Atriumfibrillatie

spongecola

Belezen gebruiker
Beste lezers,

Ik heb al enige tijd een Samsung smartwatch. Een van de functies is het maken van een ECG. Afgelopen nacht onder invloed van miauw, besloot ik er eens een te maken. Geen positieve ECG, gezien hij atriumfibrillatie detecteert.
Gezien ik weinig op Google kan vinden over de link tussen drugs en het stoornis, probeer ik het via hier.

Iemand die hier wat meer kennis en kunde in heeft?

Thanks!

Neo-Shulginist

Badass junkie
4-MMC / 3-MMC is waarschijnlijk niet zo goed voor het hart inderdaad. Maar het klopt dat daarover niet zo heel veel over bekend is aangezien het gaat om een research chemical waarnaar gewoon weinig onderzoek is gedaan. Wel zie je dat mensen die worden opgenomen in het ziekenhuis vanwege 4-MMC vaak hartklachten hebben.

Ik ben het met @CuriousExplorer eens dat atriumfibrilatie wat specifiek is voor een smartwatch.

Bedenk je dat zulke weareables eigenlijk alleen zijn ontwikkeld met het doel om meer informatie te verzamelen over jouw gedrag in de fysieke wereld. Door je hartslag en armbewegingen te koppelen aan internetgebruik kunnen veel preciezere voorspellingen gemaakt worden van je persoonlijkheid, wat gebruikt kan worden om dat gedrag aan te sturen in de toekomst. Om je aan te moedigen die informatie aan te leveren aan techbedrijven geven ze je een klein beetje informatie terug. Maar dat is dus een lokmiddel.

Dankzij de smartwatch zien Google en Samsung dat je waarschijnlijk stimulerende drugs op hebt aangezien je hartslag nogal hoog is en je niet zoveel verplaatst in de ruimte. Dus dat je geen marathon aan het rennen bent en ook geen tenniswedstrijd aan het spelen bent. Persoonlijk word ik nogal paranoide van zulk spionagedrag van Amerikaanse en Koreaanse bedrijven, en dan heb ik nog niet eens drugs op.

Laatst bewerkt:

Torchic

Badass junkie
Je hebt wel de app FibriCheck, dat is een medisch gecertificeerde app die word gebruikt bij hart patiënten om metingen door te sturen aan hun artsen.

Deze app is ontzettend nauwkeurig en je krijgt rapporten en uitslagen met veel informatie.

Dit is gemeten via de cameralens en is erg accuraat kan ik uit ervaring vertellen. Maar ook kan ik uit ervaring vertellen dat je er echt paranoïde en obsessief van kan worden😩

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
4-MMC / 3-MMC is waarschijnlijk niet zo goed voor het hart inderdaad. Maar het klopt dat daarover niet zo heel veel over bekend is aangezien het gaat om een research chemical waarnaar gewoon weinig onderzoek is gedaan. Wel zie je dat mensen die worden opgenomen in het ziekenhuis vanwege 4-MMC vaak hartklachten hebben.

Ik ben het met @CuriousExplorer eens dat atriumfibrilatie wat specifiek is voor een smartwatch.

Bedenk je dat zulke weareables eigenlijk alleen zijn ontwikkeld met het doel om meer informatie te verzamelen over jouw gedrag in de fysieke wereld. Door je hartslag en armbewegingen te koppelen aan internetgebruik kunnen veel preciezere voorspellingen gemaakt worden van je persoonlijkheid, wat gebruikt kan worden om dat gedrag aan te sturen in de toekomst. Om je aan te moedigen die informatie aan te leveren aan techbedrijven geven ze je een klein beetje informatie terug. Maar dat is dus een lokmiddel.

Dankzij de smartwatch zien Google en Samsung dat je waarschijnlijk stimulerende drugs op hebt aangezien je hartslag nogal hoog is en je niet zoveel verplaatst in de ruimte. Dus dat je geen marathon aan het rennen bent en ook geen tenniswedstrijd aan het spelen bent. Persoonlijk word ik nogal paranoide van zulk spionagedrag van Amerikaanse en Koreaanse bedrijven, en dan heb ik nog niet eens drugs op.

