Argumenten om opgenomen te worden???????

Ilona1980

Newbie
Hoi allemaal,

Mijn naam is Ilona en mijn ex partner, vader van mijn zoontje, is verslaafd aan de coke. We zijn nu 5 jaar uit elkaar en hebben al die tijd geen contact gehad ivm zijn verslaving. We zijn tijdens onze relatie (nadat ik achter zijn verslaving kwam) meerdere keren bij de breijder stichting geweesd, de eerste 2x mocht ik bij t gesprek zijn maar daarna moest hij het van de hulpverlener zonder mij doen. Met gevolg dat hij dus niet meer ging. Een half jaar nadat hij was "afgekickt" ben ik erachter gekomen dat hij nog steeds verslaafd was. Ik heb toen mijn handen (nadat ik eigenlijk al jaren werd voorgelogen door hem) van hem afgetrokken. Nu 5 jaar later kreeg ik via zijn familie te horen dat hij erg ver heen is, en idd dat ik hem zag was het verschrikkelijk, zo mager, bleek en blauwen kringen onder zijn ogen. iedereen had hem laten vallen. Ik heb toen voor mezelf dat ik hem wilde helpen. Ben bij hem langs geweesd en heb hem mijn hulp aangeboden. Hij was daar zo blij mee en gaf aan dat hij naar een afkickkliniek wilt. Vorige week hadden wij een gesprek bij de Breijder en hebben toen duidelijk aangegeven dat hij naar een afkickkliniek moet en wilt. De hulpverlener probeerd dat nu uit zijn hoofd te praten en zegt dat hij beter "deeltijd" kan doen, dit wil zeggen 3 dagen in de week naar een praat groepje waar je in een emotionele achtbaan word gezet en vervolgens eind van de dag weer vrolijk naar huis word gestuurd. Hij word alleen opgenomen als hij goede argumenten heeft. Voor ons is de reden dat hij al ruim 10 jaar elke dag coke gebruikt reden genoeg en dat hij geen seconde met zijn gedachten van de coke is. Hij kan er gewoon niet van af blijven en is alles al kwijt, zelfs de kracht om door te gaan met zijn leven.

Sorry voor het lange verhaal, maar mijn vraag is nu kan iemand mij helpen om goede argumenten te bedenken zodat hij alsnog opgenomen kan worden?
Alvast heel erg bedankt!!!!
Gr. Ilona

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Voor ons is de reden dat hij al ruim 10 jaar elke dag coke gebruikt reden genoeg en dat hij geen seconde met zijn gedachten van de coke is.

Tien jaar lang elke dag coke, wat een hel! Succes daarmee.

Het enige wat ik kan bedenken is dat als hij een gevaar vormt voor zichzelf (maar dan nog erger dan alleen zijn drugsgebruik) en voor de mensen om hem heen. Dus geweldpleging e.d.

Sorry voor het lange verhaal

Dit verhaal valt wel mee (qua lengte dan), sommigen leveren complete boeken af!

Tufnut

Badass junkie
Ik denk dat het belangrijkste is dat hij ze duidelijk maakt er echt af te willen en alle hulp te aanvaarden. Argumenten zoeken en opdreunen heeft geen zin, ze moeten wel oprecht zijn en werkelijk gemeend worden.

Wel tof van je dat je hem toch weer helpt. Weet je voor jezelf waar dat vandaan komt? Het is namelijk ook belangrijk dat jij eerlijk bent tegen jezelf.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Jammer te lezen dat je in deze situatie zit, maar echt goed /aardig van je hem verder wil helpen! Snap het probleem maar in de praktijk zie ik soms gevallen waarvan ik denk hms hoort hij wel op de busbaan te staan met een pijp om dope te roken..

Ik weet niet snel hoe het exact zit met verslaafden, maar had zelf een tijd terug zo goed als een IBS aangevraagd voor iemand. Of RM. Die kunnen van kracht zijn als je een gevaar bent voor jezelf of omgeving maar zo klinkt het niet.

Lees dit anders even: Klik misschien heb je er iets aan.

Veel succes en sterkte toegewenst! Hoop dat hij de baas over die troep word weer!
En nogmaals super van je dat je hem probeert te helpen.
Tip van mij zou ook zijn, proberen (als het kan..) hem confronteren met de consequenties die erbij komen, en hoe het voor jou is nu.
Al het beste toegewenst!

Bovenaan