Debris zei:
Kun je gewoon thuis of in de natuur doen natuurlijk.
Ik heb al mensen op de grond in de zon naast de auto een pijpje zien roken (en ver gaan, geen simpele openeye). Maar DMT is dan wel een stukje korter als ayahuasca.
Best kun je er wel een klein ritueel van maken, voordat je na 't gebruiken een jointje rookt
Jij hebt het over dmt opzich. Maar het is niet zo dat ayahuasca een 'vloeibare dmt trip' is. Dus jouw vergelijking gaat maar voor een klein gedeelte op. Natuurlijk zullen er overlappingen zijn qua effect. Maar ayahuasca is zoiets op zichzelf staands, waardoor de wijze waarop het, het beste gebruikt kan worden behoorlijk verschilt van b.v. het roken van dmt.
De invloed van de liaan in het ayahuasca brouwsel is namelijk cruciaal, en geeft de trip zijn eigen unieke karakter. Het kan zelfs voorkomen dat een brouwsel met zéér weinig dmt toch een sterke trip geeft.
Er zijn zelfs rituelen waarbij alleen de liaan wordt gebruikt, dus zonder dmt. Hoewel dit wsl weinig tot geen visuals oplevert, schijnt dit wel reinigende effecten te hebben. Want het feit dat mensen moeten overgeven komt met name door de liaan.
Fulairyn zei:
Hallo,
Mensen die ayahuasca hebben gebruikt, was dat altijd in rituele setting of ook gewoon een keer thuis/in de natuur ergens?
En als je dat dan wilt ondernemen voldoet iets als
dit of moet je dan echt iets hebben wat door een sjamaan is bereid.
Niet dat ik dit nu al wil ondernemen, pas als ik denk er voor klaar te zijn, puur uit nieuwschierigheid.
Fulairyn
Ik heb wel goede verhalen gelezen van mensen die het op eigen houtje zijn gaan doen. Maar ik persoonlijk zou er niet voor kiezen om het de eerste keer al thuis te doen. Je weet toch niet echt wat er naar boven zal komen en hoe je daar op gaat reageren. En het is fijn als je steun kunt ontvangen van begeleiders en een groep. Maar hier moet je zelf een afweging in maken. Alles heeft zijn voor en nadelen. Ik denk dat het iig nuttig is om een sitter te hebben die je uiteraard vertrouwd en waar je, je echt goed bij voelt.
Ik denk dat zo'n middel van azarius wel kan werken (hoewel ze voor ervaren mensen adviseren om 2 pakjes te kopen - wat op zich interessant is, want ik heb juist begrepen dat naarmate je meer trips hebt ondernomen, dat je dan steeds minder nodig hebt.) Het is wel verstandig om een goed recept te hebben, want het schijnt dat het bereidingsproces ook een vak apart is. Vaak wordt ook geadviseerd om de liaan, en eigenlijk de hele thee opzich, met liefde te behandelen. De sjamaan waar ik trips heb ondergaan vertelde dat hij bij zijn bereidingsproces ook
prayers zong, zodat er goede vibraties in de thee komen.
Ik denk dat als je zelf thee gaat maken dat het ook wel nuttig kan zijn een dergelijk ritueel voor jezelf te maken, al was het maar omdat je zelf dan ook in de juiste state of mind komt.
Ik ben zelf ook wel benieuwd wat andere df'rs ervan vinden, of ayahuasca wel of niet geschikt is voor thuisgebruik. Zelf heb ik er niet een hele sterke mening over. Maar ik denk dat ik het zelf iig nu nog niet zou durven :P
Edit: Ik las je vraag nog even over. "Gewoon een keer thuis/in de natuur," dat lijkt me niet echt ideaal. Met name het woord "gewoon" impliceert een beetje dat het net zo iets is als een paddotrip. Het kan best zo zijn dat je eerste ervaring met het middel veel lichter is dan een gemiddelde paddotrip, maar het kan ook zo zijn dat het véél zwaarder is. Dus in de 'natuur' en zomaar is 'thuis' lijkt me niet aan te raden. Ook als je het thuis wilt doen, is het aan te raden om er zelf een soort rituele setting van te maken waar je steun aan hebt. En dit vergt een goede voorbereiding. Misschien is dit een nuttige link:
Safety for the Solitary Drinker