Arctic Monkeys....Don't believe the hype

Arctic monkeys

• goed

Stemmen: 3 23,1%
  • slecht

Stemmen: 6 46,2%
  • mwoah

Stemmen: 3 23,1%
  • Ik ken het niet maar ik ga het nu even downloaden

Stemmen: 1 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    13

matthijs

Badass junkie
Ok. Er is weer een nieuwe band opgestaan uit Engeland. De arctic monkeys. Iedereen is enthousiast en niet alleen in engeland maar ook in Nederland. het is prima muziek, lekker hard, snel, ruig....maar het voegt totaal niets toe. Het is vervelend. Het wordt saai. Ik heb het al ongeveer 100 x eerder gehoord.
Als er iemand de CD van the arctic monkeys wil kopen. Alsjeblieft koop Up The Bracket van The Libertines. Is een betere keus dan de arctic monkeys.
(torrent is hier te downen http://ts.searching.com/torrent/520...ever_People_Say_I_Am_That_s_What_I_m_Not_2006)

Elektronik_dynamite

Badass junkie
ik heb op mwoah gestemd het is wel leuk en aardig maar je word tegenwoordig doodgegooid met van dat soort bands zoals b.v. blocparty, franz ferdinand, kaiser chiefs etc etc :)

matthijs

Badass junkie
Hmm. het is natuurlijk wel andere muziek. En kijk. ik vind het ook zeker niet slecht. Ik lusiter er wel eens naar, maar ik snap gewoon niet wat er nou zo bijzonder aan is. Ze staan geloof ik op 1 in de nieuwe moordlijst enzo...

Elektronik_dynamite

Badass junkie
ja maar het is wel typische britpop van nu :P
want eerst was het franz ferdinand de nieuwe sensatie op engeland
en toen was het de kaiser chiefs en toen blocparty en nu artic monkeys..
het is gewoon een hype.. niet dat ik het niet leuk vind ofsow.. maar het is gewoon nogal opgeblazen alsof het het neusje van de zalm is en dat vind ik toch echt te overdreven :P

matthijs

Badass junkie
spacekonijn zei:
ik ga het ook maar eens luisteren

hm gewoon weer zon standaard saai punkbandje...

Hmm. Saai vind ik die bandjes meestal niet. Lekker snel enzo. Alleen hoef ik daarvoor niet naar the arctic monkeys te luisteren. Kan ook the vines, the hives, babyshambles, The Libertines, Bloc Party Editors, Kaiser Chiefs, The White Stripes, The Buzzcocks, fiuernflkweryfkehfgkwejgkwj opzetten

matthijs

Badass junkie
Oh. Als je trouwens goede garage punkrock wilt horen moet je zorgen dat je iets van "the drugs" (jaja, ze heten echt zo) downloaden ofzo. Ze komen uit Groningen. Beetje jammer, ik ken maar een nummer van ze. Volgens mij hebben ze geen site.

spacekonijn

Badass junkie
hm punkrock heb ik zon 3 / 4 jaar geleden in de prullenbak gedaan , waar het voorlopig blijft :P

ben wel naar ontzettend veel punkconcertjes geweest toen ik 15 16 was :mrgreen:
dat was altijd wel erg lachen

matthijs

Badass junkie
Ik geloof dat ik mijn oude avatar maar weer 'es ga uploaden :P
Goede punk zal ik altijd van blijven houden. Hou ook wel van dat hele sfeertje. Ben je wel eens in Vera geweest...is er ook echt ideaal voor!

Deranged

Badass junkie
Dan heb je vast wel eens het eerste en beste punk album ooit gehoord?

matthijs

Badass junkie
Nee. Sex Pistols. Dat was pas punk!

(ik weet het...het is slecht, maar ik ken weinig van the who, heb tommy op CD gekocht en gezien maar daar blijft het bij.)

spacekonijn

Badass junkie
skapunk is echt een grandiose verneuking van ska :wink:

en daarmee bedoel ik de voorloper van reggae niet die blije trompettereketjejtkkektektet:P

Deranged

Badass junkie
Het bovenstaande album is The Who's debuut, en wordt gezien als de grondlegger voor punk. Ik zie wel wat de overeenkomst is, misschien is dat ook de reden dat ik het niet zo heb met hun vroege werk. :P

matthijs

Badass junkie
spacekonijn zei:
skapunk is echt een grandiose verneuking van ska :wink:

en daarmee bedoel ik de voorloper van reggae niet die blije trompettereketjejtkkektektet:P

Geen commentaar :P
The Skatalites..ken je dat? Echt super. De Buena Vista Social Club van Jamaica.

BillyBilo

Badass junkie
Deranged zei:
Het bovenstaande album is The Who's debuut, en wordt gezien als de grondlegger voor punk. Ik zie wel wat de overeenkomst is, misschien is dat ook de reden dat ik het niet zo heb met hun vroege werk. :P

dat zeggen ze ook over new york dolls, johnny thunders, new kids from the block, etc etc

volgens mij stamt punk eerder van blues af dan als van rock'n roll

after all punk means fighting against opression and society isn't it?

matthijs

Badass junkie
Hmm. Qua mentaliteit wel opzich ja. Alleen plaatsen ("echte") punkers zichzelf actief buiten de samenleving en maken dan muziek over die klote samenleving en zaten de bluesmuzikanten al buiten de samenleving en maakten muziek over hun eigen bestaan. Maar goed, de outsider wel ja.
Qua muziek stamt het eerder uit de rock 'n roll denk ik. Als je een beetje staccato riff uit de rockmuziek een paar keer achter elkaar speelt heb je punk :P
(Bluespunk...klinkt niet eens zo slecht.)

Blaatkip

Experimenterende gebruiker
ik vind arctic monkeys niet verkeerd
i bet you look good on th dancefloor is wel goed
maar voor de rest hetzelfde als andere britse bands

RandomDude123

Bewuste gebruiker
Over The Arctic Monkeys:
Boven gemiddeld, maar ook niet meer dan dat.

Over punk:
Alleen de grondleggers (The Kinks, The Who, The Ramones) zijn leuk, en de echte underground crustcore. Voor de rest is er wat punk/hardcore betreft niets nieuws onder de zon.

BillyBilo

Badass junkie
Baukereg zei:
Over The Arctic Monkeys:
Boven gemiddeld, maar ook niet meer dan dat.

Over punk:
Alleen de grondleggers (The Kinks, The Who, The Ramones) zijn leuk, en de echte underground crustcore. Voor de rest is er wat punk/hardcore betreft niets nieuws onder de zon.

The ramones waren een stel apen die niet eens hun eigenkleren mochten uitzoeken, Crustcore heeft verder niet veel met punk te maken wat sound betreft en vind ik die scene wel een stuk fijner, tenzij je er van die vervelende straight edgers hebt, die je dan gaan lastig vallen over je alcohol of drugs gebruik, ook ben ik al dat idealisme een beetje zat omdat die mensen zo vast in hun eigen wereldje zitten dat ze van ellende maar andere mensen er lastig mee gaan vallen :P ik denk trouwens dat the stooges en New york dolls toch echt de eerste écht hoorbare grondleggers voor punk zijn.

Bovenaan