Ayahuasca en Multiple Sclerose

user12901258

Experimenterende gebruiker
Beste DF-ers,

mijn zoektocht op internet heeft weinig informatie opgeleverd dus probeer ik op deze manier wat meer informatie te verkrijgen over de ziekte MS, en wat ayahuasca voor deze mensen kan betekenen.

Afgelopen jaar is mijn interesse naar naar ayahuasca naar zo'n hoog niveau gestegen dat ik de keuze heb gemaakt hebt absoluut ooit eens te gaan doen. Ik ben er nu nog niet klaar voor, ik weet ook niet of dat wel kan, maar ooit gaat dit gebeuren.

Waar het echter om gaat, jaaaren terug is er bij mijn vader MS geconstateerd, hij heeft vele klachten gehad als het uitvallen van 1 oog (tijdelijk), en dat bijvoorbeeld zijn evenwichtsorganen helemaal in de war waren en hij een week lang zeeziek was, etc..
Het vreemde is dat hij de afgelopen 25 jaar (gelukkig) geen symptonen meer heeft gehad. Aangezien ik weet dat MS ongeneesbaar is ben ik bang dat dit ooit terug zal gaan komen in een later stadium, en ik wil alles behalve zien hoe de kwaliteit van leven van mijn goede vader de grond in wordt getrapt door een ziekte... Ik wil dat hij vredig d'aarde verlaat!

Nu heb ik hem laatst verteld dat ik ooit ayahuasca wil gaan doen. Wat de laatste tijd in mijn hoofd bonkt is het feit dat hij vroeger MS heeft gehad, en de vraag wat sjamanen voor mijn vader kunnen betekenen. Als dit hoopvol is, overweeg ik om hem mee te vragen naar een trip in bv Peru, ik wil echter wel dat het in ceremoniele setting gebeurt.

Zijn hier mensen aanwezig die ervaring hebben met MS en Ayahuasca? Heeft iemand toevallig goede links of vrienden, familieleden, etc die mij hier meer over kunnen vertellen?

Peace, life is good!

Koffz

L

Lid 6909

Gast
Hey Man,

Succes met je ceremonie, en met je vader!

Misschien helpt dit, gaat over MS en Ayahuasca, drugs etc.

http://sclerotics.wordpress.com/about/

Hi Joseph,
I just found your site. I use have a good friend with MS and I have worked with ayahuasca. I feel that I need to more before working with my friend. Hence my websearch and finding your site. I am not very computerminded though so find trawling through webpages, slow and frustrating. Also I only have public access internet for a couple of hours a week.
I am very interested in your opinions and experiences with ayahuasca and MS. Maybe you could help me by telling me where to look for the information.

Good luck,
Chris.

user12901258

Experimenterende gebruiker
gNuxx, bedankt voor je reactie!
op de site lees ik echter dit:

It also has handed me a real reason to finish and promote this book. After deciding not to do the ayahuasca cure, I thought that the book was probably going to die on the vine. The main interest of my target audience would have been in the psychedelic/spiritual aspect of my “miracle cure”.

Op de site is ook 't volgende te lezen:
I have now been SYMPTOM FREE since July 2008 thanks to two simple, cheap, and easily available prescription drugs, Low Dose Naltrexone and Desoxyn. I have put my Placebo plans on hold, as I don’t need it anymore. I will be devoting myself to getting the word out to all Progressive MS sufferers about this breakthrough.

Interessante informatie, maar mijn zoektocht gaat verder.. :wink:
nogmaals bedankt voor je hulp!

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik wens je veel succes toe. :)

Ik denk dat iedereen die nu onderzoek doet naar de helende kwaliteiten van ayahuasca tot op zekere hoogte een pionier is. Want hoewel het middel al heel lang wordt gebruikt door mensen in Zuid-Amerika is er over de precieze ziektebeelden die genezen kunnen worden, voor zover ik weet, niet veel bekend. Want in de jungle spreken die sjamanen bv niet specifiek over 'depressie' maar over 'dat je ziel verdwaalt is in een bepaalde dimensie.' (dit voorbeeld verzin ik zelf, maar je snapt mijn punt wsl wel.) En zo is dat misschien met ms ook wel het geval. Misschien zijn er wel daadwerkelijk mensen genezen van ms, maar de sjamanen noemen het niet ms, maar iets heel anders.
Dus ik denk dat er nog heel veel te onderzoeken valt over de helende kwaliteiten van ayahuasca.

