• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Bad trip van 1 joint (eigenlijk m'n eerste)

Mindless1985

Badass junkie
Ik bedacht me dit voorval laatst.

Dit is van een tijdje terug, ongeveer 2 jaar geleden. Ik vond het wel vrij apart.

Het is zondag avond en ik heb al een paar bier op. Ik zit in de Eureka met een vriend en wat andere mensen. Ik kwam daar wel vaker en tegenwoordig is het elke zondag. We kaarten daar elke zondag en drinken wat en blowen wat, gewoon gezellig. Ik had 2x eerder geblowed, maar dat was echt niks, zeg maar een kwart joint ofzo. Ik kreeg een joint van Yehudi, niet zomaar een joint maar een echte Yehudi joint (behoorlijk zwaar) en zonder het door te hebben rook ik dat ding in één keer op. Na tien minuten begin ik hem behoorlijk te voelen en stop ik even met kaarten. Ik vraag Steven om een glas water maar hij is te lui om wat te halen. Vijf minuten later is m'n mond zo droog dat ik het niet kan opbrengen om het nog een keer te vragen. Ik zit daar aan een apart tafeltje en lig half op de tafel. Opeens zie ik niks meer voor vijf seconden en toen kwam m'n zicht weer terug, maar niet op de normale manier. Ik zag alleen nog maar felle kleuren, geel, roze, rood, oranje en dat vond ik best eng. Steven vraagt of alles wel goed gaat, en ik antwoord heel vaag en zachtjes nee en vraag hem nog een keer drinken te halen. Dus hij haalt wat water en geeft het aan me. Ik lig daar nog steeds op die tafel en voel me echt heel bang, bang dat er van alles mis zal gaan, dat ik dood ga, dat mijn ouders er achter komen dat ik wiet rook (weten ze ondertussen allang, en geen probleem, maar dat wist ik toen nog niet) Op tafel staat het glas water, maar het ziet er een beetje vreemd uit, een beetje geel. Steven zegt dat het water heel normaal is, en ik roep mezelf tot de orde. Jan, wakker worden, het is gewoon die wiet die niet helemaal lekker valt. Toch geloof ik mezelf niet helemaal, maar Steven wel dus ik probeer met m'n hand bij het water te komen, maar ik krijg m'n hand niet omhoog. Ik lig daar op die tafel met mijn ogen half dicht en opeens hoor ik een stem heel ver weg. Het is de barman van de Eureka die vraagt of ik misschien normaal wil gaan zitten en anders zet hij mij eruit. Ik probeer recht op te zitten maar dat lukt echt niet. De barman is al weer weg, en ik had er echt even lak aan, ik was het allang weer vergeten en ik lig daar nog steeds op die tafel. Vijf minuten later kwam die barman er weer aan en toen zei hij dat ik hier niet mocht slapen, dus dat ik weg moest. Het was buiten best vies weer, beetje regenachtig, 6 graden ofzo, dus ik strompel naar buiten na nog een keer op m'n bek gegaan te zijn. Ik lig daar buiten een half uur op de grond in de regen, Steven is nog een paar keer komen kijken en dan komt die barman er weer aan, zegt hij dat als ik niet binnen vijftien minuten weg ben, dat hij dan de ambulance belt. Ik wou dat absoluut niet dus ik strompel weer weg, en opeens zie ik alles weer normaal en voel ik me weer helemaal normaal, loop naar binnen en bied mijn excuses aan aan de barman, haal wat cola en drink het leeg. Toen ging ik weer verder kaarten en normaal doen.

Dat was echt een hele aparte ervaring voor me, en heb daarna drie maanden niet meer geblowd. Daarna wel weer een keer en dat ging gewoon goed, fijn en lekker, en nu doe ik het (bijna) iedere dag..

