Antwooden nodig!

Freggae

Newbie
Ik heb gisteren iets meegemaakt wat ik verder nooit meer wil meemaken...
Het begon eigenlijk nog een dagje vroeger...

Ik smoke nu al meer dan twee jaar (Wiet,hasj!), en gebruik verder niets anders (Naast alchohol). En heb nog nooit zoiets meegemaakt als gisteren.
Ik had eerder wel al eens een bad trip, maar dat kan nu eenmaal gebeuren.

Eergisteren, ga ik rustig naar buiten, en rook een joint. 'k ga weer naar binnen, zet me voor mijn pc, en begin wat te chillen... Ik drink een red bull (50cl) redelijk snel op, en doe rustig verder. Op zich niets verkeerd, maar ik kreeg lichte hartkloppingen, die ik natuurlijk direct toeschreef aan die red bull.
De hartkloppingen waren niet hevig, en ik wist dat dat een bijwerking kon zijn als je cannabis gebruikt...

Maar dan, de volgende dag, doe ik hetzelfde.
Ik sta op rond 10 uur 's morgens, heb wat weinig geslapen, een klein beetje moe.
Om 11 uur rook in op m'n gemak een jointje, blijf wat lekker chillen in de zon, niets aan de hand.
Een paar uurtjes later, rond 3 uur ofzo, rook ik er nog eentje. (Deze wel iets dikker gerold dan de vorige, want het was m'n laatste beetje, en was ook blut! =D) Aangezien het m'n laatste joint van de dag zou zijn, rook ik hem ook iets sneller op dan normaal, maar eingelijk verwaarloosbaar.

Ik ga weer naar mijn kamer, rustig voor de pc met een muziekje, (zonder red bull deze keer) en ik wordt stoneder dan normaal... Het eerste kwartiertje alles goed, behoorlijk van de kaart etc...
Een kwartiertje later krijg ik serieuze hartkloppingen, en dan spreek ik over meer dan 200 kloppingen per minuut! (Wat helemaal niet normaal is als je stil zit...)

Ik besluit even in mijn bed te gaan liggen, en wat te kalmeren, maar m'n hartslag vermindert niet. Even later besluit ik een lauwe douche te nemen, voor me wat af te koelen! Op weg naar de douche, begin ik een bad trip te krijgen, dat denk ik toch... Slecht gevoel in buik, draaierig, dat gevoel had ik wel eens eerder. Eenmaal onder de douche verbetert mijn situatie helemaal niet. Ik besluit na 30-45 seconden weer uit de douche te gaan, en me voorzichtig af te drogen, met zo weinig mogelijk inspanning. (Als je hartslag er niet op verbetert, ga je nogal gaan panikeren, en zal het er zeker niet op verbeteren, ik dacht natuurlijk direct het ergste.)

Het gevoel van die 'bad trip' duurde gelukkig maar een minuut of twee, de hartkloppingen duurden echter nog een uurtje langer. Samengaande met die hartkloppingen had ik ook een 'raar gevoel' in men hart, toch ergens in de buurt daar... (Wanneer men 'bad tripje' over was, was ik nog een uurtje high, en was alles lekker chill, maar toch paniek!!)

De volgende dag sta ik op, en alles weer normaal... Echter, soms heb ik dat 'raar gevoel' nog in men hart of omstreken, en dat vind ik allesb behalve leuk... (Ik zit er mee in, maar kan niet naar de dokter want die zal bloed trekken, en hoogstwaarschijnlijk controleren op drugs, en dan zullen me oudjes niet content zijn! Aan hen kan ik het ook al niet vertellen, dus bij deze, ik zet het hier)

Ik heb sindsdien al geen joints meer gerookt, (is niet lang, maar ik ben van plan het zoeizo vol te houden tot eind augustus)

Suggesties? Antwoorden? Oplossingen? Dank bij voorbaat

Ps. Ik rookte 2 maal wiet toen ik die hartkloppingen kreeg, geen hasj.

