Bad trip weed

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen ik heb wat vragen over mijn bad trip ik hoop dat iemand weet wat het is.

Dus ik ben al 2 maand in een depressie (oorzaak truffels).
Ik voelde mij de laatste 3 dagen goed en besloot na 1 maand stoppen met weed nog eens te proberen.

De eerste joint bleek goed ik had super veel zin in een game muziek maar was niet high zoals vroeger kreeg paniek aanvallen , shuldgevoel,alsof ik niets waard ben en slechte momenten kwam terug van hoe slecht mijn leven was.
Dit ging weg na een paar uur.
Na 2 uur ongeveer besloot ik nog 1 te roken en na die joint voelde ik me anders maar echt een moeilijk e situatie om uittellegen ik zal mijn best doen.
Ik speelde op de playstation voor 3 uur lang en was er precies niet echt bij alsof ik mezelf niet was alof ik speelden zonder er echt bewust van te zijn ik ben gaan slapen en werd wakker en kon niet echt geloven dat ik geslapen had het is moeilijk om uitellegen want ik weet dat ik nog in de realiteid ben maar mijn bewustzijn in precies veel anders ,na denken is anders en tijdbesef is ook anders
Wat is het? En gaat dit weg?

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dit is derealisatie, komt vaak voor als je levensveranderende ervaringen hebt meegemaakt maar nog niet hebt kunnen accepteren of integreren in je normale leven. Alle psychoactieve middelen kunnen je weer triggeren naar de ervaring die je nog niet volledig accepteerd. Psychedelica is uiterst krachtig en daarom wordt vaak gezegd dat er een periode van integratie en zelf reflectie hoort te zijn, niet dat jij dat niet doet hoor. Ga naar je huisarts, blijf helemaal van wiet af en het beste lijkt mij als je met iemand gaat praten over je badtrip. Een psycholoog kan je hierbij helpen en dan kan je misschien beter begrijpen wat de oorzaken kunnen zijn. De realiteit is inderdaad een raar fenomeen, voor iedereen, waarbij sommige er helemaal niet meer stil bij staan.
Blijf niet vastzitten in wat je niet wil en ga voor wat jou echt gelukkig maakt, dat is de beste manier om weer echt te leven.
Heb zelf ook wel het gevoel dat ik vaak dingen doe die mij worden opgedragen en uiteindellijk een heel leven in beslag nemen, waar ik dus ook graag verandering in wil brengen. Hopelijk heeft dit bericht je wat meer gegrond :wink:

Saynotodrugs

ElvenSpice zei:
Dit is derealisatie, komt vaak voor als je levensveranderende ervaringen hebt meegemaakt maar nog niet hebt kunnen accepteren of integreren in je normale leven. Alle psychoactieve middelen kunnen je weer triggeren naar de ervaring die je nog niet volledig accepteerd. Psychedelica is uiterst krachtig en daarom wordt vaak gezegd dat er een periode van integratie en zelf reflectie hoort te zijn, niet dat jij dat niet doet hoor. Ga naar je huisarts, blijf helemaal van wiet af en het beste lijkt mij als je met iemand gaat praten over je badtrip. Een psycholoog kan je hierbij helpen en dan kan je misschien beter begrijpen wat de oorzaken kunnen zijn. De realiteit is inderdaad een raar fenomeen, voor iedereen, waarbij sommige er helemaal niet meer stil bij staan.
Blijf niet vastzitten in wat je niet wil en ga voor wat jou echt gelukkig maakt, dat is de beste manier om weer echt te leven.
Heb zelf ook wel het gevoel dat ik vaak dingen doe die mij worden opgedragen en uiteindellijk een heel leven in beslag nemen, waar ik dus ook graag verandering in wil brengen. Hopelijk heeft dit bericht je wat meer gegrond :wink:

Danku voor de hulp.
Ik voel me precies al weer terug komen.
Is het zo dat het weg gaat vanzelf dat ik gewoon terug moert herstellen? Of is het iets voor altijd of een lange periode want ik heb zal eens het gevoel gehad dat ii er niet echt bij ben met mijn gedachten zonder wiet te hebben gerookt? (Ging weg na een dag of 2)

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
De herinnering zal nooit meer helemaal weggaan, maar je kan wel de manier hoe je de herinnering ervaart veranderen. Het beste is om vanaf nu gewoon te accepteren dat het is gebeurd. Mijn advies is om gewoon niet meer te blowen of andere drugs te gebruiken. Ik zou voor minimaal een jaar stoppen, extra invloed op je huidige situatie zal niet veel goeds doen. Als je toch iets wil doen op een feest of sociale gelegenheid houdt het dan gewoon bij alcohol, maar ook met mate want het is een verdovend middelen en voor vele een val om te ontkomen aan problemen. Sporten, creatief bezig zijn helpen goed. Boeken lezen over interessante onderwerpen helpt ook goed, vind toch dat een boek lezen veel beter bij je blijft dan een film of snel internet artikel. Succes!

