• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Bad trip op cake [Tripreport]

Pravim

Newbie
Ik heb een aantal weken geleden mijn eerste 'bad trip' gehad(als dit een echte bad trip was) op wiet/hasj.
Nu vraag ik me af waardoor dit veroorzaakt zou kunnen zijn. Er zijn denk ik een paar factoren die meespelen die ik later zal noemen. Maar de vraag is of iemand een beter idee heeft van de oorzaak na mijn omschrijving :mrgreen:

Er was in de stad bij een shop waar ik en vrienden graag komen een actie voor spacecake. Normaal verkopen ze het niet in deze shop maar gedurende 2-3 dagen wel dus besloot een vriend deze te kopen om even net wat harder dan normaal te chillen :stoned: Ik ben een aardig ervaren gebruiker van wiet en/of hasj en rook het bijna dagelijks, dus dit leek me geen probleem. Ook al vaak eerder cake gegeten in veel grotere hoeveelheden maar verder nooit een 'bad trip' meegemaakt.
We hadden bij een andere vriend afgesproken om hier met 4 man de cake te benuttigen. Sfeer was zoals altijd relaxt en niks aan het handje. We rookte van te voren een jointje en dronken ook 1-2bier de man(!). Ik heb toen ongeveer 3 kwart van een plakje gegeten, wat na mijn mening niet veel is. Ik merkte van de cake de komende 1-2 uren ook helemaal niks terwijl de andere er wel wat van voelde na een uurtje maar op de 'normale manier'. Het was nu al aardig laat en ik besloot naar huis te gaan omdat ik de volgende dag nog wat dingen te doen had. Thuis aangekomen, ik denk ruim 2 en een half uur na inname begon ik me anders te voelen. Ik dacht dat de cake eindelijk insloeg en was hier wel blij mee omdat ik er toch op gehoopt had van te voren. Het gevoel kwam nogal snel op en voelde veel tintelingen door m'n lichaam, maar niet anders dan bij vorige keren van gebruik.
Ik zat rustig achter mn pc'tje maar het effect werd wel steeds aanweziger en ik zag na een tijdje mn pc scherm een soort van naar voren kantelen, beetje alsof mn scherm op 3d stand ging :P (niet dat ik dat heb). Even geschroken van dit en het nog steeds opkomende gevoel besloot ik even naar de keuken te lopen en wat te drinken. Nog werd het gevoel steeds heviger. Ik ben terug naar m'n kamer gegaan, op dit moment weet ik niet meer precies hoe de avond verlopen was.

Ik ben op mijn bed gaan liggen en alles begon te draaien, alsof ik 15 bier op had na een avondje uit. Misselijkheid begon ook te komen en ik kon nergens recht naar kijken. Hierna ben ik naar de badkamer gelopen waar ik in de spiegel keek en alles er nogal trippend uit zag, lichte hallucinaties dus :openmouth: Er zat een soort van slow-motion in m'n bewegingen en er was veel meer focus op mijn gezicht en lichaam dan op de achtergrond. Als ik in mn ogen keek, zag ik een soort zwarte kringen rond mn ogen en alles bewoog/golfde een beetje. Ik schrok hier even van omdat ik nooit eerder gehallucineerd heb(Waarschijnelijk binnekort :mrgreen: ) Ik liep snel weg uit de badkamer en ging weer op m'n bed liggen omdat ik weinig controle over m'n lichaam had. Op dit moment was het het hevigst, mn hele lichaam trilde en ik heb denk ik 2 uur met mn ogen liggen draaien op bed tot het voorbij was. Ik heb ook een paar keer moeten overgeven in deze 2 uur. Verder was ik deze hele ervaring wel erg bewust van dat ik slecht ging en heb totaal geen paniekerig gevoel gehad. Denken ging nog aardig zoals in nuchtere staat dus ik heb het kunnen doorstaan :)

Nu hoop ik dat iemand weet waaraan het zou kunnen liggen dat ik zo slecht tripte op deze cake!
Alvast sorry voor typfouten of niet kloppende zinnen maar ben nu niet in staat alles te verbeteren :stoned:

Gr. Pravim! :wave:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zoals ik het lees tripte je helemaal niet slecht op die cake.
Alles wat je opnoemde, behalve misselijkheid en trillingen op het lichaam lijken het mij juist wel effecten die je dus wilt bereiken met cake.

