinkt, voel je dit later. Als je daarvoor heb lopen blowen, kan het zijn dat je ineens ''te hard'' gaat. Wanneer ik blow na het drinken, kan ik dit voor mijn gevoel beter controleren en de joint uitmaken als ik genoeg heb.

Misschien is het voor jou een ideetje om ook eens hasj te roken?? Interessant om dat ook eens te proberen en de verschillen tussen hasj en wiet te ervaren

Bedankt!

Toen ik voor de eerste keer alcohol > wiet deed, belande ik in een halve bad trip. Ik had erg last van echt zieke zwaartekracht (achteruit gezogen worden en mezelf moeten vasthouden aan het aanrecht of de tafel) veranderingen en slikken deed erg pijn. Soms werd ik een beetje angstig. Ik liet het een beetje over me heen gaan en toen kwam het chille gevoel toch weer terug met de lachkicks! De 2e keer was vorige week donderdag en dat was dus geweldig want die joint sloeg keihard in nadat mijn aangeschotenheid iets was verminderd. Met z'n 2en hebben we maar een halve opgerookt.

Ik zou me is in hasj verdiepen, als ik iets ga doen zoek ik meestal eerst veel informatie op over datgene. Ik wil dan altijd weten hoe een stof in elkaar steekt bijv. THC en hoe dat werkt op je lichaam (wil later ook scheikunde of psychologie studeren, bij beide studies heb je met een deel van wiet te maken. Ik vind het mentale aspect van dingen zoals drugs interessant, zoals mentale verslaving en zoiezo hoe de mens zijn denken in elkaar steekt, maar ook het scheikundige aspect zoals hoe een stofje reageert in je hersens en dat soort dingen. Ik ben best leergierig als ik dit zo terug lees lol. )

Even terugkomend op het 'wekelijkse', daar was ik ook een beetje bang voor maar door gisteren (zondag) en vandaag ben ik erachter gekomen dat het niet zo'n gewoonte wordt, dat als je geen wiet hebt dat er eigenlijk niks te doen is. Gisteren hebben we ons vermaakt met weer een keer normaal uitgaan (queensnight). Dit had ik al lange tijd niet meer gedaan, omdat we inderdaad deze laatste 4/5 weken meestal gingen chillen/voetballen en dat we dan 's avonds toch weer een jointje opstaken, omdat er verder niet veel te doen was. Vandaag heb ik met een mattie gewoon een filmpje (insidious, aanrader als je van een beetje thriller/horror houd, zitten ook droge stukjes tussen!) gekeken. Met elkaar iets doen is dus gelukkig niet afhankelijk van of we wiet hebben of niet. Dat we allemaal geen 18 zijn vind ik nu alleen maar beter eigenlijk, want anders zouden we het zeker veel vaker doen. Hier ben ik dus best blij om.

Sorry voor een beetje off-topic soms!

Flows

Newbie
Flows zei:
Laidback-Jacck zei:

Bedankt!

Toen ik voor de eerste keer alcohol > wiet deed, belande ik in een halve bad trip. Ik had erg last van echt zieke zwaartekracht (achteruit gezogen worden en mezelf moeten vasthouden aan het aanrecht of de tafel) veranderingen en slikken deed erg pijn. Soms werd ik een beetje angstig. Ik liet het een beetje over me heen gaan en toen kwam het chille gevoel toch weer terug met de lachkicks! De 2e keer was vorige week donderdag en dat was dus geweldig want die joint sloeg keihard in nadat mijn aangeschotenheid iets was verminderd. Met z'n 2en hebben we maar een halve opgerookt.

Ik zou me is in hasj verdiepen, als ik iets ga doen zoek ik meestal eerst veel informatie op over datgene. Ik wil dan altijd weten hoe een stof in elkaar steekt bijv. THC en hoe dat werkt op je lichaam (wil later ook scheikunde of psychologie studeren, bij beide studies heb je met een deel van wiet te maken. Ik vind het mentale aspect van dingen zoals drugs interessant, zoals mentale verslaving en zoiezo hoe de mens zijn denken in elkaar steekt, maar ook het scheikundige aspect zoals hoe een stofje reageert in je hersens en dat soort dingen. Ik ben best leergierig als ik dit zo terug lees lol. )

Even terugkomend op het 'wekelijkse', daar was ik ook een beetje bang voor maar door gisteren (zondag) en vandaag ben ik erachter gekomen dat het niet zo'n gewoonte wordt, dat als je geen wiet hebt dat er eigenlijk niks te doen is. Gisteren hebben we ons vermaakt met weer een keer normaal uitgaan (queensnight). Dit had ik al lange tijd niet meer gedaan, omdat we inderdaad deze laatste 4/5 weken meestal gingen chillen/voetballen en dat we dan 's avonds toch weer een jointje opstaken, omdat er verder niet veel te doen was. Vandaag heb ik met een mattie gewoon een filmpje (insidious, aanrader als je van een beetje thriller/horror houd, zitten ook droge stukjes tussen!) gekeken. Met elkaar iets doen is dus gelukkig niet afhankelijk van of we wiet hebben of niet. Dat we allemaal geen 18 zijn vind ik nu alleen maar beter eigenlijk, want anders zouden we het zeker veel vaker doen. Hier ben ik dus best blij om.

Sorry voor een beetje off-topic soms!

Wat ik me trouwens afvraag, hoe snel raak je verslaafd aan nicotine? Redelijk wat nicotine binnen gekregen denk ik laatste paar weken. De nicotine rush is op zich wel chill, maar vind het nou niet geweldig.. Is die rush nou het gene waar mensen echt verslaafd aan raken. Zie mezelf nou niet echt elke dag roken. Ik heb ook wel een paar normale sjekkies gehad maar niet veel.

Bovenaan