Saynotodrugs

ElvenSpice zei:
De herinnering zal nooit meer helemaal weggaan, maar je kan wel de manier hoe je de herinnering ervaart veranderen. Het beste is om vanaf nu gewoon te accepteren dat het is gebeurd. Mijn advies is om gewoon niet meer te blowen of andere drugs te gebruiken. Ik zou voor minimaal een jaar stoppen, extra invloed op je huidige situatie zal niet veel goeds doen. Als je toch iets wil doen op een feest of sociale gelegenheid houdt het dan gewoon bij alcohol, maar ook met mate want het is een verdovend middelen en voor vele een val om te ontkomen aan problemen. Sporten, creatief bezig zijn helpen goed. Boeken lezen over interessante onderwerpen helpt ook goed, vind toch dat een boek lezen veel beter bij je blijft dan een film of snel internet artikel. Succes!

Hoezo de herinering zal nooit meer wegaan?
Bedoel je het gevoel van er met mijn gedachtes niet echt bij te zijn en precies wat weg te zijn van de realiteid?

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Je geeft aan dat je al 2 maanden depressief bent en dat de oorzaak bij truffels ligt, truffels kunnen een depressie echter niet veroorzaken maar wel de 'oorzaak' van je depressie naar boven halen.
psychedelica zijn meestal een versterker van je emoties en versterken dat wat al aanwezig is.

Als je je zo wazig voelt en losgebroken van de realiteit is het in ieder geval zoals al aangeven verstandig om cannabis en andere middelen even een poosje links te laten liggen.

Bij wiet/cannabis zijn 'angst/somberheids- aanvallen' een veel voorkomend verschijnsel, het is en blijft een natuurproduct dus je weet nooit 100% zeker wat er nou precies in zit en dus weet je ook nooit zeker wat voor effect het zal geven.

Moet zeggen dat ik het lastig vind om een samenhangend verhaal op te maken uit wat je hier verteld maar dat zal gok ik met je huidige staat te maken hebben.

Gun het wat tijd en rust en dan komt het in 99% van de gevallen wel weer goed.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Saynotodrugs zei:
ik heb dit al eens gehad en was na 2 dagen ongeveer weg gaat dit dan ook weer herstellen in 2-3 dagen?
Hangt er vanaf wat je onder 'herstellen' verstaat. Ik gok dat herstellen bij jou betekent dat je er geen last meer van hebt? Maar zoals anderen ook al zeggen is de oorzaak hier niet de psychedelica. De psychedelica haalt dingen uit je onderbewuste omhoog. Dingen die de meeste mensen niet willen voelen en dus wegstoppen (dat is de functie van het onderbewuste). Het risico wat je neemt met psychedelica is dat je bewust wordt van dergelijke dingen.

Het is mogelijk dat het weer afzakt naar je onderbewuste en jij het verder kunt negeren, maar dat is natuurlijk geen herstel (maar misschien wel wat jij wilt?) Het is ook mogelijk dat het niet gaat afzakken, maar wie kan dat zeggen? Niemand weet hoe dat zal gaan. Als je echter de instelling hebt om ook echt wat aan het probleem te doen, zou je juist blij zijn dat het omhoog komt.

Er wordt denk ik vaak te licht gedacht over psychedelica gebruik. En vooral truffels zijn géén entertainment, al kan het zo voorkomen dat een avondje truffelen zeer vermakelijk is. Iedereen heeft een onderbewuste en neemt met het gebruik van psychedelica dus een risico om dingen omhoog te halen.

Ik ben het eens met de rest. Stop je drugsgebruik in ieder geval volledig en ga voorál geen wiet gaan roken. Zoek ook een psycholoog op om over je derealisatie te praten. En maak de keuze of je echt iets aan het probleem wil doen of het liever weer terug stopt in je onderbewuste. Maar om heel eerlijk te zijn is die keuze niet echt aan onszelf. Je kunt het gaan negeren, maar ik ga je niet voorliegen dat het daarmee opgelost is.

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Saynotodrugs zei:
Bedoel je het gevoel van er met mijn gedachtes niet echt bij te zijn en precies wat weg te zijn van de realiteid?

