Artis-nijlpaard Tanja overleden

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
(bron: parool.nl)

AMSTERDAM - In de vroege uurtjes van eerste kerstdag is het hoogbejaarde nijlpaard Tanja in Artis overleden. Ze werd 49 jaar. Dat liet een woordvoerster van de Amsterdamse dierentuin vrijdag weten.

Tanja was een van de markantste bewoners van de dierentuin. Ze kampte al geruime tijd met haar gezondheid. Haar toestand verergerde de laatste tijd aanzienlijk. Een dierenarts besloot haar te laten inslapen. De verzorgers van Tanja zijn erg aangeslagen door haar overlijden. Het nijlpaard heeft haar hele leven in Artis gewoond. (ANP)

art_xlarge_1611.jpg

Tanja in betere tijden op haar 48ste verjaardag. Tanja was het oudste nijlpaard van Nederland...

R.I.P.

deadlock zei:
Ik heb me altijd al afgevraagd hoe nijlpaard smaakt :o

Haha.
Staat dit soort nieuws trouwens ook al in het Parool? Ah bah, ik dacht dat dit soort nieuws alleen in programma's op Sbs 6 te zien was, zoals Hart van Nederland en meer van die soort hersendodende tv-programma's.

Het Parool is een Amsterdamse krant en Artis is een Amsterdamse dierentuin, dus zodoende... Daarnaast heeft dit nijlpaard hier in Amsterdam ook een redelijk grote bekendheid.

Marla Singer zei:
Het Parool is een Amsterdamse krant en Artis is een Amsterdamse dierentuin, dus zodoende... Daarnaast heeft dit nijlpaard hier in Amsterdam ook een redelijk grote bekendheid.
Precies. Dat niet alleen, het is kerstkomkommertijd en het was zelfs op het NOS Journaal. Er is gewoon geen ruk om over te berichten. De andere twee nieuwsberichten gingen over de kersttoespraak van H.M. en een woningbrand in de buurt van Düsseldorf :')

deadlock zei:
Marla Singer zei:
Precies. Dat niet alleen, het is kerstkomkommertijd en het was zelfs op het NOS Journaal. Er is gewoon geen ruk om over te berichten. De andere twee nieuwsberichten gingen over de kersttoespraak van H.M. en een woningbrand in de buurt van Düsseldorf :')
WAS ER EEN WONINGBRAND FLAK BIJ DUSSELDORF? :eek:

Terug
Bovenaan