• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ayahuasca, de intenste ervaring ooit

Pandemonium

Experimenterende gebruiker
Een mooi verslag. Het klinkt zeer indrukwekkend. Ik vind het ook heel goed dat je er zoveel lessen uit kan trekken. Persoonlijk heb ik nog niet zo veel ervaring met verschillende soorten drugs, maar van de dingen die ik gebruikt heb, heb ik echt duidelijk gemerkt dat je je als het ware bewust word van je onderbewustzijn. Dat kan heel erg verhelderend zijn en je beter helpen dan welke psychiater dan ook, want nu beséf je dingen echt en helemaal zelf. Het draait om jou.

Ik had nog een vraag. Heb je misschien ooit LSD gebruikt? En zo ja, hoe zou ik me daar dan volgens jou het beste op kunnen voor bereiden?

MrN

mooi report inderdaad... dit staat samen met gerookte DMT en mescaline nog op m'n to-do lijstje... nog niet van gekomen...

2 vragen;
- het is me niet helemaal duidelijk in wat voor omgeving je het gedaan hebt?
- je hebt het over begeleiding, hoe moet ik dit zien? had je een trip sitter?

bas410

hey spirit quest, ik heb een misschien beetje domme vraag maar ben toch benieuwd naar wat je gaat antwoorden. wat bedoel je precies met 'ermee werken', als in 'met tripmiddelen werken'. probeer je een soort van verlichting te bereiken? ik ben zelf erg geintereseerd in tripmiddelen, heb het echter nog nooit geprobeerd, ben benieuwd naar waarom jij het neemt in vergelijking met die 90 % mensen die het voor de 'lol' neemt.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
heel mooi report! Ne maat van mi heeft mij geintroduceerd aan ayahuasca.
Het boeide me wel, een shamantische drug die je een unieke ervaring geeft en enorm leerijk is. Het zuiveringsprocess ('the purge' ofzo) leek me ook intressant, ondanks ik het niet zo heb voor overgeven enzo, dat schrikt me wel wat af, maar heb het voor de ervaring wel over.

Nu heb ik samen met die maat op azarius elk zo een ayahuasca pakket gekocht. Maar nu ik dit enzo lees, en de docus erover gezien heb, moet ik inderdaad toegeven dat het niet zo verstandig is voor het zo verkoopbaar aan iedereen te stellen. Er zijn altijd van die mensen die zon dingen kopen voor de kick, en dan wordt dat volledig uit zen context getrokken en is het totaal niet effectief.

Daarmee intresseert me zo een sessie wel. Ik zal je PM sturen voor het adres te vragen. :wink:

Maar langs een kant voel ik me er te jong voor. Ik bedoel, ik wil echt de psychedelica en die spirituele ervaringen enzo echt uitdiepen, maar ik ben bang dat ik alles te kort op elkaar neem en verken(paddo's, lsa, salvia,.. binnekort lsd, mescaline in iets verdere toekomst, zelfde voor ayahuasca)
zodat het binnen een 20-30 jaar zen werking zal verliezen, en dat ik er dan niets meer met zal zijn. Dit is makkelijk te vergelijken met bv een verlichte stad, vroeger was dit echt ENORM spectaculair, maar nu is het alledaags, totaal niet speciaal meer, en is het zen betoverende kracht kwijt.

Jij bent 20 zeg je, heb je dit gevoel ook niet? Of hoe denk jij hierover ?
Volgens mij ben je wel een redelijk ervaren persoon (ik vind je signature wel inspirerend).

