• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Bad trip in het Amsterdamse Bos

Black Ronin

Experimenterende gebruiker
Datum v/d ervaring: zondag 9 november 2008

Dosis: 1 bakje Hawaiiaanse + 1 plak sterke spacecake (van coffeeshop Speak Easy)
Gewicht: 73 kg
Lengte: 1.77 m

Aantal mensen: alleen

Voorgeschiedenis:
Vijftien dagen eerder was ik met 3 vrienden op paddo's gaan trippen. Ik had veel van deze trip verwacht, want we namen Hawaiiaantjes en we hadden ook nog wat geblowd/gevapourized.

De trip viel voor mij tegen omdat het buiten koud was en de oma van de vriend waarbij we gingen chillen onverwachts thuis kwam. We gingen toen maar op de verdieping erboven gamen. Het gamen was voor mij niet echt trippy. Ik voelde me slechts stoned. Ik kon mijn ogen ook niet dicht doen (voor CEV's) omdat het werd gezien als niet sociaal. Door de paddo's was ik meer in mezelf gekeerd, dus niet erg sociaal vaardig.

Het was wel een gezellige avond, maar het was niet de trip waarop ik gehoopt had. Ik wilde de volgende keer dus lekker alleen trippen.

De trip:

10.00-11.00
Op de dag van de trip fietste ik vrolijk naar de binnenstad om mijn paddo's en spacecake te kopen. Het was mooi, helder weer en ik dacht dat mijn dag niet meer stuk kon gaan.

11.00-12.00
Terwijl ik rustig de paddo's en later de spacecake at, genoot ik van mijn mooie binnenstad. Toen ik bijna klaar was, werd ik gegroet door een paar toeristen. Ze vonden het wel vet dat ik zo hard ging trippen.

Ik zag ook een bedelaar met een BLOEMPOT op zijn hoofd. Een vrouw nam een foto van hem, en hij vroeg om een donatie. Tja, het was een effectieve tactiek, want hij kreeg wel geld. De paddo's en spacecake waren nu in mijn maag. Het effect van de paddo's begon al op te komen. Ik begon maar te fietsen naar het Amsterdamse Bos.

12.00-13.00
Het fietsen was aanvankelijk nog te doen. Het was wel wat moeilijker dan normaal, maar het viel nog mee. Ik genoot nog een beetje van de mooie grachtenpanden, maar niet te veel. Het verkeer was zoals altijd druk.

In het Vondelpark genoot ik van de natuur, maar langzamerhand werd het me wat te druk. Ik moest snel in het Amsterdamse Bos zijn, want daar is het altijd rustiger.

Toen ik net uit het Vondelpark was moest ik lang wachten op het rode licht, tussen alle auto's. Dit was niet prettig.
Eindelijk was ik in het Amsterdamse Bos. Ik moest op het eind nog even zoeken hoe ik er ook al weer kwam, maar ik was er toch gekomen.

13.00-15.00?
Het Amsterdamse Bos was inderdaad rustiger dan het Vondelpark, maar het was toch drukker dan ik had verwacht. Het park was wel extra mooi door de sterker wordende visuals. De open vlaktes leken groter dan normaal. Alle kleuren waren ook weer extra fel en helder.

Ik besloot dieper het bos in te fietsen, zodat ik minder mensen tegen zou komen. Het fietsen ging me gemakkelijker af dan in de stad, omdat het rustiger was. Wel fietste ik behoorlijk traag, door de bodyload.

Uiteindelijk besloot ik maar te lopen met de fiets aan de hand. Ik was namelijk bang dat ik mijn fiets in mijn trip kwijt zou raken. Lopen ging ook langzaam, dus ging ik maar ergens zitten.

Ik had een schetsboekje meegenomen. Daarmee wilde ik tekeningen maken van het landschap. Tekenen kwam er alleen niet van, want ik vond het te druk. Het leek alsof de voorbijgangers me aankeken. (Misschien was dit ook zo, hier ben ik niet zeker van.) Hierdoor voelde ik mij niet erg op mijn gemak. Ik besloot naar huis te gaan, maar ik moest eerst weten wat ik tegen mijn moeder zou zeggen. Dit ging ik opschrijven.

15.00?-17.15
Het begon fris te worden, dus ik stopte met schrijven en stapte op mijn fiets. Fietsen lukte in het begin nog wel, maar het werd snel moeilijker. Ik begon overal patronen in te zien. Mijn kortetermijngeheugen werd ook steeds slechter. Hierdoor begon ik moeite mijn omgeving in de gaten te houden.

De trip werd steeds heftiger. Ik kon minder ver zien doordat de patronen alles abstracter maakten. Mijn kortetermijngeheugen werd zo slecht dat ik vergat waar ik nou heen ging. Doordat ik snel moe werd, stapte ik steeds af om bij te komen. Ik fietste steeds kilometers heen en weer, want ik was inmiddels de weg kwijtgeraakt... op het rechte pad.