Nu ben ik een weekendje aan het stoppen, gewoon om te kijken of ik nog zonder kan. Donderdag avond om negen uur heb ik m'n laatste joint gerookt, en zondag negen uur mag ik weer, want dat is m'n vaste blow avond, samen met bier en kaarten :grin:

Ik hoop dat jullie het leuk vonden dit te lezen en verder wist ik eigenlijk niet eens dat je zo slecht kon gaan van wiet, niet dat ik het ooit nog gehad heb. Hebben jullie 'bad trips' met wiet weleens gehad?

fungus

Experimenterende gebruiker
ja, best herkenbaar. Mooi report trouwens. Kvind wiet zwaar onderschat. Kheb het een aantal keer meegemaakt (kzat toen wel niet goed in mn vel) dat ik echt heel paranoia en duizelig werd van een half jointje, zelfs ongecontroleerd liggen beven en geen controle over je gedachten krijgen, en maar hopen dat het vlug overgaat... Nu sta ik er altijd even bij stil voor ik een jointje rook hoe ik me voel. Heb ik negatieve gedachten, dan doe ik het niet, anders raak ik een tijdje niet meer uit die onredelijke gedachtengang, en das echt beangstigend, dan denk je dingen waaraan je helemaal niet wil denken, herken je jezelf niet meer.

Pkoeiaard

Belezen gebruiker
Bad trip van Wiet??? Eerlijk gezegd, dat heb ik nog NOOIT gehad.
Dus mijn vraag : wat is bad trip van wiet nou precies?
Is de achterdochtigheid een BAD trip?
Ik bedoel niet om mijnzelf uit te sloven.
Maar ik snap nog steeds niet van men die een bad-trips krijgen van wiet.
:openmouth: :openmouth:

caatje

Badass junkie
een badtrip niet maar wel een soort van klote gevoel, allemaal rot gedachtes die boven komen.

Mindless1985

Badass junkie
Bad trip is misschien overdreven, dat weet ik niet, maar wel echt dat je wilt dat het zo snel mogelijk over is, en dat je echt HEEL erg bang bent, dat had ik die keer wel, verder nooit gehad trouwens.

Mac...

Badass junkie
denk eerder dat het een paniekaanval was, komt wel eens vaker voor. Vooral als je niet heel veel gewend bent of niet zo heel veel kan hebben.

J0rrit

Badass junkie
Pkoeiaard zei:
Bad trip van Wiet??? Eerlijk gezegd, dat heb ik nog NOOIT gehad.
Dus mijn vraag : wat is bad trip van wiet nou precies?
Is de achterdochtigheid een BAD trip?
Ik bedoel niet om mijnzelf uit te sloven.
Maar ik snap nog steeds niet van men die een bad-trips krijgen van wiet.
:openmouth: :openmouth:

mn eerste joint had k ook paniekaanval soort bad trip

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Dzy zei:
Bad trip is misschien overdreven, dat weet ik niet, maar wel echt dat je wilt dat het zo snel mogelijk over is, en dat je echt HEEL erg bang bent, dat had ik die keer wel, verder nooit gehad trouwens.

Ow zo...ja natuurlijk een keer vroeger in een volle bus...was zo fucking stoned..die drukte daar in de bus werd me teveel ..moest eruit ..drukte ..snel op de knop.en toen stond ik in the middele of knowwhere...

Kan nu sowieso slecht tegen wiet,word er paranoia van..ook kutgedachtes enzo zware ademhaling...raar he terwijl ik vaak trip en nergens last van heb..

matthijs

Badass junkie
Dat heb ik nou echt nooit gehad. Dat ik echt paranoia word van wiet. Kan me er ook niet zoveel van voorstellen. Ik ehb natuurlijk wel eens dat he tgewoon niet zo'n leuke trip is of dat ik misselijk wordt (combo met alcohol :wink:)

maxtc

is 1 van julie ook nog nooit out gegaan dan?
dat alles gewoon in 1 keer uitging en op de grond valt en op de grond weer wakker word? dat je alles opeens heel slecht begint te horen en te zien en dan ineens pats alles weg?

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
maxtc zei:
dat alles gewoon in 1 keer uitging en op de grond valt en op de grond weer wakker word? dat je alles opeens heel slecht begint te horen en te zien en dan ineens pats alles weg?

Jawel toen was ik 13....

