Aparte ervaringen

walnootje

Belezen gebruiker
Hallo Forumleden,

Ik heb nou ongeveer een jaartje ervaring met speed. Van veel bijwerkingen ben ik ook wel op de hoogte, maar tijdens deze ervaringen ben ik op een paar dingetjes gestuit die ik niet kan verklaren. Dus daarom hoop ik dat jullie ervaren Df's hier een vraag op hebben.

1. Sinds de laatste keer dat ik speed heb gebruikt, heb ik veel zin in koffie en drink ik ook veel koffie. Ik heb de speed laten testen maar er zat maar geen caffeine in, hoe is dit te verklaren?

2. Raar verhaal, Ik zat thuis een schilderij te maken voor mijn ma, Ik blow altijd s'avonds, en had nu een wat dikkere voor de inspiratie. Alleen het nadeel was dat het werk af moest zijn omdat ze de dag erna jarig zou zijn. Dus ik bedacht me dat ik nog wat speed had liggen en dat dat goed met schilderen samengaat, dus ik een lijntje gesnoven. Maar helaas werd ik ineens heel moe, ik kreeg het warm en kreeg een rush die onbeschrijvelijk lekker was. Alsof ik onder een warm dekentje lag net zoals hoe heroine wel eens beschreven wordt. Buiten dat ik nog geen klodder op het doek heb kunnen zetten, vond ik het een hele lekkere positieve ervaring. Het voelde echt alsof je bekaf bent van het sporten en gewoon super stoned bent.

Mijn vraag ook hier is wat is de oorzaak? Ik heb de speed wel eens vaker gebruikt en gewoon hele normale ervaringen mee gehad, gewoon wat je verwacht van pep, alleen helaas niet laten testen dus misschien versnijdingsmiddelen? of kan het zo zijn dat amfetamine het gevoel van blowen kan versterken? ik dacht namelijk dat pep wel overheerste.

3. Hier heb ik alleen thuis last van en juist niet op feestjes. Als ik thuis net een lijntje speed genuttigd heb, krijg korte tijd daarna best wel trek. Mijn maag begint dan te knorren en te rommelen en als ik dan wat eet heb ik hier geen last meer van. Ik krijg dit verschijnsel zo'n kwartiertje tot een half uurtje na een snuif, het voelt alsof de speed die in je maag terrecht komt gelijk je maaginhoud wegvreet. Iemand hier ervaring mee? :confused:

Misschien een beetje rare vragen maar ik hoop op serieuze ervaringen en antwoorden. :wink:

groetjes, Walnootje :wave:

d1g1tal1s

Belezen gebruiker
1. Misschien dat een assosiatie hebt gelegd met speed en koffie, bijvoorbeeld kopje koffie tijdens het speedgebruik. Speed werkt in op je dopamine systeem, wat tevens je beloningssysteem is. Als dat bij jou door combinatiegebruik koffie/pep heeft geleid dat je hersenen vinden dat de koffiesmaak een beloning teweegbrengt kan ik me voorstellen dat je daar zin in hebt. Ik drink altijd veel koffie btw, dus ken dit verschijnsel niet. Wel heb ik direct na een snuif veel meer zijn in een sigaret.

2. Ikzelf heb eigenlijk niet de ervaring dat een blow door de pep omvergeholpen wordt. Alcohol wel, dronken worden is gewoonweg niet meer mogelijk na een paar lijntjes. Nou ben ik na een paar trekjes van een joint sowieso al helemaal de weg kwijt hoor, het werkt echt heel erg hard bij mij, maar voel het zelfs met speed op enorm sterk. Misschien dat bij jou het high gedeelte van de wiet door de speed wordt gedempt en alleen nog de versuffende/verdovende werking over de pep heen kwam.

3. In het begin kon ik niet veel eten, maar voelde mijn maag eigenlijk altijd wel knorren. Door speed gaat je verbranding in turbostand en heb je dus meer energie nodig. Als je kunt eten en een hongergevoel hebt. EET!!! echt, het maakt het effect van speed veel beter. Teren op je vetten en spieren kun je je juist ziek van gaan voelen, en door het tekort aan energie komt het speedy gevoel niet goed tot groote hoogtes. ik krijg het zelfs koud dan. Eet je er lekker veel bij dan voel je je veel lekkerder, en heb je minder last van een kater achteraf. Je put je lichaam niet onnodig uit en geniet je veel meer van het effect.

walnootje

Belezen gebruiker
Hey d1g1tal1s,

Ten eerste, bedankt voor je reactie :wink: !

Met punt 1 zou je wel is gelijk kunnen hebben want zoals je het uitlegd komt het wel logisch op mij over. Maar ik dronk niet meer koffie dan normaal (tijdens). Zelfs iets minder omdat ik er wel van bewust ben dat dit i.c.m. de speed voor een grotere belasting zorgt. Misschien assosieer ik koffie gewoon met moeheid of zit het tussen mijn oren..

Als je inderdaad geen blower bent kunnen ze hard aankomen, ik zelf drink weer niet veel. Ieder zijn ding :wink: . Maar ik heb inderdaad wel eens dronken gesnoven en toen werd de alcohol bij mij ook gewoon onderdrukt, maar ook als ik dan ga blowen komt dat stronken (alcohol+blowen) gevoel gewoon weer terug.

Eten heb ik van begin af aan gedaan omdat ik het gewoon niet kon onderdrukken en anders misselijk werd. Ik heb ik ook veel moeten oefenen, maar als je het op ten duur door hebt, verlicht het inderdaad de kater aanzienlijk! Ook dat van die verbranding had ik inderdaad kunnen weten, maar ik dacht dat hongergevoel verdween bij pep en ik ben ook de enige van mijn vrienden die hier last van heeft. :confused:

Hier kan ik gelukkig wel wat mee, ik heb deze ervaringen nooit als negatief ervare, maar ik wil graag veel voor mezelf kunnen verklaren dus nogmaals bedankt :grin:

Groetjes, Walnootje

Bovenaan