Je hoort ook wel mensen beweren dat het kanker kan genezen. Ik heb daar zelf niet een sterke mening over, maar ik weet wel dat er nog heel weinig bekend is hierover.
Ik las laatst een artikel van een man bij wie de kanker enorm was teruggedrongen door het drinken van ayahuasca. Dat klonk hoopvol en geloofwaardig, want het was een professor met een wetenschappelijke achtergrond. Maar toen ik ging googlen op zijn naam, kwam ik erachter dat hij vijf jaar geleden is overleden, aan kanker! Dat hadden ze er onder het artikel toch wel even bij moeten vertellen. Want dit verhaal is op meerdere sites te lezen, waaronder MAPS. En daarmee kan toch aan veel mensen valse hoop worden gegeven.

Het onderzoek naar ayahuasca staat naar mijn idee echt nog in de kinderschoenen.

Ik ben zelf ook geïnteresseerd in de helende kwaliteiten van ayahuasca. Los van het feit dat ik denk dat ayahuasca je terug kan brengen naar je ware zelf, dus geestelijk en spiritueel, ben ik ook met name geïnteresseerd in hoeverre ayahuasca je fysiek kan genezen. Ik heb zelf bv al jaren last van een soort terugkerende jeuk in mn mijn nek rond de haargrens. (niks ernstigs dus, en vergeleken met ms een volstrekt lachertje, dat realiseer ik me) Volgens de huisarts heeft het te maken met een soort infectie in het bloed die zich daar uit. 'Je kunt het een beetje onderdrukken met een zalfje,' zegt hij 'maar je kunt het nooit genezen.'
Dus voor mij persoonlijk, als ik in staat zou zijn om met ayahuasca die infectie wél uit mijn bloed te krijgen, dan zou dat voor mij het bewijs zijn dat ayahuasca ook op het fysieke vlak beslist over helende kwaliteiten beschikt. Dus dat vind ik wel een leuke uitdaging.

Maar ms is uiteraard andere koek. Hoe staat je vader trouwens zelf tegenover dit ayahuasca gebeuren?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Weet je toevalig wat voor soort MS je vader heeft?

Ik weet bijna zeker dat je met MS ayahuasca kan nemen. Bij MS zijn de zenuwuitlopers (axonen) ontstoken waardoor de geleiding verminderd is, dus lijkt het me geen gevaar op geven als hij dit probeerd. Hij moet echter geen last hebben van de MS als hij het neemt.

Wel bijzonder dat hij 25jaar geen last heeft gehad :) , veel MS patiënten hebben een aantal maanden geen last, en daarna een aantal maanden weer wel. Lijkt me dat hij niet zo'n ernstige vorm heeft :) .

Maar om het zeker te weten ga je naar de huisarts, die weet er meer van :wink: .

vogel

Bewuste gebruiker
ik heb MS in me hoofd

kwik is een immuunonderdrukker
kwik leid tot antistoffen tegen lichaamseigen myeline,
waardoor het myeline word afgebroken;; (dat is toch MS)
Vitamine B12 bouwt myeline op

kijk eens in de mond van je vader, zie je amalgaam, ?

_Kat_

Bewuste gebruiker
Heb me even ingelezen over MS. Vervelende situatie zit je vader in. Ayahuasca is een reinigend middel voor lichaam en geest. Het is geen stimulerend of verdovend middel dus het beinvloed je zenuwstelsel niet direct, maar zoals alle hallucinogenen vind er wel een vorm van stimulatie plaats. Namelijk de bloeddruk gaat omhoog, dit om het mogelijk te maken om in een andere staat van bewustzijn te komen. Het feit dat je zulke grote pupillen krijgt wil zeggen dat je zenuwstelsel wel van slag is. (Oftewel: Het werkt niet zoals het normaal werkt.) Dus ik zou ermee oppassen.

Aan de andere kant is het wel weer zo dat Ayahuasca een vrij grote hoeveelheid ziektes heeft genezen waaronder een vrouw die een hersentumor had. Dus of je vader wat aan Ayahuasca heeft, ja. Maar of er een garantie is dat het allemaal vlekkeloos zal verlopen, dat zou ik niet weten. Ik denk dat je dan beter contact op kunt nemen met een sjamaan.

vogel

Bewuste gebruiker
ik heb last van de initiatieziekte,
dat zeiden ze er niet bij, in het gekkenhuis, dat de diagnose dus sjamanisme is
ze zeiden zelfs niks over de amalgaamvullingen en de fluortabletjes,
ik was nog zo klein , en me bloed hersen barriere was nog niet volgroeid,, oja en die prikies (vaccins),
in de usa deden ze thimoresal in de vaccins.