Dubz

Bewuste gebruiker
Dat soort dingen komen wel vaker voor met Hasj/Wiet

De combinatie caffeine (red bull/cola/koffie) en cannabis kan flinke hartkloppingen veroorzaken. Ook het zitten in de felle zon kan hieraan bijdragen.

Probeer op zo'n moment even rustig te gaat zitten (liggen helpt meestal niet omdat je je hartslag dan beter voelt), en heel rustig en diep door je buik te ademen. Door je neus heel rustig en diep in, vervolgens door je mond heel rustig en diep uit. En door je buik, dat is het belangrijkste. Ook kan je wat Vitame C of een vruchtendrankje drinken.

Probeer je verder niet te concentreren op je hartslag op zo'n moment, hierdoor kom je in een vicieuze cirkel terecht.. (harslag gaat snel -> paniek -> hartslag nog sneller -> meer paniek -> nog sneller -> ultra paniek -> etc.. -> etc.. )

Freggae

Newbie
Echt bedankt, ik weet wel, suikers eten, vitamines nemen ofzo...

Dat liggen het niet verbetert wist ik niet!
En dat van die vicieuze cirkel, had ik wel door, maar ik kan men gedachten wel niet forceren... Op zo'n moment denk je daar gewoon aan, en paniekeer je, en wordt het erger.

het enige dat zou kunnen helpen is in men achterhoofd houden dat je van wiet niet kan sterven xD

Ketnoniesman

Bewuste gebruiker
Ben ook al in zo'n situaties terecht gekomen door cannabis...
ik gebruik al een 5 tal jaar dagelijks cannabis en sinds het laatste jaar, kom ik de hierboven beschreven situatie soms tegen.
Ik denk dat dit 1 misschien aan de cannabis van tegenwoordig ligt, omdat die serieus opgefokt is buiten vroeger...
En 2 misschien gewoon door teveel cannabis gebruik... Ik weet niet als dit bij jou het geval is, maar 'k denk dat ik er gewoon minder goed tegen kan dan vroeger...
Ben wel niet van plan om te stoppen, gewoon van plan om het gebruik wat te minderen door kleinere jointjes te roken en niet meer van 's ochtends/'s middags te roken...

speeseend

Wijs gebruiker
Misschien had je van die lekkere bespoten wiet? Of wiet die met een bepaald chemisch goedje is groot gebracht?

Voor het grootste deel zal het tussen de oren zitten. Maar ik geloof best wel dat de wiet van tegenwoordig niet altijd een even natuurlijke oorsprong meer heeft.

alcoholist

Wijs gebruiker
je moet helemaal geen weed meer roken,
wanneer je nu een blow gaat roken,dan ga je em roken met je gedachtes bij die hartkloppingen,
je was gwn aan het hyperventileren.
en hoevaker je er aan denkt,des te vaker komt het terug.
dit is ook de rede waarom ik gestopt ben,
elke keer wanneer je iets kleins voeld in je lichaam dan ga je gelijk denken ,oh shit,wat is dat!?,daar wordt je al een klein beetje ongerust van,dus dan blijf je daar op letten,en die gedachte versterk het weer,en zo kom je in een criceltje,en het ergste geval is een paniekaanval.wat je uiteindelijk krijgt.en de weed versterken deze gedacht nogal.
stoppe met blowen is moeilijk,maarja,beter dan denken dat je een hartaanval krijgt ,of zo iets.

berten

Belezen gebruiker
jep alcoholist heeft gelijk, door die reden ben ik ook gestopt met blowen ik beleefde er geen plezier meer aan. Vanaf de eerste keer dat je hart sneller begint te kloppen en je paniekerig wordt dan zal de volgende keer bij het blowen weer die gedachte bij je opkomen en zo begin je op je ademhaling te letten waardoor je begint te hyperventileren. Het zit grotendeels tussen je oren hoor, the mind controles the body é maar toch het is een vorm van psychose en het zal niet echt meer verbeteren tenzij je het kan beperken tot een paar keer per maand. Het leven is zoveel meer dan elke dag high zijn en 24/24u in een roes zitten, beperk het blowen tot het minimum en bewaar het voor leuke gelegenheden ook al weet ik dat het als hardcore blower extreem moeilijk om die gewoonte af te leren maar stap voor stap bouw je die verslaving af en dan ben je gelukkiger als tevoren.