Ik werd wanhopig en vroeg een oudere vrouw de weg. Ik kon niet uit mijn woorden komen, maar het lukte me nog wel om de weg naar de dichtstbijzijnde metrohalte te vragen. Haar antwoord bestond uit ongeveer vijf stappen, maar ik kon er maar één van onthouden. Ik was te beschaamd om het opnieuw te vragen, dus ik ging maar weg met mijn beperkte kennis.

Het werd al donkerder, maar de visuals werden zelfs nóg sterker. Nu kon ik de weg en de andere fietsers amper zien. Als ik iets had gezien en ik draaide me om, dan was ik er al niet meer bewust van. Mijn gedachtes waren ook ontzettend onrustig. Ik dacht aan tien nutteloze dingen tegelijk. Hierdoor kon ik mij niet op het verkeer of de route naar huis concentreren.

Door de hulp van de mevrouw kon ik gelukkig wel de uitgang van het park vinden. Maar ik was er nog niet, ik wist de weg naar huis niet meer! Een landkaart lezen was ook al een onmogelijke opgave geworden.

Ik probeerde van de verkeersborden gebruik te maken om de weg te vinden, maar ze leken allemaal op elkaar. Ik was erg gestrest. Alles wat ik zag leek op elkaar dankzij die patronen. Het leek wel een mozaïek. Ik had het geheugen van een goudvis, waardoor ik mij slecht bewust was van de omgeving. Om het nog erger te maken: witte auto's zag ik voor politieauto's aan! Dit verdween wel, maar het maakte me behoorlijk paranoïde. Ik laat mij door dit soort gevoelens nooit sturen, maar toch was het gewoon kut.

Toen ik opnieuw bij de ingang van het park uitkwam, veranderde het uitroepteken op dit verkeersbord in een middelvinger. Het voelde als de film Room 1408. (Enge film.)

17.15-18.15
Ik fietste steeds de verkeerde richting op en kwam weer terug bij de ingang van het park ingang van het park. Het ging nog even zo door totdat de trip wat af begon te zwakken. Eindelijk kon ik de weg weer een beetje vinden! Mijn visuals werden van een bewegend schilderij dat door een psychopaat is gemaakt, veranderd in mooie visuals. Ik zag tussen alle ruimte tussen objecten een soort van bollen van leegte.

18.15-18.45
Toen ik weer in mijn eigen buurt was, kwam ik twee mensen tegen die ik de dag ervoor op een verjaardagsfeest had gezien. Doordat ik niet wist wat ik moest zeggen, bekende ik dat ik paddo's had gebruikt. Nadat ze in de lach schoten ging ik beschaamd verder. Ik zette mijn fiets thuis en ging buiten nog wat uitspacen.

18.45-later
Toen ik genoeg had gelopen, ging ik naar huis om te eten. Ik kon gelukkig weer redelijk praten. Daarna ging ik op mijn kamer van het laatste beetje van mijn trip genieten.

Volgende dag
De volgende dag had ik mij ziek gemeld voor school, want ik had slecht geslapen. Dat kwam doordat ik nog de hele tijd aan mijn bad trip moest denken. Van al dat denken had ik een behoorlijke koppijn gekregen.

Nou, dat was het dan. Ik hoop dat het leesbaar was en misschien zelfs interessant of leerzaam. Ik heb hier in ieder geval wel een paar dingen van geleerd:

• 1) Ga nooit alleen in een vreemde omgeving trippen.
    2) Neem je psychedelica pas in als je zeker weet hoe je trip omgeving eruit gaat zien. Als dit niet in een privé ruimte is, moet je het pas on-site innemen.
    3) Als je toch naar buiten gaat met een grote hoeveelheid psychedelische drugs op, neem dat zeker een tripsitter mee.
    4) Tijdens de trip ben ik mijn chi ook wat beter gaan beheersen, maar dat is niet de moraal van dit verhaal. :tongueout:

Als je nog wat vragen hebt, stel ze dan. Dit is mijn eerste tripreport, dus waarschijnlijk zijn er een paar dingen nog onduidelijk.

TrippyShit

Badass junkie
Jammer dat het niet heel leuk was, maar dat kan gebeuren. Ik heb het ook 2x gehad.
Ook onverstandig, maakt niet uit hoeveel ervaring, vond ik het gelijk eten van een plak (sterke) spacecake bij de paddo's. Wacht eerst tot de paddenstoelen werken en beslis dan pas of je er wat bij neemt. En idd, zoals je zelf ook al zegt, je setting. Je had niet in de drukke stad al je paddo's moeten opeten. Als je op je gemakje naar het bos had gefietst had je geen last van drukte/auto's en had je daar kunnen beslissen of je uberhaupt op die plek ging trippen enzo.

Al met al wel intressant reportje. Wat beter op wat puntjes letten vantevoren, de volgende keer :wink:

Black Ronin

Helemaal gelijk heb je. Op mijn volgende trip (LSD) op Trance Orient Express ga ik het ook wat voorzichtiger aandoen.

