Autisme en drugs...

Razar

Belezen gebruiker
Nou ik heb gisteren mijn diagnose gekregen, bij de psychiater.
Ik zou een vorm van autisme hebben, een lichte welliswaar.
Dus na 3 maand zoeken heb ik dan eindelijk een diagnose,

maar dan zeggen ze dat er geen enkel medicijn tegen bestaat,
wat een afknapper...

Maar met mijn ervaring weet ik wel dat ik na een MDMA-avondje toch een aantal weken van mijn ' autisme-symptomen' verlost ben.
Van een trekje cannabis wordt ik helemaal gek, en van speed en coke gewoon rustig zonder meer.

Zijn er hier nog mensen met autismespectrumstoornissen op dit forum?
ZO ja, heb je aanraders op gebied van drugs die positief werken bij autisme ( want naar het schijnt reageren mensen met autisme helemaal anders op middelen dan gewone mensen ).

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ikzelf heb het niet, maar der is hier wel een of andere gek op het forum die na het LSD avondje met mij zich een stuk beter voelde !

LSD schijnt voor meer mensen therapeutisch te helpen, dit is echter geen garantie dat het bij jou ook zo zou werken

azgaza

Badass junkie
Voor zover ik weet niet op dit forum, of beter gezegd: daar heb i geen idee over. Maar ik ken(de) wel twee mensen met lichte vormen, een van hen blowt dagelijks en heeft erg veel verschillende dingen geprobeerd waarvan veel met succes (hoewel tripmiddelen hem niet altijd goed vielen).

Volgensmij is het van persoon tot persoon heel verschillend, hoe je op dingen reageert.

Razar

Belezen gebruiker
Met autisme bedoel ik ook niet de stereotype autist hé.
Ik heb het over mensen met het syndroom van asperger, of PDDNOS, of iets dergelijk.
Tis niet omdat je licht autistisch bent dat je je compleet afzondert.
Ik zit bvb aan de universieteit in gent, derde jaar criminologie, ondanks die lichte vorm van autisme.
Mensen met licht autisme hebben zelf soms een hoger IQ dan gemiddeld .
( en een zeer zwak EQ uiteraard waar ik van kan meespreken :angry: )

TimeKiller

Bewuste gebruiker
Razar zei:
Ik zit bvb aan de universieteit in gent, derde jaar criminologie, ondanks die lichte vorm van autisme.

Ik heb ook de Havo kunnen afronden met goede punten en dit jaar n HBO studie gedaan, maar inmiddels gestopt. Niet omdat ik t niet aankon, maar hij beviel me niet, ga in september weer met nieuwe HBO opleiding beginnen. als je lichte vorm van autisme hebt ben je dus inderdaad niet debiel of dom.
alleen wat meer moeite met sociaal contact en informatieverwerking.

willem1984

Belezen gebruiker
hahaha grappig, ik heb zelf ook een lichte vorm van autisme (PDD NOS) tenminste dat is bij mij gediagnotiseerd bij de shrink.

Ik ben redelijk intelligent maar sociaal contact en informatieverwerking is ook bij mij niet de sterke kanten, een vriendin heb ik door mijn stoornis daardoor nooit gehad (ben nu 22 jaar, dus veel eenzaamheid onder autisten ook pdd nosérs met lichte vorm). :( , mss dat we daardoor vatbaarder zijn voor depressies en drugs, we zijn toch een beetje de vergeten slachtoffers van de samenleving teninste zo zie ik het een beetje.

Een echte autist zie je meestal natuurlijk gelijk, maar met lichte autisme (pdd nos) ziet zowat niemand het, zelfs vroeger op school zijn ze der nooit achtergekomen bij mij.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
ik ben dan misschien wel intelligent, ik ben niet autistisch :)

*schommelt heen en weer op zijn stoel met zever uit zijn mond*

TimeKiller

Bewuste gebruiker
willem1984 zei:
hahaha grappig, ik heb zelf ook een lichte vorm van autisme (PDD NOS) tenminste dat is bij mij gediagnotiseerd bij de shrink.