Ik ben van nature dus helemáál niet paranoïde aangelegd, eerder richting te naïef. Maar van dit soort reacties (en realisaties) krijg ik het zelfs lichtelijk benauwd.

CuriousExplorer

DF-koning
Ik ben van nature dus helemáál niet paranoïde aangelegd, eerder richting te naïef. Maar van dit soort reacties (en realisaties) krijg ik het zelfs lichtelijk benauwd.
Echt?
We geven hele dagen toegang tot onze camera en microfoon op de gsm aan de tech bedrijven.
Wat maakt het dan uit of ze ook weten of je beweegt of niet?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Echt?
We geven hele dagen toegang tot onze camera en microfoon op de gsm aan de tech bedrijven.
Wat maakt het dan uit of ze ook weten of je beweegt of niet?

Ja, weet niet, sta er nooit zo bij stil dat dat soort dingen gemonitord worden. Waarschijnlijk te weinig. Ook omdat ik dan vaak denk: ja, so what, dan houden ze me in de gaten. Alsof ik zoveel boeiends doe in m'n leven. Not. Nu snap ik wel dat het niet daarom gaat, maar om het principe dát het gebeurt. Echter zoals ik al typte, zit er gewoon niet zoveel paranoia in mij, ik heb de neiging om wat te naïef in het leven te staan.

Dat ze ook je drugsgebruik indirect kunnen checken vind ik een wat minder chill idee. :') Maar je hebt gelijk, het komt op hetzelfde neer.

CuriousExplorer

DF-koning
Ja, weet niet, sta er nooit zo bij stil dat dat soort dingen gemonitord worden. Waarschijnlijk te weinig. Ook omdat ik dan vaak denk: ja, so what, dan houden ze me in de gaten. Alsof ik zoveel boeiends doe in m'n leven. Not. Nu snap ik wel dat het niet daarom gaat, maar om het principe dát het gebeurt. Echter zoals ik al typte, zit er gewoon niet zoveel paranoia in mij, ik heb de neiging om wat te naïef in het leven te staan.

Dat ze ook je drugsgebruik indirect kunnen checken vind ik een wat minder chill idee. :') Maar je hebt gelijk, het komt op hetzelfde neer.
Heb zelf ook geen paranoia.
En zoals je zegt, wat maakt het uit? We zijn met 8miljard mensen, mijn data gaat er niet tussenuit springen vermoed ik 😂🙈

spongecola

Belezen gebruiker

Ik heb er geen problemen mee dat ze data verzamelen. Veel bijzonders zullen ze niet tegenkomen.

Ik voelde al dat ik hartkloppingen had, vandaar dat ik een ECG deed.

Maar goed, nu de vraag: is atriumfibrillatie gevaarlijk in combinatie met drugs?
Ik ben nu echter wel nieuwsgierig of het bij andere drugs ook op speelt.

Neo-Shulginist

Badass junkie

Neo-Shulginist

Badass junkie
Maar veel belangrijker nog is dat je daarmee techbedrijven creëert die meer weten over jouw gedrag dan dat je zelf weet.

CuriousExplorer

DF-koning
Nou, bijvoorbeeld dit:
Even nuanceren.

"Volgens Strava hebben gebruikers de mogelijkheid informatiedeling aan of uit te zetten. Privégegevens zijn dan ook niet opgenomen in de kaart. "

Uiteindelijk, en dat bedoelde ik aan te tonen met mijn uitspraak over een gsm, verschilt een datashare van een smartwatch niks met die van een gsm.
Waar we al 20j mee rondlopen.

Het is gewoon NOG een extra tool.
Ga ik ook akkoord mee, maar we worden al jaren getrackt toch?

Bovenaan