Antirookgoeroe Allen Carr heeft longkanker

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Antirookgoeroe Allen Carr heeft longkanker

Uitgegeven: 30 juli 2006 19:04

LONDEN - Allen Carr, de Brit die miljoenen mensen heeft geholpen met stoppen met roken, heeft zondag bekendgemaakt longkanker te hebben. Hij stopte zelf 23 jaar geleden met roken. De 73-jarige rookte destijds honderd sigaretten per dag.

Nadat hij zijn verslaving had overwonnen, ontwikkelde hij zijn Easyway-methode voor andere rokers om de sigaret links te laten liggen. De voormalige accountant heeft sindsdien meer dan zeventig klinieken in dertig landen opgezet die vorig jaar 45.000 mensen behandelden.

Onder anderen acteur Anthony Hopkins en zakentycoon Richard Branson gebruikten Carrs methode om te stoppen met roken.

Shit happens.

Play_bunny

Wijs gebruiker
zo zie je maar, je kan wel stoppen, maar de schade kan allang aangericht zijn. Hoe jonger je stopt, des te minder is de schade.

Kim

Wijs gebruiker
Hoe kan je eigenlijk 100 peuken per dag roken dan meot je wel de een met de ander aansteken.

me ma rookt er 50 per dag en dat is al mega veel.

Kim

Wijs gebruiker
LOL nou ik rooke r dan maar 60 minder :P

roken meot je wel leuk houden eht is lekekr en als je er 100 per dag rookt is dat niet mee rlekker denk ik

Play_bunny

Wijs gebruiker
Kim zei:
Hoe kan je eigenlijk 100 peuken per dag roken dan meot je wel de een met de ander aansteken.

me ma rookt er 50 per dag en dat is al mega veel.

Oh dat kan makkelijk. Een oud studiegenootje van mij nam een slof sigaretten mee op introkamp. De laatste dag werd ie helemaal gek want zijn laatste pakje sigaretten was bijna op en het duurde nog 5 uur voor we terug waren op de hogeschool. Het kamp duurde van 2 dagen

Kim

Wijs gebruiker
vrij kansloos eigenlijk ... tje me ma is ook best panisch als ze geen shag heeft meer zo rond 12 uur snachts komt dat wel eens voor.

MetaalKonijn

Badass junkie
Kim zei:
LOL nou ik rooke r dan maar 60 minder :P

roken meot je wel leuk houden eht is lekekr en als je er 100 per dag rookt is dat niet mee rlekker denk ik

Sorry, maar dit is dikke bull-a-shieta. Roken is totaal niet leuk, en gewoon een verslaving die duur en nutteloos is. Rook er zelf 20/30 per een normale dag, en ben er niet blij mee.

MetaalKonijn

Badass junkie
Let op het woord 'verslaving'. Duh. Ik heb het wel eens geprobeert, maar vind het moeilijk. Net of jij voor je fucking plezier aan de crack zit, Kim.

Play_bunny

Wijs gebruiker
MetaalKonijn zei:
Let op het woord 'verslaving'. Duh. Ik heb het wel eens geprobeert, maar vind het moeilijk.
Het is ook moeilijk, het vergt doorzettingsvermogen. Dat heeft niet iedereen. Niet flauw bedoeld, trouwens. :) Gewoon constatering.
Als je het echt wilt, dan alleen lukt het je. Ik weet niet hoelang je al rookt, maar dat zal nooit heel erg lang zijn, schat ik.

MetaalKonijn

Badass junkie
Kim zei:
MetaalKonijn zei:
Let op het woord 'verslaving'. Duh. Ik heb het wel eens geprobeert, maar vind het moeilijk. Net of jij voor je fucking plezier aan de crack zit, Kim.

NNee

'kay :wink:

Play_bunny zei:
MetaalKonijn zei:
Let op het woord 'verslaving'. Duh. Ik heb het wel eens geprobeert, maar vind het moeilijk.
Het is ook moeilijk, het vergt doorzettingsvermogen. Dat heeft niet iedereen. Niet flauw bedoeld, trouwens. :) Gewoon constatering.
Als je het echt wilt, dan alleen lukt het je. Ik weet niet hoelang je al rookt, maar dat zal nooit heel erg lang zijn, schat ik.

Bijna 5 jaar. Het 'kan' ook wel, maarja, ik moet de moeite opbrengen. Dat is moeilijk, en zoals je zegt vergt dat doorzettingsvermogen inderdaad :P

Rook jij zelf ook/heb je gerookt? :)

Kim

Wijs gebruiker
Toch vind ik de regirings propaangda tegen t roken weer nergesn overgaan tegen twoordig.