Ik ben redelijk intelligent maar sociaal contact en informatieverwerking is ook bij mij niet de sterke kanten, een vriendin heb ik door mijn stoornis daardoor nooit gehad (ben nu 22 jaar, dus veel eenzaamheid onder autisten ook pdd nosérs met lichte vorm). :( , mss dat we daardoor vatbaarder zijn voor depressies en drugs, we zijn toch een beetje de vergeten slachtoffers van de samenleving teninste zo zie ik het een beetje.

Een echte autist zie je meestal natuurlijk gelijk, maar met lichte autisme (pdd nos) ziet zowat niemand het, zelfs vroeger op school zijn ze der nooit achtergekomen bij mij.

dat klopt inderdaad wel ja, maar ik heb mijn pdd-nos wel geaccepteerd zo'n beetje onderhand... hoef niet te zijn zoals de massa en de rest van de wereld. Dooreen 4 life :beer: :grin:

Carlitos

Badass junkie
Dzy zei:
Jadi zei:
*meld zich als PDD-NOSser

Euhm,ik heb dat ook waarschijnelijk en/of in de richting van ADD.
Moet mee doen aan een medicijnonderzoek van het medicijn,strattera het zou me kunnnen helpen.

Ik zal wel zien,mag dan niks gebruiken in dat half jaar tijd.
Dat is al een klus op zich.

HathCore

Newbie
Een van mn beste vrienden is autistisch en blowt ontzettend veel.. Als hij niet geblowd heeft is hij ontzettend druk en kan hij opeens beginnen roepen ofzo, maar anders is hij gewoon chill.. Weet ook niet precies wat voor autisme hij heeft, iets met fantasie en realiteit niet uit elkaar kunnen houden ofzo.. maar hij zal het wel niet zo hevig hebben.

inferno33

Bewuste gebruiker
Het is mij de laatste tijd juist opgevallen dat er véél autisten zitten op fora... Hangt wel een beetje van het onderwerp af natuurlijk, maar waar ik op zit..

Hier nog een dus trouwens.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb altijd last van dat als mensen kwaad worden, of aggeresief reageren tegen mij, dat het me niets doet... Alsof er bij mij geen trigger is, om dan een rotopmerking terug te maken. of om direct op te staan en naar voren te lopen enzo...

Ik hoor best wel vaak, dat het met NIET assertief zijn te maken heeft, en iemand anders zegt dat het een zeer goede zelfbeheersing is. :confused:

De dokter zei dat het geen soort van autisme maar een aandoening is waarbij emoties de ene keer 10 tot 100 keer minder intens worden ervaren dan de gemiddelde mens. en de andere keer weer wel normaal.

voorbeeldje Als iemand tegen mij begint te schelden en te vloeken, en met zijn vuisten begint te zwaaien, dan draai ik mijn hoofd om,kijk zo iemand aan, en ga weer door waar ik mee bezig was, om dan direct die gast weer te vergeten. (hierdoor is iemand al een keertje geknapt ,bijna letterlijk).

En rekenen is ook niet mijn sterkste kant, hem jarenlang rekencursus gedaan, en steeds weer geen certificaatje. Tot ik er flauw van was... 3 uur studeren op kleine kutsommetjes, en dan een dag later weer vergeten... ( geen wiet enzo gebruikt in die periode)

Maja, verschil moet er wezen, anders word het maar een saaie boel hier... Stel je eens voor als iedereen het zelfde was, dacht en deed....:confused:

iRational

Newbie
inferno33 zei:
Het is mij de laatste tijd juist opgevallen dat er véél autisten zitten op fora... Hangt wel een beetje van het onderwerp af natuurlijk, maar waar ik op zit..

Autisten, of in ieder geval mensen met het syndroom van Asperger hebben bijna van nature grotere interesse in computers en ik kan me zo voorstellen dat de meeste autisten liever annoniem autist zijn vandaar dat je ze online meer tegenkomt.