Sorry is ik het niet volledig heb uitgelegd. Je herinnering van je badtrip zal inderdaad niet weggaan, niet dat je er voor altijd aan herinnerd blijft worden, maar je zal er soms nog wel eens aan terug denken. Het is immers een periode die toch buiten de normale ervaringen uitstaat. Wel zal je houding en begrip tegenover de ervaring veranderen en zal je het beter kunnen begrijpen. Begrip en wijsheid komt met tijd en je zult zien dat het inderdaad een opmerkelijke ervaring is, maar in plaats van dat je er angstig voor wordt er juist inspiratie uit kunnen halen. De wereld zit vol met wonderen en je kan de realiteit inrichten zoals jij wilt.

Stel je zelf nu deze vraag, wat maakt jou angstig als je terug denkt aan je slechte ervaring?
Is het de situatie die je niet onder controle had, wist je niet wat je ermee aankon? Zou graag een oprecht antwoord willen want ik zou je graag willen helpen. :wink:

Saynotodrugs

ElvenSpice zei:
Saynotodrugs zei:

Sorry is ik het niet volledig heb uitgelegd. Je herinnering van je badtrip zal inderdaad niet weggaan, niet dat je er voor altijd aan herinnerd blijft worden, maar je zal er soms nog wel eens aan terug denken. Het is immers een periode die toch buiten de normale ervaringen uitstaat. Wel zal je houding en begrip tegenover de ervaring veranderen en zal je het beter kunnen begrijpen. Begrip en wijsheid komt met tijd en je zult zien dat het inderdaad een opmerkelijke ervaring is, maar in plaats van dat je er angstig voor wordt er juist inspiratie uit kunnen halen. De wereld zit vol met wonderen en je kan de realiteit inrichten zoals jij wilt.

Stel je zelf nu deze vraag, wat maakt jou angstig als je terug denkt aan je slechte ervaring?
Is het de situatie die je niet onder controle had, wist je niet wat je ermee aankon? Zou graag een oprecht antwoord willen want ik zou je graag willen helpen. :wink:

Mijn angst was en is dat ik nooit meer mezelf zal zijn en altijd angstig zijn ik neem al 2 maand quetiapin sandoz 25mg en voelde me beter tot als ik de wiet gerookt heb toen was ik ineens verstrooid en heb weer wat oude gevoelens en emoties opgewekt zoals: shuldgevoel,paniekanvallen,te veel nadenken,er niet echt bij zijn,somber, en j depressie eigenlijk.
Mij ergste zorg is dat ik niet genees dat ik altijd depressief ga blijven en derealistish (ik heb wel nket alle symtomen van derealistish zijn ?)wat ik eigenlijk al eens voor had en weg was na een paar dagen
Ik ben ook na de wiet weer mijn intresses kwijt
Nu vandaag ben ik in slap gevallen om 19:00 uur en wakker om 22:50 en kan niet meer in slaap vallen ben niet echt moe is dit normaal?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik krijg een beetje een deja vu gevoel bij dit topic, lijkt weer veel op je eerdere topic over truffels. Aangezien je toen ook niet open stond voor advies, ga ik geen uitgebreide reactie geven. Maar het belangrijkste is je te realiseren dat je depressie niet veroorzaakt wordt door drugs, maar dat dit iets is wat al in je onderbewuste lag en alleen naar boven is gekomen door de drugs. Ga opzoek naar de achterliggende reden en ga daar aan werken. De komende maanden en misschien zelfs jaren kun je beter geen drugs gebruiken. Ik snap ook niet hoe je het bedenkt om nog een joint op te steken terwijl de eerste al niet lekker viel, maargoed.

Zoek hulp via een psycholoog om echt aan de onderliggende reden van je depressie te werken.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik dacht al dat dit wel heel erg leek op een topic van een tijdje terug, maar ik wist niet zeker of het dezelfde persoon was.

@Saynotodrugs:

Misschien een idee om eens te beginnen luisteren naar de (goedbedoelde) adviezen hier. Je wilt eigenlijk van ons horen dat het allemaal wel meevalt en dat het in een paar dagen vanzelf allemaal overgaat, maar dat zullen mensen je toch niet vertellen. Hoe zouden wij moeten weten dat dat gaat gebeuren bij jou? Je moet even af van het idee dat de truffels de echte oorzaak zijn van wat je nu beleefd. En zaken uit het onderbewuste zijn niet opgelost als je ze daar weer terug stopt. Het is dat zorgen maken zelf waar je moet gaan zoeken. Pak het bij de wortel aan, in plaats van symptomen te bestrijden. De beste stap voor jou lijkt me om er eerst over te gaan praten met iemand (een deskundige).

