Angstig bij wiet roken.

Ik zal beginnen met mij eens voor te stellen. Ik ben een meisje , 15 jaar , 56 kilo , 1m75 groot. Ik ben aan mijn 13 begonnen met wiet roken.. Het begon met 1 a 2 joints per maand, dan 1 a 2 joints per week en sinds mijn 14 rook ik bijna dagelijks wiet, ik kan er dus wel tegen. Ik heb overlaatst iets meegemaakt dat ik nooit had verwacht. Ik zat bij 3 vrienden we hadden besloten om een nachtje lekker te blowen. We hadden ook allemaal 1 xtc-pilletje binnen. Over heel de nacht hadden we ongeveer 6 gram gerookt me z'n 4. Ik zat gewoon op een bed lekker aan het spacen toen ik opeens bad ging. Ik geraakte helemaal in paniek, ik voelde mij zo angstig en alles leek zo anders rond ik. Ik dacht ik geraak er wel door, rookte een paar sigaretten maar het ging maar niet over ik voelde me nog altijd even angstig. Ik besloot dan maar om te gaan liggen en probeerde in slaap te vallen. Ik dacht serieus dat ik ging dood gaan en had zelf gedachten om door het raam te springen.. Ik dacht eerst dat het door die xtc-pilletje kwam maar helemaal niet want ik geniet nog altijd van xtc van coke en speed ook , wat het geval nie is met wiet. Sinds die nacht kan ik er echt niet meer van genieten zoals ik vroeger kon. Als ik nu een joint rook voel ik me angstig, niet op me gemak enzo.. Ik vraag me af wat ik kan doen om weer lekker high of stoned te kunnen zijn als vroeger? Alvast bedankt ! :) Ik hoop dat er niet teveel comentaar zal gegeven worden over wat ik allemaal gebruik aan mijn leeftijd, ik besef wel wat ik doe en ben al in behandeling in een dagcentrum.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dubstepmothrfckz zei:
Ik vraag me af wat ik kan doen om weer lekker high of stoned te kunnen zijn als vroeger? Alvast bedankt ! :) Ik hoop dat er niet teveel comentaar zal gegeven worden over wat ik allemaal gebruik aan mijn leeftijd, ik besef wel wat ik doe en ben al in behandeling in een dagcentrum.

Stoppen met gebruiken totdat je leeftijd daar iets meer geschikt voor is.
Uiteraard wil ik niet oordelen over jouw specifieke situatie en geestelijke leeftijd, maar voor je lichaam is zoveel kankerzooi gewoon niet goed.
Een blowtje op z'n tijd kan op jouw leeftijd niet zoveel kwaad, maar probeer het daar bij te beperken. Nu geniet je nog van een pilletje, over een paar jaar niet meer. Juist de leeftijd wanneer je er wel van zou moeten genieten.

Als je al in behandeling bent voor je drugsgebruikt lijkt het me nogal voor de hand liggend dat er al iets niet goed zit. Probeer die alarmbel niet te negeren door door te gaan met je gebruik.

Véél mensen (ook volwassenen) hebben last van angst of paranoide na een periode lang blowen.
Dat dit bij jou al na 1 jaar blowen gebeurd zegt genoeg over je psychische stabiliteit en mentale ontwikkeling....

Dus mijn tip om weer lekker stoned of high te kunnen worden: Nu een jaar of wat stoppen (met alles) rond je 16e-18e lekker gaan blowen (dan waardeer je het effect waarsch. weer wat meer) en vanaf je 18e heb je nog een heel leven om pep, coke of mdma te nemen.

Je vraagt om niet teveel commentaar over je gebruik en leeftijd, maar dat valt gewoon niet te negeren sorry.

Kortom: Angst aanvallen of andere negatieve effecten van blowen treden vaak op na te lang te veel gebruikt te hebben. Enige optie is stoppen, hoewel sommige mensen ook overstappen op hasj.
In mijn ogen is paranoide/angstig worden door blowen gewoon een teken dat je psychologisch even een break nodig hebt van drugs.. Hoewel het ook de voortekenen kunnen zijn van een psychische aandoening zoals schizofrenie.

Bovenaan