angst & lsd

Hey allemaal,
heb een redelijk korte vraag over lsd. ik heb t nog nooit gedaan. Ben verder wel redelijk ervaren met andere drugs. Gebruik regelmatig (2 keer per maand) coke en heb wel e gedaan, beviel me echter niet zo.
nu stelde een vriend me onlangs voor zijn acid op te maken, hij had nig 2 zegeltjes. ik wil het graag doen, ik ben benieuwd naar wat t me biedt.

nu is er het volgende. ik heb dus wel e gedaan, en dat vond ik niets. wellicht was die ene pil gewoon klote (erg speedy), maar ik voelde me voornamelijk neurotisch en totaal detached van mezelf en mijn lijf. ik ben nu een beetje bang dat lsd diezelfde invloed op me gaat hebben. in hoeverre zijn deze vergelijkbaar qua vervreemdend effect? ik heb nu ook het idee dat mijn latente angst mn trip eventueel enorm gaat verpesten, dat ik bang word en die angst niet kan loslaten, en dat maakt me nog angstiger, terwijl ik het dolgraag een keer wil meemaken (that is: een goede trip).

wat adviseren jullie me?

Funky Monkey

Badass junkie
Komt me wel een beetje bekend voor... naja ik was bang dat ik zou blijven hangen of bad zou gaan. Ik heb het gewoon gedaan op een moment waarvan ik dacht: "Ja dit zijn chille mensen en dit is mijn moment!" Dit ging echt heel erg goed. Dan gewoon 1 of een half zegeltje nemen en er verder niet op wachten, als die inslaat ga je volgens mij sowieso wel goed :)

Hoop dat je er wat aan hebt...

azgaza

Badass junkie
Ik heb nooit xtc gedaan en ook nooit speed maar ik heb gehoord van mensen dat het helemaal niet op elkaar lijkt. Als je het doet en het komt zal je vanzelf wel merken dat het echt een heel eigen effect hebt.

Voornamelijk:
- visuele effecten; vooral in de zin van stilstaande dingen die bewegen, kleuren zien, patronen op dingen, dingen die patronen vormen en tracers, dus bv als mensen voorbij lopen dat ze een spoor achter laten van nabeelden.
- mentale effecten; je zal sneller denken, apparte associaties hebben, je over het algemeen licht euforisch voelen en gewoon heel anders denken, dit is een aspect aan elk tripmiddelen wordt over het algemeen als prettig ervaren.
- lichamelijke effecten; een beetje gestimuleerdin de zin van extra wakker maar niet heel erg, je kan je ook een beetje licht voelen. Verder doet het lichamelijk niet zo veel.

Als die effecten je aanspreken is de kans groot dat je het leuk vind.

Delirium

Badass junkie
Standaard reactie; als je het echt wil, probeer eerst een half zegeltje (of misschien zelfs een kwartje) en kijk hoe het loopt

Echter, je geeft nu al van te voren aan angst te hebben om LSD te nemen. In dit geval zal ik er dus lekker nog even mee wachten. Lees je gewoon goed in, bereid je zo goed mogelijk voor en zorg dat je je op je gemak voelt bij het idee te gaan trippen.

LSD is niet te vergelijken met cocaïne of MDMA, en het effect kan je ook niet vantevoren verteld worden. Het kan raar lopen, maar ook mooi :hearteyes:

thanks, all.

het gaat zowiezo nog even duren voordat ik er uberhaupt tijd voor heb, wil minimala twee dagen niets te doen hebben erna en mn studie is een beetje hectisch op het moment... vond het iig fijn te horen dat t weinig op e lijkt..

Addick

Bewuste gebruiker
Heb het ook wel is gedaan hoor,
Heeft toch nog redelijk zijn werking gedaan,en als ie dat kwartje gevoeld heeft durft ie vast wel een halve/hele denk ik.

deadlock

Badass junkie
Ik zou het niet van mijn angst laten afhangen. De eerste keer was iedereen die ik ken ook heel erg ban. Daarna is dat omgeslagen naar respect.

Een halfje kan heel goed zijn om mee te beginnen. Maar let op; Een uurtje nadat het begonnen is, kan je het niet meer intenser krijgen door meer te nemen, maar dan verleng je het effect.

En ga niet blowen, zuipen of wat dan ook de eerste keer. Drop alleen die L.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
wees niet bang voor LSD. Ben je goed uitgerust, en heb je geen dingen of problemen waar je mee zit. kan het geen kwaad.

ik doe ook wel eens 20 mics, niet echt een hevige trip, geeft gewoon een lekker gevoel, en je gedachten komen op gang. met je ogen dicht zie je wel eens wat vlekken, en visnet achtige dingetjes.

azgaza

Badass junkie
deadlock zei:
Ik zou het niet van mijn angst laten afhangen. De eerste keer was iedereen die ik ken ook heel erg ban. Daarna is dat omgeslagen naar respect.

Een halfje kan heel goed zijn om mee te beginnen. Maar let op; Een uurtje nadat het begonnen is, kan je het niet meer intenser krijgen door meer te nemen, maar dan verleng je het effect.

En ga niet blowen, zuipen of wat dan ook de eerste keer. Drop alleen die L.

Na 1.5 uur bijpakken werkt denk ik nog wel; ik heb wel in 2 trips bijgepakt in T+1.5, en dat werkte prima, het werd duidelijk sterker terwijl ik met LSD bijna altijd binnen een uurtje wel al haast op de piek zit.

deadlock

Badass junkie
azgaza zei:
Na 1.5 uur bijpakken werkt denk ik nog wel; ik heb wel in 2 trips bijgepakt in T+1.5, en dat werkte prima, het werd duidelijk sterker terwijl ik met LSD bijna altijd binnen een uurtje wel al haast op de piek zit.

Hmm interessant, ik heb dat redelijk vaak geprobeerd en hoor van meer mensen dat het na zoveel tijd niet meer werkte :)

Allolalie

Bewuste gebruiker
hoe dan ook, ik zou pas wat dan ook proberen wanneer je er zelf klaar voor bent en er zin in hebt. Neem niet iets omdat het op moet, maar omdat je het zelf wilt. Ik vind het een mooie ervaring, maar je angsten zijn wel een overlevingssysteem, niet te onderschatten....

pythregius

Bewuste gebruiker
eeen simpel antwoordt maar toch erg moeilijk, je angst los laten niet bang zijn ervoor, en je spul laten testen geeft al een beter gevoel

dankjewel voor de responses. fijn ook om ff te weten dat t niet zoveel zin heeft extra te nemen na een een uur ofzo - kort en krachtig lijkt me nog altijd fijner dan the lang... dank!

ps: ben geen mannetje maar vrouwtje, zie nickname...

the.buggg

Experimenterende gebruiker
onthoud vooral dat je lsd met respect moet gebruiken. neem zeker niet te veel. begin misschien met een halfje. als je het leuk vond kan je het later altijd nog eens doen, maar doe dit niet te overhaast. trippen kan altijd nog, en laat je er ook niet inpraten door andere mensen. neem enkel en alleen lsd als je het zelf helemaal wilt. zo vermijd je de kans dat het niet gaat zoals jij had gewild. het is sowieso al moeilijk om te zeggen wat je kunt verwachten, maar laat het allemaal op je afkomen en geeft je over aan de drug. verwacht ook niet dat alles perfect zal gaan want anders wordt het misschien een teleurstelling, alhoewel in mijn ogen een trip nooit een teleurstelling kan zijn. je kunt altijd wel iets leren uit je trips

als je er klaar voor bent, Veel Trip plezier

Bovenaan