Ik ben ook autistisch (Asperger) en vond het toch al tijd worden om
me aan te melden dus bij deze. Hoi allemaal.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
HathCore zei:
Een van mn beste vrienden is autistisch en blowt ontzettend veel.. Als hij niet geblowd heeft is hij ontzettend druk en kan hij opeens beginnen roepen ofzo, maar anders is hij gewoon chill.. Weet ook niet precies wat voor autisme hij heeft, iets met fantasie en realiteit niet uit elkaar kunnen houden ofzo.. maar hij zal het wel niet zo hevig hebben.

Dat met fantasie en realiteit niet uit elkaar kunnen houden, lijkt mij niet echt een typisch autisme symptoom. Maar goed, ik ben ook geen dokter.

loadrunner zei:
Als iemand tegen mij begint te schelden en te vloeken, en met zijn vuisten begint te zwaaien, dan draai ik mijn hoofd om,kijk zo iemand aan, en ga weer door waar ik mee bezig was, om dan direct die gast weer te vergeten. (hierdoor is iemand al een keertje geknapt ,bijna letterlijk).

Dat is wel interessant. Als je in een bepaalde situatie niet reageert zoals men verwacht dan kunnen er hele aparte dingen gebeuren. Je stapt als het ware uit het verwachtingspatroon(je doet niet mee aan het toneelstukje) Als gevolg hiervan weet de andere 'acteur' niet wat hij hier mee aan moet. Zo is b.v. de kans groot dat als je een overvaller vriendelijk benaderd of een onverwachte vraag stelt, hij/zij hard wegrent.

Jouw manier van reageren is dus vooral anders en niet slechter oid. Overigens wil ik hiermee niet jouw problemen bagatelliseren.

Verder vind ik het wel positief dat termen als asperger en dergelijke hun intrede doen, om zo een onderscheid te maken tussen 'rainman' en mensen die een vele malen mildere vorm van autisme hebben. Bill Gates schijnt ook asperger te hebben, en dat is toch iemand die zich redelijk goed weet te handhaven :wink:

zommes

Badass junkie
Razar zei:

Soms inderdaad, want slechts 20% van de autisten is 'normaal' begaafd. De rest zit daar onder.

Het autistische gedrag vloeit hier op het forum rijkelijk, maar of er daadwerkelijk ook zoveel autisten zijn betwijfel ik.

inferno33

Bewuste gebruiker
gediagnostiseerd autist en een IQ van 131,, vriend van mij ook.. allebei professioneel gediagnostiseerd. Niet om op te scheppen ofzo, maar twee van de twee, zijn of hele vreemde resultaten of er klopt iets in je stelling niet.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
zommes zei:
Razar zei:

Soms inderdaad, want slechts 20% van de autisten is 'normaal' begaafd. De rest zit daar onder.

Dit is inderdaad zo, dat slechts 20% van de autisten normaalbegaafd tot hoogbegaafd is. Daarom is het ook zo nuttig dat er meerdere vormen van autisme worden vastgesteld. Want bijvoorbeeld iemand met asperger beschikt bijna altijd over een bovengemiddelde intelligentie.

Maar om ontopic te blijven: de combinatie drugs en autisme(verwante)-stoornis, is dat een positieve combo? Kunnen drugs hier een soort therapeutische functie in vervullen?

azgaza

Badass junkie
(vooraf mijn excuses nog over het 'opscheppen' over de psychologische feiten; ik moet ze er bij vermelden om aan te geven hoe totaal absurd de diagnose van de psychiater was, en dat hij volgensij de onderzoeken waar maanden in zijn gegaan NOOIT heeft doorgelezen, want ze stroken totaal niet met zijn diagnose op basis van één gesprek met mij en ééntje met mijn moeder. Ik ben geloof ik in mijn leven niet zo beledigd geweest. Als je mensen haat die schrijven over hun geteste intelligentie, lees mijn bericht dan maar gewoon helemaal niet, want dat is NIET mijn bedoeling met deze post! Meer de fout van psychiaters etc. aan te geven.)

