auteursechtelijke blabla

essiej666

Belezen gebruiker
Ja hoor heb ik weer
loop ik net wanhopig zoekend naar mn sigaretten naar beneden, kom ik me pa tegen die me vertelde over een mailtje wat hij had gehad.
ik loop zo met m mee en kijk op dat scherm,
wat denk je een creaping mailtje over de auteursrechten, dat ik aan het downloaden ben ofzo.
snap er niet veel van maar komt er op neer dat ze me hebben gecheckt geloof ik met downloaden (wat ik vrij veel doe met games en muziek enz) dan vraag ik me af.
waarom ik? waarom niet die andere duizenden mensen die ook downloaden?
waarom krijg ik weer als enigste een mailtje over dat het illegaal is en als ik het blijf doen in de problemen kom?
en waarom naar mn pa's e-mailadres?
heeft iemand anders wel is zo'n mailtje gehad?
en moet ik het serieus nemen?
hoop dat jullie het een beetje snappen:P
ben btje verontwaardigd :rock:

uh woeps bedenk me net dat het geen ene **** maken heeft met drugs :P

tomz0r

Badass junkie
Waarschijnlijk een mailtje van je provider, niet?
Sommige providers spelen de gegevens door naar stichting brein. Een stichting tegen illegaal downloaden. Zou in Nederland ook gaan gebeuren, maar dit is voor de eerste keer dat ik het hier hoor. Dat heb ik gelezen tenminste, weet alleen niet precies meer waar :P

Waarschijnlijk is dat mailtje naar je vader gestuurd omdat hij een e-mail adres heeft wat van je provider af komt. @casema.nl of iets dergelijks.

De provider zal je denk ik nog een paar waarschuwingen sturen en misschien je geen internet meer leveren, maar verder kunnen ze je niks maken. Downloaden voor persoonlijk gebruik is legaal/gedoogd (weet niet precies). Misschien moet je een andere provider nemen.

Bartyo

Bewuste gebruiker
Ik ken het mailtje en het komt inderdaad van Stichting Brein.
In het mailtje staan een aantal "dreigementen", maar zover dit serieus is/kan zijn (rechtelijk) weet ik niet.

essiej666

Belezen gebruiker
ja hij kwam idd van mn provider af.
maar ik riskeer niks dus? (behalve ruzie met mn pa omdat ie bang is dat het strafrechtelijk word:P)
vond het wel behoorlijk irritant, ik bedoel zijn tog duizenden mensen die downloaden?
ik had wel gehoord dat peer to peer (wat ik doe) illegaal was maar kijk alleen al naar het aantal torrentsites en seeds die er zijn, ik zal dan wel een veels te kleine provider (interNLnet) hebben dat ze mij opmerken.
nouja igg bedankt :wave:

Ewie

Belezen gebruiker
Downloaden mag mits je de muziek alleen thuis op je pc'tje afspeelt en niet in het openbaar/op cd brand/whatever...

Zo'n mailtjes neem ik nooit serieus en gaan direct de prullenbak in (lees ze niet eens), ik zou me ook niet zo'n zorgen maken, wellicht is het mailtje niet eens persoonlijk voor jullie bedoeld.

Bovenaan