Als een toekomstige sjamaan eenmaal door de geesten word benaderd.
volgt een periode van onderricht.
Zijn ziekte (psychose,schizofrenie,autisme,ADD, ADHD, ASD, MS, parkinson,MS,aids etc)
kan een middel zijn tot lering en begrip.
in deze periode word hij voorgesteld aan zijn hulpgeesten, en word hij rondgeleid in de
wereld van de geesten (stemmen, wanen), waarin hij later zonder aarzelen zijn weg moet vinden.
De Sjamaan word gewaarschuwd voor mogelijke vijanden, (tandarts,dokter,E-nummers,genetisch gemanipuleerd voedsel).
De Sjamaan leert de ware aard kennen van ziektes en tegenspoed die hij moet bestrijden,
De kennismaking met de geesten kan zo op de Sjamaan inwerken, dat de Sjamaan Geestelijk en of lichamelijk lijd.
Soms neemt de kennismaking met de wereld van de geesten, zulke vomen aan, waardoor het lijkt alsof de persoonlijkheid van de sjamaan volledig word vernietigd door de geesten.
Vervolgens word de sjamaan opnieuw geboren...
Zijn oude (emotionele) wonden, vormen nu nieuwe vermogens
en een vorm van inzicht en een perspectief op de aard van de wereld,
vooral op het menselijk lijden dat de sjamaan zo intens heeft ondergaan.
De verinnerlijking van deze ervaring brengt een nieuwe persoonlijkheid tot leven,,
maar daarvoor moet de oude persoonlijkheid eerst worden afgebroken.
Niet iedere initiatie (trip) is (direct) een succes.
Soms kost het meerdere trips, (initiaties) , wanen,psychoseaanvallen, of benaderingen door geesten. voordat de persoonlijkheid helemaal is afgebroken en weer is opgebouwd tot een sterker geheel.
De sjamanistische bewustzijnstoestand komt het meest overéén met de toestand bij een schizofreen die lijd aan een aanval van schizofrenie.
terwijl de concentratie van de schizofreen alle kanten opgaat en zijn perzoonlijkheid ongecontroleerd uitelkaar valt. houd de sjamaan verregaande controle, en is zijn concentratie gericht.
terwijl de schizofreen vast zit in een prive-ervaring bijna op het autistische af,
word de ervaring van de sjamaan gedeeld met de samenleving om de buitenwereld te helpen.

vogel

Bewuste gebruiker
gNuxx zei:
Ik pest je niet, ik zeg de waarheid!

rot op gNuxx,,, , je kent me niet,, dus je ken de waarheid niet weten,, liegebeest
gNuxx is een liegebeest,,,gNuxx kent me niet,, en oordeelt,al
gNuxx is een leugenaar,, gNuxx is een liegebeest, ,

sorry koffiegeit..

L

Lid 6909

Gast
Ik ken je idd niet, maar wat ik wel weet is dit:
Ik ben blij dat ik jou niet ben!

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Voor zover ik weet is het vooral motivatie wat je tot iets maakt.
Ik betwijfel het echt dat elke sjamaan per definitie psychische stoornissen heeft.

vogel

Bewuste gebruiker
koffiegeit zei:
een vogel heeft 't topic volgepoept met spam..

mod?

pff ,, ik wou alleen maar helpen,, :wave:
ik heb gewoon ms in me hoofd,
ik lijd gewoon een spirituele lijdensweg (initiatieziekte)
ik wou alleen maar de overéénkomst aantonen tussen autisme en multiple sclerose
ik wou alleen maar een tip geven over dat vitamine b12 myeline weer opbouwd
b12= methylcobalamine,
hier lees die links dan koffiegeit,,, jouw vader lijd toch ook,,.

sorry :wave:

TrippyShit

Badass junkie
vogel zei:
ik heb gewoon ms in me hoofd,

Vogel, dwaas, laat mensen is met rust met die onzin die je uitkraamt. Je hebt niet 'gewoon ms in je hoofd'. Er zit zeker wat fout in jouw hoofd maar het is geen ms. Jij hebt geen diagnose sjamanisme gekregen, je hebt de diagnose schizofrenie gekregen. Je bent knettergek en val daar je buurman of de verzorgers maar lastig mee. Zo, dat wou ik even kwijt :) Vooral veel fluor blijven snoepen!

