antibiotica en alcohol

Marten!

Bewuste gebruiker
Ja, zo moeilijk hoort dat niet te zijn.

Al had ik het wel even moeilijk toen ik vorig jaar in Italie aan de AB moest :openmouth:
Vakantie zonder drank is toch wel anders dan ik gewend ben :beer:

Eristoff

Experimenterende gebruiker
Niet aan te raden, ik was eens op een feest waar 3 meisjes die een antibioticakuur aan het volgen waren samen een fles sterke drank hadden uitgedronken. Resultaat: alledrie in coma afgevoerd met de ambulance, en de politie heeft het feest stopgezet :(

jasper

Wijs gebruiker
antibiotica en alcohol gaat prima samen. Je wordt er enkel sneller zat van, niets gevaarlijk aan dus.
Vergelijk het miss met benzo's en alcohol.

wat eristoff zegt is de meisjes hun eigen schuld, als je niet met alcohol om kunt gaan moet je het ook niet drinken. En ze zullen het ook niet gewoon uitgedronken hebben ook niet, zal allemaal wel flink nel zijn gegaan.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Antibiotica heeft geen zin als je aan de alcohol gaat. Het werkt dan namelijk een stuk minder. Dus je stopt gewoon of met je antibiotica en giet jezelf lekker vol, of, wat verstandiger is, je maakt je kuur af zonder alcohol.

jasper

Wijs gebruiker
klopt totaal niet wat je zegt vandassa.
je mag AB en alcohol naar gerust believen, je wordt er sneller zat van en het is een extra aanslag op je lever.
Je AB blijft te volle werken of je nu geen of wel alcohol drinkt

dus beter houdt je je kuur en kies zelf maar of jeje vol giet of niet.

Antibiotica en alcohol
Bij de meeste antibiotica mag u gerust een glaasje drinken. In de lever moeten zowel het antibioticum als de alcohol worden afgebroken, zodat de lever extra belast wordt. Het verdient daarom aanbeveling als u alcohol drinkt, dit vooral met mate te doen.
Een aantal antibiotica kan misselijkheid, hoofdpijn, zweten en blozen veroorzaken als u tijdens de kuur alcohol gebruikt. Als dit het geval is, staat het in de bijsluiter of op het etiket.

hiet wordt nog eens gezegd dat het dus niet uitmaakt of je AB en alcohol yesamen neemt, het is algemeen aanvaarde leugen dat het de antbiotica stopt of dat het nefast zou werken.

Flameon

Badass junkie
Voor een effectieve antibioticakuur is een constante bloedspiegel nodig. Als je veel alcohol bij een kuur gaat drinken dan wordt dit ontregelt, en moet de lever harder werken. De lever zal er altijd voor kiezen om eerst de alcohol af te breken, en vervolgens pas de antibiotica. Dit heeft als gevolg dat de antibiotica dus te lang in het lichaam blijft zitten. Hoe meer je drinkt, hoe meer antibica zich opstapelt en das niet goed voor het lichaam. De kans op misselijkheid is aanwezig.

Wil je dus je kuur goed afmaken, en zo gauw mogelijk beter zijn. Vermijdt dan deze combinatie!
Tien dagen zonder alcohol dat moet toch wel lukken :)

Vanadesse

Wijs gebruiker
jasper zei:
klopt totaal niet wat je zegt vandassa.
je mag AB en alcohol naar gerust believen, je wordt er sneller zat van en het is een extra aanslag op je lever.
Je AB blijft te volle werken of je nu geen of wel alcohol drinkt.
Je hebt gelijk. Alleen bij overmatig gebruik ligt het anders.

Veelvuldig overmatige alcoholconsumptie (± 6 glazen alcohol per dag) heeft juist het tegenovergestelde effect op de hoeveelheid antibiotica in het lichaam. Als je lichaam vaak alcohol naar binnen krijgt past de lever zich aan om de grotere hoeveelheden hiervan te kunnen verwerken. Het gevolg hiervan is dat ook de antibiotica sneller verwerkt worden, waardoor ze sneller het lichaam verlaten en minder lang werkzaam zijn.
Bron

bvba

Experimenterende gebruiker
te laat ik had de zwaarste ab ik heb zeker 12 wiskeys colas gedronke voelde ni veel verschil

Marten!

Bewuste gebruiker
Grote jongen hoor. Waarom vraag je überhaupt advies als je het toch keihard in de wind slaat?

njirem

Belezen gebruiker
ik had eens een blaasontsteking (ja ik weer hoor, als een van de weinige mannen) en had tijdens mijn antibioticakuur enkele glazen alcohol gedronken...nergens wat van gemerkt. Wat zou je eigenlijk moeten voelen? :rolleyes:

Gemini

Badass junkie
njirem zei:
ik had eens een blaasontsteking (ja ik weer hoor, als een van de weinige mannen) en had tijdens mijn antibioticakuur enkele glazen alcohol gedronken...nergens wat van gemerkt. Wat zou je eigenlijk moeten voelen? :rolleyes:

Het is niet bar goed voor je lichaam (alcohol drinken met antibiotica is slecht voor je lever, voor zover ik weet) en wordt je er snel dronken van, van wat ik heb gehoord. Ik drink sowieso niet als ik antibiotica heb gebruikt. Heeft me altijd een te slecht plan geleken.

flipkonijn

Bewuste gebruiker
Niet meer dan 5 pintjes kan denk ik geen kwaad, als je meer wilt drinken ga je hard over je nek en als je niet over je nek gaat is het in ieder geval zeker niet gezond :rolleyes:

Flameon

Badass junkie
Braken is niet het grootste gevaar. Je wordt er inderdaad wel sneller dronken van.
Maar met name je lever krijgt een flinke klap, die je vaak overigens zelf nog niet eens hoeft te werken.
Antibiotica en alcohol wordt namelijk door de lever afgebroken. Is dat een combinatie dan krijgt die lever het heel zwaar en moet die veels te hard werken

Mephitiz

Newbie
Toen ik aan de antibiotica had ik ook schijt, maar na een paar shotjes had ik het wel gezien. Ik was gelijk dronken genoeg, minder lekker dronken dan normaal maar gewoon sneller. Had ook een zieke kater de volgende dag, maar ach, behalve dat was het gewoon zoals altijd. tis gewoon niet goed, maar als je vaak zuipt kan je het echt wel hebben.

Flameon

Badass junkie
Mephitiz zei:
maar als je vaak zuipt kan je het echt wel hebben.

Is de gedachte die helaas veel mensen in hun hoofd hebben.
Antibiotica krijg je niet voor niks, en het is ook geen gezond iets. Je lever moet er heel hard voor werken om dat afgebroken te krijgen. Ga je daarbij nog drinken dan kan je lever dat allemaal niet afbreken, waardoor je dus veel afvalstoffen door je bloed hebt stromen (das die zieke kater, of die keelontsteking die maar niet overgaat na de kuur).
Ben je ziek ... drink dan niet. Het nadeel van bovenstaande is dat je het zelf helemaal niet eens merkt vaak, daarom wordt vaak gedacht dat het wel allemaal samen kan gaan.

Bovenaan