Ik moet nog toch even typen of de misdiagnose die me zo ongelovelijk beledigd heeft. Eerst moet ik even zeggen wat voor psychologisch onderzoek ik mijn hele leven heb gekregen. Toen ik 7 was voor het eerst een IQ test, omdat mensen vermoedden dat ik hoogbegaafd zou zijn, bleek net/bijna waar, want ik was toen getest op een IQ van 132.
Toen ik 14 was, en het erg misging op de school waar ik op zat kreeg ik een tweede IQ test met er aan vast een half psychologisch onderzoek. Deze keer was de losse IQ score 137, en het enige wat wat lager scoorde was een oraal genomen geheugen test, die is toen over gedaan om te kijken of daar het probleem lag, maar die keer met een blaadje waar dingen opstonden die ik moest onthouden. Dat werd maximale score mogelijk, want ik heb een fotografisch geheugen en heb een sterke neiging tot beelddenken, dus toen kon ik het ineens wel. Toen hebben ze nog een onderzoek gedaan naar mijn sociale en emotionele ontwikkeling en die bleek VOOR de lopen. Alle psychologen vonden me uniek, opgewekt en sociaal overigens.

Al dit staat nog steeds netjes op massa's papieren gedocumenteerd. Toen ik 15-16 was had ik een angststoornis. Hier begint de misdiagnose, en een van de grofste fouten die ik een psychiater ooit heb horen maken. Ik ging dus naar de huisarts omdat de angsten die ik had mijn fucintioneren belemmerden. Ik had smetvrees, hypochondrie, verlatingsangst en een fobie voor kots. Alles wat met zieket te maken had, vond ik dus eng en dan plus verlatingsangst.
Ik werd doorverwezen naar een psychiater, waar ik met goede hoop kwam. Die had toen één gesprek met een uur van mij gehad, en eentje van een uur met mijn moeder. Daarna kwam hij met een verslag. Toen we dat gingen halen begon hij te praten dat mijn 'sociale antène' niet zo werken en dat ik dus gewoon geen intuïtie zou hebben. Ik volgde het niet zo, had geen idee wat het met mijn angst te maken zou moeten hebben en herkende mijzelf er in de verste verte niet in. We kregen toen het report met de diagnose dat we even door mochten lezen.

Het was dus een groot brok ONZIN. Hij had ontzettend domme fouten gemaakt (mijn moeder en mijn oma op stukken verwisselen enzo) en feiten verdraaid. Over de angst stond in het hele stuk gewoon niks vermeld, en er stonden onzin dingen als 'speelde vroeger geen rollenspellen', en ik dééd serieus niet anders. Het bleek dat hij mijn moeder had gervaagd of ik 'prinsesje' speelde. Ze had stom genoeg gewoon 'nee' gezegd en niet verteld dat ik wél vampier speelde, andere dimentie, kattenkoning (ja koning, geen koningin, vraag me niet waarom want ik weet het niet), en een hoop andere dingen. Ik deed gewoon ceht niet anders.
Verder stonden er nog vreemde verdraaiingen in dat dat ik snel praatte (heel snel, moeilijk te volgen snel, ik doe dat nog steeds) hetzelfde zou zijn als monotoom praten (?!) en nog wat andere dingen.
Ik had toen ik daar kwam ook nadrukkelijkg ezegd dat ik GEEN medicatie wilde, omdat ik geloofde dat dat uistellerij was en geen oplossing. Dat was dan de enige vermelding van mijn angst op alle 3 de bladzijden: ik kreeg medicatie voorgeschreven en de diagnose dat ik een van de lichtere vormen van autisme zou hebben.

Mijn moeder en ik zijn hier meteen mee naar de huisrts terug gegaan, samen met alle andere onderzoeken die ik ooit heb gehad, en de huisarts was het er volkomen mee eens dat het nergens op sloeg, hij was geschrokken van de onproffescionele houding van de psychiater, en het document is daar ter plekke vernietigd. We hebben ook nooit hoeven betalen en die man krijgt geen doorverwijzingen meer vannuit die bron.