Het is SPACEcake, geen CHILLcake:wink:
Maar zulke effecten van nog geen hele plak is niet gewoon nee.
Dat betekend dat het een wat dikkere plak van een stuk sterkere cake was dan je gewent bent.

Ik denk dat de negativiteit op deze ervaring uit jezelf komt.
Dat je alleen was, met de gedachte niets meer te voelen, heeft daar in mijn ogen flink wat geholpen. Denk wel goed na voordat je dus echt wilt gaan trippen, daar kun je eveneens flink misselijk van worden, overgeven en een trillend lichaam van krijgen. Het is puur aan jou hoe je dat op kunt vangen, je moet gewoon de positieve vibe proberen te behouden.

Verder lijkt het me ook niet slim om, ook al zijn het er maar een paar, biertjes te drinken net voor of na de cake inname. Het is niet percé voor het effect, maar je maag vind het ook niet super.

Pravim

Newbie
PepTalk zei:
Zoals ik het lees tripte je helemaal niet slecht op die cake.
Alles wat je opnoemde, behalve misselijkheid en trillingen op het lichaam lijken het mij juist wel effecten die je dus wilt bereiken met cake.

Het is SPACEcake, geen CHILLcake:wink:
Maar zulke effecten van nog geen hele plak is niet gewoon nee.
Dat betekend dat het een wat dikkere plak van een stuk sterkere cake was dan je gewent bent.

Ik denk dat de negativiteit op deze ervaring uit jezelf komt.
Dat je alleen was, met de gedachte niets meer te voelen, heeft daar in mijn ogen flink wat geholpen. Denk wel goed na voordat je dus echt wilt gaan trippen, daar kun je eveneens flink misselijk van worden, overgeven en een trillend lichaam van krijgen. Het is puur aan jou hoe je dat op kunt vangen, je moet gewoon de positieve vibe proberen te behouden.

Verder lijkt het me ook niet slim om, ook al zijn het er maar een paar, biertjes te drinken net voor of na de cake inname. Het is niet percé voor het effect, maar je maag vind het ook niet super.

Ik ben erg bekend met de effecten van cake en dit lag duidelijk niet aan de dosis aangezien ik vaak meer heb genomen en de andere 3 die de zelfde hoeveelheid hadden genomen hier geen last van hadden. Vaak meerdere plakken benuttigd met ook een grotere hoeveelheid alcohol waar ik verder alleen heb lopen spacen maar niet 'bad' ging zoals ik dat hier deed. Van negativiteit was ook niet echt sprake want ik voelde me prima en had totaal geen angst of zo iets dergelijks.
Maar waarschijnelijk heb je wel gelijk dat een combinatie van de dingen op dat moment er voor zorgde dat de cake niet lekker viel.
Toch vind ik het erg apart vinden hoe extreem mijn lichaam reageerde.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Hoe was de cake gebakken?
Met wietboter of gewoon door het beslag heen?
Hoeveel zat er in? En was dis gelijkmatig verdeeld over heel de cake?

Aangezien je hem in de shop hebt gekocht weet je dit waarschijnlijk niet.
Daarom kan het nog steeds aan de dosis liggen, de dosis is niet afhankelijk van het aantal plakken.

10 plakken met 0.1 gram is hetzelfde als een met 1gram.
Met een ongelijke verdeling in de cake, een iets dikkere plak en minder in je maag dan je vrienden zou het kunnen dat je er wat heftiger op reageerden dan hun.

Maar wat denk je zelf dat de oorzaak is? En als er van negativiteit geen sprake was, hoe kun je het dan een bad trip noemen?

Pravim

Newbie
Ok als je het zo zegt snap ik wat je bedoelt, dat zou inderdaad het geval kunnen zijn. Maar ik heb toch het gevoel dat er nog een andere oorzaak was aangezien het ook ruim 2 tot 3 uur duurde voordat ik de eerste effecten voelde terwijl de andere na een uurtje al begonnen te 'spacen'.
Het was niet echt negatief maar meer in het opzicht dat ik niet in paniek raakte van de effecten. Maar ik benoem het wel als negatief omdat ik toch liever niet zo trip. Het voordeel was dat ik al thuis was en dus op bed kon gaan liggen tot de effecten voorbij waren en eindelijk in slaap kon vallen. Als ik zo zou trippen in openbaar of met meerdere mensen zou het misschien erger zijn geweest omdat het lichamelijk zo hevig en vervelend was.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk juist het tegen over gestelde, hoewel je dat natuurlijk zelf veel beter in kunt schatten.
De meesten mensen hebben er juist baat bij om ( maakt niet uit met welk middel) terecht te kunnen bij vrienden tijdens een trip.

