"Andere high"

lpx21

Experimenterende gebruiker
Jo mensen! Laatste tijd blow ik iets meer, zit even tijdelijk zonder werk. Dus in de avond is het lekker om even een jointje te roken.
Nu heb ik ook een pijpje (gemaakt van zeepsteen).

Ik merk alleen dat ik echt een andere high krijg. Van een joint word ik veel lomer (is dat een woord?).
En bij zo'n pijp heb ik met name een mentale high en kan ik nog een hoop.

Anderen ook deze ervaring? Of is hier gewoon een simpele uitleg voor?
Hoor graag:)

henkie2

Bewuste gebruiker
Yup, de high is met een bong zeker anders dan met een joint. Intenser, maar korter van duur (in ieder geval de "piek"). Bij mij is het dus niet zo dat ik van een joint lomer word dan van de bong.

Het belangrijkste verschil is denk ik dat er met een bong bijna geen rook verspild wordt, en je dus in korte tijd veel meer psychotrope stoffen binnenkrijgt.

Die "andere high" die jij beschrijft lijkt me typisch kenmerken van indica vs. sativa, maar ik neem aan dat je het wel over dezelfde soort hebt :wink:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Doe je tabak in je joint @lpx21 ? Dat verklaard dan het verschil.
Nicotine samen met wiet/hasj geeft een ander effect als pure wiet. Door de combo van nicotine en thc.
Zelfs als je een pure joint gaat roken en gelijk er na een sigaret zul je van je pure-high gevoel veranderen in je joint-stoned gevoel.

lpx21

Yup, de high is met een bong zeker anders dan met een joint. Intenser, maar korter van duur (in ieder geval de "piek"). Bij mij is het dus niet zo dat ik van een joint lomer word dan van de bong.

Het belangrijkste verschil is denk ik dat er met een bong bijna geen rook verspild wordt, en je dus in korte tijd veel meer psychotrope stoffen binnenkrijgt.

Die "andere high" die jij beschrijft lijkt me typisch kenmerken van indica vs. sativa, maar ik neem aan dat je het wel over dezelfde soort hebt :wink:

Kijk, dat is goed om te weten. Ja het is met dezelfde wiet! Vind het wat relaxter, want je krijgt wel de high maar niet het feit dat je niet van de bank af komt:')

lpx21

Doe je tabak in je joint @lpx21 ? Dat verklaard dan het verschil.
Nicotine samen met wiet/hasj geeft een ander effect als pure wiet. Door de combo van nicotine en thc.
Zelfs als je een pure joint gaat roken en gelijk er na een sigaret zul je van je pure-high gevoel veranderen in je joint-stoned gevoel.

Ik rook bijna alleen maar puur, maar ga het eens uittesten. Heb nog een voorgedraaide liggen:)

Laatst bewerkt:

agapios

Voor mij werkt een vaporizer het beste. Je krijgt dan zoveel mogelijk van 'het pure spul' (THC) binnen.
Geeft mij een heldere high en een creatieve geest (tenminste: dat idee heb ik dan), waarin ik nog van alles wil doen.
...Dit berichtje typen, bijvoorbeeld :wink:

Bovenaan