Shin

Heb ik ook eens gehad, bij een optreden van Liftid. Alleen deed mijn gehoor het wel en zag ik alleen niks meer. Vond ik zo raar, maar wat ik ook deed ik zag alleen maar zwart. Twee vrienden hebben me toen geholpen.

matthijs

Badass junkie
maxtc zei:

nee. vaak genoeg in een soort van slaap/coma gevallen in een stoel :P Maar dat was dan met heel veel wiet en vaak icm alcohol.

victory

Newbie
ben een keer out gegaan maar had toen om 12 uur smiddags wel al 5 joints op. Word ook para van weed dus ben nu een week gestopt hopelijk hou ik het vol. Had er in het begin nooit last van is iets wat bij mij langzaam is gekomen nu voel ik me al weer beter en durf savond al weer alleen de hond uit te laten.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Shin zei:
Heb ik ook eens gehad, bij een optreden van Liftid. Alleen deed mijn gehoor het wel en zag ik alleen niks meer. Vond ik zo raar, maar wat ik ook deed ik zag alleen maar zwart. Twee vrienden hebben me toen geholpen.

Hah ja dit heb ik een stuk of vijf keer gehad, bij optredens alleen. De eerste keer vond ik wel eng maar de andere keren voelde ik het aankomen en ging ik op de grond zitten tot het over was. Het heeft misschien te maken met de drukte of suikerrr maar wat dat dan weer te maken heeft met hasj? Hmm!

spacekonijn

Badass junkie
ik heb dat wel vaker als k heel veel blow , of bijvoorbeeld heel lang wakker blijf.
soms is het bijna net zo intens als een lachgas trip

Freaky high

Bewuste gebruiker
nog nooit gehoord

heb nog nooit gehoord dat je van wiet een bad trip kon krijgen..
moeilijk te geloven ook..
want ik ben namelijk altijd happy als ik blow..
ben 1 keer wel gecrashd, das wel makkelijker te geloven dan een bad trip.. ik moest kotsen en zo, maar dat ging rap over..

WIET FOR LIFE!

Mac...

Badass junkie
Shin zei:

Bij Liftid kun je anders beter je gehoor dan je zicht kwijt raken of het liefst allebei
*gniffel*

matthijs

Badass junkie
snoepke zei:
En blijkbaar is de combinatie met wijn en codicontin niet de combinatie.

Drank en slaappillen (want dat is codicontin toch...) zijn zeker geen goede combinatie. Erg slecht, gevaarlijk en dodelijk. Een beetje rock 'n roll artiest pleegt zelfmoord met een fles whiskey en flink wat slaappillen. Als je dat verkiest, nouja...ga je gang zou ik zeggen. Je komt alleen niet erg suicidaal over dus doe maar rustig met de combinatie slaappillen/alcohol. Je gaat er out van en stikt vervolgens in je eigen kots, of je raakt gewoon in coma...uitkijken!

cereous

Newbie
Ik heb weleens gehad dat ik zo stoned was at ik niet meer kon bewgen en alleen maar zat te rillen en shit.. niet echt leuk maar een echte bad trip nooit gelukkig

Me~plantu~isme~moat

Bewuste gebruiker
het slechts ooit was weed gecombineerd met alcohol.
alsof alles rond je draait, bleek, kmoest naar 1 punt kijken want anders krijg je koppijn. en heeeel hard rillen. en iedereen rond je: gaat het gaat het??
ik ril hevig als ik veel opheb, maar meestal neem ik dat als bijzaakje, maar daarvoor ga ik het zeker niet laten.
kdenk wel dada ga overgaan..

Jeller

Badass junkie
Een bad trip van wiet heb ik ook al één keer gehad.. ook wel al 2 keer dat ik misselijk werd, maar dat ging weer over zonder problemen..

maar één keer toen ik nog niet zo veel smoorde had ik eens een dikke sigaar op mezelf gerookt (twas echt ene dikke met goeie weed uit nederland zelf :)) en daarvan werd ik gewoon te loom.. ik wou eigenlijk gewoon de hele tijd rusten en liggen, een beetje zoals jij maar ik kon het nog allemaal goed relativeren twas gewoon lichamelijk te lastig zeg maar.. als ik me neerlegde op bed ging het wel allemaal weer goed behalve beetje duizelig en zo maar zodra ik rechtstond wast weer in orde :confused:

voor de rest wel altijd plezier gehad met wiet :stoned:

lot

Badass junkie
toen ik voor de eerste keer in 3 maanden weer wiet rookte en dat was ECHT veel ging ik ook bad ik werd helemaal sick enzo dus wij een taxi gebeld naar huis, kotse enz enz. dus wij thuis 5 minuten later was het over en had ik een vreet kick :P nu opzich wel grappig toen niet!

nu altijd lol met wiet hoor

Jeller

Badass junkie
mja das t rare bij weed.. ge gaat int begin slecht en tis zo vlug over.. bij alcohol gaat ge pas opt einde slecht en ist soms veel vuiler :confused: tenzij ge kotst en u terug goe voelt, da gebeurt ook

Bollie

Bewuste gebruiker
heb ook van wiet een keer BAD gegaan.
Trippen is wel overdreven, want dat kan volgens mij echt niet...