Mijn punt hier is: volgensmij had hij jeugd-kenmerken van mijn hoogbegaafde zijn verwisselt met een autistisch zijn, en dat IS gewoon echt niet zo, verder had hij mijn moeder alleen vragen in die richting gestelt, zo geformuleerd dat hij haar 'truukte' in de antwoorden die hij moest hebben geven.

Even mijn frustratie die ik nooit met mensen deel.

En ontopic: ik ken dus iemand met asperger die zonder problemen kan blowen, en een ander; zelfde stoornis, die veel plezier had met wiet en xtc, en ik denk dat eventueel tripmiddelen in lage dosis op veilige bekende plekken mensen kunnen helpen hun intuïtie verder te ontwikkelen.

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
^Domme lui heb je ook... pff, en dat zijn dan de mensen die je moeten helpen. Maargoed, je weet zelf wel beter, en dat is het allerbelangrijkste.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Er zijn inderdaad veel overlappingen tussen verschillende stoornissen. Zo ook tussen hoogbegaafdheid en autisme. (Voor zover je hoogbegaafdheid een stoornis kunt noemen natuurlijk) Goed dat je je niet vol hebt laten stoppen met medicijnen.

Verder is het volgens mij onzin dat autisten minder gevoelig zouden zijn oid. Het is alleen zo dat ze minder goed in staat zijn om op een sociaal gewenste manier te handelen, binnen bepaalde situaties. Ze kunnen niet zo goed deel nemen aan de 'toneelstukjes' die 'normale' mensen opvoeren. Hoe waardevol die vaak ook zijn, begrijp me niet verkeerd.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Bizar zeg, dat zijn dan de 'elite' van het land, stelletje freaks die je gewoon wat drugs voorschrijven en klaar is het probleem. :P Maar goed beter dat je daar snel vanaf bent gekomen, Kattekoning :P

iRational

Newbie
Volgens mij zijn er überhaupt geen medicijnen voor autisme, wel voor angststoornissen.

Ik denk eigenlijk niet dat je autistische stoornissen op een manier kan generaliseren van wel of niet gevoelig voor drugs. Deze stoornissen kunnen zó veel verschillende vormen hebben. Ik denk vooralsnog dat het gewoon sterk verschilt per individu, bijvoorbeeld mensen met Asperger kunnen vaak slecht tegen verranderingen (ik ook) maar ik hou van wiet en paddo's was al helemaal de shit.

Mijn advies aan autisten met betrekking tot drugs is dus, try it and see for yourself! Maar voor de zekerheid niet meteen de volle dosis nemen want wie weet..

DR.TH-Chill-25

Experimenterende gebruiker
ik heb ook een lichte vorm van autisme,en voor zover ik weet hebben alle drugs ongeveer dezelfde effect op mij als bij niet-autistische mensen.
Van wiet heb ik een beetje meer psychedelische effect als gewoon(niets zwaar,als ik geluk heb,vage closed eye visuals)
Van tripmiddelen krijg ik zin om te communiceren,maar vergeet ik alles weer,halverweg mijn zin.
MDMA lijkt me de meest positieve effecten te hebben op autisme,het is bijna als een tijdelijke genezing.

Als je autistisch bent en interesse hebt in tripmiddelen is 2C-b een aanrader.

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Ik heb Asperger, ook een autisme-vorm, en ik denk niet dat ik drugs anders ervaar dan anderen. Ik heb wel een zware voorkeur voor speed, wat de meeste van mn vrienden dan niet hebben. Als ik speed genomen heb, dan verdwijnen mijn sociale beperkingen die ik heb door Asperger. MDMA vind ik ook niet slecht, maar ik ben dan meestal niet in staat om nog vlot te 'socializen' =P

pythregius

Bewuste gebruiker
Razar zei:
Met autisme bedoel ik ook niet de stereotype autist hé.
Ik heb het over mensen met het syndroom van asperger, of PDDNOS, of iets dergelijk.
Tis niet omdat je licht autistisch bent dat je je compleet afzondert.