Ik kijk uit naar je mening! :)

peace & love,
Argulas :wave:

PS: Ik ben 19 jaar, in juli 20, moest iemand dit willen weten.. :rolleyes:

Allolalie

Bewuste gebruiker
Klinkt errrg aantrekkelijk en héééééééééééééééél leerzaam,,, Misschien over een jaartje of 2.

bRUUT

Newbie
Wooow hevige shit. Ik denk niet dat ik zoiets aankan.
Volgens mij sta jij heel sterk met beide voeten op de grond.
Mooi report.

dingo

Belezen gebruiker
jaja ayahuasca,

mijn lieve moeder, die overigens een hele spirituele is(maya dingen en zo bestuderen) is ook al een tijdje bezig over ayahuasca. ik zal zeker dit reportje es aan haar tonen, zal ze wel informerend vinden.

pygar

Newbie
Spirit Quest zei:
Jeller zei:
leuk reportje, maar beetje vaag omschreven

nu ja tis wss ook wel een vage boel :)
Ik zou niet weten wat ik er concreter aan kon maken :confused: Als je vragen hebt mag je ze gerust stellen.

Vond het een prachtige beschrijving van je ervaring. deed me een beetje denken aan Carlos Castaneda "De lessen van Don Juan"; fantastisch boek!
Heb zelf nog geen Ayhuasca gebruikt, wel paddootjes en LSD.
Maar ik denk dat Ayhuasca veel dieper gaat.
Heb voorbije zomer een lezing op BOOMfestival over Ayhuasca gevolgd en wat je meemaakte past daar volledig in. de dieren en plantenwereld die niet vergeten zijn wat de aarde ons allemaal te bieden heeft kunnen ons terug veel leren. Respecteer ze!
bedankt voor je ervaring!

psilocybine

Bewuste gebruiker
heb er al lang over na gedacht om dat eens te proberen, maar wacht er liever nog even mee omdat ik ook weet dat het een zeer zware trip is en ook zwaar is voor je lichaam , vooraleer ik het ga doen wil ik me ook nog eens goed informeren in de smartshop
mooi report :wink:
zodra ik mijn ervaring heb gehad komt hij hier zeker te staan

Delirium

Badass junkie
Klinkt inderdaad als een heel diepe en leerzame trip. Ik denk trouwens wel dat de leerzaamheid en diepgang van de trip aan de persoon zelf ligt. Als je je niet echt voorbereid en de trip met een paar maten voor de lol ingaat, dan is de uitwerking misschien ook heel anders.

Je hoort wel vaker dat Ayahuasca-trips heel "jungle-achtig" zijn en een soort oergevoel geven. Ik vraag me dan altijd af of zo'n trip slechts een compilatie van gedachten en herinneringen van je onderbewuste is, of dat al deze informatie in onze genen opgeslagen zit en dat dat naar boven gehaald wordt door zo'n trip.

Bijvoorbeeld: zou iemand die zijn hele leven lang in één kamer heeft geleefd en nog nooit de buitenwereld heeft gezien ook visioenen krijgen van jungles, dieren en inheemse stammen?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Delirium zei:
Klinkt inderdaad als een heel diepe en leerzame trip. Ik denk trouwens wel dat de leerzaamheid en diepgang van de trip aan de persoon zelf ligt. Als je je niet echt voorbereid en de trip met een paar maten voor de lol ingaat, dan is de uitwerking misschien ook heel anders.

Ja, zo denk ik er ook over.

Delirium zei:
Je hoort wel vaker dat Ayahuasca-trips heel "jungle-achtig" zijn en een soort oergevoel geven. Ik vraag me dan altijd af of zo'n trip slechts een compilatie van gedachten en herinneringen van je onderbewuste is, of dat al deze informatie in onze genen opgeslagen zit en dat dat naar boven gehaald wordt door zo'n trip.

Bijvoorbeeld: zou iemand die zijn hele leven lang in één kamer heeft geleefd en nog nooit de buitenwereld heeft gezien ook visioenen krijgen van jungles, dieren en inheemse stammen?