vogel

Bewuste gebruiker
ik heb wel ms in me hoofd,,,,lees domme gezonde burgers

Demyelination: Evidence of demyelination has been observed in the majority of autistic brains (Singh, 1992). This is true of mercury poisoning as well. Mild demyelinating neuropathy was detected in two girls (Florentine and Sanfilippo, 1991), and an adult showed axonal degeneration with Hg-related demyelination (Chu et al, 199:sunglasses:. Methylmercury can alter the fatty acid composition of myelin cerebrosides in suckling rats (Grundt et al, 1980).

http://www.autism.com/triggers/vaccine/mercurylong.htm

vogel

Bewuste gebruiker
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1496084
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8356875

Mercury is one of the most potent neurotoxins known to man. Over the years there have been other convincing pieces of research into the mercury MS connection (Br Dental J, 1993; 175(10): 355-62). Most recently, a Swedish study showed that the normal mercury level in the spinal fluid contained 0.4 micrograms per litre; in MS victims studies that level rose to an average of 3.0 micrograms per litre more than seven times the normal level.

It concluded that dental fillings were the most likely source of this form of poisoning and confirmed that sufferers often responded well when amalgam fillings were replaced (Swed J Biol Med, January 1989). This has been reflected in other journals as well (Psych Reports, 1992; 70(3, pt 2): 1139-51).

http://www.wddty.com/033638003704186396 ... otion.html

http://zap.intergate.ca/sclerosi.html
ms te genezen ?

vooral niet op het gif letten,,, wel ayahuasca nemen,,

Autisme,, wattefok,, nou is me lijf ook ziek,, ik dacht dat autisme puur psychische is en alleen in het hoofd,, Blijkt meer als de helft van de autisten ook een zwakke weerstand in de buik te hebben,, Lekker dan,, , Ze zeggen dat ik ongeneesbaar ben,,
Ze zeggen dat ik een lichte vorm van autisme heb,, Maar lichamelijk voel ik me zwaar vergiftigd
Misschien moet die amalgaam uit me kies,,dat zal mijn herstel makkelijker maken,,
en daarna ervoor zorgen dat mijn immuunsysteem niet weer belast word door kwik

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
@ vogel.

Lees dit eens goed door: http://www.pneumo.be/Home/Vaccins/M...tussenvaccinsenautisme/tabid/179/Default.aspx .

een stukje uit de link: "Op het internet doen hardnekkige geruchten de ronde. Vaccins zouden autisme en wiegendood in de hand werken. Of de kans op MS verhogen. Gevaarlijke onzin! Onzin omdat onderzoeken uitwijzen dat er geen oorzakelijk verband is tussen vaccins en deze aandoeningen. Gevaarlijk omdat sommige mensen die deze misvattingen geloven (zoals Vogel), hun kind niet durven te vaccineren en het zo blootstellen aan grote risico’s".

Wetenschappers over de hele wereld zijn het hier over eens.

En nog iets, MS heb je niet alleen in je "hoofd", maar in het gehele centrale zenuwstelsel. Dus je hersenen incl je ruggenmerg. En meneer vogel, als je nou zoveel last van die MS hebt, wat zijn je symptomen dan? Daar ben ik wel benieuwd naar, btw google gebruik is verboden he :wink: .

En nu weer onntopic

Je vader heeft nu geen last van de MS zei je (remissie), dus de meyelineschede wordt niet lastig gevallen door je immuunsysteem, dus je pa kan gewoon ayahuasca gebruiken :) . Maar als de MS symptomen weer omhoog komen zou ik toch voor de zekerheid even contact opnemen met de huisarts of het problemen kan opgeven.

vogel

Bewuste gebruiker
Petrovic zei:
@ vogel.

Lees dit eens goed door: http://www.pneumo.be/Home/Vaccins/M...tussenvaccinsenautisme/tabid/179/Default.aspx .

een stukje uit de link: "Op het internet doen hardnekkige geruchten de ronde. Vaccins zouden autisme en wiegendood in de hand werken. Of de kans op MS verhogen. Gevaarlijke onzin! Onzin omdat onderzoeken uitwijzen dat er geen oorzakelijk verband is tussen vaccins en deze aandoeningen. Gevaarlijk omdat sommige mensen die deze misvattingen geloven (zoals Vogel), hun kind niet durven te vaccineren en het zo blootstellen aan grote risico’s".

Wetenschappers over de hele wereld zijn het hier over eens.

En nog iets, MS heb je niet alleen in je "hoofd", maar in het gehele centrale zenuwstelsel. Dus je hersenen incl je ruggenmerg. En meneer vogel, als je nou zoveel last van die MS hebt, wat zijn je symptomen dan? Daar ben ik wel benieuwd naar, btw google gebruik is verboden he :wink: .

