Ayahuasca ervaringen

Paulios076

Newbie
Hoi iedereen wat zijn jullie ayahuasca ervaringen?

Ik wil het gaan gebruiken om proberen te stoppen met me medicatie,
En meerdere keren dus voor '''therapeutisch'' gebruik intenemen.

Er zijn veel onderzoeken en videos gaande dat het sommige dingen op humeurvlak / werking van je brein dingen kan herstellen.

O.a op kanaal youtube : universiteit van maastricht, is er een interessante video over ayahuasca.
En op youtube kan je ook een video zien, van ayahuasca en een FMRI scan en waar de effecten te zien zijn in het brein en actief zijn.

_shikantaza

Badass junkie
Hoi iedereen wat zijn jullie ayahuasca ervaringen?

Ik wil het gaan gebruiken om proberen te stoppen met me medicatie,
En meerdere keren dus voor '''therapeutisch'' gebruik intenemen.

Er zijn veel onderzoeken en videos gaande dat het sommige dingen op humeurvlak / werking van je brein dingen kan herstellen.

O.a op kanaal youtube : universiteit van maastricht, is er een interessante video over ayahuasca.
En op youtube kan je ook een video zien, van ayahuasca en een FMRI scan en waar de effecten te zien zijn in het brein en actief zijn.
Met welke medicatie wil je stoppen?

Kordie

DF-koning
Ben naar een weekend geweest en we hebben twee sessies gehad.

Was indrukwekkend... maar zoals ik daar al heb gezegd kende ik psychedelica al.

Vond het het geld meer dan waard, maar ben nooit teruggegaan.

En het ís me toch een pot walgelijk!

Kotsen. Kotsen. Kotsen.

Heeft het je wel iets gebracht?
Een zware last verminderd etc bedoel ik dan?

Ik heb er wel eens aan gedacht eerlijk gezegd. Maar ik ben nog niet overtuigd.
Weet ook sowieso niet of dit nu de tijd is met jonge kinderen etc.
Toen ik erover dacht had ik die nog niet.

Casrus

DF-koning
Heeft het je wel iets gebracht?
Een zware last verminderd etc bedoel ik dan?

Ik heb er wel eens aan gedacht eerlijk gezegd. Maar ik ben nog niet overtuigd.
Weet ook sowieso niet of dit nu de tijd is met jonge kinderen etc.
Toen ik erover dacht had ik die nog niet.

Nee.

Maar alles was een paar dagen fonkelmooi.

4EverChemical

Experimenterende gebruiker
Ik ben heel vaak naar ayahuasca sessies geweest, interesse in psychedelica was gewekt na het lezen van de boeken van Carlos Castaneda.
Na, of eigenlijk tijdens de 1e keer dacht ik dit doe ik nooit meer! Had geen idee wat er met me gebeurde en viel flauw van angst. Tijdje op een matje liggen trillen en vechten om er maar bij te blijven, mijn god wat een hel, haha. Maar de volgende dag! Wow had me nog nooit zo sereen en levendig gevoeld. Zo nog een paar moeilijke sessies gehad en het werd uiteindelijk makkelijker om me er aan over te geven. Ik vind het zelf een wonderlijk medicijn dat je heel goed kan helpen positieve richting aan je leven te geven. Intentie meenemen in zo'n sessie kan heel belangrijk zijn, dus heb je de intentie te stoppen met medicatie of andere gewoontes kan de Aya je laten zien wat er nodig is en/of je in het proces werpen om te helen wat er onder die gewoonten ligt!

Paulios076

Newbie
Met welke medicatie wil je stoppen?
Risperidon, is een best wel zwaar middel. dat enorm goed helpt tegen onrust en stress. ik denk iets te goed, dat ik misschien nog niet kan afbouwen. het is zeer belangrijk tegen mijn zware stress stoornis. maar ik wil het binnen nu en een jaar gaan proberen met ayahuasca :) dat is toch wel een bijzondere drug volgens zeer vele

Paulios076

Newbie
Ik ben heel vaak naar ayahuasca sessies geweest, interesse in psychedelica was gewekt na het lezen van de boeken van Carlos Castaneda.
Na, of eigenlijk tijdens de 1e keer dacht ik dit doe ik nooit meer! Had geen idee wat er met me gebeurde en viel flauw van angst. Tijdje op een matje liggen trillen en vechten om er maar bij te blijven, mijn god wat een hel, haha. Maar de volgende dag! Wow had me nog nooit zo sereen en levendig gevoeld. Zo nog een paar moeilijke sessies gehad en het werd uiteindelijk makkelijker om me er aan over te geven. Ik vind het zelf een wonderlijk medicijn dat je heel goed kan helpen positieve richting aan je leven te geven. Intentie meenemen in zo'n sessie kan heel belangrijk zijn, dus heb je de intentie te stoppen met medicatie of andere gewoontes kan de Aya je laten zien wat er nodig is en/of je in het proces werpen om te helen wat er onder die gewoonten ligt!
Ja het is heel vaak met drugs welke mindset en gedrag je tijdens de drug inname hebt. dat bepaald vaak of het een goeie of slechte ''vibe'''word merk ik. ik heb het idee dat de therapeutische trip gedachtes ook zelf ergens word gemaakt in je brein, waar je dus ook eerder aan hebt gedacht in het verleden