Goeie vraag. Damn, daar gaak es dieper over nadenken. Als er iemand iets over denkt te weten, PLS post :P

paupie

Bewuste gebruiker
Delirium zei:

Ik denk het niet, maar dat is mijn mening :wink:. Als je iets nog nooit heb gezien kan je het denk ik ook niet voor je zien. Of je moet er films/boeken/of anderen over hebben horen praten.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Misschien.. Maar het natuurlijke zit denk ik altijd wel in je, je roots enzo.
Ik denk dat dat wat jij beschrijft zou kunnen maar dan over gecreërde dingen, dus geen natuurlijke. Zoals bijvoorbeeld een schip. Hiervan wordt een goed voorbeeld gegeven in de documentaire 'What the bleep do we know?!'. De Indianen zagen de schepen van colombus niet aan de horizon tot hun shaman (na het lang bestuderen van de golvingen in het water , waar die vandaan kwamen) hen vertelde van die schepen. Dan pas zagen ze die ook.
Of dit zo ook is met natuurlijke dingen wete ik niet. Ik geloof wel in het gezegde dat er in iedereen wel nog een oerbeest schuilt, als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar als je heel je leven in een kamer hebt gezeten met niets natuurlijks, ik zou het niet weten... :confused:
Kga er allezins nog wat dieper over nadenken.

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik ben weer terug gekeerd na DF na een hele tijd afwezig te zijn geweest. Ik zal alle vragen die ik in dit topic heb laten liggen alsnog proberen te beantwoorden.

@Darkscope: Ik maak het meeste mee met mijn ogen dicht, maar veel mensen ervaren Ayahuasca ook heel intens met hun ogen open. sowieso was het voor mij heel moeilijk om mijn ogen open te houden, je voelt je echt heel zwaar onder invloed (vergelijk het met enorm moe zijn). Maar de fysieke wereld rondom om je kan ook behoorlijk veranderen, ik heb veel mensen meegemaakt die met hun ogen open bijvoorbeeld demonen zagen.

@Azgaza: Het is ook enorm intens en inderdaad soms zelf te intens. Het enige wat je eigenlijk kunt doen is je gewoon overgeven aan de ervaring. Vooral mijn 2e Ayahuasca sessie was enorm intens en ik kan me er slechts weinig van herinneren, die was wel “te intens” te nomen. Maar ook het laatste deel van mijn 1e ervaring was wel heel zwaar en intens, het kom soms best “vervelend” zijn als je zo ver weg zak in dat wereldje/

@Pandemonium: Ik heb nooit LSD gebruikt, ik ben eigenlijk enkel van de natuurlijke producten, LSD is sowieso niet zonder zijn gevaren en werkt meer op je fantasie dan je onderbewuste.

@MrN: De begeleider is een iemand die al jaren werkt met Ayahuasca en zeer goed door heeft wat hij doet. Ik zou hem dan ook geen tripsitter willen noemen maar echt een sjamaan aangezien hij het geheel heel professioneel begeleid. Over de locatie kan ik je weinig vertellen (gewoon om die plek onbekend te houden) maar het is er heel rustig en mooi. Verder is er binnen de ruimte waar de sessie daadwerkelijk plaats vind maar ook buiten is er plek om tot rust te komen en bijvoorbeeld even een sigaretje te roken (waar dan ook altijd een hout vuurtje brand).

@Bas410: Je zou rustig kunnen zeggen dat ik op zoek ben naar verlichting, meestal heb ik van te voren ook een duidelijk doel of een aantal diepe vragen waar ik dan mee aan het werk ga. Bereiding is alles, wanneer je je goed voorbereid zijn de mogelijkheden bijna eindeloos. Ik ben zelf begonnen met het recreatief gebruiken van paddestoeltjes en toen tot de conclusie gekomen dat er veel meer valt te ontdekken in die wereld dan gewoon “entertainment”. Ik wil niet zeggen dat recreatief gebruik fout is maar ik ben gewoon opzoek naar meer, wanneer je de uitdaging aangaat kunnen hallucinogeen je enorm sterk laten zien wie en hoe jij daadwerkelijk diep van binnen bent. Ayahuasca is daar in mijn mening uitermate geschikt voor omdat het zo potent is en vluchten dus eigenlijk onmogelijk is, het effect is immers enorm intens en niet te stoppen.