ik vind het zelf apart dat ze autisme als 1 psychische aandoening omschrijven, ik heb mijn vorige stage op een voorgezet speciaal ondewijs gelopen, en kan nu wel degelijk zeggen dat autisme eigenlijk een heleboel aandoeningen kunnen zijn, die gewoon gemakklijk onder 1 naam gezet worden, ik heb autisten gehad die met een iq van minder dan 70 daar zaten, en er zijn zo velen die ook zwak begaafd zijn, autisme is zo ongelovelijk breedt, ik zou maar opassen met drugs, space lekker met het spul wat je al eerder gedaan hebt en wat je goed bevallen is maar probeer ook liever niet voor jou onbekende drugssoorten, praat iedergeval eerst met je psychiater of huisarts, mischien hebben deze concrete info.

greetz

.+.

Experimenterende gebruiker
ik ben ook een PDD-NOS'er
van wel een gemiddelt iq
maar ik heb het wel degelijk sociale situaties zijn daarom ook altijd wel erg moeilijk en stressvol.(behalve een op een dat gaat altijd goed maar groepen en ov etc.)
maar drugs hebben op ieder individu toch wel een verschillend effect
maar autisten en niet autisten hebben denk ik wel gewoon bijna dezelfde reactie op drugs
alcohol vind ik wel erg fijn doordat ik er socialer door word
wiet is ook erg relaxed omdat het de chaos in men hoofd wel wat vermindert
ritalin heeft op mij een behoorlijk sterk effect best euforisch maar niet rustgevend.
mdma laat me bijna net zo erg trippen als paddo's maar dan vind ik sociale situaties altijd wel wat enger dat vermijd ik dan ook net als bij paddo's.
tja dat was men zegje hehe(weet niet hoe ik het moet afsluiten:P)

raging_bull

Bewuste gebruiker
Ik meld me ook als PDD-NOS'er. diagnose is ergens groep 6~7 gesteld.. Heb er vrij weinig last van eerlijk gezegt.. Ik persoonlijk vind 1 op 1 gesprekken meestal moeilijker dan groep.. Ik heb ook het gevoel nooit zo veel te vertellen te hebben.. eerste 20 min, en dan valt het dood.. Alcohol maakt me idd ook opener dan normaal.. maarja dat is ook een van de effecten, het zet je zelf kritiek systeem op een laag pitje. Verder heb ik een half jaartje geleden mijn IQ laten meten, ik scoorde 130. Terwijl ik op de basisschool gemeten ben op 101.. Ik demk dat ik het laatste testresultaat te danken heb aan 8 keer paddo's.

Op drugs reageer ik denk ik normaal, alleen heb ik bij wiet en hasj altijd het gevoel dat ik nog veel te nuchter ben.. Toch kan ik niet meer smoken... Hele joint op, voel ik wel.. maar niet echt hard. ik ben nog voor meer dan 50% van me hersenen bij de wereld.. Ik kan mezelf ook niet ver weg smoken, als ik grip verlies op de realitijd ga ik kotsen..

musafa

Newbie
Ik heb asperger en toen ik voor de eerste keer xtc probeerde, duurde het echt bijna 2 uur voor ik iets voelde. Toen het eenmaal begon, was het wel heel intens. Ligt het aan mijn autisme dat het zo lang duurde voor ik iets voelde?

cobhc

Belezen gebruiker
een maat van me heeft asperger en die is gewoon niet te handhaven
die mensen daar kun je geen afspraken mee maken
en met drugs?ooh waarom niet elke dag blowen ? dan ben je toch fokking stoer voor je niet autistische vrienden

Fairypony

Newbie
'T lijkt me niet waarschijnlijk autisten op een forum te treffen.
Wat is dat nou voor een idiote opmerking. Alsof autisten geen contact hebben met mensen. En denk dat je ze juist eerder op een forum treft omdat praten in real life vrij veel energie kost.

Groetjes van een autist. (Die wel mensen aankijkt, empathisch vermogen heeft en dus ook op fora zit.) Joe!

Bovenaan