Dacht wel eens dak echt dood ging gaan, door teveel te roken. Ik had constant zinderingen in m'n hoofd die telkens harder en harder waren...
Heb er eigenlijk nog met niemand over gesproken, tot nu...
Mss dat je hetzelfde gehad hebt ?

Ik ben allesinds al 7 weken met weed gestopt ondertussen door dit voorval.
:wave:

Dags

Bewuste gebruiker
Hehe, ik heb juist toen ik een beetje regelmatig ging smoken een aantal vervelende ervaringen gehad, paranoia enzo en vooral als ik gezopen dat juist dat 1e laatste jointje me zwaaaaaaar nekt! echt als ik zuip gaat het opzich wel oke, tot ik die joint erboven opdoe ( dus tegenwoordig hou ik vaak een omgekeerde volgorde aan of zuip ik minder :mrgreen: ), cool trouwens dat hierover ff een reportje heb geschreven, lokt ook veel leuke reacties uit

lot

Badass junkie
een vriendin van me vertelde dit laatst aan me:
je kan van weed niet bad gaan,, maar soms word je space zo heftig dat JIJ denkt nu ga ik bad en dan gebeurt het ook..

heb er over nagedacht en denk dat ze ergens wel gelijk heeft maar dat weet je nooit zeker natuurlijk.

Koekwauzz

Newbie
Ik herken het wel een beetje. De werking van wiet (en van alle drugs) is natuurlijk altijd een beetje afhankelijk van je gevoeligheid voor drugs. Toen ik een jaar of 15 was en begon met blowen heb ik 1 keer meegemaakt dat ik een soort van out ging, zo zou je het wel kunnen noemen. Ik had toen een dikke batser van een joint gerookt, deze was van gasten van een maat van mij die al flink veel ervaring hadden met blowen. Zij flikkerde ook elke joint boordevol met wiet.
Ik was bij een spacerockband aan het kijken tot op een gegeven moment m'n zintuigen mij in de steek lieten. Het licht ging langzaam uit, de muziek leek wel steeds vuiger en harder te worden. De muziek klonk onnatuurlijk, alsof het bij de trip hoorde, een soort vage film. Ik zag opeens niets meer, terwijl ik m'n ogen gewoon open had, een groot zwart vlak voor m'n ogen, k'was gweoon blind! Was best eng. Ik weet nog goed dat ik rond heb lopen struinen op zoek naar een zitplaats. Ik vond op de tast een bank en dacht dat deze vrij was, dit bleek niet het geval want ik ging bij een wildvreemd meisje op schoot zitten waarop zij mij gelijk wegduwde. Toen een vriend van mij zag dat het niet helemaal goed met mij ging heeft hij mij naar buiten geloodst, naar de openlucht. Daar ging ik zitten en het heeft zeker dik 5 minuten geduurt dat ik weer bij positieven begon te komen! Best bizarre ervaring. Daarna ook nooit meer gehad.

ps: yo dzy, kom je toevallig uit Zwolle?! de naam Eureka klinkt me bekend in de oren :wink:

Mindless1985

Badass junkie
Koekwauzz zei:
ps: yo dzy, kom je toevallig uit Zwolle?! de naam Eureka klinkt me bekend in de oren :wink:

Hehe, ja. Ik ben daar vrijwel elke zondag avond :) Mocht je daar ook een keer zijn moet je me maar eens aanschieten (foto van me staat wel in het fotoalbum topic)

spacekonijn

Badass junkie
@koekwauz... ik had een keer precies hetzelfde bij een reggaeconcert na veel dikke pafferts hehe. echt ff paar minuten blind zakte bijna naar de grond was heel raar

Osi`

Bewuste gebruiker
Interessant. Ik ben ook eens een keertje out gegaan en een soort van "rare dingen zien", niet echt een trip want dat maak je met "wiet" normaal gezien nooit mee, maar je kunt wel rare dingen zien.