En nu weer onntopic

Je vader heeft nu geen last van de MS zei je (remissie), dus de meyelineschede wordt niet lastig gevallen door je immuunsysteem, dus je pa kan gewoon ayahuasca gebruiken :) . Maar als de MS symptomen weer omhoog komen zou ik toch voor de zekerheid even contact opnemen met de huisarts of het problemen kan opgeven.

pfff,,, leuk die onderzoeken va de gevestigde mainstream medische wetenschap
in de USA deden ze Thimoresal in vaccins

Thimoresal
dat heb de mainstream wetenschap wel toegegeven dat ze daarmee de kinderen hebben vergiftigd
dat is wel toegegeven dat die vaccins met thimoresal autisme veroorzaakte,,,
en dan nog,, de grootste klappen kreeg ik in de baarmoeder van moeder's amalgaam,,
en dan die fluortabletjes voor me melktandjes,, melktandjes heb ik niet meer,, ,
maar wel witte blaartjes in de mond,,coeliakachtigebuikpijnen en hyperactiviteit
kan dat nou,,;, misschien hebben ze me gefluorideerd,.
en waarom heeft adrew wakefield wel virusen uit vaccins gevonden in de ontstoken darmen van autistische kinderen ,, waarom word andrew wakefield zwart gemaakt
,.,.,leuk ,.,.,geloof jullie corrupte overheid (babylon) maar

lees hierzo wat voor vuile virussen ze in de vaccins stoppen>>>>>http://www.nvkp.nl/watinvaccins/
wie wil er nog prikkie's :confused:

http://www.nvkp.nl/watinvaccins/

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Vervelend al die komma's en punt-komma's, hoe ben je er opgekomen om op die manier je zinnen op te bouwen?

Ik ken wel mensen met een lichte vorm van autisme, maar die zijn niet ziek in de buik, of hoe je het ook wilt noemen. En het zijn ook geen sjamanen. Waar wil je nou eigenlijk heen? Wie worden er nou eigenlijk vergiftigd met kwik en fluor, en wie niet?
En waarom niet gediplomeerde artsen en onderzoekers geloven maar wel obscure namen die ineens met allerlei beweringen komen?
Op die manier kan ik ook wel elk woord wat de mensen van Scientology over psychiatrie zeggen geloven. Ik vind het gevaarlijk veel in die richting gaan, alles wat jij beweert.
Begrijp me niet verkeerd, ik weet ook heus wel dat kwik gevaarlijk is. Maar kom nou eens met een mooi goed onderbouwd stuk tekst waarin je alles, op een prettig leesbare manier, beschikbaar stelt. Schrijf naar universiteiten of ze je willen helpen met een onderzoek, of vraag ze om het te onderzoeken, wat dan ook. Ik ben benieuwd naar de uitslag.
Maar misschien zijn ook die mensen in opleiding al te corrupt om hier aan mee te werken.
Zeg, wie is er dan eigenlijk níet corrupt? Wie spreekt er eigenlijk wél de waarheid dan?

TrippyShit

Badass junkie
vogel zei:
en dan nog

Met autisme wordt je geboren :confused: Dat krijg je niet ingespoten skitzo. Ik zag trouwens bij het tempo-team een briefje hangen dat ze in Peru nog sjamanen zochten, iets voor jou die functie?

vogel

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
vogel zei:
en dan nog

Met autisme wordt je geboren :confused: Dat krijg je niet ingespoten skitzo. Ik zag trouwens bij het tempo-team een briefje hangen dat ze in Peru nog sjamanen zochten, iets voor jou die functie?

pfff lees dan ,, google dan ,, , Thimoresal..

lees die topics dan van ,, me,,,, LSD en Autisme ,
en'''''' zo zoek je zoek'goed'''''' in research chemicals,,,,
en prikkie's in opiaten

lees het boek dan ook wat in die link staat van research chemicals ,, kinderen met uitgehongerde hersenen,,,

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Pff, wat een onvrede zeg. Je zal het wel moeilijk hebben thuis, dat je hier komt om alle aandacht op te eisen. Zoals ik al zei, schrijf naar mensen die hier hun studie van maken, of schrijf de krant, dan krijg je immers wat je wilt?
Iedereen kan sjamaan worden, maar je hebt er ook talent voor nodig, geen psychische stoornissen.
Als je denkt kwik binnen te krijgen, neem vitamine C, B1 of liponzuur, dan plas je het vanzelf wel uit. Wellicht zal je dit al wel weten.

Bovenaan