Zij kunnen je verzorgen ( eten, drinken, ligplek ed.) maar ook psychisch helpen door je positieve motivatie te geven. En uit te leggen wat voor effecten je ervaart, hoe dit komt en wanneer het weer over gaat ed.

Dat jij veel later begon met spacen kan aan een aantal dingen liggen.
Het belangrijkste: Je maaginhoud, en je algehele maag milieu.
Je metabolisme, en de hoeveelheid beweging voor, en na inname.
Ook de bereiding van de cake en je mindset heeft er mee te maken.

k00k

Bewuste gebruiker
Ik ben een keer kotsend naar huis gelopen van spacecake. Dezelfde ervaring als jij. Alleen had ik 3 plakken op omdat ik dacht dat ik het meteen voelde als ik er één op had. Dus ik maar bijpakken, dat werkt helaas niet.

OT: Kut ervaring, weet je dat voor de volgende keer :) Zelf ene maken :wink:

spacelord

Wijs gebruiker
Ik heb eergister voor het eerst een goede spacecake gemaakt (ieder 1 gram). Mijn vriendin heeft geen ervaring met cannabis, ik al wel met allerhande psychedelica.

Voor het eerst voelde ik echt de psychedelische werking van wiet, alles dat zo een licht trippy schijn over zich krijgt. Op het gezicht van mijn vriendin begint ik aardig te flashen, leek wat te vervormen. Wel voelde ik na een biertje en een dikke joint mijn hele lichaam tintelen en alles leek te draaien, aanwijzing dat ik iets teveel in 1 keer genomen had. Bij mijn vriendin was het op het randje (ben wat onverantwoord geweest haar 1 g voor eerste keer te geven)

Huggybear

Belezen gebruiker
Ik heb nog nooit spacecake gehad, maar wel hasjchocolademelk. Het effect schijnt hetzelfde te zijn, maar het is met chocolademelk wel veel makkelijker te doseren. Gewoon hasj in boter mengen en die door een pannetje met melk gooien, cacaopoeder erbij en voilà.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Huggybear zei:
Ik heb nog nooit spacecake gehad, maar wel hasjchocolademelk. Het effect schijnt hetzelfde te zijn, maar het is met chocolademelk wel veel makkelijker te doseren. Gewoon hasj in boter mengen en die door een pannetje met melk gooien, cacaopoeder erbij en voilà.

Het is hetzelfde effect, als je hasj en wiet qua effect ook hetzelfde vind.
Ik vind van niet, dus vind ik wiet verwerkt in eetbare producten ook een ander effect geven dan hasj.

Huggybear

Belezen gebruiker
PepTalk zei:
Huggybear zei:

Het is hetzelfde effect, als je hasj en wiet qua effect ook hetzelfde vind.
Ik vind van niet, dus vind ik wiet verwerkt in eetbare producten ook een ander effect geven dan hasj.

Das waar, stom van me :( 't wordt toch maar eens tijd om wiet in voedingswaren proberen :)

Baradon

Newbie
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de 1e reply. Dit is geen vreemd effect of raar of wat dan ook. Dit is precies wat het effect van space-cake is. Dat het 2 uur duurt is ook normaal, zeker als hij gemaakt is met wietboter.. Dat het niet altijd helemaal chill voelde was denk ik ook gewoon omdat je het niet verwachtte en alleen was. Dat je eerder grotere hoeveelheden hebt gegeten kan te maken hebben met de dosering binnen de cake? Je hebt toen gewoon hele lichte cake gehad?

Hmm alles wat ik zeg is al een x gezegd.. niet de nuttigste post dus..

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Toch geen "Bad" trip. Oké, je werd misselijk. Maar een bad trip gaat veel verder dan dat.
Nuja, goed het blijft een kutervaring, volgend keer meer geluk

Bovenaan