Angst gevoel na XTC

Fritsje

Newbie
Goedendag mensen,

Ik heb dit weekend op zaterdagvond XTC voor het eerst geprobeerd.
Het was een halve. Het duurde een half uur voordat ik neit meer stil kon zitten.
Ik werd op dat moemnt ook erg angsitg en paniekerig. Moest ook :kots:
Ik ben momenteel erg depressief en angstig. Ik weet niet waar ik het moet zoeken. Loop de hele tijd panisch heen en weer. ben ook erg afwezig. Heb al vitamines geslikt. Ben verder hele dag druk bezig geweest toen had ik er niks geen last van. Maar vanavond is het er weer.

Mvg frits

Flameon

Badass junkie
Na xtc gebruik kan het voor komen dat je de dagen erna je leeg / depressief voelt. De zogenaamde come down.
Door gebruik is je serotonine-voorraad is wat meer opgeraakt, waardoor het nu dus minder af kan geven, en dat zorgt voor een leeg gevoel. Als het goed is komt het na een paar dagen vanzelf goed. Goed slapen, gezond eten, vitamine eten en even rustig aandoen.

Fritsje

Newbie
Ok, hoop dat het helpt.
Is er niet gewoon een anti depressieva te halen bij de apotheek
Ik had er gisternacht ook last van. Ik werd plotseling wakker en ben daarna niet meer in slaap gekomen doordat ik gek word.

Mvg Frits

Flameon

Badass junkie
Doe maar even wat research over xtc gebruik en de gevolgen die er na kunnen op treden (had je eigenlijk vantevoren moeten doen). Dan lees je ook dat het de come down is.
Paar dagen "uitzieken" zou ik zeggen en als je het over een paar dagen nog zo heftig hebt zou ik de huisarts even raadplegen.

Miss J

Bewuste gebruiker
Klinkt wel wat ernstiger als een 'gewone' come down als ik dit zo lees. Ik heb geen idee wat het wel kan zijn maar van de eerste keer xtc en ook nog een halfje is dit niet echt normaal lijkt mij...

Flameon

Badass junkie
Het klinkt inderdaad wat zwaarder als een "normale" come down.
Een comedown moet ook na een aantal dagen verdwenen zijn, dus daarom moet Frits ook langs de huisarts gaan als het langer blijft duren.
Van een halfje kan opzich weinig mis gaan denk ik ... of had je de pillen niet getest?
En waar heb je ze eigenlijk gebruikt? (setting)

Complicity

Belezen gebruiker
De neurotransmitter serotonine is niet alleen verantwoordelijk voor stemming maar ook nog voor heel veel andere processen in je hersenen. Met het gebruik van van XTC verstoor je deze balans. Er is genoeg informatie over hoe je snel van XTC herstelt.

Heb je je pillen laten testen, gebruikte je het met andere mensen die er wel 'normaal' op reageerden? Het zou kunnen dat je een slechte pil had. Als dit uitgesloten is zou ik geen XTC meer gebruiken als ik jou was. Of eventueel eerst met je huisarts bespreken of zo (geen idee of dat onder beroepsgeheim valt).

Fritsje

Newbie
Nou iemand anders had de andere helft op samen met nog een andere helft. Die heeft nergens last van gekregen. Nog twee jongens hadden samen één halve gedeeld. Die hadden ook weinig last. Wij zijn toen op een bank gaan zitten bij een vriend thuis. Hebben film gekeken. Ik voelde niks aankomen totdat ik in één keer merkte dat ik in de film zat ofzo. Toen ben ik naar buiten gegaan en heb daar beetje panisch heen en weer gelopen. Vervolgens :kots:

De huisarts is ook niet echt een optie, omdat mijn moeder daar werkt.
Ik heb vanacht weer niet kunnen slapen. Heb de hele nacht wakker gelegen.
Ik heb ook nog steeds geen honger en veel buikpijn.
Eet ook met tegenzin wat eten.

Moet wel zeggen dat ik in het verleden ook rare ervaringen met drugs heb gehad.

Van wiet word ik helemaal gek en actief.
van coke kan ik niet slapen. Lig dan ier uur wakkker voordat ik in slaap val.
van speed kan ik mega goed slapen.

Mvg frits

Jeroen83

Bewuste gebruiker
Klinkt alsof drugs dan niet echt voor jou zijn. Als dit gevoel nog langer als een week blijft hangen zou ik wel even langs de huisarts gaan. Je moeder hoort er niet achter te kunnen komen zolang je beroep doet op de zwijgplicht van je dokter. Je kan ook gewoon liegen tegen je moeder.

Heb je misschien al wat last van depressies buiten de drugs om? Kan zijn dat je hersenen het erg moeilijk hebben om het balans weer terug te krijgen. Mijn vriendin kan na een mdma pil ook weken lang fucked zijn.

Maar sinds het vandaag dinsdag is, en je waarschijnlijk het op de zaterdag hebt genomen kan het zijn dat je nu gewoon last hebt van de welbekende dinsdagdip, grote kans dat je je morgen een stuk beter voelt! Ik had vrijdag ook wat mdma genomen en voel me vandaag pas weer een beetje lekker.

Fritsje

Newbie
Ik ben normaal meestal saai, rustig, erg in mezelf. Ben ook vaak depressief achtig, ik maak me ook altijd om dingen heel erg zorgen. Heb meestal ook niet veel zin om iets te doen. Ben geen feestbeest.
Heb ook adhd. In ieder geval iets in die trend. concentratieproblemen.

Flameon

Badass junkie
Als je op speed heerlijk slaapt denk ik dat je inderdaad iets hebt van ADHD.
Als je normaal gesproken je al wat depressief voelt en niet zo lekker in je vel zit dan kan dit inderdaad versterkt worden door het gebruik van xtc. Dan is het corrigeren voor het lichaam wat moeilijker dan normaal, wat jou gevolgen kunnen vertonen.
Beetje balen voor je, laten we hopen op de welbekende (dinsdag) after dip en dat het morgen beter gaat. Anders zou ik toch echt wel naar de huisarts gaan.
Ook al werkt je moeder daar. Een doktor heeft ten alle tijden een beroepsgeheim en mag niks zeggen, ook niet tegen zijn eigen personeel (jou moeder in dat geval).

lmbrgg

Experimenterende gebruiker
vriend van me had dat dat ook...
hij kwam ervanaf door veel men vrienden dingen te doen en er niet aan te denken...
bij andere slapen werkt ook goed want als je met andere bent voel je je stukken beter :wink:

Fritsje

Newbie
Ja ik heb het gemerkt,
Heb gisteravond hele avond met m'n ouders tv gekeken en had nergens last van.
Heb vanacht ook in één keer doorgeslapen voor het eerst.
Nu ik net opgestaan ben heb ik er een klein beetje last van.
Vandaag maar eens proberen te werken.

Mvg frits

Bovenaan