alcoholist

Wijs gebruiker
juist berten,
en daar kom je ook pas achter wanneer je echt helemaal gestopt bent,
nadat ik gestopt was heb ik het nog wel een paar keer gedaan,
en wat ik dacht was.. , zit ik weer, in deze sfeer. deze rare wereld.
wanneer je 24/7 stoned ben,dan ben je dat gevoel en die wereld gewend,maar wanneer je een tijdje gestopt bent.dan pas zie je hoe kut je je eigenlijk voelde,en hoeveel meer er inderdaad in het leven is.
roken met mate,en met je maten haha :wink:
mischien hebben mensen in je fam. ook last van deze problemen,vraag eens na
want.. je hebt de gene van die gene hahaha

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dit vind ik alleen niet echt een tripreport, ik verplaats hem even naar de coffeeshop, die is er namelijk speciaal voor vragen en antwoorden. :wink:

geekos

Bewuste gebruiker
Zolang het maar niets serieus aan je hart is (dat krijg je later pas als je blowt, ik verheug er me al op :wave: ). Mijn buur heeft zich moeten laten opereren omdat zijn hartslag soms boven de 190 ging terwijl ie bv. gewoon chill voor z'n pc zat, vanaf dan dacht ik ook: jij trekt niet te veel meer van die joint! Maar hij blowde gelukkig niet echt veel, paar keer in de week 's avonds eentje meeblowen met mij maar meer echt niet.

Hou gewoon zoals je zelf aangeeft even vol tot eind augustus, blow dan nog eens een joint en kijk of het je bevalt of niet, zo niet: kappen! (geen lijnen eh)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
sjaak herremans zei:
Amateurtje zei:
Daarom blow ik nooit in combinatie met energydrankjes.

dat doe ik dus echt vaak gewoon omdat het lekker smaakt, zal er wel mee stoppen dan :(

Voor je hart lijkt het me niet erg goed nee, door thc gaat je hart sneller kloppen zoals ook bij caffeine/taurine.

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
ik zou ff proberen te gaan mediteren op zo'n moment :)
brengt rust in lichaam en geest, dus mischien ook in hart :stoned:
Succes verder hea :P en kijk er wel een beetje mee uit :smoke:

Smokseee :stoned:

Ewie

Belezen gebruiker
Ik heb dat ook één keer gehad, maakt toch niets uit? Kan wel eens gebeuren ja, ik had ongeveer hetzelfde als jij (TS) gedaan; aardig wat gerookt, vrij snel, douche genomen.. Bad trip vind ik wat teveel gezegt, maar het voelt niet goed nee. Dit is een anderhalve maand geleden ongeveer, verder nog geen last van gehad.. Ligt gewoon aan de situatie. :stoned:

alcoholist

Wijs gebruiker
Ewie zei:
Ik heb dat ook één keer gehad, maakt toch niets uit? Kan wel eens gebeuren ja, ik had ongeveer hetzelfde als jij (TS) gedaan; aardig wat gerookt, vrij snel, douche genomen.. Bad trip vind ik wat teveel gezegt, maar het voelt niet goed nee. Dit is een anderhalve maand geleden ongeveer, verder nog geen last van gehad.. Ligt gewoon aan de situatie. :stoned:

als je last hebt van paniekaanvallen,of hyperventilatie,dan moetje gwn geen weed roken.
ik rookte 4jaar weed,elke dag stuk of 6,
en ineens kon ik er niet meer tegen.
grote kans dat jij over een jaartje ook geen weed meer kan roken.
begon bij mij ook met 1x

Bovenaan