De eerste keer dat ik out ging, was nog geen 2 maand geleden. Ik ging naar maastricht vanuit belgië samen met een vriendin die nooit geblowd heeft, maar ze wou het eens doen. Dus ik ging naar een coffeeshop en haalde 5 gram Supermix van de kosbor (de goedkoopste wiet da ge in die shop vindt)

Algauw gingen we terug naar het pleintje waar de bushaltes waren enal. Ik zat bij een standbeeld en rolde 1 joint voor ons allebei, af en toe doorpassen, je kent het wel allemaal. Nadien als het op was gingen we naar onze halte en stonden we ergens onder een soort grote poort (tunnel, maar dan een poort) En een vriendin van mij, begon toen heel raar te doen, die begon gewoon te vallen, en voelde zich duizelig, eerst dacht ik dat die met mijn voeten aan het spelen was, maar toen viel die recht met haar kop op mijn knie en toen recht op de grond, gelukkig werd haar val wel niet zo hard. Algauw maakte ik haar wakker en vroeg of het nog een beetje ging? Ik pakte haar op en hielp haar brengen naar een bankje. En ik stond gewoon recht om te zien of het met haar nog ging. Na een tijdje voelde ik dat ik ook out ging gaan, het werd duizelig en zwart voor mijn ogen en toen heel snel naar een muurtje gelopen om me daar te gaan neerzetten met mijn hoofd omlaag, algauw kwam de bus al snel, die we moesten nemen naar hasselt.

Ik stond recht en voelde me toen nog ff wel goed maar toen ik juist aan de deur stond, begon het weer slecht te gaan, ik kon niets meer horen, niets meer zien en ook niets meer voelen, het enige wat ik zag was een oud vrouwtje voor mij die plots superklein leek en het duurde precies wel 10 minuten lang dat ze daar stilstond. Voor de rest kan ik me niets meer herinneren, maar een vriendin van mij zag het allemaal gebeuren, volgens haar stond ik te roepen en te tieren dat ik wou neer zitten om een zitplaats in de bus, de chauffeur roepte ook dat ik ging kotsen en dat ik ook uit zijn bus moest. Maar ik kon niets horen dus. Vervolgens kon ik terug een heel klein beetje zien na een halve minuut en viel ik gewoon neer op het volk achter mij en ik zag mijn vriendin nog mij uit de bus sleuren en ropeen, ward eruit, we pakken de volgende wel. En ik kruipte naar een muurtje maar die kon ik heel moeilijk vinden, terwijl het maar 3 meter verder stond. Toen zat ik weer neer en mijn hoofd omlaag en heel de tijd rillen.

En de ene keer dat ik rare dingen zag, was in mijn beginperiode van blowen, was geloof ik mijn 10de joint ofzo. Ik zat in mijn kamer van 2 verdiepingen hoog en m'n raam stond open, ik blowde wat en ging relaxed op mijn bed liggen, na een tijdje ging ik slapen, maar ik kon het nog niet echt. Toen zag ik 1 of een raar ding in mijn kamer vliegen, een vleermuis of was het nu een mus, allezinds, het vloog en het had vleugels, nadien kwam de 2de vlieger er ook erbij, ze zaten heel de tijd rond te vliegen in mijn kamer, recht boven mijn kop te scheren, ik kon de verplaatsing van lucht echt voelen en ik zat algauw te trillen dat ik mijn kamer uitwou. De volgende ochtend zag ik geen enkel vliegend diertje in mijn kamer ... Sindsdien smoor ik nooit meer met een open raam, nooit meer .. (we hadden toen nog geen gordijnen :tongueout: maar nu ik verhuisd ben, heb ik wel gordijnen en laat ik m'n ramen ook open)

matthijs

Badass junkie
lot zei:
een vriendin van me vertelde dit laatst aan me:
je kan van weed niet bad gaan,, maar soms word je space zo heftig dat JIJ denkt nu ga ik bad en dan gebeurt het ook..

heb er over nagedacht en denk dat ze ergens wel gelijk heeft maar dat weet je nooit zeker natuurlijk.

Dan kan je dus toch wel bad gaan :confused:

Bovenaan