Paulios076

Newbie
Klopt je slaap kwaliteit en energie level is sky high na ayahuasca, vooral als je dan een goed nummer aan zet. maar helaas was dit van tijdelijke duur, bij mij. dus de positieve effecten van ayahuasca waren niet lange termijn. ik had geen trip ook. meest drugs zijn na 3 dagen uit je lijf zoals bijna elk stofje, jammer dat de effecten toen weg waren. maar volgens vele kan ayahuasca daadwerkelijk lange termijn verbeteringen geven. dit bleek ook uit onderzoek door mensen met ayahuasca te onderzoeken met een FRMI hersenscanner. (Zie youtube)

Paulios076

Newbie
Ben naar een weekend geweest en we hebben twee sessies gehad.

Was indrukwekkend... maar zoals ik daar al heb gezegd kende ik psychedelica al.

Vond het het geld meer dan waard, maar ben nooit teruggegaan.

En het ís me toch een pot walgelijk!

Kotsen. Kotsen. Kotsen.
het smaakt idd enorm verschrikkelijk haha!!!! wat dat betreft zijn er drugs met betere gebruikersinnames. Ik voelde een en al liefde en warmte tijdens de ayahuasca. zat urenlang blijkbaar te lachen om niks, dat hielp de andere in de groep met hun moeilijke trip.

_shikantaza

Badass junkie
Risperidon, is een best wel zwaar middel. dat enorm goed helpt tegen onrust en stress. ik denk iets te goed, dat ik misschien nog niet kan afbouwen. het is zeer belangrijk tegen mijn zware stress stoornis. maar ik wil het binnen nu en een jaar gaan proberen met ayahuasca :) dat is toch wel een bijzondere drug volgens zeer vele
Ik zou Risperidon en Ayahuasca niet combineren. De vraag is of je ueberhaupt (hard genoeg) zult trippen met die combinatie.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik vraag me af of je Ayahuasqa mag gebruiken als je een antipsychotica slikt. Zou je je eens in moeten verdiepen wat precies de contra indicaties zijn.
Ik lees dat ayahuasca niet met ziprasidone gecombineerd moet worden.

Misschien dat de rest er wel gecombineerd mee kan worden, maar het lijkt me dat deze de psychoactieve werking van ayahuasca juist tegengaan(?) Met LSD is dit geloof ik in ieder geval zo.

Ik zou het niet aanraden, zeker niet als als je zonder de medicatie psychotisch zou kunnen worden.
En ik sluit me hierbij aan.

Als je antipsychotica moet gebruiken, ga alsjeblieft niet aan de psychedelica. Wordt eerst maar geestelijk stabiel en zelfs dan is het misschien goed om van psychedelica af te blijven.

Psychedelica maken sowieso zelden een blijvende positieve verandering in iemands leven. Je geestelijke gezondheid op het spel zetten voor een effect dat hoogstens een paar dagen aanhoudt is niet slim.

Door

Experimenterende gebruiker
Ik heb 2 maanden terug mijn vuurdoop gehad met Ayahuasca.... en ben er toen best ingedoken met wisselwerkingen en contra indicaties (ik heb zelf in 2015 een fixe spiritual emergency gehad). Gebruikte nog zo heel af en toe een pammetje maar ben daar toen echt 2 maanden van tevoren mee gestopt. Misschien andersom - als je een tijd gestopt bent en stabiel, dat je dan je proces doorwerkt met ayahuasca?

Tis echt een hele bijzondere ervaring, ik deed 2 nacht ceremonies en vooral nacht 1.... wowsies. Het duurde voor mij even om erin te komen (gewoonlijk trip ik alleen, nu alle kotsgeluiden om je heen, tja) maar toen die eenmaal begon - had echt een mega diepe journey die ik nog steeds aan het verwerken ben. Het mooiste vond ik dat de buitenwereld en de binnenwereld gewoon hetzelfde voelden. (normaal met shrooms ofzo, dan ben ik erin als ik met mijn ogen dicht lig en af en toe even een pauze van: ohja, ik ben gewoon in mijn woonkamer, nu keek ik rond en alle beelden versterkten min of meer de ervaring, heel indrukwekkend). Ik ben echt een spirituele psychonaut, dus ben nog steeds de lagen ervan aan het verwerken. Bereid me onbewust beetje voor op juli, dan wil iemand me interviewen over mijn ervaringen voor haar boek, dus onbewust echt met de essentie(s) bezig. Maar t heeft veel in beweging gezet.

Bovenaan