Anderlecht is nu volledig drugsvrij

Lemmy

Badass junkie

Tijdens de huiszoekingen troffen de speurders een aanzienlijke hoeveelheid verdovende middelen aan, waaronder cannabis en cocaïne. Een deel was al verpakt in honderden dosissen, bestemd voor verdere verkoop.

Lap, daar gaat m'n bestelling. :grimacing:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Waarom zijn ze in België zo dol op drugs bestrijden? Als je ook de comments ziet.. die mensen staan te juichen om meer.
Ze kunnen beter de regering bestrijden, daar zit het echte vergif.
En idd sommige reacties die je leest van mensen zijn veelal het gevolg van teveel journaal of andere manipulatie kanalen gekeken te hebben.
Klakkeloos meningen overnemen die een ander kanaal wil dat je overneemt. En het dan naar buitenbrengen als je eigen mening. Dat lijkt een trend te zijn helaas.

Neo-Shulginist

Badass junkie
En idd sommige reacties die je leest van mensen zijn veelal het gevolg van teveel journaal of andere manipulatie kanalen gekeken te hebben.
Ja mogelijk zijn het vaste volgers van HLN. Die krant (en alle regiokranten in Nederland) is het eigendom van de miljardair Christian van Thillo. En hij heeft er natuurlijk belang bij als alle aandacht gaat naar kleine misdaad, zodat mensen de grootschalige misstanden en witteboordencriminaliteit niet opmerken. Dus dan zet hij maar een groot deel van het budget in om kleine nieuwsberichten van de politie over te laten schrijven.

Maar wat mij opvalt aan België vs Nederland is dat mensen veel meer geneigd zijn om die hiërarchie te onderschrijven. Kijk, Nederland is ook best rechts. Maar hier lijken mensen niet zo geneigd om het formele verhaal te onderstrepen. Ik vind dat wel een cultuurverschil met België. Daar wordt er echt veel moeilijker gedaan over dingen die !VERBODEN! zijn.

Neo-Shulginist

Badass junkie
ik heb in 't school geen enkele waarschuwing gekregen voor de gevaren van drugs
Dat is juist goed want drugsvoorlichting op school wekt meer interesse bij leerlingen die nog helemaal niet met drugs bezig waren, dan dat het zorgt dat kinderen er vanaf blijven.

Zo had ik op de middelbare school drugsvoorlichting van een man die verslaafd was geweest. Hij vertelde dat hij op een gegeven moment zó van de wereld was dat hij roze olifantjes uit het stopcontact zag komen.

Toen dacht ik: "wacht even, kán dat?! Wow vet!"

Nu ruim twintig jaar en tientallen verschillende soorten psychedelica later.. nog steeds geen roze olifantjes. Ik zou dus graag de beste man nog eens opzoeken om te vragen welke specifieke middelen in welke hoeveelheid ik moet nemen om die roze olifantjes eindelijk eens te zien.

-R4sc4L-

Bewuste gebruiker
En hoeveel van die opgepakte dealertjes zullen al weer snel vrij gelaten worden?
De gevangenissen en psychiatrische instellingen zitten allemaal vol. Dus ofwel laten ze die vrij ofwel kunnen ze voor elk van hun boetes betalen omdat ze op de grond moeten slapen, of omwille van drugsverslaving ontoerekeningsvatbaar zijn en dus in een psychiatrische kliniek thuis horen ipv, in de gevangenis. België is namelijk al meerdere keren veroordeeld door het hof van de rechten van de mens omwille van die redenen en de staat betaald zich blauw aan boetes en schadevergoedingen. Dus al het één van u ooit overkomt vergeet niet om schadevergoeding te vragen, ge hebt daar recht op en dat is een behoorlijke som.

Heel die operatie is meer een PR. stunt dan een oprechte poging om drugsgebruik in de dijken.

Lemmy

Badass junkie
De gevangenissen en psychiatrische instellingen zitten allemaal vol. Dus ofwel laten ze die vrij ofwel kunnen ze voor elk van hun boetes betalen omdat ze op de grond moeten slapen, of omwille van drugsverslaving ontoerekeningsvatbaar zijn en dus in een psychiatrische kliniek thuis horen ipv, in de gevangenis. België is namelijk al meerdere keren veroordeeld door het hof van de rechten van de mens omwille van die redenen en de staat betaald zich blauw aan boetes en schadevergoedingen. Dus al het één van u ooit overkomt vergeet niet om schadevergoeding te vragen, ge hebt daar recht op en dat is een behoorlijke som.

Heel die operatie is meer een PR. stunt dan een oprechte poging om drugsgebruik in de dijken.

Klopt.

Het is niet helemaal hetzelfde, maar toch: in 2025 werd in El Salvador zelf (dus niet voor de kust) nog 2,5 ton drugs in beslag genomen. Dat verwacht je toch niet met zo'n autoritaire president?

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Zo goed als alle. In NL idem dito
Dat zou ik niet zo snel zeggen hoor. Voor deelname aan een criminele organisatie kun je makkelijk een paar jaar gevangenisstraf krijgen. De leider van een criminele organisatie krijgt meestal 12 jaar. Dat soort straffen kunnen nog (deels) naast straffen voor de handel in drugs en het witwassen van de opbrengsten worden opgelegd.

Soms komen mensen al eerder -tijdelijk- vrij in afwachting van hun proces. Maar met dit soort drugszaken is dat vaak niet het geval omdat het OM dan een sterke zaak tegen hen heeft en het recidiverisico hoog is.

Lemmy

Badass junkie
Dat zou ik niet zo snel zeggen hoor. Voor deelname aan een criminele organisatie kun je makkelijk een paar jaar gevangenisstraf krijgen. De leider van een criminele organisatie krijgt meestal 12 jaar. Dat soort straffen kunnen nog (deels) naast straffen voor de handel in drugs en het witwassen van de opbrengsten worden opgelegd.

Soms komen mensen al eerder -tijdelijk- vrij in afwachting van hun proces. Maar met dit soort drugszaken is dat vaak niet het geval omdat het OM dan een sterke zaak tegen hen heeft en het recidiverisico hoog is.

En toch zijn ze intussen ongetwijfeld al "opgevolgd" door nieuwe soldaatjes.

Bovenaan