@Argulas: Laat ik eerst even zeggen dat het me verstandig lijkt om je Ayahuasca kit te laten staan totdat je de nodige ervaring hebt opgebouwd. Ben voorzichtig met wat je doet, Ayahuasca is een heel serieus middel en je kan het inderdaad veel beter onder begeleiding drinken.
Te jong, dat is een goede. Ik denk wel dat je vrij sterk in je schoenen moet staan en toch al eens goed over het leven moet hebben nagedacht. Ik denk dat niemand uitgesloten is door leeftijd zolang die persoon zichzelf er maar klaar voor vind, die tijd komt vanzelf denk ik. Verder denk ik ook niet dat er over 20 – 30 jaar niets meer voor je te ontdekken valt als je al jong begint met zoeken. Ayahuasca is ontzettend magisch en verliest denk ik nooit zijn magie.

@Dingo: Mocht je moeder interesse hebben om eens over mijn Ayahuasca ervaringen te praten dan kan je me rustig een PM sturen en dan zal ik je mijn MSN / e-mail geven zodat ze contact met me kan opnemen. Houd er wel rekening mee dat ik geen expert ben of zo, ik drink en ik ervaar. Meer dan mijn ervaring delen en haar wat basis kennis meegeven kan ik niet, ik ben immers geen sjamaan.

@Delirium: Dat is ook een hele goede vraag. Veel mensen zien inderdaad slangen, spinnen, krokodillen en amazone achtige planten of plaatsen. Of het in ons genen zit of gewoon in ons hoofd weet ik echt niet. Wel zal ik je zeggen dat ik normaal nooit om krokodillen en slangen gaf en ik ze toch bijna altijd in mijn visioenen tegenkom, of dit toeval of niet is laat ik aan jou over.

Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag en zal ik die met alle liefde beantwoorden. Houd er rekening mee dat ik geen deskundig iemand ben, ik heb nu 3 keer Ayahuasca gedronken en ga midden februari voor een 4e keer drinken, ik ben dus nog relatief “nieuw”.

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hey Spirit Quest,

Echt, Ik kijk naar je op jong :) Kwou dat we elkaar eens in het echt konde ontmoeten voor wat te praten over ervaringen enzo, en eventueel keer samen een sessie doen ofzo. Ik vind dat je heel wijze woorden hebt. :)

Zou je keer dat adres kunnen geven enzo voor die Ayahuasca sessie samen met een sjamaan? Heb je al een tijdje geleden een PM gestuurt, maar heb nog geen antwoord gehad..

Die ayahuasca kit had ik samen met paar vrienden gekocht, en die zijn nu van plan voor dat deze week op iemand zijn kot te doen, en nog nen anderen op reis in parijs! :openmouth: Ik heb het hun echt al meermaals afgeraden, dat je dat niet zómaar even doet, maar ze lachen gewoon de waarschuwingen weg. Ze vroegen mij ook om mee te doen, inplaats van zo een sessie, maar dat spreekt me dus ni echt aan :rolleyes:

Als ze het toch doen, wel, khoop dat ze het daarna zullen snappen en geen erge dingen gebeuren. Ik doe er alvast niet aan mee.
Thans, ik denk(ben eigenlijk zo goed als zeker) dat je van zo een sessie Véééééél meer leert dan zo ff op een kot in brussel :(
Ik zal jullie eventueel wel het resultaat van hun doeningen hier proberen te posten.

Ik hoop vlug van je te horen Spirit Quest! :)

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hallo Argulas. Ik zal je een PB sturen met mijn e-mail adres. Neem daarop maar contact met me op dan praten we daar verder :wink:

diewietjah

Gaat vanavond ook Ayahuasca maken..
* Mimosa Hostiles (20gram) (besteld bij azarius)
* Peganum harmala (ook bij azarius)
* citroentje voor door de mimosa.

We zijn met zijn 3en dus we moeten de dosering die normaal 10 gram per persoon mimosa is een klein beetje verminderen, maar dat lijkt me om te beginnen niet erg..

Nu ik het verhaal van Spirit Quest heb gelezen ben ik ook een stuk minder zenuwachtiger. Het zal zwaar worden want emotioneel denk ik best veel te hebben wat ik nog niet heb opgelost. Maar het is voor een goed doel dat hou ik maar in me hoofd.