Play_bunny

Wijs gebruiker
MetaalKonijn zei:

Ja ik heb zelf gerookt. Ik heb 9 jaar gerookt en ik probeer nu te stoppen, wat niet altijd mee valt (ik heb ook mijn zwakke momenten :) ) maar ik wil het wel echt. Uiteindelijk zal het wel lukken, hoop ik :)

MetaalKonijn

Badass junkie
Play_bunny zei:
MetaalKonijn zei:

Ja ik heb zelf gerookt. Ik heb 9 jaar gerookt en ik probeer nu te stoppen, wat niet altijd mee valt (ik heb ook mijn zwakke momenten :) ) maar ik wil het wel echt. Uiteindelijk zal het wel lukken, hoop ik :)

Hehe, zal ooit wel goedkomen :mrgreen: :wave:

Play_bunny

Wijs gebruiker
Kim zei:
Play_bunny zei:
Kim zei:
Toch vind ik de regirings propaangda tegen t roken weer nergesn overgaan tegen twoordig.

Hoezo dat?

Laat iedereen zelf bepalen ofzo roken ofniet vind ik

ja is ook zo, maar als iemand ziek wordt van het roken, betalen wij wel met al onze leuke belastingcentjes de rekening voor die persoon. De regering betaalt namelijk een deel van de zorg.
Ik vind wel dat ze er wat over te zeggen hebben, althans qua voorlichting. Die belastingcenten kunnen namelijk ook bijv. naar onderwijs gaan, of gebruikt worden om de ziektekostenverzekering goedkoper te maken.

wiet busje

Belezen gebruiker
lullig, na 23 jaar gestopt te zijn.. dat moet toch wel wat zeggen..

gelukkig rook ik niet meer :)

maarja al die sos en wiet ensow tellen natuurlijk ook mee, maar toch.. je leeft hier om te genieten :)

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Play_bunny zei:
Kim zei:
Play_bunny zei:
Kim zei:

Hoezo dat?

Laat iedereen zelf bepalen ofzo roken ofniet vind ik

ja is ook zo, maar als iemand ziek wordt van het roken, betalen wij wel met al onze leuke belastingcentjes de rekening voor die persoon. De regering betaalt namelijk een deel van de zorg.
Ik vind wel dat ze er wat over te zeggen hebben, althans qua voorlichting. Die belastingcenten kunnen namelijk ook bijv. naar onderwijs gaan, of gebruikt worden om de ziektekostenverzekering goedkoper te maken.

Hoeveel % van de kosten van sigaretten bestaat uit accijnzen? Dat geld gaat naar de overheid die deze bron van inkomsten natuurlijk niet wil missen, maar tegelijkertijd wel antirookcampagnes opzet. Maar de overheid wil niet echt dat mensen stoppen met roken, want dan lopen ze veel geld mis.

Intoxicated

Wijs gebruiker
Ik rook geen sigaretten meer.
Maar wel 4 a 5 joints per dag waar wel tabak ingaat...
Dus ik blijf verslaafd. Als hetl ukt straks mijn joints afbouwen per dag En dan uiteindelijk gewoon nog eens in de zoveel tijd een blowtje of een vaporizer. :wave:

goed voornemens, haha

spacekonijn

Badass junkie
nicotine verslaving valt erg zo erg mee.
ik vond het eerst ook 'moeilijk' maar het is maar wat je jezelf aanpraat.
nu rook ik soms een peukje , soms 2 , met stappen rook ik veel en ook gewoon sommige dagen helemaal niks.

maar dagelijks een siggaret of 9 wat ik een hele tijd gedaan heb , echt zo dom van mezelf compleet onzin die verslaving hij bestaat niet eens..

RandomDude123

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:
nu rook ik soms een peukje , soms 2 , met stappen rook ik veel en ook gewoon sommige dagen helemaal niks.

maar dagelijks een siggaret of 9 wat ik een hele tijd gedaan heb , echt zo dom van mezelf compleet onzin die verslaving hij bestaat niet eens..

Voor jou niet. Misschien dat dat voor andere mensen anders is.

Ik heb er btw ook geen last van. Ik rook geregeld een joint, maar dit lijdt bij mij niet tot de drang om nu ook sigaretten te gaan roken. Mijn vrienden roken wel allemaal door te zijn begonnen met joints.

Intoxicated

Wijs gebruiker
ik ben dus ook begonnen met roken nadat ik joints regelmatig rookte. Nu heb ik het roken eraf. Maar dat had ik al eerder. en alsik dan cold-turkey met wiet stop (en dus ook mn laatste btje nicotine, greep ik gelijk weer naar de sigaretten. En dat wil ik nu vermijden door het af te bouwen :)

spacekonijn

Badass junkie
Baukereg zei:
spacekonijn zei:

Voor jou niet. Misschien dat dat voor andere mensen anders is.
.
ik weet wel dat de nicotine-verslaving bestaat , maar het 'ketting-roken' of denken dat je het 'echt moet' is gewoon onzin.
als je zoveel rookt is het helemaal niet lekker meer en echt rustig word je er ook niet van.

Play_bunny

Wijs gebruiker
spacekonijn zei:

Dat verschilt echt per persoon en hoe lang je rookt.

@ spacekonijn: Hoe lang heb je dan 9 sigaretten per dag gerookt?
En hoezo is het volgens jou geen verslaving?

Intoxicated

Wijs gebruiker
Die 20 sigaretten op een dag zijn een psychische verslaving denk ik dat hij probeert te zeggen. En de nicotine een lichamelijke.

Bovenaan