Saynotodrugs

Mindless zei:
Ik dacht al dat dit wel heel erg leek op een topic van een tijdje terug, maar ik wist niet zeker of het dezelfde persoon was.

@Saynotodrugs:

Misschien een idee om eens te beginnen luisteren naar de (goedbedoelde) adviezen hier. Je wilt eigenlijk van ons horen dat het allemaal wel meevalt en dat het in een paar dagen vanzelf allemaal overgaat, maar dat zullen mensen je toch niet vertellen. Hoe zouden wij moeten weten dat dat gaat gebeuren bij jou? Je moet even af van het idee dat de truffels de echte oorzaak zijn van wat je nu beleefd. En zaken uit het onderbewuste zijn niet opgelost als je ze daar weer terug stopt. Het is dat zorgen maken zelf waar je moet gaan zoeken. Pak het bij de wortel aan, in plaats van symptomen te bestrijden. De beste stap voor jou lijkt me om er eerst over te gaan praten met iemand (een deskundige).

ik heb het geld niet voor psychiaters enz ze willen allen geld en op volgende klant...
ik voel me anders omdat ik heel mijn leven sinds 14 wiet gerookt hebt dagelijks en wiet smoren mijn personaliteid is 'geworden'.
ik voel mezelf niet meer omdat ik geen wiet rook ik ga nu stoppen voor 1 jaar lang en hopen....

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Saynotodrugs zei:
ik voel me anders omdat ik heel mijn leven sinds 14 wiet gerookt hebt dagelijks en wiet smoren mijn personaliteid is 'geworden'.
ik voel mezelf niet meer omdat ik geen wiet rook ik ga nu stoppen voor 1 jaar lang en hopen....

Als je jezelf al je hele leven 'verdooft' met wiet wil de realiteit nog wel eens hard aan komen zodra je nuchter bent.
Misschien moet je eens nagaan waarom je zo afhankelijk bent van wiet om 'jezelf te zijn' en wie weet kom je achter de oorzaak van je depressie. :rolleyes:

Saynotodrugs

Jmths zei:
Saynotodrugs zei:

Als je jezelf al je hele leven 'verdooft' met wiet wil de realiteit nog wel eens hard aan komen zodra je nuchter bent.
Misschien moet je eens nagaan waarom je zo afhankelijk bent van wiet om 'jezelf te zijn' en wie weet kom je achter de oorzaak van je depressie. :rolleyes:

Omdat ik niets anders ken om te relaxeren en te vergeten ik wil dingen erge dingen problemen vergeten en wiet hielp me er mee ik voel mij na 1 maand nog steeds anders na een bad trip truffels en mezelf in de spiegel kijken is ook anders ik weet dat ik het ben maar het is anders veel anders als ik mezelf in de spiegel zie hoe komt dit? Gaat dit weg? Want het is al 1 maand zo

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat Jmths zegt. Wiet werkt verdovend. Jij zegt dat je al jaren wiet rookt om moeilijke dingen niet te hoeven voelen. Psychedelica werkt echter bewustzijnsverruimend. Het haalt die opgekropte dingen juist weer omhoog in je bewustzijn. Maar dat is nu al zo vaak gezegd.

Je blijft steeds dezelfde vragen stellen. Mensen geven je antwoord maar dat staat je blijkbaar niet aan, dus vraag je het gewoon steeds opnieuw om het antwoord te krijgen wat je wilt horen of zo? Nogmaals, ik denk dat je instelling om er gewoon vanaf te willen zijn niet werkt. Ga praten met een deskundige of ga mediteren. Dat zijn oplossingen. Niet wachten tot het vanzelf overgaat.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Als ik het zo lees allemaal en ook je vorige topic(s) blijkt het dat je na het krijgen van goed advies van mensen die er echt verstand van hebben, er geen reet mee doet. Dus ik denk dat voor jou TS, de beste oplossing is om nooit meer iets van drugs te gebruiken. De depressies komen volgens mij niet van de drugs. Zoals elke drugsgebruiker hoort te weten, versterken de meeste drugssoorten je gevoel, ook negatieve gevoelens. Je maakt dus door de drugs je probleem groter in mijn ogen. Als ik jou was zou ik professionele hulp zoeken. En ik weet niet wat voor ziektekostenverzekering jij hebt maar mijne dekt gewoon psychische hulp hoor... En daarbij komt dat als je de drugs laat staan je misschien wel geld over houd voor zoiets belangrijks als hulp vragen? Veel sterkte!

Bovenaan