Gloed

Newbie
Hey Spirit Quest,
In het najaar heb ik in totaal 4 keer aan Ayahuasca-sessies deelgenomen. Ze brachten verbazing, angst, duiding, bezinning en zoveel meer, je zal het wel begrijpen. Kortom, ik ben zwaar van m'n sokkel geblazen, vooral mentaal door de ervaringen waar ik nog elke dag op zit te wroeden. Maar ik heb ook n vraagje voor je, aangezien niemand me er een antwoord op kan geven. Het zit zo: wanneer ik 'savonds ga slapen, leg ik me in bed, ben nog helder wakker en sluit m'n ogen. Bijna onmiddellijk toveren er zich beelden achter m'n oogleden, niet in m'n hoofd, maar ik zie werkelijk op het donkere scherm van het ooglid oranje golven, vage vormen van dieren en mensen die ik nooit zag, en vooral veel ogen, soms gedrenkt in kaleidoscopische draaiingen. Ze gaan gepaard met duizeligheid, misselijkheid en een autonome stem in m'n hoofd die me mijn angst toont en me hard terechtwijst. Ik wil wel met klem zeggen dat ik volstrekt bij bewustzijn ben dan, ik slaap nog niet of ben nog niet ingedommeld. Het duurt nu al zo'n twee maand, en het is begonnen een 2-3 weken na m'n laatste ayahuasca-sessie. Bizar, want deze dagelijkse 'nachtervaring' doet me ergens in zeer lichte vorm aan ayahuasca denken. Kan het een (langdurige) nawerking zijn? Heb jij soms ook zulke ervaringen of er ooit al van gehoord?
Alvast bedankt!

Spirit Quest

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ja dit kan het gevolg zijn van het gebruik van hallucinogenen middelen. Er zijn 2 zaken die eventueel dit soort aanhoudende visioenen kunnen veroorzaken. HPPD (Hallucinogen persisting perception disorder), hierover vind je hier informatie.

http://www.erowid.org/psychoactives/health/hppd/hppd_faq.shtml
http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucinogen_persisting_perception_disorder

Of simpelweg psychotische verschijnselen. Hoe dan ook ik raad je aan eens contact op te nemen met je huisarts en hem de waarheid te vertellen. Psychoses kunnen bijvoorbeeld best goed worden behandeld.

Heel veel sterkte, Spirit Quest.

Elujin

Newbie
Gloed zei:
Hey Spirit Quest,
In het najaar heb ik in totaal 4 keer aan Ayahuasca-sessies deelgenomen. Ze brachten verbazing, angst, duiding, bezinning en zoveel meer, je zal het wel begrijpen. Kortom, ik ben zwaar van m'n sokkel geblazen, vooral mentaal door de ervaringen waar ik nog elke dag op zit te wroeden. Maar ik heb ook n vraagje voor je, aangezien niemand me er een antwoord op kan geven. Het zit zo: wanneer ik 'savonds ga slapen, leg ik me in bed, ben nog helder wakker en sluit m'n ogen. Bijna onmiddellijk toveren er zich beelden achter m'n oogleden, niet in m'n hoofd, maar ik zie werkelijk op het donkere scherm van het ooglid oranje golven, vage vormen van dieren en mensen die ik nooit zag, en vooral veel ogen, soms gedrenkt in kaleidoscopische draaiingen. Ze gaan gepaard met duizeligheid, misselijkheid en een autonome stem in m'n hoofd die me mijn angst toont en me hard terechtwijst. Ik wil wel met klem zeggen dat ik volstrekt bij bewustzijn ben dan, ik slaap nog niet of ben nog niet ingedommeld. Het duurt nu al zo'n twee maand, en het is begonnen een 2-3 weken na m'n laatste ayahuasca-sessie. Bizar, want deze dagelijkse 'nachtervaring' doet me ergens in zeer lichte vorm aan ayahuasca denken. Kan het een (langdurige) nawerking zijn? Heb jij soms ook zulke ervaringen of er ooit al van gehoord?
Alvast bedankt!