TrippyShit

Badass junkie
Door gelijk op een feestje te trippen? :P
Zou hier goed over nadenken. Weet niet hoeveel ervaring je hebt maar niet iedereen tript zomaar op een feestje. Mij lijkt het iig niks en een vriend van me die dacht dat hij dat ook wel kon is er ook heel hard mee op zn bek gegaan. Kijk hier mee uit. Ik weet niet wanneer dat feest is, maar laat de ervaring eerst even helemaal over je heen komen, geef het een plekje en zorg dat je echt klaar bent voor een volgende ervaring. Helemaal in zo'n setting..

azgaza

Badass junkie
Black Ronin zei:
Helemaal gelijk heb je. Op mijn volgende trip (LSD) op Trance Orient Express ga ik het ook wat voorzichtiger aandoen.

Altijd top feestjes op ruigoord, prachtige locatie, geweldige dansvloer, beste geluidsysteem ooit, altijd mooie deco met die projector zooi. Ik trip daar ook erg vaak op LSD. Wat tips van mij op de locatie: rondje om de dijk lopen is heerlijk om tot rust te komen van de chaos, en die kan heftig zijn. Zorg dat je een tripmaatje hebt die overal mee heen wil wandelen want het is wel echt een chaos locatie, maar qua feestjes wel een van de besten om te trippen.

Verder klinkt het inderdaad het inderdaad alsof je een heel erg oncomfortabele trip had, jammer dat het zo liep maar opzich wel begrijpelijk.

Sybliminal

Mooi reportje. Lekker duidelijk en overzichtelijk geschreven, ben er zo doorheen gelezen.

Vitamine C kan je ook helpen terug te komen als je te hard gaat, niet? misschien niet verkeerd om volgende keer zo'n 'sinas-bruistablet' (die oranje tabletten waarmee je een glas met water tot sinas kunt omtoveren, boordevol vitamine C) bij je te hebben voor als je van plan bent om zo hard te gaan trippen. Je hebt wel lef moet ik zeggen

TrippyShit

Badass junkie
Werkt niet. Vitamine, druivensuiker.. werkt allemaal niet. Zit tussen je oren. Bij mij tenminste werkt het niet..

Sybliminal

Ik heb t zelf nooit hoeven uittesten, maar, een tijd terug, dachten een paar vrienden van me juist dat vitamine c versterkte. Een maat van me heeft toen aardig wat vitamine c tegelijk met de paddo's naar binnen gewerkt en dit heeft uiteindelijk zijn portie paddo's, Thaise als ik me niet vergis, verkracht. De rest zat hem te trippen, maar hij, de enige die vit C had ingenomen, bleef clean.
Toen ik dit verhaal hoorde vroeg ik of hij 1 tot 2 weken eerder al wat shrooms had gesnoept maar dat was niet het geval. Ik ben er toch wel overtuigd dat de vitamine C de oorzaak was.. Ik had namelijk al eerder iets dergelijks gehoord over vitamine c en paddo's.

maar ik weet er het fijne niet van, misschien heb je wel gelijk. Ik vind het trouwens ook wel aannemelijk dat dit verschilt per gebruiker..

Black Ronin

Ik eet altijd fruit tijdens mijn trip, maar het beinvloed mijn trip nooit.

Mijn bad-trip was geen horror trip, omdat ik altijd logisch probeer na te denken. Het was nog wel erg stressvol.

Gelukkig heb ik een chill plek geregeld voor mijn lsd trip en ben ik met vrienden. :)

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mooi report, al was het natuurlijk niet zo fijn voor je.

Ik wou je eerst wat raadgevingen meegeven om zoiets nog te vermijden in de toekomst, maar ik zie dat je al zelf inziet waar het fout gegaan is.
Ik heb dit ook proefondervindelijk moeten leren. Nooit (!) zo'n middel nemen als je nog onderweg bent naar een lokatie. Die initiële drukte kan heel je trip verpesten en je bodyload verergeren. Eerst komt de rust. Als je dan de situatie beheerst, kan je alsnog voorzichtig gaan fietsen.

Maar veilig is het natuurlijk nooit om te trippen én in het verkeer te functioneren.

Sybliminal zei:
Ik heb t zelf nooit hoeven uittesten, maar, een tijd terug, dachten een paar vrienden van me juist dat vitamine c versterkte. Een maat van me heeft toen aardig wat vitamine c tegelijk met de paddo's naar binnen gewerkt en dit heeft uiteindelijk zijn portie paddo's, Thaise als ik me niet vergis, verkracht. De rest zat hem te trippen, maar hij, de enige die vit C had ingenomen, bleef clean.

Dat kan gewoon toeval zijn hoor. Sommige pâddo porties zijn nu eenmaal minder potent. Bovendien moet je het placebo-effect van zoiets niet onderschatten.
Fysiologisch gezien kan het gewoon geen effect hebben op je trip.

ootje

mss was het beter geweest een zak snoep of een zak suiker mee te nemen zodat als je bad tript het effect verzwakt.

Als ik jou was geweest had ik de paddo;s ook pas gegeten in het bos zelf op een rustig plekje, mss moest je een paar vrienden meenemen? dan kun je mekaar helpen als iemand bad gaat.

goed report jammer dat het bad was

TrippyShit zei:
Al met al wel intressant reportje. Wat beter op wat puntjes letten vantevoren, de volgende keer :wink:

Bovenaan