ik heb dit ook gehad voor het gebruik van ayahuasca maar ik von ze best prettig en heb mij der verder niet veel van aan getrokken ik heb ook al musiek gehoord eigenlijk sterker nog zelf gecomponeerd in men hoofd en buiten het gevoel "wist ik maar hoe ik dit kon neer schrijven en bijhouden" was ik zeer aangenaam verast op wat in men hoofd zit dit was wel terwijl ik stoned was .

ontopic: ik ben een van argulas zijn maten die op kot ayauasca pakte en in onze verdedeging we hebben niet gedestileerd water gebruikt wat de trip blijkbaar erg verzwakt ( we dagten maar een beetje maar toch ) en dit hebben we onlangs nog is herhaald met gedestileerd water op een ander kot wat toch al een hele stap voor uit is maar ik vermoed dat de bereiding van die sesies veel sterke spul maakt .
ondanks dat wou ik het in een vertrouwde omgeving doen de eerste keer was een zachte kennis maker en de 2 al wat een harderen met een meer dood gaan en herboren theama :grin: had wat voor het eerste deel een beetje on aangenaam was maar het 2 de zo vervullent opzich op zich nog wa algemeene waarheden geleerd en bevestiged zo als hoe tof "zijn" wel ni is en hoe andere mensen gewoon een andere ik zijn bijna iddentiek op veel vlakken als u zelf . dit hergeboren worden was voor mij ni echt intens het was niet echt een bijna doods ervaring maar van zware choas naar orden en vreden gaan en dit over een lange tijd bij een vriend van mij ging did rapper dus intenser en spreekt nog altijd dat hij echt hergeboren is .
alles op een rij een zeer aangenamen (zeker met het contrast van slecht naar goed) ervaring met leerrijken en zelf refelcterende momenten
ik kijk met vrees en verukking uit naar de sesie (met argulas) de verhoudingen fun en leren zullen dan wel net iets anders liggen maar dat moet ook gebeuren playtime is over

p.s : lig het trouwens aan mij of is ayahuasca nog al gefocust op dualiteit en is het daar door dat we als mens daar aan getrokken naar zijn .
en voor een lightere noot : wat is er met al die tunnels en draaikolken of light da ook aan mij ?

een dieper verslag volgt nog.
greets :stoned:

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ben blij dat je ook ingeschreven bent! Welkom! :) Dit is echt een goed forum met veel informatie en nuttige dingen op. Moet nog altijd keer verslag schrijven van 2de keer lsd...

Kijk ook uit naar die Ayahuasca sessie.. Wel zenuwachtig..
Maar ben van plan die pas te doen als de avonden/nachten warmer worden, zodat ik niet doodvries bij het vuur buiten, want ik denk dat ik daar wel het meest ga zitten..

We zien wel.

btw, die ene vriend die die hergeboorte heeft meegemaakt op ayahuasca is daar inderdaa echt enthousiast over. Het was een plezier zijn ervaring aan te horen hoe hij me het zo levendig heeft verteld. Hij zei dat het geen toffe, goeie, slechte, klote ervaring was , maar dat dat der allemaal niet toe deed. goed of slecht, maakt niet uit. Het ging hem om de ervaring. Hij zei ook dat hij lijk uit zen lichaam kwam langs boven, (zen dood (ego-death?)) en dan even derna terug met volle kracht in zen lichaam werd 'gesmeten' (geboorte) en dat hij toen lijk (opnieuw) voor de eerste keer lucht binnenkreeg zoals een baby die net geboren was.

Kwou dat hij het zelf hier kon vertellen, maarja, kga hem niet verplichten..

Kdenk wel dat hij Ayahuasca goed heeft begrepen :) Kben blij voor hem!

imbanees

Newbie
damn, report is mooi. maar dat spul.... damn wat een report. Damn damn damn.

ben blij dat je niet doorfreakte xD

Bovenaan